Po osnovni silhueti je klasičen, sicer pa zelo sodoben, dovolj majhen, okreten in živahen stroj, ki bo ugajal začetnikom in tudi bolj zahtevnim motoristom.
Prvi športni motocikli so bili slečeni, šele pred tremi desetletji so dobili sprva nerodne plastične oklepe. Kmalu zatem je retro oživel, nagci so ponovno postali "in", danes pa so zaradi manjšega števila delov, nižje cene in tudi počasnejšega staranja del redne ponudbe vsakega proizvajalca motociklov. Nekateri se pri tem opirajo na retro stil te zasnove preteklosti, primer ducatijev scrambler, drugi pa pod krinko klasike v motocikel vgradijo vse kar znajo in preproste poteze zavijejo v sila sodobne in sveže.
Eden takšnih je BMW F 800 R, večkrat zanemarjeni srednjerazredni klasik, ki ga pri isti znamki zasenčijo superšportniki, potovalniki in enduro motocikli. Tisti najbolj zvesti BMW privrženci, ki sicer radi pogledajo za roadsterji (BMW R), pa mu obrnejo hrbet, ker njegova valja tolčeta vzporedno, ne vsak v svojo smer. Ob zadnji prenovi je mali R izgubil še nekaj malega BMW stila, dva različno velika oglata prednja žarometa, ki ju je nadomestil kapljičasti. Ta je bolj ličen, a manj poseben.
Prenova je bila temeljita, F 800 R ima spremenjeno ciklistiko, nov položaj stopalk, širše krmilo in deset milimetrov nižji sedež (790 milimetrov od tal), ki bo všeč predvsem nižje raslim motoristom, prav tako nov sedež izboljšuje okretnost že tako lahkotnega stroja z 202 kilogramoma mase.
Za mojih 186 centimetrov je bil sicer prenizek, kolena preveč pokrčena, kar pa je tudi edina resnejša zamera, ki bi jo lahko pri morebitnem nakupu rešil z doplačilom za višji, 820 milimetrov visok sedež. Nekaj pripomb še na razmeroma nizko krmilo, ki zahteva bolj športno držo. Ta bo sicer marsikomu ustrezala, kdo drug bo pričakoval bolj pokončno držo, ki jo ponuja honda CB 650 F. Zahteva, ki jo je v teh dneh izustila znanka in ni tako nepomembna pri izbiri motocikla. Prav zaradi drže je iz nakupnega seznama zbrisala sicer odlično izbiro - yamaho MT-07.
Nič pa nas ni zmotilo pri opremi, denimo pri urejenem in preglednem grozdu merilnikov vrtljajev in hitrosti, ki ju ob desni strani spremlja velik digitalni zaslon s prikazovalnikom stanja prevoženih kilometrov, stanja v posodi za gorivo in programov osnovnega paketa ESA (ta stane evrov), s katerimi nastavljate odzivnost plina in delovanje vzmetenja. Vse pohvale kompletu diskastih zavor, še zlasti prednjemu 320 milimetrskemu paru v katerega grizejo štiribatne čeljusti, saj ustavlja zanesljivo in zelo natančno, sistem ABS pa je že tako dodelan, da je skoraj nezaznaven, a tudi zelo hiter, ko ga potrebujete.
Vrstni dvovaljnik je s prenovo dobil nekaj več sape, sedaj zmore 66 kilovatov (90 konjskih moči) in radodarnih 86 newtonmetrov navora, ki pridejo do izraza predvsem v srednjem območju. Umirjen in zanimivo zveneč dvovaljnik je živahen ne glede na število vrtljajev, dobro se odziva že pri dobih dveh tisočakov, najbolje se počuti pri pet do sedem tisočakov in se obenem živahno zavrti prek 8.500 vrtljajev. Moči in navora je dovolj za ležerna križarjenja v najvišji prestavi lahkotnega šeststopenjskega menjalnika in hitra pospeševanja. Nove prednje vilice so ob tem čvrste, enako velja za zadnji blažilnik (oba imata 125 milimetrski hod), F 800 R pa kar vabi med zavoje in ponuja obilo zabave.
Poleg okretnosti je v zavojih stabilen, lahko vodljiv in brez težav sledi željam voznika. Igraje opravi v mestu in daje občutek, da sediš na »mopedu« in si zato občasno dovoliš več kot bi si na kakšnem drugem, bolj zajetnem motociklu. Ob tem ponuja tisto tipičen BMW občutek zanesljivosti in varnosti, ki je podkrepljen že z dobro izdelavo in materiali. Mali daje občutek, tudi zaradi cene 9.250 evrov, ki je dobre štiri tisočake nižja kot pri večjem R 1200 R, zelo dobrega paketa, ki bo ustrezal širokemu krogu motoristov.
Že sama zasnova sporoča, da je F 800 R doma med zavoji in ne na avtocesti, odsotnost prednjega vetrobrana pomeni več vetra v glavo, ramena in v prsa, zato vztrajanje pri hitrosti 130 kilometrov in več ni prijetno. Stabilnost pri višjih hitrostih je kljub temu brezhibna, a zasnova vas bo kmalu spravila dol z avtoceste, do morja po stari cesti.
15-litrska posoda za gorivo, nameščena pod sedežem, zadošča za slabih 300 kilometrov vožnje, porabo pod pet litrov je mogoče doseči brez težav.
Cena, kot že zapisano, je ugodna predvsem za to znamko in tudi res dobro vsebino, ki jo ponuja najmanjši BMW roadster. Pregled cenika pa hitro pokaže, da tekmeci podobno moč in zasnovo ponujajo tudi prek dva tisočaka ceneje. Hondin štirivaljni hornet stane sedem tisočakov, yamahina MT-07 in MT-09 med 6.400 in osem tisočakov,... Jasno pa je tudi, da motocikli med seboj, ko si motorist išče sopotnika po meri, niso tako zelo primerljivi kot na papirju.
Foto: Miloš Milač