Avto

Avtoindustrija na široko odpira vrata tehnološkim start-upom

Avtomobilski proizvajalci so začeli podrobno spremljati in podpirati start-upe, ki krojijo avtoposel

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.08.2015 22:30
Dopolnjeno: 25.08.2015 23:56
Čas branja: 3 min

Povezljivost s pametnimi telefoni, internet, aplikacije ter vstop Appla in Goo­gla v avtoposel so znanilci velikih sprememb v tej panogi. Dejansko jo spreminjajo tehnološki start-upi, zato so avtomobilisti postali zelo pozorni, vanje vlagajo, jih spremljajo.

druzinski-avto-elektonika.1440524314.jpg.o.600px.jpg
Elektronske naprave, povezljivost s spletom in pametnimi telefoni ter aplikacije so področja, kjer tehnološki velikani prednjačijo pred avtomobilskimi proizvajalci, zato ti rešitve iščejo v povezavi z njimi, hkrati pa spremljajo in podpirajo start-upe.

Tehnološki start-upi, še zlasti Google, Apple in Samsung, so v nekaj letih postali pomembni igralci in narekovalci sprememb v avtoindustriji. Povezljivost avtomobilov s spletom namreč odpira nove možnosti in povezuje tehnološke in avtomobilske proizvajalce. Ob tem imajo IT-velikani precej večje zaslužke kot avtomobilski proizvajalci. Le Apple je v prvem polletju ustvaril 22 milijard evrov dobička, toliko pa skupaj zaslužijo najuspešnejši avtomobilski proizvajalci - BMW, ­Daimler, Fiat Chrysler, Porsche, PSA, Renault, Toyota in Volkswagen.

Velike rezerve tehnoloških velikanov

To pomeni, da imajo tehnološka podjetja velike denarne rezerve, veliko znanja, ki ga avtomobilska industrija potrebuje, zato ni nenavadno, da Google preizkuša samovozeči avto, Apple se pripravlja na samostojen vstop v avtoposel...

Danes je povezljivost prek bluetootha v sodobnem avtomobilu že standard in nuja, povezava s spletom je pogosta in zaželena, dostopnost do družabnih omrežij prav tako, klasične gumbe pa v novih generacijah avtomobilov skoraj brez izjeme zamenjujejo zasloni, ki jih upravljamo na dotik ali z vrtljivimi gumbi, tehnologija, ki so jo prav tako razvili tehnološki velikani. Zgovoren je tudi vrstni red novih tehnologij v avtoindustriji.

Povezljivost, e-mobilnost, šele nato razvoj motorjev

Glavni direktor Iskre Mehanizmov Marjan Pogačnik na prvo mesto postavlja povezljivost, na naslednji pa e-mobilnost in izboljšanje učinkovitosti klasičnih motorjev. Raziskava Prime Research opozarja, da 68 odstotkov strokovne javnosti verjame, da bodo tehnološki velikani v prihodnjih desetih letih v avtomobilsko panogo vstopili tudi s svojimi avtomobili. Google ga preizkuša že nekaj let, Apple je pred kratkim napovedal resnejši vstop v avtomobilski svet, ni pa se opredelil, ali gre za razvoj sistemov za avtomobile ali celotni avtomobil.

Kaj preostane avtomobilskim tovarnam? Povezovanje z omenjenimi velikani, ki v tem hipu že poteka, in iskanje tehnoloških start-upov, ki bi jim lahko omogočili prodor z novimi rešitvami.

Industrija išče nove rešitve s pomočjo start-upov

Po besedah Rogerja Lancotta, direktorja ameriške svetovalne družbe Strategy Analytics, je najbolj zahteven del iskanje pravih idej. »Ni dovolj le skupina ljudi z idejo, imeti morajo takšno, ki jo dejansko potrebujemo. To pa morajo avtomobilski proizvajalci zaznati, start-upe podpreti in jih vseskozi spremljati, dodaja Lancott. Avtomobilski proizvajalci so doslej podpirali, tudi prevzemali manjša tehnološka zagonska podjetja. Eden takšnih, sicer neuspešnih start-upov je izraelski Better Place, ki je načrtoval elektrifikacijo in vzpostavitev omrežja za polnjenje v Izraelu. BMW in Mercedes-Benz sta prevzela tehnološka start­-upa na področju povezljivosti in aplikacij.

Kaj podjetnike nauči inkubator...

Ford in Hondin ameriški oddelek za raziskave in razvoj pa sta v želji po pridobitvi novih idej letos podprla poslovni inkubator Techstars Mobility, od junija do danes je začelo delovati že deset start-upov, ki razvijajo platforme za souporabo (car sharing) starodobnih avtomobilov in družabno omrežje, povezano z avtopanogo.

In kakšen program inkubator pripravlja za nove, najbolj obetavne start-upe? Tri mesece izobraževanja na področju poslovnega razvoja, pridobitve kupcev in novih zaposlenih. Program je stekel v Detroitu, Londonu, Berlinu, New Yorku in Bostonu. Podoben inkubator je tudi Plug and Play Tech Center iz Silicijeve doline, ki ga podpirajo dobavitelji avtomobilski industriji Bosch, Delphi, Faurecia, Valeo in proizvajalca Nissan in Volkswagen.

... kakšna je vloga investitorja

»Po končanem prvem delu programa,« pojasnjuje direktor električnih in elektronskih sistemov v Fordu Jim Buczkowski, »start-upe spremljamo pri nadaljnjem razvoju in jih podpiramo. Povprečen čas od ideje do zahtevnega končnega izdelka v avtomobilski industriji je štiri leta, večina zagonskih podjetij pa bi v tem času že zdavnaj ostala brez denarja. Poleg tega je treba aplikacije prilagoditi dobaviteljem celotnih sklopov, to pa zahteva čas in denar,« pojasnjuje Buczkowski in poudarja, da je ključno dolgoročno sodelovanje, saj kratkoročnih uspehov v tem poslu skoraj ni. Izhodišče je iskanje pravih idej, ki imajo možnosti na trgu, tudi po končanem izdelku pa s partnerji Ford nadaljuje sodelovanje, odkriva nove ideje in jih spreminja v rešitve. Poudarja primer Mobileyja, start-upa 16-letnega Izraelca, ki je razvil asistenčni sistem za avtomobilsko industrijo, ki deluje na osnovi kamere. Mobiley je zbral že 800 milijonov evrov sredstev vlagateljev, podprli so ga Audi, General Motors, Ford in BMW.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Članki
Je znižanje DDV za e-knjige in e-naročnine padlo v vodo?
Finance
FinanceAlbina Kenda Je znižanje DDV za e-knjige in e-naročnine padlo v vodo?

Finančni ministri EU so ta teden razpravljali o predlogu komisije za reformo sistema DDV; niso pa odločali o vprašanju znižanja DDV za e-knjige, ki bi lahko bilo uveljavljeno razmeroma hitro - pogledali smo, zakaj

IZVOZNIKI
Novice
(v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem
Izvozniki.si
NoviceAlbina Kenda (v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem

Kje je evro, kje avstrijski borzni indeks ATX in kako dolgo utegne trajati oblikovanje avstrijske koalicije

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Zakaj je bila septembra prodaja novih avtov največja v V. Britaniji - čeprav je strmoglavila
Avto
AvtoAlbina Kenda Zakaj je bila septembra prodaja novih avtov največja v V. Britaniji - čeprav je strmoglavila 2

Kako to, da je septembra prišlo do britanskega paradoksa pri prodaji novih avtov in kaj se je pri prodaji novih avtov v EU dogajalo v prvih devetih mesecih

FINANCE
Članki
Kdo je Andrej Babiš, češki Trump in verjetni novi češki premier
Finance
FinanceAlbina Kenda Kdo je Andrej Babiš, češki Trump in verjetni novi češki premier

Andrej Babiš ima dar, da ljudje v njem vidijo tisto, kar hočejo – na primer borca proti korupciji, čeprav so ga maja kot finančnega ministra razrešili zaradi konflikta interesov

FINANCE
Članki
Trenutek resnice: Mario Draghi bo predvidoma nakazal, kdaj bo ECB začela višati obrestne mere
Finance
FinanceAlbina Kenda Trenutek resnice: Mario Draghi bo predvidoma nakazal, kdaj bo ECB začela višati obrestne mere 4

Vse oči so spet uprte v Frankfurt, kjer bo šef ECB Mario Draghi na zgodnjepopoldanski tiskovni konferenci predvidoma razkril, kakšna bo denarna politika ECB v prihodnjem letu

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)