»Prodaja nemške avtomobilske industrije se bo v prihodnjih dveh letih upočasnila.« To je izjava šefa Siemensa Joeja Käserja, razlog za to je v prvi vrsti upad prodaje na Kitajskem. Zakaj je to pomembno za Slovenijo? Avtomobilisti so naša najpomembnejša industrijska panoga, k BDP prispevajo petino in zaposlujejo okoli 150 tisoč ljudi. Stojan Petrič iz Kolektorja, ki je eden večjih dobaviteljev, pravi: »Pripravljamo se na možnost, da nam bodo naročila upadla za petino.«
Za Slovenijo so avtomobilisti najpomembnejša industrijska panoga. Gre za Revoz in številne proizvajalce sestavnih delov, ki so vgrajeni v precejšen del avtov, narejenih v Evropi, pa tudi v posameznih modelih na Kitajskem, v Koreji in Ameriki. Slovenska avtomobilska industrija ustvari petino BDP, neposredno zaposluje 27 tisoč delavcev. A to še ni vse, ker imajo tudi sami dobavitelje, v Sloveniji jih je okoli 670, ta industrija zaposluje okoli 150 tisoč delavcev, pravi Dušan Bušen, predsednik avtomobilskega grozda ACS. Za prihodnje leto napovedi niso prav dobre.
Kitajski trg julija upadel za 6,6 odstotka
Kitajci so julija letos kupili najmanj avtomobilov v zadnjih 17 mesecih, čeprav so jim trgovci ponudili največje popuste doslej. Ti segajo tudi do 30 odstotkov. Cene so znižale tudi prestižne znamke, denimo BMW in Jaguar Land Rover, ki se na Kitajskem še razmeroma dobro držijo. BMW je letos prodajo na Kitajskem zmanjšal za 6,6 odstotka.
Junija in julija letos je kitajski avtomobilski trg prvič po petih letih izkazal negativne številke, analitiki napovedujejo nadaljnji upad prodaje. Prodaja osebnih avtomobilov na Kitajskem je julija dosegla 1,3 milijona, kar je največji upad doslej - 6,6 odstotka manj v primerjavi z julijem lani -, najbolj pa so bile v nemilosti tuje avtomobilske znamke. Po napovedi Janet Lewis, analitičarke iz ameriške družbe Macquarie Group, bo dogajanje na Kitajskem vsekakor udarilo po globalnih proizvajalcih avtomobilov, najbolj po ameriških zaradi močnega tečaja dolarja.
Šibak juan po drugi strani pomaga kitajskim izvoznikom. Chery Automobile, največji izvoznik, bo letos prodajo na druge trge povečal za 20 odstotkov.
Kaj pa naši?
Stojan Petrič, Kolektor, pravi, da je povsem mogoče, da bo nemška avtomobilska industrija zaradi Kitajske, pa tudi Rusije in Brazilije doživela upad. Kolektor bo načrt, kako se bodo spopadli z morebitnim 20-odstotnim zmanjšanjem prodaje, obravnaval jeseni.
Matjaž Omladič, Novem Car Interior Design, kjer se te dni intenzivno pripravljajo na serijsko proizvodnjo okrasnih delov kabine za novo BMW-jevo sedmico, pa pravi, da so napovedi o prodaji tega avtomobila še vedno zelo dobre, od kolegov pa sliši, da so na Kitajskem težave.
Štirideset odstotkov prodamo Nemcem
Dušan Bušen, ACS, razlaga, da za letos slovenska avtomobilska industrija pričakuje od tri- do petodstotno rast prodaje, načrti za prihodnje leto pa še niso razkriti. Bodo pa seveda težave, če se bo zmanjšala prodaja nemških znamk, saj v Nemčijo avtomobilisti prodajo kar 40 odstotkov izdelkov.
27.000
zaposlenih imajo slovenski avtomobilski dobavitelji in Revoz.
150.000
ljudi zaposluje slovenska avtomobilska industrija, če upoštevamo še okoli 670 podjetij, ki so njihovi dobavitelji oziroma zanje opravljajo storitve.
29,8
milijarde evrov je znašala vrednost nemškega izvoza na Kitajsko v prvih petih mesecih letos.
84,4
milijarde evrov je znašala vrednost evropskega izvoza na Kitajsko v prvi polovici leta 2015.