Zadnja generacija Volkswagnovega passata skorajda ne potrebuje podrobnejše predstavitve, saj se je kot elegantna poslovna limuzina ali prostoren družinski karavan v slabem letu že dodobra utrla pot med kupce in tekmece kar nekako stisnila v kot.
Tudi v Sloveniji, saj je passat letos s 1.122 registriranimi primerki z naskokom najbolj prodajano vozilo srednjega razreda, posodobljena in naprednejša Opel insignia je prepričala 289 kupcev, všečna Ford mondeo in Mazda6 pa 127 oziroma 106. Seveda med pestro konkurenco ne gre pozabiti na novega Škodinega superba in Peugeota 508, po merah pa ustreza tudi prodajno zelo uspešna octavia.
Na osnovi karavanske različice so v Wolfsburgu na 477 cm dolžine zdaj pripravili še pustolovcem prijazno različico alltrack, ki bo v Sloveniji od oktobra poskrbela za manj prebitih uric v pisarni ali doma. Veliko prostora in zmogljiv štirikolesni pogon 4motion so tisti razlog, da boste v prostem času sila težko zdržali za štirimi stenami.
Za športne in druge rekvizite oziroma potrebščine je namreč poskrbljeno, za morebitne potnike na zadnji klopi tudi, prihod na zadani cilj pa vam lahko prepreči le kak bolj zahteven teren po meri klenih terencev. Vmes boste lahko uživali v bogatejši opremi in zmogljivih motorjih.
Alltrack ponuja praktičnost in prostornost karavanske različice passata (v osnovi 639 litrov, s podrto zadnjo klopjo pa 1.769 litrov), dovolj udobno kabino za potnike spredaj in zadaj (medosna razdalja 279,1 cm), hkrati pa je glede na običajno različico za skoraj tri centimetre bolj oddaljen od tal.
Na 174 mm dvignjen trebuh pri alltracku nekoliko izboljša preglednost iz vozila, hkrati pa ob zaščitni plastiki na blatnikih, odbijačih in pragovih poskrbi za suveren skok izven urejenih površin. Eno glavnih ovir za bolj terenske podvige pomenita zgolj prenizek vstopni in izstopni kot, ki sta na ravni limuzine, kar prepreči zabavo, kakršno bi si sicer na račun zmogljivega pogonskega sklopa lahko privoščili.
Po makadamu in gozdnih poteh alltrack tako leti kot po asfaltu - na voljo so štirje zmogljivi motorji, bencinski zmore 162 kW (220 KM), 2,0-litrski dizli pa od 110 do 176 kW (150-240 KM) -, brez težav zagrize v kak strm klanec, vleče do 665 kg težak tovor (ima tudi pomoč pri vzvratnem manevriranju), štirikolesni pogon 4motion pa s pomočjo pete generacije Haldex sklopke poskrbi tudi za boljši oprijem s cestiščem v dežju in snegu ter s tem varnejšo pot do cilja.
Na zunaj smo alltracka pred letališčem v Munchnu zlahka prepoznali kot novost, saj ob robustnih plastičnih zaščitah, na oko opazno večji oddaljenosti od tal in vsaj 17-palčnih platiščih prinaša še nekaj le zanj značilnih elementov. Med njimi so tudi logotipi Alltrack in 4motion, srebrni strešni nosilci in ogledala, meglenke, okrasni elementi v mat barvi in dve novi barvi. V oči je takoj padla oranžna, ki spomni na kak oster feferon, alltrack pa je tudi z njeno pomočjo nase vlekel poglede po nemških avtocestah in podeželju.
Na prvih se je z dizlom z vrha ponudbe in DSG menjalnikom brez težav premikal s hitrostjo daleč nad slovenskimi omejitvami ter s serijskim radarskim tempomatom držal varnostno razdaljo, na drugih navduševal z udobjem (sploh na slabšem makadamu), malenkost manj pa z lego. Večja oddaljenost od tal terja svoj davek, seveda pa so razlike pri normalni vožnji zanemarljive.
Med postanki smo v notranjosti iskali podrobnosti, ki alltracka ločijo od preverjeno dobre klasike. Na komfortnih sedežih v kombinaciji usnja in alkantare so tako všiti napisi Alltrack, enak napis najdemo tudi pred menjalnikom in pragu, aluminijaste okrasne letve poudarijo eleganco, pred voznikom pa je lahko tudi povsem digitalna 12,3-palčna instrumentna plošča.
Na 6,5-palčnem sredinskem zaslonu na dotik se v načinu OffRoad (že znani so normal, sport, individual in eco) prikažejo trije merilniki, ki naj bi bili v pomoč na terenu: kompas, višinomer in kot prednjih koles. Način OffRoad prinaša tudi spremenjene nastavitve pedala za plin, delovanja menjalnika in podvozja, serijska pa sta pomočnika pri speljevanju v klanec in spuščanju po strminah. Serijska je tudi navigacija, prav tako LED žarometi.
Ker so bili makadam med koruznimi polji in gozdne poti okoli podeželskega Erdinga za alltracka čisto prelahek zalogaj, so se nam oči zasvetile ob bližnji motokros progi.
Alltrack se mora tam dokazati pa naj stane kar hoče. Na koncu je bila zabava povsem zastonj, če odmislimo blatne srage na vozilu. Skozi blatno cesto do proge se je alltrack namreč prebil brez težav, igraje splezal na enega bolj strmih delov proge, zaradi dovolj visokega odmika od tal opravil tudi z nekaj tršimi orehi na kamniti stezi ter na koncu z vrha gledal na razrito progo, kjer sicer kraljujejo namenski motocikli.
Odbijači in pragovi so ostali nedotaknjeni, prav tako zaščita pod motorjem, ki po novem tehta le pet kilogramov. Z novinarskim kolegom sva si bila enotna, da večina kupcev alltracka nikoli ne bo rabila v takšnih zanj že kar ekstremnih razmerah, a ker je letvica njegovih sposobnosti glede na pričakovano rabo postavljena zelo visoko pa tako skorajda ni možnosti, da bi se domov vrnili z avtovleko ali taksijem.
Ne glede na to, kateri motor v passatu alltrack izberete, kam ste namenjeni in kakšne so vremenske razmere, bo za optimalno prilagodljivost na cesti in terenu v vseh pogojih namreč skrbel učinkovit elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon. Ta temelji na večlamelni sklopki haldex pete generacije, v osnovi poganja le prednji kolesni par, po potrebi pa se v nekaj milisekundah pogon prenese na zadnji kolesni par. Elektronski program dodatno omogoča, da največ moči dobi kolo z najboljšim oprijemom, za voznika pa je delovanje pogona povsem nezaznavno.
Passat je z alltrackom ponudil dodaten magnet v boju za tiste bolj zahtevne kupce, ki z enim očesom že spremljajo premijski razred. Poleg ogromno prostora in bogate opreme, vpadljivih barv, zmogljivih in varčnih motorjev, odličnega DSG menjalnika, veliko varnosti in asistence ter vsem razmeram prilagojenega pogona 4motion ponuja še atraktiven in pustolovski videz, ki kar kliče k skoku iz pisarne.
Foto: Matej Kačič