Avto

Za vedno hipi

Volkswagen transporter je od leta 1950 osvajal tako hipije, kot tudi podjetnike, poslovneže in družine. Poslej Slovence snubi šesta generacija, temeljito pripravljena, da postane del bogate zgodovine - tudi z retro pridihom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.08.2015 03:00
Čas branja: 5 min

IMG-9956.1440629500.jpg.n.960px.jpg

Ko je nizozemski uvoznik Volkswagnov Ben Pon leta 1947 dobil idejo, da bi na osnovi "hrošča" lahko izdelali tudi dostavnik, si najbrž ni mislil, kaj bo sledilo. Tri leta pozneje je nastal eden najbolj legendarnih Volkswagnovih modelov in svetovno znan kombi - prvi transporter, oziroma T1, ki se ga je prijelo ljubkovalno ime Bulli. Kombi z geni hrošča je lahko prevažal vse, od opeke do ljudi, s tem je močno pripomogel k razcvetu nemškega gospodarstva, prinesel upanje ter osrečil številne podjetnike in družine.

IMG-9973.1440629198.jpg.w.960px.jpg

V času vietnamske vojne, flower powerja, Beach Boysev in Woodstocka so ga za svojega vzeli ljubitelji svobodnega življenja, hipiji in surferji, obvezni spremljevalci mavričnega vzdušja po vsem svetu pa so seveda bili gosti oblaki dima od podvozja do strehe in globoki vzdihi na zadnjih klopeh. Prostora je bilo več kot dovolj - devet mesecev pozneje tudi za naraščaj.

IMG-0001-3.1440635658.jpg.e.960px.jpg

Nasledniki prvega transporterja še danes pišejo zgodbo o uspehu, o izjemni popularnosti in vzdržljivosti pa največ pove podatek, da so T2 v Braziliji nehali izdelovati šele pred dvema letoma. Čeprav naslednje generacije niso imele tako močne karizme, so imele v genih zapisano prijetnost vožnje in trpežnost.

IMG-0005.1440631121.jpg.s.960px.jpg

Do danes so namreč po vsem svetu skupno izdelali 12 milijonov vozil serije T, zdaj pa je tudi v Slovenijo pripeljala šesta generacija najbolj legendarnega kombija na svetu. Ta na zunaj ne prinaša revolucije, vendar spredaj z izrazito masko, velikim VW logom in novimi žarometi v LED-tehnologiji na škatlasti obliki ostaja nezamenljivo prepoznaven, sliko pa dopolnijo še stilski zadnji žarometi. Obenem T6 ponuja veliko udobja za posel in družino, ima novejše motorje, odlično zvočno izolacijo, izpopolnjeno armaturno ploščo z velikim 6,3-palčnim zaslonom na dotik ter sodobne varnostno-asistenčne sisteme, ki so bili do zdaj rezervirani za osebna vozila.

IMG-0045.1440631258.jpg.w.960px.jpg

Tri osnovne kategorije - dostavnik (furgon, kesonar, dvojna kabina, kombi), velikoprostorec za poslovno in zasebno uporabo (multivan in caravelle) ter počitniško vozilo (california) -, dve medosni razdalji, tri višine strehe ter številne kombinacije motorjev, menjalnikov in pogona poskrbijo za to, da lahko kupci izbirajo med več kot 500 različicami modela T6. Tovorni prostor v osnovni izvedbi prepriča s prostornino 5,8 kubičnega metra, izvedba z visoko streho pa vase sprejme kar 9,3 kubične metre. Pri potniškem v oči zagotovo najbolj pade dvobarvna različica, v spomin na T1.

Volkswagen-Transporter-T6-2016-1600x1200-wallpaper-01.1440631439.jpg.s.960px.jpg

Pod motornim pokrovom novinca so sicer štirje dizli z močjo od 75 do 150 kW (102-204 KM) ter dva bencinarja z močjo 110 oziroma 150 kW (150 in 204 KM), glede na T5 pa imajo za liter manjšo porabo. Osnovni dizel ima petstopenjski ročni menjalnik, sicer pa sta na voljo 6-stopenjski ročni in 7-stopenjski samodejni DSG. Pri večini različic si je moč omisliti štirikolesni pogon 4motion s Haldex sklopko pete generacije, opcijsko je na voljo tudi asistenca za nadzorovani spust, za več udobja na poti pa je na voljo tudi dinamično uravnavanje podvozja (DCC).

IMG-9856.1440631586.jpg.s.960px.jpg

Zaradi veliko možnosti kombiniranja je obsežen tudi cenik novega T6, osnovni potniški model z 2,0-litrskim dizlom s 75 kW (102 KM) je sicer na voljo za 28.588 evrov, furgon pa za 25.151 evrov. Najbolj prodajani furgon T6 z 2,0-litrskim dizlom s 103 kW (140 KM) stane 27.340 evrov in je od predhodnika dražji za 965 evrov, vendar na račun bogatejše opreme in višje stopnje varnosti prinaša prihranek v višini skoraj 2.500 evrov. Multivan s 110 kW (150 KM) stane 31.139 evrov, DSG ga podraži za tisočaka, štirikolesni pogon 4motion pa za okoli 4.500 evrov. Približno takšno je tudi doplačilo za najmočnejši dizel s 150 kW (204 KM).

Volkswagen-Transporter-T6-2016-1600x1200-wallpaper-0d.1440631908.jpg.n.960px.jpg

Prva vožnja s T6 po slovenskih cestah proti Obali je potekala nekoliko drugače, saj smo najprej želeli videti, kakšna je vožnja iz ozadja. V drugi vrsti si je namreč moč omisliti dva posamična sedeža, ki po udobju spominjata na tiste spredaj, potniki v drugi in tretji vrsti pa si lahko tudi sami uravnavajo temperaturo. Ker so sedeži in klopi s preprostim potegom vzdolžno pomični, je prostora res ogromno. O udobju na nastavljivih zadnjih sedežih priča tudi dejstvo, da je novinarski kolega nazaj grede kmalu utonil v spokojen spanec.

IMG-9924.1440631719.jpg.n.960px.jpg

Na potniškem terminalu Luke Koper je sledilo srečanje s preteklostjo. Ob povsem novem T6 odetem v retro kombinacijo rdeče barve in bele strehe se je namreč svetil originalni T1, letnik 1962.

20150826-104836-2

Simbol miru in svobodnega življenja, spredaj prepoznaven po krivulji, velikem VW znaku ter dvodelni prednji šipi, s strani po majhnih oknih, zadaj po motornem pokrovu, med vožnjo pa po značilnem zvoku zračno hlajenega bokserja je najboljši dokaz, kakšen napredek je v avtomobilizmu prineslo 65 let. Tudi po merah, T1 je bil dolg 428 cm, širok 175 cm in visok 192 cm, T6 meri pet metrov in je širok ter visok skoraj dva metra.

20150826-104756-1

A kaj bi to, kultni T1 je bil namreč tak, kot da je včeraj zapeljal iz tovarne v Hannovru - ob boku novega T6. Žalostnega propada pod nekim drevesom ga je rešil Franc Grčar - Aco, ki je v njegovo temeljito obnovo prav do zadnjega vijaka skupaj s kleparjem in ličarjem vložil neštete ure, ogromno volje in živcev. Denar je pri tem še najmanj pomemben, kako pivce za živce pa je pri takšnih projektih samoumevno.

20150826-111416

Vrhunski končni izdelek neprecenljive vrednosti, sproščena debata z lastnikom, veliko zanimivih podrobnosti o avtu, zgodovini in obnovi ter bližina morja sta nas hitro ponesla nekam med Good Vibrations in California Dreamin'.

20150826-104926-1

Izza preprostega in navpično nasajenega volana sila ozkega T1 se je ponudil zanimiv in že dolga desetletja nič več viden pogled skozi na pol deljeni prednji šipi, ki se odpirata navzven. Udobja in prostora za voznika za današnje čase skorajda ni bilo, poleg števca za hitrost in nivoja goriva, nekaj stikal, preprostega radia in klasične ure je imel zgolj v treh položajih pomično klop in naslon (brez vzglavnika), zato pa je bilo toliko bolj veselo v zadnjih dveh vrstah, kamor vstopiš skozi široko odprta bočna vrata.

20150826-105416-1

Sedalni del ima namreč tudi vzmeti, ki se odlično prilegajo neštete kilometre, mimogrede zazibajo v spanec ali napeljejo na poredne misli. Najlepši slovenski starodobnik seveda vžge iz prve, hroščev 1,1-litrski bokser pa zmore 18 kW (25 KM) - svoje čase je bilo to dovolj tudi do Indije.

20150826-110557-1

Edini varnostni elementi so hupa, zavore in previdna vožnja, vendar smo si vseeno zamislili, kako s T1 zapeljemo na štiri tisoč kilometrov dolgo Route 66, se tako iz Chicaga podamo v kalifornijsko Santa Monico in ji vmes pustimo kak košček srca.

20150826-110055-2

S Kalifornijo žal ni bilo nič, realnost je bila pot v Ljubljano, a ker smo vskočili za volan T6, smo se tudi s tem hitro sprijaznili. Prostora glede na T1 je seveda »za izvoz«, pred voznikom za precej položno šipo pa je sodobno okolje, ki spominja na tisto v osebnih vozilih.

IMG-9899.1440634827.jpg.e.960px.jpg

Infotainment upravljamo s pomočjo zaslona na dotik, zvočna izolacija je za tak tip vozila vrhunska in skoraj na nivoju Mercedesa V, voznika pred težavami varuje 12 varnostno-asistenčnih pripomočkov (hvalimo serijsko opozarjanje pred naletom z zavorno funkcijo in radarski tempomat), 150-konjski dizel pa je lahko sila varčen ali pa prometnim razmeram primerno poskočen. Ves čas vožnje nismo imeli občutka, da pravzaprav sedimo v velikoprostorcu, delno tudi po zaslugi sistema DCC, ki na ukaz po športno utrdi podvozje, kar pripomore k dobri legi med ovinki.

IMG-0019.1440635154.jpg.s.960px.jpg

Volkswagen T6 bo brez dvoma nadaljeval uspešno zgodbo, ki jo je leta 1950 začel pisati model T1. Pri nas naj bi letno našel okoli 800 kupcev, ob začetku prodaje pa je na voljo posebni model Generation Six, ki temelji na multivanu comfortline, nadgrajuje pa ga ekskluzivna oprema. Dvobarvno lakiranje v rdeči in beli kombinaciji, 18-palčna platišča v retro slogu, zatemnjena zadnja stekla, prednje LED žaromete in paket kromiranih elementov so dober obet, da se med legende vpiše tudi šesta generacija.

IMG-9941.1440635005.jpg.c.960px.jpg

Foto: Gašper Miš (T6, T1 in T6), Matej Kačič (T1)

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega
FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Avto
Začetnik prostorskega gibanja
Avto
AvtoMatej Kačič Začetnik prostorskega gibanja

Test: VW transporter kombi 2.0 TDI 150 4Motion 6R DMR: kultni VW transporter poleg pregovorne trpežnosti, robustnosti, prilagodljivosti in praktičnosti v šesti generaciji odlikujejo še precej avtomobilski občutek v vožnji, sodoben turbodizel in štirikolesni pogon.

FINANCE
Avto
To so obrisi novega, digitaliziranega VW touarega
Avto
AvtoMiloš Milač To so obrisi novega, digitaliziranega VW touarega 5

Novi volkswagen touareg bo premierno predstavljen 23. marca v Pekingu. V primerjavi z modelom atlas bo manjši, a precej sodobnejši in dražji

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)