Avto

Povprečen slovenski avto je star že skoraj deset let

Pred krizo je bila povprečna starost avtomobila v EU 7,6 let, danes pa je 8,6 let. Še slabše je v Sloveniji, po trenutnih podatkih vozimo v povprečju 9,5 let stare avtomobile.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.09.2015 07:15
Čas branja: 3 min

Leta 2008 je prodaja novih avtomobilov v Sloveniji dosegla rekordno raven, skoraj 69 tisoč vozil, nato jo je kriza skrčila na manj kot 50 tisoč vozil - po besedah poznavalcev celo manj kot 35 tisoč, ko gre za neposredno prodajo slovenskim kupcem. Letošnje leto je bilo odlično, še posebej avgust s 20 odstotno rastjo. Gre le za statistiko, povečan izvoz avtomobilov?

picelj-gasper1-be.1441602349.jpg.n.960px.jpg
Trg ponovno raste, kar je tudi glede na precej star vozni park, povprečen slovenski avto je star 9,5 let, logično. Tudi gospodarski kazalci so pozitivni," pravi direktor slovenske Toyote Gašper Picelj.

»Sedaj trg ponovno, tudi realno raste, vozni park pa se je medtem že precej postaral,« pravi direktor slovenske Toyote Gašper Picelj in našteje nekaj zanimivih podatkov. Pred krizo je bila povprečna starost avtomobila v EU 7,6 let, danes pa je 8,6 let. Še slabše je v Sloveniji, po trenutnih podatkih vozimo v povprečju 9,5 let stare avtomobile. V primeru, da trg ne bi rasel tudi v prihodnjih letih, se bomo leta 2020 vozili z 12 let starimi avtomobili, a tega vseeno ne gre pričakovati. Tudi gospodarski kazalci za prihodnja leta so pozitivni, zato pričakujemo popravek na okoli 45.000 osebnih vozil v prihodnjih treh letih.

Odličen avgust v resnici nič posebnega

Picljeva napoved je pozitivna, čeprav ne toliko kot kaže statistika, ki obljublja 13 odstotno rast v prvih osmih mesecih in 20 odstotno v avgustu. »Avgust je bil mesec kot vsak drug, realen v prvi polovici, nato pa je skoraj eksplodiral v zadnjih nekaj dneh.« Tudi sami smo pregledali številke, konec avgusta, podobno se dogaja druge mesece, se namnožijo registracije avtomobilov z enako specifikacijo (motor, oprema, karoserija) v le nekaj občinah; ponavadi Vrhnika, Idrija,... V tem primeru je zelo jasno, da gre za avtomobile namenjene prodaji na drugih trgih.

Kako kaže v prvi četverici

V statistiki prvih registracij novih osebnih avtomobilov je stanje sicer sledeče: na prvem mestu je Volkswagen s 6.489 avtomobili, sledijo mu Renault s 5.629 vozili, Škoda s 3.816 in Opel s 3.203 vozili. Vse znamke prve četverice dosegajo rast, Opel ima skoraj 20 odstotno in celo realno, saj si tržnega deleža ne dvigujejo z izvozom, trdijo. Pri ostalih treh ni tako.

Preobrat pri Francozih

Med prvo deseterico izstopata francoski znamki Peugeot in Citroën s 15 oziroma 30 odstotnim padcem prodaje. Ta je posledica prekinitve izvoza, ocenjujemo, a ni bilo vedno tako. V PSA Slovenija pa se meritvah uspešnosti prodaje opirajo na podatke prodaje fizičnim osebam, te v prvih sedmih mesecih kažejo na 31,6 odstotno rast pri znamki Peugeot in 5,2 odstotno pri znamki Citroën. Zakaj le fizične osebe? Ti podatki ne vsebujejo izvoza, seveda tudi ne vsebujejo realne prodaje podjetjem, ki jo vsekakor ne gre zanemariti pri oceni trga.

"Best in class," trdijo

tomsic-jozko7-ih.1441602769.jpg.w.960px.jpg
Kaj pravi Jožko Tomšič, generalni direktor Peugeota Slovenije in Citroёna Slovenije: «Znamka Peugeot niza uspehe s porastom prodaje fizičnim osebam in izpolnjuje zastavljene ambicije na slovenskem trgu, utrjuje in dokazuje, da znamo in zmoremo zadovoljiti vedno večje potrebe domačega kupca s privlačnimi produkti in tehnologijo «Best in class».

S-Toyota-auris.1429217761.jpg.s.600px.jpg

Toyota proti dva tisoč vozilom

Kako kaže Toyoti? »Letos smo prodali 17 odstotkov več vozil kot lani in z rastjo smo zadovoljni. Zasledujemo svoje cilje, jih celo presegamo in si želimo doseči prodajo 2.000 vozil v letu 2017. To bo trgovski mreži in nam zagotavljalo želeno dobičkonosnost. Kar se tiče hibridov smo povečali prodajo Yarisov v primerjavi z lanskim letom za dvakrat, Auris Hibrid pa je padel za 15%, kar je skladno s pričakovanji in prihodom novega modela,« pojasnjuje Gašper Picelj.

Mercedes-Benz z največjo rastjo tudi pri nas

Še skok k prestižnim znamkam, kjer je v svetu in pri nas vselej vroče. Letos največjo rast v trojici BMW, Audi in Mercedes-Benz dosega slednji. V prvih sedmih mesecih je Mercedes-Benz prodajo v svetu povečal za 15,2 odstotka in prehitel Audi. Podobno je pri nas, prodaja avtomobilov te znamke je v prvih osmih mesecih zrasla za 26,8 odstotka na 691 vozil. BMW in Audi sta rasla počasneje, a imata še vedno precejšnjo prednost pred zasledovalcem s 1.137 oziroma 1.050 vozili.

bergant-andrej-us.1441602847.jpg.s.960px.jpg
Kaj pravi Andrej Bergant, direktor prodaje in poprodaje Mercedes-Benza v Autocommercu: »Imamo manjši zastoj v prodaji, saj čakamo nove modele A, GLE in GLC. Letos smo dobro prodajali predvsem modele B, ta si reže 37,5 odstotni delež, C s 17,5 odstotnim deležom in GLA. Pri prodaji fizičnim osebam smo še vedno vodilni v tem razredu, povečujemo pa prodajo podjetjem.In trg prestižnih vozil v Sloveniji? Mislim, da dejansko raste, a je težko ovrednotiti za koliko. Zase lahko trdimo, da je naša rast resnična.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Slovenci planili po avtomobilih: Padel nov rekord, jeseni se obetajo podražitve
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci planili po avtomobilih: Padel nov rekord, jeseni se obetajo podražitve 1

Prodaja novih avtomobilov od leta 2014 močno in stabilno raste, množijo se športni terenci, med znamkami pa se najbolj krepi Skupina Volkswagen

FINANCE
Avto
Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit
Avto
AvtoMiloš Milač Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit

Padec avtomobilskega trga v Veliki Britaniji skorajda izniči rasti na drugih trgih, opozarjajo analitiki.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
V Sloveniji se vrstijo kraje dragih avtov, kako tatovi premagajo brezkontaktno ključavnico?
Avto
AvtoMiloš Milač V Sloveniji se vrstijo kraje dragih avtov, kako tatovi premagajo brezkontaktno ključavnico?

Novembra lani so trije Poljaki v Ljubljani ukradli prestižna BMW 530 in Meredes-benz S 350 z brezkontaktno ključavnico. Tatovi so se naučili premagati elektroniko, zato tudi sodobni avti niso več varni pred njimi.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Avto
Evropski trg avtomobilov izgublja sapo, slovenski s polno paro
Avto
AvtoUroš Božin Evropski trg avtomobilov izgublja sapo, slovenski s polno paro 17

Evropski avtomobilski trg je marca zaznal prvi letošnji upad registracij novih vozil, v Sloveniji pa se je prodaja okrepila za več kot petino.