Toyota je v osveženi auris in novi oziroma konkretno osveženi avensis vgradila komplet štirih aktivnih varnostnih pomočnikov, ki odlično rešujejo vsakodnevne prometne zagate. Največja prednost sicer enostavnih sistemov je cena, v avensisu so večinoma serijski, v aurisu boste zanje odšteli vrednost vikend paketa za dve osebi.
Odsotnost voznikov na cesti, še zlasti med vsakodnevnimi potmi v službo in nazaj, ki jih prevozimo skoraj miže, je po raziskavah pogosta in nevarna. Zamišljenost pripelje do nesreč, manjših ali usodnih, v teh razmerah pa prav pridejo varnostni asistenčni sistemi. Ti so se v zadnjem desetletju v avtomobilih močno razširili. Sistema ABS in ESP sta že dolgo serijski del opreme, podobno velja za pomočnika pri zaviranju, zračne blazine in podobno.
Sistem za preprečevanje trka v mestu, zanj imajo proizvajalci različna imena, vstopa tudi v manjše avte, opozorilnik pri prekoračitvi voznega pasu je še vedno redkost, še zlasti v primerih, ko sistem sam poseže v vožnjo, torej avto ohrani znotraj pasu. Podobno velja za radarske tempomate z nadgrajeno vsebino - denimo prepoznavo prometnih znakov in reagiranjem na omejitve, zaviranje pred zavoji,... o tem podrobneje v ponedeljek iz prve vožnje novega audija A4. Omenjeni sistemi so sicer zelo učinkoviti, a tudi dragi, zato vsaj še nekaj časa ne bodo množično vgrajeni v avtomobile Slovencev. Sistemi torej ne odigrajo svojega poslanstva, saj niso na voljo množicam.
Toyota je obrnila ploščo in razvila sicer preprost paket TSS (Toyota safety sense), ki vključuje štiri razmeroma preproste, a učinkovite varnostne sisteme. S pomočjo mono kamere in laserskega tipala omogočajo prepoznavanje prometnih znakov, ki jih v aurisu in avensisu izriše na osrednji TFT zaslon med merilnikoma, voznika opozarjajo na prekoračitev voznega pasu - z zvočnim opozorilom in brez aktivnega posredovanja, samodejno vklapljajo in izklapljajo nezasenčeno luč in se v nevarnosti trka tudi aktivno vmešajo.
Preizkus v praksi; opozorilo pred oviro pri 90 in dejansko zaviranje pri manjših hitrosti
V AMZS Centru varne vožnje Vransko smo zadnjega spoznali v dveh vajah. S hitrostjo 90 kilometrov na uro smo se z aurisom in avensisom zapodili proti oviri - kartonastemu zadku volkswagna tourana z napisom Toyota (Volkswagen je sicer po naključju ali pa tudi ne največji tekmec Toyote v svetu) in se na varni razdalji odzvali zvočnemu opozorilu, ob samodejno vklopljenem pomočniku pri zaviranju silovito zavirali in se izognili kartonastemu tekmecu.
V drugi vaji smo se s stalno hitrostjo 30 kilometrov na uro približali oviri, kamera jo je zaznala in silovito reagirala, avto se je ustavil še na varni razdalji okoli 60 centimetrov pred touranom.
V avensisu varnost brezplačna, v aurisu stane 440 evrov
Še zlasti preizkušeni varnostni sistem, ki rešuje ali le opozarja pred trkom, bo rešil pločevino ali tudi kožo marsikaterega slovenskega voznika. Pri avensisu ga bo dobil brezplačno od opreme luna naprej, v osnovni terri pa bo od zgoraj naštetih štirih varnostnih sistemov prikrajšan za opozorilnik prekoračitve voznega pasu. V aurisu pa komplet stane 440 evrov, polovico redne cene.
Včerajšnji dogodek je bil sicer namenjen tudi slovenski predstavitvi aurisa in avensisa, ki smo ju že dobro spoznali na svetovnih predstavitvah.
Več o osveženem aurisu iz prve predstavitve
Auris je ključen model za slovensko Toyoto, saj je drugi najbolje prodajan model na našem trgu. Različica hybrid pa je najbolj priljubljena na našem trgu, tudi v Evropi, kjer močno vodi pred tekmeci. Ključne spremembe po treh letih osveženega aurisa so spremenjena oblika odbijačev in maske, nižje težišče, novi LED žarometi, izboljšani materiali v potniški kabini, nov sedempalčni zaslon na dotik, bolj natančen volanski mehanizem, novi blažilniki in boljša zvočna izolacija. Povsem nova sta dva motorja, 1,6 litrski turbodizel s 83 kilovati in porabo 4,1 litra in 1,2 litrski turbo bencinar s 85 kilovati in porabo 4,7 litra. Manjši turbodizel 1.4 D-4D pa ob enaki moči 66 kilovatov ponuja hitrejše doseganje najvišje vrednosti navora - 205 newtonmetrov že pri 1.400 vrtljajih v minuti in za štiri decilitre manjšo porabo goriva le 3,4 litre na sto kilometrov.
Osveženi auris je bogateje serijsko opremljen, osnovna oprema terra ponuja LED zadnje luči, samodejno klimo, sedem zračnih blazin in 4,2 palčni zaslon med merilnikoma. Cene so vseeno ostale na ravni predhodnika, sežeja pa od 14.500 do 20.200 evrov.
Več o novem avensisu iz prve predstavitve
Avensis pa po šestih letih vstopa na trg vstopa bolj previdno, s konkretno prenovo in ne povsem novim modelom. Od starega so sicer ostala le stranska vrata, a podobnost je očitna. Mere sedaj 4,82 mera dolge limuzine ali karavana so nekoliko izrazitejše, svežina pa je nezgrešljiva. Novega je veliko, od bolj zaobljenih odbijačev, maske, zadka in na novo urejene potniške kabine, ki je za to znamko lahko tudi presenetljivo barvita. Avensis je v vožnji natančnejši in udobnejši, bogatejša je serijska oprema, med njo sodi tudi komplet sistemov TSS, tempomat in samodejna klima v terri ter osempalčni zaslon na dotik ter 17 palčna aluminijsta kolesa v luni. Popolnoma nova pa sta turbodizelska motorja iz BMW hleva. Manjši 1,6 litrski ima 83 kilovatov, dvolitrski pa 105 kilovatov.
Cene avensisa pa so ostale podobne kot prej in nižje od večine tekmecev, osnovni avensis 1.6 D-4D terra stane pod 20 tisočakov. Oprema luna ga podraži na 22 tisočakov, močnejši motor 2.0 D-4D z enako opremo pa na 24.400 evrov. Karavanski touring sports, ne več combi, pa stane 1.100 evrov več kot sedan. Kombinacija sprememb, opreme, motorjev, varnosti in cene je dovolj dobra, da bo avensis letno prepričal 150 Slovencev, so prepričani v Toyoti Slovenija.
Foto: Miloš Milač