Toyota se pripravlja na salonsko predstavitev četrte generacije novega priusa, trdi da bo ta naredil največji razvojni skok doslej in izpostavlja rekorden, prek 40 odstotni toplotni izkoristek motorja, kar je najvišja vrednost med bencinskimi motorji.
Ključni podatki o priusu sicer še niso znani - torej izpusti ogljikovega dioksida in poraba goriva, tudi zmogljivosti. Po neuradnih podatkih naj bi novinec sicer porabil le tri litre goriva, sedem decilitrov manj kot trenutni model. Razkrita je oblika, ki sledi novincu na gorivne celice mirai. Poleg tega Toyota poudarja, da novi prius prinaša bolj uglajeno pospeševanje pri višji hitrosti je motor tišji, deluje enakomerneje in je bolj usklajen z vrtljaji motorja.
Novi prius je zasnovan na osnovi globalne platforme TNGA, ki mu prinaša nižje težišče in s tem boljšo vodljivost in stabilnost. Po zaslugi manjše hibridne baterije z bolj zgoščeno energijo in novega zadnjega vzmetenja z dvojnim prečnim vodilom, ki ne segata v prtljažnik, so povečali tudi prostornost prtljažnika. Paket varnostne opreme Toyota Safety Sense je v novem Priusu še bogatejši, saj so mu dodali radarski tempomat, sistemu za zaznavanje nevarnosti trčenja pa so dodali funkcijo zaznavanja pešcev. Polni hibridni pogon je bil deležen izdatnih popravkov.
Kaj že vemo o priusu in zakaj je avto prinesel revolucijo na avtotrg
Podnebne spremembe, onesnaženost in s tem povezana okoljska odgovornost ljudi ter ne nazadnje tudi rast cen tekočih goriv so hibridom v sredini devetdesetih let minulega stoletja dale novo priložnost. Najbolje jo je izkoristila Toyota oziroma takrat še razmeroma mladi inženir Takeši Učijamada, ki je vodil projekt G21 - avtomobila za 21. stoletje. Učijamada, danes je častni predsednik japonske Toyote, si leta 1995, ko je zasnoval in predstavil prvega Toyotinega hibrida priusa, najbrž ni mislil, da bo sprožil pravo gibanje, ki se bo zaradi novonastalih razmer celo zadržalo na trgu. Prvi prius, ki je na trg zapeljal dve leti po predstavitvi, je bil še razmeroma skromen po zmogljivostih in ne preveč učinkovit pri porabi. Poganjala sta ga 1,5-litrski bencinski motor s 53 kilovati in električni s 33 kilovati, povprečna poraba je bila 5,1 litra, doseg zgolj na elektriko skromen, zmogljivosti pa se niso kosale z bencinskimi in dizelskimi avti. Toyoti je prva generacija prinesla izgubo, prodali so 123 tisoč vozil.
Prvi prius, ki je na trg zapeljal dve leti po predstavitvi, je bil še razmeroma skromen po zmogljivostih in ne preveč učinkovit pri porabi. Poganjala sta ga 1,5-litrski bencinski motor s 53 kilovati in električni s 33 kilovati, povprečna poraba je bila 5,1 litra, doseg zgolj na elektriko skromen, zmogljivosti pa se niso kosale z bencinskimi in dizelskimi avti. Toyoti je prva generacija prinesla izgubo, prodali so 123 tisoč vozil.
Prius je zaživel šele v drugo, še bolj v tretje
Druga in tretja generacija pa sta prinesli učinkovitejšo tehniko, porabo pod štirimi litri in tudi nikelj-kadmijeve baterije, ki jih je mogoče razstaviti in dele vnovič uporabiti ali reciklirati. Prinesli sta tudi precej boljšo prodajo, od leta 1997 do januarja lani je bilo prodanih 3,2 milijona priusov. Toyota pa je v tem času prodala več kot osem milijonov hibridov, saj je podobne sklope vgradila tudi v druge modele. V avtomobilih sestrske znamke Lexus pa se večina kupcev odloči za hibridno različico.