Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Za volanom audija A4, velikana med poslovnimi limuzinami

Čas branja: 4 min
14.09.2015  16:00  Dopolnjeno: 15.09.2015 07:02
Oblikovno zadržan, tehnično pa izjemen audi A4 postavlja nova merila poslovnega razreda. Prepričal nas je predvsem z varnostnimi sistemi, zvočno zatesnitvijo in motorji

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Audi dodaj
Volkswagen dodaj

Prvi vtisi so bili, iskreno, precej mešani. Audi pri novem A4 oblikovno ni delal revolucije, še evolucija se zdi pretirana beseda. Prednji del povzet po audiju TT. Zadek je podoben več modelom, tudi Škodinemu superbu in A3 sedanu. Res je sicer, da uspešni modeli skupine Volkswagen kože ne menjajo, oblikovalci jim le polirajo robove, tako je z golfom, passatom ... O smiselnosti majhnih sprememb govorijo tudi številke, audija 80 in A4 sta v dobrih 40 letih našla prek 12 milijonov kupcev.

Novi audi A4 na naš trg prihaja novembra, predprodaja bo že nekaj prej, cene pa še niso znane. Po naši oceni bo osnovni bencinski A4 1.4 TFSI stal okoli 32 tisočakov, 2.0 TDI s 110 kilovati pa med 36 in 37 tisoč evrov.

MM-116.1442212784.jpg.n.960px.jpg
Klasične poteze, že skoraj razred večje mere - dolžina 4,73 metra, 2,82 metra v medosju in precej več prostora v kabini. Med stroji izstopajo vsaj trije: dvolitrski turbobencinar 2.0 TFSI s 140 kilovati in skromno žejo, verjetno najbolj priljubljeni 2.0 TDI s 110 kilovati in porabo med 3,7 in štirimi litri in žametni šestavaljni 3.0 TDI s 160 kilovati, ki dokazuje da ni vse v "downsizingu".

Lahek in prostoren

Po prvi preizkušnji, prejšnji teden smo ga spoznali v Benetkah, pa je zadržanost dobila svoj smisel, še zlasti zaradi odlične aerodinamike, količnik zračnega upora je le 0,23 in res dobre vsebine novinca. Tehnično je A4 postal merilo na več področjih, to pa se čuti in opazi tudi med vožnjo, ne le na papirju. Denimo lahka zasnova karoserije, ki je kljub zajetnejšim meram, A4 je zdaj dolg že 4,73 metra (tri centimetre več kot prej), lažja za 120 kilogramov. Osnovni A4 1.4 TFSI je s 1.320 kilogrami suhe mase najlažji med bližnjimi tekmeci, lahko se celo meri z marsikaterim za razred manjšim avtomobilom. Medosna razdalja, ki meri celih 2,82 metra, pa nima učinkov le med zavoji, ampak tudi v kabini. Na zadnji klopi je A4 za 2,3 centimetra bolj prostoren kot prej, tam se udobno namestijo tudi višjerasli, več je tudi prostora za volanom. Če sedež spustite v najnižjo lego, v tem razredu ni bolj zračnega avtomobila. Prtljažnik je klasičen, zaradi limuzinske oblike težje dostopen in s 480 litri pričakovano velik oziroma majhen.

MM-111.1442236355.jpg.s.960px.jpg
S pritiskom na gumb "view" na levi strani volana pa lahko prilagajate velikost merilnikov hitrosti in vrtljajev ter s tem povečujete ali zmanjšujete zemljevid navigacije, ki obliva celoten zaslon. Armatura je sicer enostavna in urejena, odlično izdelana in ergonomsko brezhibna.

Enostavna in ergonomsko brezhibna kabina

Kabina ob tem ponuja dokaj klasično, enostavno in nevsiljivo ureditev. Armaturna plošča ima po novem dolg nadstrešek in odlično senči merilnike. Ti so lahko povsem prilagodljivi kot del doplačljive virtualne armaturne plošče znane iz audija TT, passata ... Berljivost 12,3-palčnega zaslona je odlična, s pritiskom na gumb "view" na levi strani volana pa lahko prilagajate velikost merilnikov hitrosti in vrtljajev ter s tem povečujete ali zmanjšujete zemljevid navigacije, ki obliva celoten zaslon. Osrednji del sredinske konzole je enostaven, z le nekaj gumbi in pohvalno klasičnimi vrtljivimi gumbi za klimatsko napravo (nekateri proizvajalci so tudi to funkcijo skrili na zaslon), nad njimi pa je 8,3-palčen zaslon, ki mu ukazuje vrtljivi gumb vmesnika MMI - enostavno in pregledno, brez neželenih presenečenj. Pomemben del prenove kabine pa je občutek za volanom, ki razkriva resnično brezhibno ergonomijo, bogato nastavljivost udobnih in oprijemljivih sedežev, zelo dobre materiale, izdelavo in prestižnost, ki je še nekoliko bolj izrazita kot v prejšnjem modelu.

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-7b.1442236703.jpg.s.960px.jpg
Številni sistemi aktivne varnosti, med njimi izstopa aktivni radarski tempomat s prepoznavo prometnih znakov in samodejnim prilagajanjem omejitvam na cesti.

"Skoraj" sam vozi

To pa še ni vse, novi A4 prinaša kopico rešitev, ki vse bolj kažejo v smeri avtonomne vožnje. Denimo prilagodljivi radarski tempomat (adaptive cruise control - ACC) s pomočjo dveh radarjev in kamere zmore voziti skorajda sam. Poleg klasičnega vzdrževanja vnaprej določene prilagodljive razdalje do pred spredaj vozečega zna aktivno prepoznavati prometne znake. V gneči okoliških krajev Benetk ali na avtocesti je sistem prepoznal omejitve in povsem samodejno prilagodil hitrost, obenem je pred zavoji primerno zmanjšal hitrost odvisno od kota zavoja. V praksi sistem deluje res odlično, saj v resničnost spreminja tehnologijo, ki smo jo še v razvojni fazi za volanom panamere preizkusili na Boschevem razvojnem poligonu v Boxbergu..

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-83.1442237442.jpg.w.960px.jpg
Audijeva prednja žarometa LED matrix imata le v nezasenčeni luči po 25 visokosvetlečih diod. Ko kamera zazna nasproti vozeči avto, samodejno izklaplja posamezne diode, dejansko prekine svetilni snop in zaobide avto, ki se vam približuje, hkrati pa vklaplja druge diode in tako osvetljuje druge dele ceste.

Matrični LED-žarometi, odlično ozvočenje

Druge pomembne tehnologije, delno že znane iz drugih Audijevih modelov, so denimo matrični LED-žarometi iz audija A8, vmesnik za pameten telefon z brezžičnim polnjenjem, sistem ozvočenja s, tako mu pravijo pri Audiju, 3D-zvokom, ki so ga dosegli z namestitvijo zvočnikov in ojačevalcev tudi v stebričke. Po preizkusu pa nam je poleg ureditve kabine, materialov, ergonomije in virtualne armaturne plošče v spominu ostala tudi resnično zelo dobra zatesnitev potniške kabine, ki pri majhnih hitrostih prikrije vse zunanje zvoke.

MM-133.1442237509.jpg.s.960px.jpg
Klasika zadnjega dela in podobnost z drugimi hišnimi modeli, prepoznate A3 sedana in superba?

Odlično zatesnjena kabina, učinkovita bencinarja

Ob večinoma že znanih, a dodelanih strojih je A4 zelo tih in uglajen avto, ne glede na stroj pod pokrovom. Tudi 1,4-litrski TFSI, osnovni turbo bencinar s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), je pri stalnem plinu neslišen, pri dodajanju pa se oglasi s pridušenim rezkim zvokom. Med stroji poleg že zelo zmogljivega osnovnega motorja, ta do stotice skoči v 8,7 sekunde, razvaja z navorom in porabo (tovarniška je 5,2-litrska, na preizkušnji je motor porabil dobrih sedem litrov), postavljamo v ospredje še nov dvolitrski TFSI s 140 kilovati oziroma 190 konjskimi močmi. V teoriji najbolj učinkovit bencinski stroj tega razreda v povezavi s samodejnim menjalnikom S-tronic v povprečju porabi le 4,8 litra goriva na sto kilometrov. Ob tem pa zagotavlja mirno in tiho delovanje, 320 newtonmetrov navora že pri 1.450 vrtljajih in pospešek do stotice v 7,3 sekunde.

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-3f.1442237910.jpg.s.960px.jpg
Novi A4 ni razkošen tako kot bratranca passat in superb, je pa vsekakor bolj prostoren od najbližjih tekmecev. Potniki na zadnji klopi so pridobili 2,3 centimetra prostora za kolena.

Skromna žeja motorja 2.0 TFSI, žametenm šestvaljni TDI

V teoriji izjemen motor smo pognali med zavoje, izkazal se je s prožnostjo, tihim delovanjem in precej velikim razponom porabe. Poln plin je kazalec pognal prek 10 litrov, pri bolj umirjeni, a nikakor ne počasni vožnji pa je poraba zdrsnila pod šest litrov. V ponudbi so sicer še enako velik bencinski turbo s 185 kilovati, dvolitrska turbodizla s 110 oziroma 140 kilovati ter trilitrska turbodizla 3.0 TDI s 160 oziroma 200 kilovati. Sploh šibkejši med obema 3.0 TDI motorjema se zdi prav žlahten. V konkurenci podobno zmogljivih štirivaljnih dizlov deluje še bolj uglajeno in odločno, daje vedeti da sodi med velike stroje in štirivaljni ropot z lahkoto odpihne z globokimi toni šestvaljnika. S porabo le 4,2 litra pa dokazuje, da ni vse v "downsizingu".

Audi-A4-2016-1280x960-wallpaper-21.1442238752.jpg.n.960px.jpg

Osnovna nastavitev podvozja je medtem dober kompromis med čvrstostjo in udobjem, doplačljiv audi drive select pa ponuja široko možnost nastavljanja. Volan je lahkoten in natančen, podvozje pa, podprto z elektronskimi pomagali, omogoča nevtralno lego v zavojih. Večino motorjev je mogoče kombinirati s štirikolesnim pogonom quattro, prav vse pa s samodejnim menjalnikom S-tronic, ki je pri močnejših motorjih serijski.

Foto: Miloš Milač in Audi


Več iz teme:  

Preberite tudi:

01.09.2015
29.06.2015
27.06.2013
15.11.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Skoraj človeška pamet in diskreten luksuz superlimuzine prihodnosti 18

Superlimuzina, ki skoraj obvlada avtonomno vožnjo, sama parkira in zabava voznika in potnike

AVTO
Testi
Testi Terenec s 575 konji, od posmeha do vuaaaaa! 10

Poroka BMW-jevega orjaka X5 in športnega oddelka M Motorsport se že od leta 2009 zdi pretirana, nesmiselna, zgolj nastopaška.

AVTO
Novosti
Novosti Prihaja v dobrem času za posel 7

Audi A4 črtrte generacije na naš trg prihaja v ugodnem času za ta razred, s cenami od 32 tisoč evrov prihodnje leto cilja na 400 do 500...

AVTO
Novosti
Novosti Audi z novim A4 draži čutila in miri živce 8

Audi je na ogled postavil novi A4, ki je oblikovno drznejši, v notranjosti razkošnejši, v celoti zmogljivejši in obenem tehnično tako...

AVTO
Testi
Testi Oster jezik, hedonizem in trma velikega japonca

Lexus RX tako vztrajno sili v svojo smer, da so ga kupci sprejeli, tekmeci pa mu začeli slediti; trd oreh ostaja le dizelska Evropa, a...

AVTO
Testi
Testi Najmanjši Audi premore kar nekaj stila in šarma 12

Audi A1 Sportback je s prenovo postal še večji šarmer, ki rad osvaja po mestnih ulicah, z 1,6-litrskim turbodizlom ter samodejnim...

AVTO
Testi
Testi Novega veliko več, kot izda na prvi pogled 27

Audi A4 četrte generacije je na pogled le diskretno prenovljen, znotraj gosposki in eleganten, pod kožo pa povsem nov in tehnično...

AVTO
Testi
Testi Odtaja še tako ledeno srce 18

Peugeot 208 je po prenovi na svojo stran pridobil še nekaj voznic, na njihova srca pa rad potrka tudi z varčnim turbodizlom