Leta 2008 je prodaja novih avtomobilov v Sloveniji dosegla rekordno raven, skoraj 69 tisoč vozil, nato jo je kriza skrčila na manj kot 50 tisoč vozil - po besedah poznavalcev celo manj kot 35 tisoč, ko gre za neposredno prodajo slovenskim kupcem. Letošnje leto je bilo odlično, še posebej avgust s 20 odstotno rastjo. Gre le za statistiko, povečan izvoz avtomobilov?
»Sedaj trg ponovno, tudi realno raste, vozni park pa se je medtem že precej postaral,« pravi direktor slovenske Toyote Gašper Picelj in našteje nekaj zanimivih podatkov. Pred krizo je bila povprečna starost avtomobila v EU 7,6 let, danes pa je 8,6 let. Še slabše je v Sloveniji, po trenutnih podatkih vozimo v povprečju 9,5 let stare avtomobile. V primeru, da trg ne bi rasel tudi v prihodnjih letih, se bomo leta 2020 vozili z 12 let starimi avtomobili, a tega vseeno ne gre pričakovati. Tudi gospodarski kazalci za prihodnja leta so pozitivni, zato pričakujemo popravek na okoli 45.000 osebnih vozil v prihodnjih treh letih.
Odličen avgust v resnici nič posebnega
Picljeva napoved je pozitivna, čeprav ne toliko kot kaže statistika, ki obljublja 13 odstotno rast v prvih osmih mesecih in 20 odstotno v avgustu. »Avgust je bil mesec kot vsak drug, realen v prvi polovici, nato pa je skoraj eksplodiral v zadnjih nekaj dneh.« Tudi sami smo pregledali številke, konec avgusta, podobno se dogaja druge mesece, se namnožijo registracije avtomobilov z enako specifikacijo (motor, oprema, karoserija) v le nekaj občinah; ponavadi Vrhnika, Idrija,... V tem primeru je zelo jasno, da gre za avtomobile namenjene prodaji na drugih trgih.
Kako kaže v prvi četverici
V statistiki prvih registracij novih osebnih avtomobilov je stanje sicer sledeče: na prvem mestu je Volkswagen s 6.489 avtomobili, sledijo mu Renault s 5.629 vozili, Škoda s 3.816 in Opel s 3.203 vozili. Vse znamke prve četverice dosegajo rast, Opel ima skoraj 20 odstotno in celo realno, saj si tržnega deleža ne dvigujejo z izvozom, trdijo. Pri ostalih treh ni tako.
Preobrat pri Francozih
Med prvo deseterico izstopata francoski znamki Peugeot in Citroën s 15 oziroma 30 odstotnim padcem prodaje. Ta je posledica prekinitve izvoza, ocenjujemo, a ni bilo vedno tako. V PSA Slovenija pa se meritvah uspešnosti prodaje opirajo na podatke prodaje fizičnim osebam, te v prvih sedmih mesecih kažejo na 31,6 odstotno rast pri znamki Peugeot in 5,2 odstotno pri znamki Citroën. Zakaj le fizične osebe? Ti podatki ne vsebujejo izvoza, seveda tudi ne vsebujejo realne prodaje podjetjem, ki jo vsekakor ne gre zanemariti pri oceni trga.
"Best in class," trdijo
Toyota proti dva tisoč vozilom
Kako kaže Toyoti? »Letos smo prodali 17 odstotkov več vozil kot lani in z rastjo smo zadovoljni. Zasledujemo svoje cilje, jih celo presegamo in si želimo doseči prodajo 2.000 vozil v letu 2017. To bo trgovski mreži in nam zagotavljalo želeno dobičkonosnost. Kar se tiče hibridov smo povečali prodajo Yarisov v primerjavi z lanskim letom za dvakrat, Auris Hibrid pa je padel za 15%, kar je skladno s pričakovanji in prihodom novega modela,« pojasnjuje Gašper Picelj.
Mercedes-Benz z največjo rastjo tudi pri nas
Še skok k prestižnim znamkam, kjer je v svetu in pri nas vselej vroče. Letos največjo rast v trojici BMW, Audi in Mercedes-Benz dosega slednji. V prvih sedmih mesecih je Mercedes-Benz prodajo v svetu povečal za 15,2 odstotka in prehitel Audi. Podobno je pri nas, prodaja avtomobilov te znamke je v prvih osmih mesecih zrasla za 26,8 odstotka na 691 vozil. BMW in Audi sta rasla počasneje, a imata še vedno precejšnjo prednost pred zasledovalcem s 1.137 oziroma 1.050 vozili.