Avto

Novi hibridni prius z rekordnim izkoristkom bencinskega motorja

Toyota sicer še skriva podatke o novem priusu, porabil naj bi le tri litre bencina na sto kilometrov. Izpostavlja pa najboljši, 40 odstotni toplotni izkoristek bencinskega motorja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.09.2015 08:52
Dopolnjeno: 09.09.2015 09:16
Čas branja: 2 min

Toyota se pripravlja na salonsko predstavitev četrte generacije novega priusa, trdi da bo ta naredil največji razvojni skok doslej in izpostavlja rekorden, prek 40 odstotni toplotni izkoristek motorja, kar je najvišja vrednost med bencinskimi motorji.

PRIUS-11-Sept2015.1441780978.JPG.s.600px.jpg

Ključni podatki o priusu sicer še niso znani - torej izpusti ogljikovega dioksida in poraba goriva, tudi zmogljivosti. Po neuradnih podatkih naj bi novinec sicer porabil le tri litre goriva, sedem decilitrov manj kot trenutni model. Razkrita je oblika, ki sledi novincu na gorivne celice mirai. Poleg tega Toyota poudarja, da novi prius prinaša bolj uglajeno pospeševanje pri višji hitrosti je motor tišji, deluje enakomerneje in je bolj usklajen z vrtljaji motorja.

PRIUS-26-Sept2015.1441781363.JPG.s.600px.jpg

Novi prius je zasnovan na osnovi globalne platforme TNGA, ki mu prinaša nižje težišče in s tem boljšo vodljivost in stabilnost. Po zaslugi manjše hibridne baterije z bolj zgoščeno energijo in novega zadnjega vzmetenja z dvojnim prečnim vodilom, ki ne segata v prtljažnik, so povečali tudi prostornost prtljažnika. Paket varnostne opreme Toyota Safety Sense je v novem Priusu še bogatejši, saj so mu dodali radarski tempomat, sistemu za zaznavanje nevarnosti trčenja pa so dodali funkcijo zaznavanja pešcev. Polni hibridni pogon je bil deležen izdatnih popravkov.

Kaj že vemo o priusu in zakaj je avto prinesel revolucijo na avtotrg

Podnebne spremembe, onesnaženost in s tem povezana okoljska odgovornost ljudi ter ne nazadnje tudi rast cen tekočih goriv so hibridom v sredini devetdesetih let minulega stoletja dale novo priložnost. Najbolje jo je izkoristila Toyota oziroma takrat še razmeroma mladi inženir Takeši Učijamada, ki je vodil projekt G21 - avtomobila za 21. stoletje. Učijamada, danes je častni predsednik japonske Toyote, si leta 1995, ko je zasnoval in predstavil prvega Toyotinega hibrida priusa, najbrž ni mislil, da bo sprožil pravo gibanje, ki se bo zaradi novonastalih razmer celo zadržalo na trgu. Prvi prius, ki je na trg zapeljal dve leti po predstavitvi, je bil še razmeroma skromen po zmogljivostih in ne preveč učinkovit pri porabi. Poganjala sta ga 1,5-litrski bencinski motor s 53 kilovati in električni s 33 kilovati, povprečna poraba je bila 5,1 litra, doseg zgolj na elektriko skromen, zmogljivosti pa se niso kosale z bencinskimi in dizelskimi avti. Toyoti je prva generacija prinesla izgubo, prodali so 123 tisoč vozil.

takeshi-uchiyamaha-2-mm.1394737745.jpg.o.600px.jpg
Takeši Učijamada, predsednik Toyote, verjame, da bo delež hibridov v svetovni prodaji kmalu zrasel s 13 na 20 odstotkov. Pred 20 leti, ko je zasnoval takrat zelo nišnega hibrida priusa, si takšnega premika najbrž ni mogel zamišljati. Foto: Miloš Milač

Prvi prius, ki je na trg zapeljal dve leti po predstavitvi, je bil še razmeroma skromen po zmogljivostih in ne preveč učinkovit pri porabi. Poganjala sta ga 1,5-litrski bencinski motor s 53 kilovati in električni s 33 kilovati, povprečna poraba je bila 5,1 litra, doseg zgolj na elektriko skromen, zmogljivosti pa se niso kosale z bencinskimi in dizelskimi avti. Toyoti je prva generacija prinesla izgubo, prodali so 123 tisoč vozil.

Toyota-Prius-hybrid.1394737746.jpg.o.600px.jpg
Zadnja generacija toyote prius se je namnožila v milijonski nakladi. Lani je dobila še zunanje polnjenje baterij.

Prius je zaživel šele v drugo, še bolj v tretje

Druga in tretja generacija pa sta prinesli učinkovitejšo tehniko, porabo pod štirimi litri in tudi nikelj-kadmijeve baterije, ki jih je mogoče razstaviti in dele vnovič uporabiti ali reciklirati. Prinesli sta tudi precej boljšo prodajo, od leta 1997 do januarja lani je bilo prodanih 3,2 milijona priusov. Toyota pa je v tem času prodala več kot osem milijonov hibridov, saj je podobne sklope vgradila tudi v druge modele. V avtomobilih sestrske znamke Lexus pa se večina kupcev odloči za hibridno različico.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

25.08.2015
13.03.2014
FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Avto
Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna
Avto
AvtoMiloš Milač Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna

Novi auris je daljši, širši, nižji in bolj športen. Namesto dizelskega motorja ga poganjata dva hibrida in klasičen turbo bencinski motor

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji