Avto

Varnost za množico, ne zgolj elito

Toyota za skromen denar ali pa celo v serijski opremi ponuja paket varnostnih sistemov TSS, preizkusili smo jih v aurisu in avensisu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.09.2015 21:50
Dopolnjeno: 11.09.2015 06:08
Čas branja: 4 min

Toyota je v osveženi auris in novi oziroma konkretno osveženi avensis vgradila komplet štirih aktivnih varnostnih pomočnikov, ki odlično rešujejo vsakodnevne prometne zagate. Največja prednost sicer enostavnih sistemov je cena, v avensisu so večinoma serijski, v aurisu boste zanje odšteli vrednost vikend paketa za dve osebi.

P9102279.1441911999.JPG.s.960px.jpg

Odsotnost voznikov na cesti, še zlasti med vsakodnevnimi potmi v službo in nazaj, ki jih prevozimo skoraj miže, je po raziskavah pogosta in nevarna. Zamišljenost pripelje do nesreč, manjših ali usodnih, v teh razmerah pa prav pridejo varnostni asistenčni sistemi. Ti so se v zadnjem desetletju v avtomobilih močno razširili. Sistema ABS in ESP sta že dolgo serijski del opreme, podobno velja za pomočnika pri zaviranju, zračne blazine in podobno.

Sistem za preprečevanje trka v mestu, zanj imajo proizvajalci različna imena, vstopa tudi v manjše avte, opozorilnik pri prekoračitvi voznega pasu je še vedno redkost, še zlasti v primerih, ko sistem sam poseže v vožnjo, torej avto ohrani znotraj pasu. Podobno velja za radarske tempomate z nadgrajeno vsebino - denimo prepoznavo prometnih znakov in reagiranjem na omejitve, zaviranje pred zavoji,... o tem podrobneje v ponedeljek iz prve vožnje novega audija A4. Omenjeni sistemi so sicer zelo učinkoviti, a tudi dragi, zato vsaj še nekaj časa ne bodo množično vgrajeni v avtomobile Slovencev. Sistemi torej ne odigrajo svojega poslanstva, saj niso na voljo množicam.

P9102216.1441912059.JPG.n.960px.jpg
Osveženi toyoti auris (levo) in avensis sta poleg drugih sprememb dobila še komplet štirih varnostnih sistemov TSS (Toyota safety sense). V aurisu stanejo 440 evrov, v avensisu so serijski.

Toyota je obrnila ploščo in razvila sicer preprost paket TSS (Toyota safety sense), ki vključuje štiri razmeroma preproste, a učinkovite varnostne sisteme. S pomočjo mono kamere in laserskega tipala omogočajo prepoznavanje prometnih znakov, ki jih v aurisu in avensisu izriše na osrednji TFT zaslon med merilnikoma, voznika opozarjajo na prekoračitev voznega pasu - z zvočnim opozorilom in brez aktivnega posredovanja, samodejno vklapljajo in izklapljajo nezasenčeno luč in se v nevarnosti trka tudi aktivno vmešajo.

P9102193.1441912187.JPG.n.960px.jpg
Mono kamera in laserski senzor sta pri hitrostu 30 kilometrov na uro zaznala nevarnost trka in vklopila polno zaviranje. Z aurisom smo se ustavili 60 centimetrov pred oviro.

Preizkus v praksi; opozorilo pred oviro pri 90 in dejansko zaviranje pri manjših hitrosti

V AMZS Centru varne vožnje Vransko smo zadnjega spoznali v dveh vajah. S hitrostjo 90 kilometrov na uro smo se z aurisom in avensisom zapodili proti oviri - kartonastemu zadku volkswagna tourana z napisom Toyota (Volkswagen je sicer po naključju ali pa tudi ne največji tekmec Toyote v svetu) in se na varni razdalji odzvali zvočnemu opozorilu, ob samodejno vklopljenem pomočniku pri zaviranju silovito zavirali in se izognili kartonastemu tekmecu.

V drugi vaji smo se s stalno hitrostjo 30 kilometrov na uro približali oviri, kamera jo je zaznala in silovito reagirala, avto se je ustavil še na varni razdalji okoli 60 centimetrov pred touranom.

P9102236.1441912373.JPG.s.960px.jpg

V avensisu varnost brezplačna, v aurisu stane 440 evrov

Še zlasti preizkušeni varnostni sistem, ki rešuje ali le opozarja pred trkom, bo rešil pločevino ali tudi kožo marsikaterega slovenskega voznika. Pri avensisu ga bo dobil brezplačno od opreme luna naprej, v osnovni terri pa bo od zgoraj naštetih štirih varnostnih sistemov prikrajšan za opozorilnik prekoračitve voznega pasu. V aurisu pa komplet stane 440 evrov, polovico redne cene.

Včerajšnji dogodek je bil sicer namenjen tudi slovenski predstavitvi aurisa in avensisa, ki smo ju že dobro spoznali na svetovnih predstavitvah.

Več o osveženem aurisu iz prve predstavitve

Toyota-auris-FL-024.1433915984.JPG.e.960px.jpg

S prenovo je auris na oko postal malce nižji in širši, hkrati bolj eleganten in samozavesten, spredaj in zadaj je dobil nove luči. Za večjo prepoznavnost modela poskrbijo krom na nosu z značilnim podpisom v obliki črke X ter dnevne in zadnje luči v LED-tehniki, meglenke pa so pomaknjene povsem na rob še malce bolj športnih odbijačev. Na voljo sta dva nova modra odtenka ter 16- in 17-palčna platišča, spremenili so še anteno. Spremembe morda celo niso velike, vendar se jih opazi, obenem so izpeljane prefinjeno in všečno. Matej Kačič

Auris je ključen model za slovensko Toyoto, saj je drugi najbolje prodajan model na našem trgu. Različica hybrid pa je najbolj priljubljena na našem trgu, tudi v Evropi, kjer močno vodi pred tekmeci. Ključne spremembe po treh letih osveženega aurisa so spremenjena oblika odbijačev in maske, nižje težišče, novi LED žarometi, izboljšani materiali v potniški kabini, nov sedempalčni zaslon na dotik, bolj natančen volanski mehanizem, novi blažilniki in boljša zvočna izolacija. Povsem nova sta dva motorja, 1,6 litrski turbodizel s 83 kilovati in porabo 4,1 litra in 1,2 litrski turbo bencinar s 85 kilovati in porabo 4,7 litra. Manjši turbodizel 1.4 D-4D pa ob enaki moči 66 kilovatov ponuja hitrejše doseganje najvišje vrednosti navora - 205 newtonmetrov že pri 1.400 vrtljajih v minuti in za štiri decilitre manjšo porabo goriva le 3,4 litre na sto kilometrov.

Osveženi auris je bogateje serijsko opremljen, osnovna oprema terra ponuja LED zadnje luči, samodejno klimo, sedem zračnih blazin in 4,2 palčni zaslon med merilnikoma. Cene so vseeno ostale na ravni predhodnika, sežeja pa od 14.500 do 20.200 evrov.

Več o novem avensisu iz prve predstavitve

avensis7.1434646518.JPG.c.600px.jpg
Toyotin poslovni avensis ni popolnoma nov, je pa konkretno oblikovno (popolnoma nova sta prednji in zadnji del) in tehnično osvežen. Pod motornim pokrovom sta dva nova dizelska motorja iz BMW: 1,6 litrski z 82 kilovati in dvolitrski s 105 kilovati.

Avensis pa po šestih letih vstopa na trg vstopa bolj previdno, s konkretno prenovo in ne povsem novim modelom. Od starega so sicer ostala le stranska vrata, a podobnost je očitna. Mere sedaj 4,82 mera dolge limuzine ali karavana so nekoliko izrazitejše, svežina pa je nezgrešljiva. Novega je veliko, od bolj zaobljenih odbijačev, maske, zadka in na novo urejene potniške kabine, ki je za to znamko lahko tudi presenetljivo barvita. Avensis je v vožnji natančnejši in udobnejši, bogatejša je serijska oprema, med njo sodi tudi komplet sistemov TSS, tempomat in samodejna klima v terri ter osempalčni zaslon na dotik ter 17 palčna aluminijsta kolesa v luni. Popolnoma nova pa sta turbodizelska motorja iz BMW hleva. Manjši 1,6 litrski ima 83 kilovatov, dvolitrski pa 105 kilovatov.

avensis27.1434647278.JPG.s.600px.jpg

Cene avensisa pa so ostale podobne kot prej in nižje od večine tekmecev, osnovni avensis 1.6 D-4D terra stane pod 20 tisočakov. Oprema luna ga podraži na 22 tisočakov, močnejši motor 2.0 D-4D z enako opremo pa na 24.400 evrov. Karavanski touring sports, ne več combi, pa stane 1.100 evrov več kot sedan. Kombinacija sprememb, opreme, motorjev, varnosti in cene je dovolj dobra, da bo avensis letno prepričal 150 Slovencev, so prepričani v Toyoti Slovenija.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

18.09.2015
22.10.2015
FINANCE
Avto
Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna
Avto
AvtoMiloš Milač Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna

Novi auris je daljši, širši, nižji in bolj športen. Namesto dizelskega motorja ga poganjata dva hibrida in klasičen turbo bencinski motor

FINANCE
Avto
Toyota ukinja auris, ostaja corolla
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota ukinja auris, ostaja corolla

Od japonske Toyote nismo navajeni preobratov, a do njih občasno vseeno pride. Leta 2006 so ravno zaradi slabe prepoznavnosti in globalnega imena corolla v Evropi pričeli pisati novo zgodbo z novim imenom auris. Po 13 letih se auris poslavlja, na vrsti je ponovno corolla.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
Avto
Corolla TS: novo ime, skladnejše obline in evropsko velik prtljažnik
Avto
AvtoMiloš Milač Corolla TS: novo ime, skladnejše obline in evropsko velik prtljažnik

Toyota je predstavila novo generacijo karavanskega aurisa TS (touring sports), ki je po zgledu kombilimuzine dobil ime corolla. Poleg tega pa prtljažnik na prostorski ravni evropskih tekmecev z osnovnimi 598 litri