Prvi vtisi so bili, iskreno, precej mešani. Audi pri novem A4 oblikovno ni delal revolucije, še evolucija se zdi pretirana beseda. Prednji del povzet po audiju TT. Zadek je podoben več modelom, tudi Škodinemu superbu in A3 sedanu. Res je sicer, da uspešni modeli skupine Volkswagen kože ne menjajo, oblikovalci jim le polirajo robove, tako je z golfom, passatom ... O smiselnosti majhnih sprememb govorijo tudi številke, audija 80 in A4 sta v dobrih 40 letih našla prek 12 milijonov kupcev.
Novi audi A4 na naš trg prihaja novembra, predprodaja bo že nekaj prej, cene pa še niso znane. Po naši oceni bo osnovni bencinski A4 1.4 TFSI stal okoli 32 tisočakov, 2.0 TDI s 110 kilovati pa med 36 in 37 tisoč evrov.
Lahek in prostoren
Po prvi preizkušnji, prejšnji teden smo ga spoznali v Benetkah, pa je zadržanost dobila svoj smisel, še zlasti zaradi odlične aerodinamike, količnik zračnega upora je le 0,23 in res dobre vsebine novinca. Tehnično je A4 postal merilo na več področjih, to pa se čuti in opazi tudi med vožnjo, ne le na papirju. Denimo lahka zasnova karoserije, ki je kljub zajetnejšim meram, A4 je zdaj dolg že 4,73 metra (tri centimetre več kot prej), lažja za 120 kilogramov. Osnovni A4 1.4 TFSI je s 1.320 kilogrami suhe mase najlažji med bližnjimi tekmeci, lahko se celo meri z marsikaterim za razred manjšim avtomobilom. Medosna razdalja, ki meri celih 2,82 metra, pa nima učinkov le med zavoji, ampak tudi v kabini. Na zadnji klopi je A4 za 2,3 centimetra bolj prostoren kot prej, tam se udobno namestijo tudi višjerasli, več je tudi prostora za volanom. Če sedež spustite v najnižjo lego, v tem razredu ni bolj zračnega avtomobila. Prtljažnik je klasičen, zaradi limuzinske oblike težje dostopen in s 480 litri pričakovano velik oziroma majhen.
Enostavna in ergonomsko brezhibna kabina
Kabina ob tem ponuja dokaj klasično, enostavno in nevsiljivo ureditev. Armaturna plošča ima po novem dolg nadstrešek in odlično senči merilnike. Ti so lahko povsem prilagodljivi kot del doplačljive virtualne armaturne plošče znane iz audija TT, passata ... Berljivost 12,3-palčnega zaslona je odlična, s pritiskom na gumb "view" na levi strani volana pa lahko prilagajate velikost merilnikov hitrosti in vrtljajev ter s tem povečujete ali zmanjšujete zemljevid navigacije, ki obliva celoten zaslon. Osrednji del sredinske konzole je enostaven, z le nekaj gumbi in pohvalno klasičnimi vrtljivimi gumbi za klimatsko napravo (nekateri proizvajalci so tudi to funkcijo skrili na zaslon), nad njimi pa je 8,3-palčen zaslon, ki mu ukazuje vrtljivi gumb vmesnika MMI - enostavno in pregledno, brez neželenih presenečenj. Pomemben del prenove kabine pa je občutek za volanom, ki razkriva resnično brezhibno ergonomijo, bogato nastavljivost udobnih in oprijemljivih sedežev, zelo dobre materiale, izdelavo in prestižnost, ki je še nekoliko bolj izrazita kot v prejšnjem modelu.
"Skoraj" sam vozi
To pa še ni vse, novi A4 prinaša kopico rešitev, ki vse bolj kažejo v smeri avtonomne vožnje. Denimo prilagodljivi radarski tempomat (adaptive cruise control - ACC) s pomočjo dveh radarjev in kamere zmore voziti skorajda sam. Poleg klasičnega vzdrževanja vnaprej določene prilagodljive razdalje do pred spredaj vozečega zna aktivno prepoznavati prometne znake. V gneči okoliških krajev Benetk ali na avtocesti je sistem prepoznal omejitve in povsem samodejno prilagodil hitrost, obenem je pred zavoji primerno zmanjšal hitrost odvisno od kota zavoja. V praksi sistem deluje res odlično, saj v resničnost spreminja tehnologijo, ki smo jo še v razvojni fazi za volanom panamere preizkusili na Boschevem razvojnem poligonu v Boxbergu..
Matrični LED-žarometi, odlično ozvočenje
Druge pomembne tehnologije, delno že znane iz drugih Audijevih modelov, so denimo matrični LED-žarometi iz audija A8, vmesnik za pameten telefon z brezžičnim polnjenjem, sistem ozvočenja s, tako mu pravijo pri Audiju, 3D-zvokom, ki so ga dosegli z namestitvijo zvočnikov in ojačevalcev tudi v stebričke. Po preizkusu pa nam je poleg ureditve kabine, materialov, ergonomije in virtualne armaturne plošče v spominu ostala tudi resnično zelo dobra zatesnitev potniške kabine, ki pri majhnih hitrostih prikrije vse zunanje zvoke.
Odlično zatesnjena kabina, učinkovita bencinarja
Ob večinoma že znanih, a dodelanih strojih je A4 zelo tih in uglajen avto, ne glede na stroj pod pokrovom. Tudi 1,4-litrski TFSI, osnovni turbo bencinar s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), je pri stalnem plinu neslišen, pri dodajanju pa se oglasi s pridušenim rezkim zvokom. Med stroji poleg že zelo zmogljivega osnovnega motorja, ta do stotice skoči v 8,7 sekunde, razvaja z navorom in porabo (tovarniška je 5,2-litrska, na preizkušnji je motor porabil dobrih sedem litrov), postavljamo v ospredje še nov dvolitrski TFSI s 140 kilovati oziroma 190 konjskimi močmi. V teoriji najbolj učinkovit bencinski stroj tega razreda v povezavi s samodejnim menjalnikom S-tronic v povprečju porabi le 4,8 litra goriva na sto kilometrov. Ob tem pa zagotavlja mirno in tiho delovanje, 320 newtonmetrov navora že pri 1.450 vrtljajih in pospešek do stotice v 7,3 sekunde.
Skromna žeja motorja 2.0 TFSI, žametenm šestvaljni TDI
V teoriji izjemen motor smo pognali med zavoje, izkazal se je s prožnostjo, tihim delovanjem in precej velikim razponom porabe. Poln plin je kazalec pognal prek 10 litrov, pri bolj umirjeni, a nikakor ne počasni vožnji pa je poraba zdrsnila pod šest litrov. V ponudbi so sicer še enako velik bencinski turbo s 185 kilovati, dvolitrska turbodizla s 110 oziroma 140 kilovati ter trilitrska turbodizla 3.0 TDI s 160 oziroma 200 kilovati. Sploh šibkejši med obema 3.0 TDI motorjema se zdi prav žlahten. V konkurenci podobno zmogljivih štirivaljnih dizlov deluje še bolj uglajeno in odločno, daje vedeti da sodi med velike stroje in štirivaljni ropot z lahkoto odpihne z globokimi toni šestvaljnika. S porabo le 4,2 litra pa dokazuje, da ni vse v "downsizingu".
Osnovna nastavitev podvozja je medtem dober kompromis med čvrstostjo in udobjem, doplačljiv audi drive select pa ponuja široko možnost nastavljanja. Volan je lahkoten in natančen, podvozje pa, podprto z elektronskimi pomagali, omogoča nevtralno lego v zavojih. Večino motorjev je mogoče kombinirati s štirikolesnim pogonom quattro, prav vse pa s samodejnim menjalnikom S-tronic, ki je pri močnejših motorjih serijski.
Foto: Miloš Milač in Audi