Mercedes-Benzova pomlad, neposredno povezana z znanjem in navdihom slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika, na trge po tekočem traku pošilja nove modele. To se proizvajalcu pozna pri odličnih prodajnih rezultatih v svetu, prodajni veter pa je ujel tudi slovenski distributer Autocommerce.
Zastoja, o katerem je na zgornji povezavi govoril šef znamke pri nas Andrej Bergant, je skoraj konec, saj sta v tem tednu na trg zapeljala novinca - novi srednjerazredni SUV GLC, ki je zamenjal GLK in GLE, ki je pravzaprav osveženi in preimenovani ML. O novem poimenovanju avtomobilov te znamke smo prvič pisali avgusta lani.
Najprej o GLC, ki vstopa v priljubljen razred srednjerazrednih SUV, kjer se je njegov predhodnik doslej skrival v senci BMW X3 in audija Q5. Že spodnja fotografija prikazuje velik zasuk v oblikovanju, ostre poteze so nadomestile mehke obline, prisekan zadek in prednji del, pa bolj tekoče speljane poteze karoserije. Veliko pa je novega tudi na drugih področjih, novi GLC je denimo precej daljši (4,66 metra), v kabini in v prtljažniku (550 litrov v osnovi) prostornejši, pod kožo pa sodobnejši.
Podrobno ga je na prvi predstavitvi spoznal Karel Lipnik
Slovenske cene GLC pa so, tudi zaradi serijske devetstopenjske avtomatike in bogate varnostne opreme višje od najbližjih tekmecev, mednje poleg BMW in audija štejemo tudi lexusa NX300h. Predvsem pa so tri različice: dizelska GLC 220d s 125 kilovati, GLC 250d s 150 kilovati in bencinar GLC 250 s 155 kilovati cenovno skoraj poravnani, saj segajo od 46.600 do 48 tisoč evrov.
Preimenovani in temeljito osveženi velikan
Mercedes-Benz GLE pa je naslednik tistega orjaka po katerem so še pred nekaj leti množično posegali slovenski gradbinci. Danes je sicer drugače, prodajni adut te znamke je manjši GLC, tudi kompaktni GLA. GLE pa pomeni luksuz, udobje, tudi terenske zmogljivosti in skromnost pri porabi, ki ju je dokazoval že njegov predhodnik.
Razumni dizli, mogočni bencinarji
Novi GLE pa je poleg oblikovnih in tehničnih sprememb dobil še bolj učinkovite stroje. Osnovni 250d 4matic s 150 kilovati v povprečju porabi 5,7 litra nafte na sto kilometrov, šestvaljni 350d 4Matic pa 6,4 litra. Njuna cena je 59 oziroma dobrih 69 tisoč evrov. Bencinski so zaradi velikosti motorjev in porabe bolj pošteno obdavčeni, posledica so višje cene. Različica GLE 400 4matic s 245 kilovati tako stane skoraj 75 tisočakov, osemvaljni GLE 500 4matic slabih 107 tisočakov, pošasti s GLE 63 AMG in GLE 63 AMG S s 410 oziroma 430 kilovati pa 152 oziroma 167 tisoč evrov.
Hibrid - davčni zmagovalec
Hibridni pogonski sklop iz GLE 500e 4matic smo preizkusili v razredu S
Zmagovalec v bitki s slovenskimi davki in ob pazljivosti voznika tudi stroški za gorivo in okoljem, pa je priključni hibrid GLE 500e, ki ga poganjata šestvaljni bencinski in električni motor s skupno močjo 330 kilovatov (od tega 85 električnih), dosegom 30 kilometrov zgolj na elektriko in tovarniško porabo le 3,3 litre. Porabi in emisijam primerna je skromna obdavčitev s slovenskim DMV, cena pa je s 77.900 le tri tisočake višja kot pri GLE 400 4matic.