Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?
Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene največjih avtomobilskih predstav sveta.
Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

Za vedno hipi

Čas branja: 5 min
27.08.2015  03:00
Volkswagen transporter je od leta 1950 osvajal tako hipije, kot tudi podjetnike, poslovneže in družine. Poslej Slovence snubi šesta generacija, temeljito pripravljena, da postane del bogate zgodovine - tudi z retro pridihom

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
T2 dodaj
Volkswagen dodaj
Luka Koper dodaj
Franc Grčar dodaj
Mercedes dodaj

IMG-9956.1440629500.jpg.n.960px.jpg

Ko je nizozemski uvoznik Volkswagnov Ben Pon leta 1947 dobil idejo, da bi na osnovi "hrošča" lahko izdelali tudi dostavnik, si najbrž ni mislil, kaj bo sledilo. Tri leta pozneje je nastal eden najbolj legendarnih Volkswagnovih modelov in svetovno znan kombi - prvi transporter, oziroma T1, ki se ga je prijelo ljubkovalno ime Bulli. Kombi z geni hrošča je lahko prevažal vse, od opeke do ljudi, s tem je močno pripomogel k razcvetu nemškega gospodarstva, prinesel upanje ter osrečil številne podjetnike in družine.

IMG-9973.1440629198.jpg.w.960px.jpg

V času vietnamske vojne, flower powerja, Beach Boysev in Woodstocka so ga za svojega vzeli ljubitelji svobodnega življenja, hipiji in surferji, obvezni spremljevalci mavričnega vzdušja po vsem svetu pa so seveda bili gosti oblaki dima od podvozja do strehe in globoki vzdihi na zadnjih klopeh. Prostora je bilo več kot dovolj - devet mesecev pozneje tudi za naraščaj.

IMG-0001-3.1440635658.jpg.e.960px.jpg

Nasledniki prvega transporterja še danes pišejo zgodbo o uspehu, o izjemni popularnosti in vzdržljivosti pa največ pove podatek, da so T2 v Braziliji nehali izdelovati šele pred dvema letoma. Čeprav naslednje generacije niso imele tako močne karizme, so imele v genih zapisano prijetnost vožnje in trpežnost.

IMG-0005.1440631121.jpg.s.960px.jpg

Do danes so namreč po vsem svetu skupno izdelali 12 milijonov vozil serije T, zdaj pa je tudi v Slovenijo pripeljala šesta generacija najbolj legendarnega kombija na svetu. Ta na zunaj ne prinaša revolucije, vendar spredaj z izrazito masko, velikim VW logom in novimi žarometi v LED-tehnologiji na škatlasti obliki ostaja nezamenljivo prepoznaven, sliko pa dopolnijo še stilski zadnji žarometi. Obenem T6 ponuja veliko udobja za posel in družino, ima novejše motorje, odlično zvočno izolacijo, izpopolnjeno armaturno ploščo z velikim 6,3-palčnim zaslonom na dotik ter sodobne varnostno-asistenčne sisteme, ki so bili do zdaj rezervirani za osebna vozila.

IMG-0045.1440631258.jpg.w.960px.jpg

Tri osnovne kategorije - dostavnik (furgon, kesonar, dvojna kabina, kombi), velikoprostorec za poslovno in zasebno uporabo (multivan in caravelle) ter počitniško vozilo (california) -, dve medosni razdalji, tri višine strehe ter številne kombinacije motorjev, menjalnikov in pogona poskrbijo za to, da lahko kupci izbirajo med več kot 500 različicami modela T6. Tovorni prostor v osnovni izvedbi prepriča s prostornino 5,8 kubičnega metra, izvedba z visoko streho pa vase sprejme kar 9,3 kubične metre. Pri potniškem v oči zagotovo najbolj pade dvobarvna različica, v spomin na T1.

Volkswagen-Transporter-T6-2016-1600x1200-wallpaper-01.1440631439.jpg.s.960px.jpg

Pod motornim pokrovom novinca so sicer štirje dizli z močjo od 75 do 150 kW (102-204 KM) ter dva bencinarja z močjo 110 oziroma 150 kW (150 in 204 KM), glede na T5 pa imajo za liter manjšo porabo. Osnovni dizel ima petstopenjski ročni menjalnik, sicer pa sta na voljo 6-stopenjski ročni in 7-stopenjski samodejni DSG. Pri večini različic si je moč omisliti štirikolesni pogon 4motion s Haldex sklopko pete generacije, opcijsko je na voljo tudi asistenca za nadzorovani spust, za več udobja na poti pa je na voljo tudi dinamično uravnavanje podvozja (DCC).

IMG-9856.1440631586.jpg.s.960px.jpg

Zaradi veliko možnosti kombiniranja je obsežen tudi cenik novega T6, osnovni potniški model z 2,0-litrskim dizlom s 75 kW (102 KM) je sicer na voljo za 28.588 evrov, furgon pa za 25.151 evrov. Najbolj prodajani furgon T6 z 2,0-litrskim dizlom s 103 kW (140 KM) stane 27.340 evrov in je od predhodnika dražji za 965 evrov, vendar na račun bogatejše opreme in višje stopnje varnosti prinaša prihranek v višini skoraj 2.500 evrov. Multivan s 110 kW (150 KM) stane 31.139 evrov, DSG ga podraži za tisočaka, štirikolesni pogon 4motion pa za okoli 4.500 evrov. Približno takšno je tudi doplačilo za najmočnejši dizel s 150 kW (204 KM).

Volkswagen-Transporter-T6-2016-1600x1200-wallpaper-0d.1440631908.jpg.n.960px.jpg

Prva vožnja s T6 po slovenskih cestah proti Obali je potekala nekoliko drugače, saj smo najprej želeli videti, kakšna je vožnja iz ozadja. V drugi vrsti si je namreč moč omisliti dva posamična sedeža, ki po udobju spominjata na tiste spredaj, potniki v drugi in tretji vrsti pa si lahko tudi sami uravnavajo temperaturo. Ker so sedeži in klopi s preprostim potegom vzdolžno pomični, je prostora res ogromno. O udobju na nastavljivih zadnjih sedežih priča tudi dejstvo, da je novinarski kolega nazaj grede kmalu utonil v spokojen spanec.

IMG-9924.1440631719.jpg.n.960px.jpg

Na potniškem terminalu Luke Koper je sledilo srečanje s preteklostjo. Ob povsem novem T6 odetem v retro kombinacijo rdeče barve in bele strehe se je namreč svetil originalni T1, letnik 1962.

20150826-104836-2

Simbol miru in svobodnega življenja, spredaj prepoznaven po krivulji, velikem VW znaku ter dvodelni prednji šipi, s strani po majhnih oknih, zadaj po motornem pokrovu, med vožnjo pa po značilnem zvoku zračno hlajenega bokserja je najboljši dokaz, kakšen napredek je v avtomobilizmu prineslo 65 let. Tudi po merah, T1 je bil dolg 428 cm, širok 175 cm in visok 192 cm, T6 meri pet metrov in je širok ter visok skoraj dva metra.

20150826-104756-1

A kaj bi to, kultni T1 je bil namreč tak, kot da je včeraj zapeljal iz tovarne v Hannovru - ob boku novega T6. Žalostnega propada pod nekim drevesom ga je rešil Franc Grčar - Aco, ki je v njegovo temeljito obnovo prav do zadnjega vijaka skupaj s kleparjem in ličarjem vložil neštete ure, ogromno volje in živcev. Denar je pri tem še najmanj pomemben, kako pivce za živce pa je pri takšnih projektih samoumevno.

20150826-111416

Vrhunski končni izdelek neprecenljive vrednosti, sproščena debata z lastnikom, veliko zanimivih podrobnosti o avtu, zgodovini in obnovi ter bližina morja sta nas hitro ponesla nekam med Good Vibrations in California Dreamin'.

20150826-104926-1

Izza preprostega in navpično nasajenega volana sila ozkega T1 se je ponudil zanimiv in že dolga desetletja nič več viden pogled skozi na pol deljeni prednji šipi, ki se odpirata navzven. Udobja in prostora za voznika za današnje čase skorajda ni bilo, poleg števca za hitrost in nivoja goriva, nekaj stikal, preprostega radia in klasične ure je imel zgolj v treh položajih pomično klop in naslon (brez vzglavnika), zato pa je bilo toliko bolj veselo v zadnjih dveh vrstah, kamor vstopiš skozi široko odprta bočna vrata.

20150826-105416-1

Sedalni del ima namreč tudi vzmeti, ki se odlično prilegajo neštete kilometre, mimogrede zazibajo v spanec ali napeljejo na poredne misli. Najlepši slovenski starodobnik seveda vžge iz prve, hroščev 1,1-litrski bokser pa zmore 18 kW (25 KM) - svoje čase je bilo to dovolj tudi do Indije.

20150826-110557-1

Edini varnostni elementi so hupa, zavore in previdna vožnja, vendar smo si vseeno zamislili, kako s T1 zapeljemo na štiri tisoč kilometrov dolgo Route 66, se tako iz Chicaga podamo v kalifornijsko Santa Monico in ji vmes pustimo kak košček srca.

20150826-110055-2

S Kalifornijo žal ni bilo nič, realnost je bila pot v Ljubljano, a ker smo vskočili za volan T6, smo se tudi s tem hitro sprijaznili. Prostora glede na T1 je seveda »za izvoz«, pred voznikom za precej položno šipo pa je sodobno okolje, ki spominja na tisto v osebnih vozilih.

IMG-9899.1440634827.jpg.e.960px.jpg

Infotainment upravljamo s pomočjo zaslona na dotik, zvočna izolacija je za tak tip vozila vrhunska in skoraj na nivoju Mercedesa V, voznika pred težavami varuje 12 varnostno-asistenčnih pripomočkov (hvalimo serijsko opozarjanje pred naletom z zavorno funkcijo in radarski tempomat), 150-konjski dizel pa je lahko sila varčen ali pa prometnim razmeram primerno poskočen. Ves čas vožnje nismo imeli občutka, da pravzaprav sedimo v velikoprostorcu, delno tudi po zaslugi sistema DCC, ki na ukaz po športno utrdi podvozje, kar pripomore k dobri legi med ovinki.

IMG-0019.1440635154.jpg.s.960px.jpg

Volkswagen T6 bo brez dvoma nadaljeval uspešno zgodbo, ki jo je leta 1950 začel pisati model T1. Pri nas naj bi letno našel okoli 800 kupcev, ob začetku prodaje pa je na voljo posebni model Generation Six, ki temelji na multivanu comfortline, nadgrajuje pa ga ekskluzivna oprema. Dvobarvno lakiranje v rdeči in beli kombinaciji, 18-palčna platišča v retro slogu, zatemnjena zadnja stekla, prednje LED žaromete in paket kromiranih elementov so dober obet, da se med legende vpiše tudi šesta generacija.

IMG-9941.1440635005.jpg.c.960px.jpg

Foto: Gašper Miš (T6, T1 in T6), Matej Kačič (T1)


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Mali Bavarec za igrive poletne romance 1

BMW serije 2 je za vroče poletne dni dobil brata kabrioleta, ki z izklesano in privlačno podobo najraje krade poglede mladenk in brhkih...

AVTO
Novosti
Novosti Največji Audi preskočil generacijo 12

Po desetih letih je na slovenske zapeljal novi Audi Q7, prvi kilometri pa so pokazali, da ni naredil korak naprej, ampak kar dva. Pri nas...

AVTO
Novosti
Novosti Uživači, ste pripravljeni na zgoraj brez? 1

Mazda MX-5 je sinonim za roadstersko erotiko že 25 let, s prihodom četrte generacije za najmanj 23.990 evrov pa je še bolj jasno zakaj -...

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki Ko centralni bančniki zrejo v inflacijske krivulje 2

Kje je inflacija na dolarskem in evrskem območju – ter kaj trg pričakuje od tokratnega zasedanja ameriške centralne banke Fed