Orjak musso z izstopajočo obliko in Mercedes-Benzovim dizelskim motorjem je bil tisti terenec, ki je korejsko znamko Ssangyong pripeljal na slovenski in evropski trg. V današnjem času, podobno je pri drugih znamkah, pa je pogled na terence seveda drugačen. Ti morajo biti modni, privlačni, zmogljivi predvsem na cesti in nekaj malega tudi na terenu, v zadnjih letih ne smejo biti preveliki in ne predragi.
Tudi specialisti sledijo trendom
Seveda, trg za prave terence je ostal, a se je pošteno skrčil. Prava uspešnica pa so postali športni terenci oziroma SUV, ki so doma na asfaltu, v mestu, zaradi pogosto le prednjega pogona se znajo zapoditi na kakšen makadam, dlje ne. To vedo tudi specialisti, zato imajo manjši mercedes-benzi s prvo črko G, land roverji, BMW X, Nissani,... tudi le prednji pogon. In zato je takšen tudi Ssangyongov novinec tivoli, ki smo ga danes spoznali kje drugje kot v parku Tivoli.
Veliko prostora na 4,2 metra dolžine
Tivoli ob velikanu mussu sicer deluje kot miška, a je za to delno kriva tudi kompaktna oblika. Zaobljene linije, a ne preveč, zaokrožajo preproste poteze 4,2 metra dolgega športnega terenca, ki je s 16,7 centimetrsko oddaljenostjo od tal in vstopnim kotom 20,8 in izstopnim 28 stopinj zadržal tudi nekaj robustnosti znane za to znamko. Nekaj oblikovne robustnosti mu sicer daje odsekan nos, ostale poteze pa so modne - denimo napihnjeni boki in uporabne - odsekan zadek, ki razkriva za ta razred zelo velik 423-litrski prtljažnik.
Po želji barvita kabina, veliko varnosti
Oblika in mere omogočajo tudi prostorno kabino, ki je v skladu s trendi lahko preprosta in uporabna ali pa zelo barvita - armaturna plošča s sedempalčnim zaslonom na sredinski konzoli ima lahko rdeče odtenke, enako velja za sedeže. Zadnja klop poleg deljivosti ponuja tudi 27,5 stopinjski pomik naklona, kar je redkost v tem razredu. Varnostna oprema, razen pri številu zračnih blazin. Osnovni tivoli za 13.990 evrov ima le prednji, v opremi comfort pa še stranske blazine, zavese in kolensko blazino. Poleg tega v osnovi dobite ABS, ESP, BAS, aktivno zaščito proti prevračanju vozila in pomočnika pri speljevanju.
Bencinar za 14, turbodizel za 16 tisočakov
Če si kupec izbere osnovni bencinski motor 1.6 e-XGI s 94 kilovati (128 konjskimi močmi in porabo 6,6 litre), prednji pogon in opremo base, ki poleg omenjene varnosti dobi še klimatsko napravo, 16-palčna platišča in podobno. Naslednja stopnja opreme comfort tivolija podraži za dva tisočaka na 16 tisoč evrov, prinaša pa že omenjene zračne blazine, LED dnevne prednje luči, merilec tlaka v pnevmatikah, samodejno klimatsko napravo, aluminijasta kolesa,... Poleg bencinarja je v ponudbi tudi 1,6 litrski turbodizel s 85 kilovati, doplačilo zanj je dva tisočaka, base torej stane 16, comfort pa 18 tisoč evrov.
In pogon, sedaj je na voljo le prednji, konec leta pa prihaja še tivoli z elektronsko nadzorovanim štirikolesnim pogonom AWD, ki ga bo podražil za dva tisočaka.