Avto

Retro je le še bled spomin

BMW F 800 R z retro koreninami, a zelo sodobno vsebino in, za to znamko, razumno ceno

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.08.2015 13:35
Čas branja: 4 min

Po osnovni silhueti je klasičen, sicer pa zelo sodoben, dovolj majhen, okreten in živahen stroj, ki bo ugajal začetnikom in tudi bolj zahtevnim motoristom.

P6281081.1440155401.JPG.w.960px.jpg
Sodobne linije na motociklu s klasično silhueto, živahen 798-kubično vrstni dvovaljnik pod ostro zarezanim pokrovom, ki le oblikovno deluje kot posoda za gorivo, ta je dejansko pod sedežem.

Prvi športni motocikli so bili slečeni, šele pred tremi desetletji so dobili sprva nerodne plastične oklepe. Kmalu zatem je retro oživel, nagci so ponovno postali "in", danes pa so zaradi manjšega števila delov, nižje cene in tudi počasnejšega staranja del redne ponudbe vsakega proizvajalca motociklov. Nekateri se pri tem opirajo na retro stil te zasnove preteklosti, primer ducatijev scrambler, drugi pa pod krinko klasike v motocikel vgradijo vse kar znajo in preproste poteze zavijejo v sila sodobne in sveže.

P6281107.1440155554.JPG.n.960px.jpg
Klasik, ki zasije med podobno velikimi tekmeci z izstopajočo obliko, odličlno tehniko in tudi višjo ceno. Med brati iste znamke, pa je po krivici neopazen.

Eden takšnih je BMW F 800 R, večkrat zanemarjeni srednjerazredni klasik, ki ga pri isti znamki zasenčijo superšportniki, potovalniki in enduro motocikli. Tisti najbolj zvesti BMW privrženci, ki sicer radi pogledajo za roadsterji (BMW R), pa mu obrnejo hrbet, ker njegova valja tolčeta vzporedno, ne vsak v svojo smer. Ob zadnji prenovi je mali R izgubil še nekaj malega BMW stila, dva različno velika oglata prednja žarometa, ki ju je nadomestil kapljičasti. Ta je bolj ličen, a manj poseben.

Prenova je bila temeljita, F 800 R ima spremenjeno ciklistiko, nov položaj stopalk, širše krmilo in deset milimetrov nižji sedež (790 milimetrov od tal), ki bo všeč predvsem nižje raslim motoristom, prav tako nov sedež izboljšuje okretnost že tako lahkotnega stroja z 202 kilogramoma mase.

Za mojih 186 centimetrov je bil sicer prenizek, kolena preveč pokrčena, kar pa je tudi edina resnejša zamera, ki bi jo lahko pri morebitnem nakupu rešil z doplačilom za višji, 820 milimetrov visok sedež. Nekaj pripomb še na razmeroma nizko krmilo, ki zahteva bolj športno držo. Ta bo sicer marsikomu ustrezala, kdo drug bo pričakoval bolj pokončno držo, ki jo ponuja honda CB 650 F. Zahteva, ki jo je v teh dneh izustila znanka in ni tako nepomembna pri izbiri motocikla. Prav zaradi drže je iz nakupnega seznama zbrisala sicer odlično izbiro - yamaho MT-07.

P6281021.1440155669.JPG.n.960px.jpg
Udoben sedež, tudi za sopotnico, a za višjerasle nekoliko prenizek. Serijskih 790 milimetrov višine pa je moč spustiti na 770 ali dvigniti na 820 milimetrov.

Nič pa nas ni zmotilo pri opremi, denimo pri urejenem in preglednem grozdu merilnikov vrtljajev in hitrosti, ki ju ob desni strani spremlja velik digitalni zaslon s prikazovalnikom stanja prevoženih kilometrov, stanja v posodi za gorivo in programov osnovnega paketa ESA (ta stane evrov), s katerimi nastavljate odzivnost plina in delovanje vzmetenja. Vse pohvale kompletu diskastih zavor, še zlasti prednjemu 320 milimetrskemu paru v katerega grizejo štiribatne čeljusti, saj ustavlja zanesljivo in zelo natančno, sistem ABS pa je že tako dodelan, da je skoraj nezaznaven, a tudi zelo hiter, ko ga potrebujete.

P6281043.1440155777.JPG.e.960px.jpg
Nemška urejenost, odlična izdelava in veliko podatkov.

Vrstni dvovaljnik je s prenovo dobil nekaj več sape, sedaj zmore 66 kilovatov (90 konjskih moči) in radodarnih 86 newtonmetrov navora, ki pridejo do izraza predvsem v srednjem območju. Umirjen in zanimivo zveneč dvovaljnik je živahen ne glede na število vrtljajev, dobro se odziva že pri dobih dveh tisočakov, najbolje se počuti pri pet do sedem tisočakov in se obenem živahno zavrti prek 8.500 vrtljajev. Moči in navora je dovolj za ležerna križarjenja v najvišji prestavi lahkotnega šeststopenjskega menjalnika in hitra pospeševanja. Nove prednje vilice so ob tem čvrste, enako velja za zadnji blažilnik (oba imata 125 milimetrski hod), F 800 R pa kar vabi med zavoje in ponuja obilo zabave.

P6281025.1440155936.JPG.s.960px.jpg

Poleg okretnosti je v zavojih stabilen, lahko vodljiv in brez težav sledi željam voznika. Igraje opravi v mestu in daje občutek, da sediš na »mopedu« in si zato občasno dovoliš več kot bi si na kakšnem drugem, bolj zajetnem motociklu. Ob tem ponuja tisto tipičen BMW občutek zanesljivosti in varnosti, ki je podkrepljen že z dobro izdelavo in materiali. Mali daje občutek, tudi zaradi cene 9.250 evrov, ki je dobre štiri tisočake nižja kot pri večjem R 1200 R, zelo dobrega paketa, ki bo ustrezal širokemu krogu motoristov.

Že sama zasnova sporoča, da je F 800 R doma med zavoji in ne na avtocesti, odsotnost prednjega vetrobrana pomeni več vetra v glavo, ramena in v prsa, zato vztrajanje pri hitrosti 130 kilometrov in več ni prijetno. Stabilnost pri višjih hitrostih je kljub temu brezhibna, a zasnova vas bo kmalu spravila dol z avtoceste, do morja po stari cesti.

15-litrska posoda za gorivo, nameščena pod sedežem, zadošča za slabih 300 kilometrov vožnje, porabo pod pet litrov je mogoče doseči brez težav.

Cena, kot že zapisano, je ugodna predvsem za to znamko in tudi res dobro vsebino, ki jo ponuja najmanjši BMW roadster. Pregled cenika pa hitro pokaže, da tekmeci podobno moč in zasnovo ponujajo tudi prek dva tisočaka ceneje. Hondin štirivaljni hornet stane sedem tisočakov, yamahina MT-07 in MT-09 med 6.400 in osem tisočakov,... Jasno pa je tudi, da motocikli med seboj, ko si motorist išče sopotnika po meri, niso tako zelo primerljivi kot na papirju.

Foto: Miloš Milač

P6280953.1440156178.JPG.n.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

18.06.2015
28.08.2014
19.08.2015
29.06.2015
FINANCE
Članki
Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?
Finance
FinanceAlbina Kenda Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine
Finance
FinanceAlbina Kenda Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane knjige in tiskani časopisi; ministrstvo za finance spremembo podpira

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Članki
Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP?
Finance
FinanceAlbina Kenda Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 10

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

FINANCE
Članki
Češki predsednik Zeman bi raje izgubil sredstva EU kot sprejel begunce
Finance
FinanceAlbina Kenda Češki predsednik Zeman bi raje izgubil sredstva EU kot sprejel begunce 6

Iz višegrajskih članic so se burno odzvali na odločitev Sodišča EU, da zavrne njihovo tožbo proti evropskim begunskim kvotam; zdaj se je oglasil še madžarski premier Orban, češ da sodba Madžarski ničesar ne nalaga

FINANCE
Članki
(novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?
Finance
FinanceAlbina Kenda (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V. Britanije ob izstopu, o čemer se glavni britanski pogajalec doslej sploh ni želel pogajati