Za vsakega od njiju se vsako leto odloči skoraj tisoč Slovencev, po naših cestah pa je megane vseh generacij tretji, astra pa četrti najbolj pogost avto.
Zadnji dan lanskega leta je slovenske tablice nosilo 43.067 meganov in 32.463 aster. Več je bilo le golfov in cliov.
V letošnji prodaji sta megane in astra sicer zasedla deveto in 13. mesto v številu novih registriranih avtomobilov, kar gre morda pripisati ostarelosti trenutnih modelov, delno pa tudi nepreglednosti statistike, ki ne izloča izvoženih avtov. Ne glede na to pa oba sodita v drugi največji avtomobilski razred, letos si je nižji srednji razred namreč odrezal 24,3 odstotka trga (11.071 vozil), bolj pogosti so le majhni avti (clio, corsa, hyudai i20, polo, yaris,...), ki so si odrezali 29,2 odstotkov trga.
S ceno pod 15 tisoč evri oba sodita med bolj dostopne avte, z merami okoli 4,3 metra pa obenem lahko zadovoljita tudi družinske potrebe. Njuna naslednika sta se sočasno znašla pod žarometi Frankfurta. Čeprav sta bila obdana z veliko bolj bleščečo pločevino, nosita krono dveh najpomembnejših novosti za slovenske kupce.
Preverili smo ključne podatke o novem renaultu meganu in novi opel astri, ki vozita v isti razred in ciljata na zelo podobne kupce.
Čas prihoda obeh je zelo različen. Astra iz prvih fotografij poznamo že od julija, zato bo že kmalu na našem trgu. V začetku novembra se bo pripeljala petvratna različica, spomladi 2016 še karavanski sportstourer.
Več o novi astri sports tourer
Kaj vemo o astri: V primerjavi z veliko in težko predhodnico bo nova astra do 200 kilogramov lažja, za pet centimetrov krajša, a v kabini kljub temu bolj prostorna - na zadnji klopi bo denimo za 3,5 centimetre več prostora za kolena. Ob tem bo astra prvi avto te znamke opremljen s komunikacijskim sistemom OnStar za zagotavljanje pomoči 24 ur na dan, 365 dni na leto. V astri bo prvič vgrajen tudi informacijski vmesnik intellilink četrte generacije, ki se bo razumel s pametnimi telefoni z operacijskim sistemom android in iOS, kar je danes redkost.
Kot prva v razredu bo imela možnost vgradnje LED matričnih žarometov, ki bodo samodejno senčili dolg snop žarometov. Za udobje, tudi razkošje v kabini pa bodo po želji skrbeli masažni in prezračevani sedeži z možnostjo nastavljanja širine bočnega dela. Poleg že znanih, večinoma zelo svežih motorjev, bo astra opremljena tudi z novim 1,4 litrskim turbo štirivaljnim bencinarjem ecotec - ta bo zmogel 110 kilovatov in 250 nevtonmetrov navora v širokem območju med 1.800 in 4.000 vrtljajev v minuti ter litrskim trivaljnikom 1.0 ecotec s 77 kilovati.
Cene astre še skrivnost, Gazvoda obljublja odlično ponudbo
Kaj pa cene? Akrualne astre so pred slovesom na voljo po zelo ugodnih cenah, 1.4 litrski bencinarji po 13, 1.6 litrski dizelski stroji po 15 tisočakov. Koliko bo stala nova astra, trgovci se bojijo večjega skoka cen: Borut Gazvoda o cenah ne želi govoriti, poudarja le, da je ople v Sloveniji vedno zaznamovalo odlično razmerje med vrednostjo, kakovostjo in ceno.
Renault megane je iz anonimnosti zapeljal pod soj luči v Frankfurtu - razkrit je bil le teden prej. Zato bo zamik tudi pri prihodu na trg. Po besedah Roka Isteniča iz Renault Nissana Slovenije bo Francoz na naše ceste zapeljal šele konec februarja prihodnje leto.
Novi megane je v primerjavi s predhodnikom tretje generacije spredaj za nižji za 25 milimetrov, ima za 47 milimetrov širši kolotek spredaj in za 39 širšega zadaj, dolg pa je 4,36 metra. Medosna razdalja je daljša za 28 milimetrov, previsi prek obeh osi so krajši. Za kolena zadaj je za dva centimetra več prostora, prtljažnik je s 434 litri med največjimi v razredu.
Dizli, bencinarji in mikro hibrid s porabo pod tremi litri
Dizelski motorji z oznako DCi90, 110 in 130 bodo ponudili 66, 81 in 96 kilovatov moči, bencinski turbo motorji TCE100, 130 in 205 pa 73, 96 in 155 kilovatov. Ročnemu menjalniku se bo pridružil samodejni z dvema sklopkama. Najvarčnejši stroj DCi110 bo v ozračje izpustil le 86 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, kar je enako porabi 3,3 litre. Konec leta 2016 pa bo na voljo še mikro hibrid z izpusti 76 gramov in porabo pod tremi litri. Ta bo deloval po principu hranjenja zavorne energije, ki jo bo pretvarjal v energijo za pogon pri pospeševanju in polnjenju drugih uporabnikov. Samostojne vožnje zgolj na elektriko ne bo ponujal.
Že v začetku prodaje bo na voljo tudi različica GT, ki bo imela štirikolesni volan 4Control. Megane GT bo predstavljal vmesno stopnjo med klasičnimi megani in prihajajočim meganom Renault sport.