Avto

Za volanom audija A4, velikana med poslovnimi limuzinami

Oblikovno zadržan, tehnično pa izjemen audi A4 postavlja nova merila poslovnega razreda. Prepričal nas je predvsem z varnostnimi sistemi, zvočno zatesnitvijo in motorji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.09.2015 16:00
Dopolnjeno: 15.09.2015 07:02
Čas branja: 4 min

Prvi vtisi so bili, iskreno, precej mešani. Audi pri novem A4 oblikovno ni delal revolucije, še evolucija se zdi pretirana beseda. Prednji del povzet po audiju TT. Zadek je podoben več modelom, tudi Škodinemu superbu in A3 sedanu. Res je sicer, da uspešni modeli skupine Volkswagen kože ne menjajo, oblikovalci jim le polirajo robove, tako je z golfom, passatom ... O smiselnosti majhnih sprememb govorijo tudi številke, audija 80 in A4 sta v dobrih 40 letih našla prek 12 milijonov kupcev.

Novi audi A4 na naš trg prihaja novembra, predprodaja bo že nekaj prej, cene pa še niso znane. Po naši oceni bo osnovni bencinski A4 1.4 TFSI stal okoli 32 tisočakov, 2.0 TDI s 110 kilovati pa med 36 in 37 tisoč evrov.

MM-116.1442212784.jpg.n.960px.jpg
Klasične poteze, že skoraj razred večje mere - dolžina 4,73 metra, 2,82 metra v medosju in precej več prostora v kabini. Med stroji izstopajo vsaj trije: dvolitrski turbobencinar 2.0 TFSI s 140 kilovati in skromno žejo, verjetno najbolj priljubljeni 2.0 TDI s 110 kilovati in porabo med 3,7 in štirimi litri in žametni šestavaljni 3.0 TDI s 160 kilovati, ki dokazuje da ni vse v "downsizingu".

Lahek in prostoren

Po prvi preizkušnji, prejšnji teden smo ga spoznali v Benetkah, pa je zadržanost dobila svoj smisel, še zlasti zaradi odlične aerodinamike, količnik zračnega upora je le 0,23 in res dobre vsebine novinca. Tehnično je A4 postal merilo na več področjih, to pa se čuti in opazi tudi med vožnjo, ne le na papirju. Denimo lahka zasnova karoserije, ki je kljub zajetnejšim meram, A4 je zdaj dolg že 4,73 metra (tri centimetre več kot prej), lažja za 120 kilogramov. Osnovni A4 1.4 TFSI je s 1.320 kilogrami suhe mase najlažji med bližnjimi tekmeci, lahko se celo meri z marsikaterim za razred manjšim avtomobilom. Medosna razdalja, ki meri celih 2,82 metra, pa nima učinkov le med zavoji, ampak tudi v kabini. Na zadnji klopi je A4 za 2,3 centimetra bolj prostoren kot prej, tam se udobno namestijo tudi višjerasli, več je tudi prostora za volanom. Če sedež spustite v najnižjo lego, v tem razredu ni bolj zračnega avtomobila. Prtljažnik je klasičen, zaradi limuzinske oblike težje dostopen in s 480 litri pričakovano velik oziroma majhen.

MM-111.1442236355.jpg.s.960px.jpg
S pritiskom na gumb "view" na levi strani volana pa lahko prilagajate velikost merilnikov hitrosti in vrtljajev ter s tem povečujete ali zmanjšujete zemljevid navigacije, ki obliva celoten zaslon. Armatura je sicer enostavna in urejena, odlično izdelana in ergonomsko brezhibna.

Enostavna in ergonomsko brezhibna kabina

Kabina ob tem ponuja dokaj klasično, enostavno in nevsiljivo ureditev. Armaturna plošča ima po novem dolg nadstrešek in odlično senči merilnike. Ti so lahko povsem prilagodljivi kot del doplačljive virtualne armaturne plošče znane iz audija TT, passata ... Berljivost 12,3-palčnega zaslona je odlična, s pritiskom na gumb "view" na levi strani volana pa lahko prilagajate velikost merilnikov hitrosti in vrtljajev ter s tem povečujete ali zmanjšujete zemljevid navigacije, ki obliva celoten zaslon. Osrednji del sredinske konzole je enostaven, z le nekaj gumbi in pohvalno klasičnimi vrtljivimi gumbi za klimatsko napravo (nekateri proizvajalci so tudi to funkcijo skrili na zaslon), nad njimi pa je 8,3-palčen zaslon, ki mu ukazuje vrtljivi gumb vmesnika MMI - enostavno in pregledno, brez neželenih presenečenj. Pomemben del prenove kabine pa je občutek za volanom, ki razkriva resnično brezhibno ergonomijo, bogato nastavljivost udobnih in oprijemljivih sedežev, zelo dobre materiale, izdelavo in prestižnost, ki je še nekoliko bolj izrazita kot v prejšnjem modelu.

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-7b.1442236703.jpg.s.960px.jpg
Številni sistemi aktivne varnosti, med njimi izstopa aktivni radarski tempomat s prepoznavo prometnih znakov in samodejnim prilagajanjem omejitvam na cesti.

"Skoraj" sam vozi

To pa še ni vse, novi A4 prinaša kopico rešitev, ki vse bolj kažejo v smeri avtonomne vožnje. Denimo prilagodljivi radarski tempomat (adaptive cruise control - ACC) s pomočjo dveh radarjev in kamere zmore voziti skorajda sam. Poleg klasičnega vzdrževanja vnaprej določene prilagodljive razdalje do pred spredaj vozečega zna aktivno prepoznavati prometne znake. V gneči okoliških krajev Benetk ali na avtocesti je sistem prepoznal omejitve in povsem samodejno prilagodil hitrost, obenem je pred zavoji primerno zmanjšal hitrost odvisno od kota zavoja. V praksi sistem deluje res odlično, saj v resničnost spreminja tehnologijo, ki smo jo še v razvojni fazi za volanom panamere preizkusili na Boschevem razvojnem poligonu v Boxbergu..

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-83.1442237442.jpg.w.960px.jpg
Audijeva prednja žarometa LED matrix imata le v nezasenčeni luči po 25 visokosvetlečih diod. Ko kamera zazna nasproti vozeči avto, samodejno izklaplja posamezne diode, dejansko prekine svetilni snop in zaobide avto, ki se vam približuje, hkrati pa vklaplja druge diode in tako osvetljuje druge dele ceste.

Matrični LED-žarometi, odlično ozvočenje

Druge pomembne tehnologije, delno že znane iz drugih Audijevih modelov, so denimo matrični LED-žarometi iz audija A8, vmesnik za pameten telefon z brezžičnim polnjenjem, sistem ozvočenja s, tako mu pravijo pri Audiju, 3D-zvokom, ki so ga dosegli z namestitvijo zvočnikov in ojačevalcev tudi v stebričke. Po preizkusu pa nam je poleg ureditve kabine, materialov, ergonomije in virtualne armaturne plošče v spominu ostala tudi resnično zelo dobra zatesnitev potniške kabine, ki pri majhnih hitrostih prikrije vse zunanje zvoke.

MM-133.1442237509.jpg.s.960px.jpg
Klasika zadnjega dela in podobnost z drugimi hišnimi modeli, prepoznate A3 sedana in superba?

Odlično zatesnjena kabina, učinkovita bencinarja

Ob večinoma že znanih, a dodelanih strojih je A4 zelo tih in uglajen avto, ne glede na stroj pod pokrovom. Tudi 1,4-litrski TFSI, osnovni turbo bencinar s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), je pri stalnem plinu neslišen, pri dodajanju pa se oglasi s pridušenim rezkim zvokom. Med stroji poleg že zelo zmogljivega osnovnega motorja, ta do stotice skoči v 8,7 sekunde, razvaja z navorom in porabo (tovarniška je 5,2-litrska, na preizkušnji je motor porabil dobrih sedem litrov), postavljamo v ospredje še nov dvolitrski TFSI s 140 kilovati oziroma 190 konjskimi močmi. V teoriji najbolj učinkovit bencinski stroj tega razreda v povezavi s samodejnim menjalnikom S-tronic v povprečju porabi le 4,8 litra goriva na sto kilometrov. Ob tem pa zagotavlja mirno in tiho delovanje, 320 newtonmetrov navora že pri 1.450 vrtljajih in pospešek do stotice v 7,3 sekunde.

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-3f.1442237910.jpg.s.960px.jpg
Novi A4 ni razkošen tako kot bratranca passat in superb, je pa vsekakor bolj prostoren od najbližjih tekmecev. Potniki na zadnji klopi so pridobili 2,3 centimetra prostora za kolena.

Skromna žeja motorja 2.0 TFSI, žametenm šestvaljni TDI

V teoriji izjemen motor smo pognali med zavoje, izkazal se je s prožnostjo, tihim delovanjem in precej velikim razponom porabe. Poln plin je kazalec pognal prek 10 litrov, pri bolj umirjeni, a nikakor ne počasni vožnji pa je poraba zdrsnila pod šest litrov. V ponudbi so sicer še enako velik bencinski turbo s 185 kilovati, dvolitrska turbodizla s 110 oziroma 140 kilovati ter trilitrska turbodizla 3.0 TDI s 160 oziroma 200 kilovati. Sploh šibkejši med obema 3.0 TDI motorjema se zdi prav žlahten. V konkurenci podobno zmogljivih štirivaljnih dizlov deluje še bolj uglajeno in odločno, daje vedeti da sodi med velike stroje in štirivaljni ropot z lahkoto odpihne z globokimi toni šestvaljnika. S porabo le 4,2 litra pa dokazuje, da ni vse v "downsizingu".

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-21.1442238752.jpg.n.960px.jpg

Osnovna nastavitev podvozja je medtem dober kompromis med čvrstostjo in udobjem, doplačljiv audi drive select pa ponuja široko možnost nastavljanja. Volan je lahkoten in natančen, podvozje pa, podprto z elektronskimi pomagali, omogoča nevtralno lego v zavojih. Večino motorjev je mogoče kombinirati s štirikolesnim pogonom quattro, prav vse pa s samodejnim menjalnikom S-tronic, ki je pri močnejših motorjih serijski.

Foto: Miloš Milač in Audi

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

01.09.2015
29.06.2015
27.06.2013
15.11.2015
FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel 2

Audi Q8 je avto z vseh vetrov, povezuje luksuz, robustnost in kupejevstvo. Lastnosti, ki v teoriji ne sodijo skupaj, se v praksi prav lepo dopolnjujejo. Ta hip je v Sloveniji na voljo le dizelski 50 TDI, stane pa 83.400 evrov.

FINANCE
Avto
Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo
Avto
AvtoMatej Kačič Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo

Prek več kot 2.000 metrov visokih prelazov v osrčju italijanskih Dolomitov smo zapeljali novi Audi Q3 ter spoznali, da bo zagotovo kos visokim ambicijam - postati eden prodajno najpomembnejših modelov prestižne nemške znamke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)