Svoboda v vožnji pod milim nebom je nekaj prav posebnega, kdor je poskusil, dobro ve. Potnike danes po nekaj sekundah električnega zlaganja strehe mimogrede preplavijo prav posebna čustva, morebitni dvomi zaradi vetra in uničene pričeske, pomisleki glede sonca ter zadržanost pred publiko hitro izginejo in zabava se lahko začne. Če k temu dodamo še zmogljiv motor, ki omogoča lahkotno križarjenje ob obali ali pa varno prehitevanje in hitro vožnjo do tja, je paket že skorajda popoln.
Tega se zavedajo tudi avtomobilski proizvajalci in vsak večji ima v ponudbi vsaj enega. Čeprav gre za nišne modele, ki h končnim prodajnim številkam dodajo zgolj smetano na vrh ogromne torte, je ta še posebej sladka. Tudi pri Oplu se tega zavedajo, konec koncev so Nemci v svetu avtomobilizma že od njegovih začetkov v 19. stoletju.
Pred dvema letoma so v Russelsheimu tako predstavili sila všečno in za 23 cm daljšo naslednico astre twintop, ki so ji nadeli povsem novo ime: cascada oziroma po špansko slap. Opel je svojo novo lepotico zgoraj brez po imenu upravičeno ločil od klasičnih sester, saj ima z aktualno astro vendarle premalo skupnega, obenem jo tudi z dolžino 4,7 metra želijo poriniti ob bok premijskih kabrioletov, kot so Audi A5, BMW 4 in Mercedes E. Tudi zato ima cascada klasično platneno streho, ki poudari eleganco in prestiž.
Cascada je trenutno eden najbolj dinamično in elegantno oblikovanih kabrioletov, kar je opazilo tudi precej mimoidočih, nekateri pa so se tudi odkrito začudili, ko so videli, da gre za Opla. Čeprav so njene poteze deloma povzete od aster, je kot celota videti prestižnejša in skladna, naj ima streho odprto ali zaprto. Spredaj cascado krasijo všečni LED dnevni žarometi, ki jih je težko spregledati, njena napihnjena podoba pa spominja na strupeno astro OPC. Zadek je podoben prenovljeni insigniji, med lučmi je tako kromirana letvica, tudi tukaj so LED luči oblikovane kot bumerang.
Z njo smo se se prvič podružili v okolici Monte Carla, še tesneje pa jo spoznavali med testom, kjer se je izkazala kot odličen kabriolet za vsak dan in vse letne čase. V nosu je imela nov 1,6-litrski turbo bencinski SIDI motor s 125 kW (170 KM) ter 280 Nm navora pri 1.650 vrtljajih, zdaj pa smo preizkusili še njegovo močnejšo različico, ki se kiti z 200 'konji'.
Užitkarska cascada, spoznate jo po rdečem napisu Turbo na zadku, z njim pridobi še bolj uglajeno noto in občasno zadiši po športnosti. Z močnim motorjem se predvsem lažje spopada s kilogrami, ki jih prinašajo karoserijske ojačitve v prid varnosti in številko na tehtnici ponesejo v območje 1.700 kg.
Kilogrami so (bili) klasična Oplova težava - opazno hujšati začnejo jeseni z novo astro -, pri cascadi pa so zaradi njene atraktivne pojave še toliko bolj na očeh. Ne spodobi se ravno, da se takšen avto nebogljeno vleče po cesti, kajne? Na voljo je sedem motornih različic, štiri turbobencinske in tri turbodizelske, od tega dve z avtomatskim menjalnikom. Takšen paket priporočamo vsem tistim, ki dajejo prednost udobni vožnji pred dinamično, menjalnik je namreč klasični avtomatski s šestimi prestavami. Užitke ročnega prestavljanja pri tem dopolnjuje s pametnim prilagajanjem različnim slogom vožnje, kar omogoča primernejše prestavljanje v vseh razmerah.
Če korektna dizla z močjo od 123 do 143 kilovatov (165-190 KM) vendarle malce odmislimo, saj se v kabrioletu skorajda spodobi imeti bencinarja, kupec lahko izbira med 1,4-litrskim z 88 ali 103 kilovati (120-140 KM) ali 1,6-litrskim motorjem s 125 oziroma 147 kilovati (170-200 KM). Prav najmočnejši bencinar je tisti, s katerim se cascada najbolje razume in zasije v vsej svoji lepoti tudi med hitrimi ovinki, če k temu dodamo še zvrhan kup dodatne opreme s prestižno noto pa za testnih 36.340 evrov dobimo izdaten popust v svet premijskih kabrioletov.
Že z osnovno opremo - notranjost je lahko po želji cela v usnju, luksuz pri tem poudarijo še barva, oblike in šivi - ter kvalitetno izdelavo pa sodobna in atraktivna cascada nasplošno precej diši po prestižu, ob tem je vsestranska in uporabna v vseh vremenskih pogojih - tudi v dežju in pozimi.
V testni cascadi so nas obenem navduševali še usnjeno oblazinjenje (2.940 evrov), ogrevanja in hlajenje ergonomskih prednjih sedežev, navigacija, električni pomik prednjih pasov, kamera za vzvratno vožnjo in še kaj. Z vsemi bogatimi dodatki je cena poskočila za sedem tisočakov, prepolovili bi jo že s tem, da ne bi izbrali nappa usnja - vsekakor odločitev posameznika.
Za cascado je sicer po ceniku treba odšteti najmanj 24.510 evrov (1.4 Turbo 88kW, šeststopenjski ročni menjalnik, oprema Cascada), preskok na paket Cosmo pri vseh različicah stane 1.700 evrov. Komur 1,4 motor vendarle zadostuje, naj vseeno doplača 400 evrov za njegovo močnejšo 140-konjsko različico. Vstopni 2,0-litrski dizel s 165 konji stane 28.310 evrov, močnejši 190-konjski 30.310 evrov, povsem na vrhu ponudbe je 165-konjski dizel z avtomatskim menjalnikom ter opremo Cosmo za 32.760 evrov.
Šibkejši 1,6-litrski bencinar iz prvega testa je zdaj na voljo le z avtomatiko za 28.460 evrov, tokratni 200-konjski pa je prav zato občutno cenejši in v osnovi stane 27.160 evrov. Cascada tako za ceno (bivše) razredne konkurence ponuja skorajda dolžino in izkušnjo kabrioletskih Audija A5 ali Mercedesa E.
Oplov 1,6-litrski motor s 147 kilovati oziroma 200 konji smo preizkusili v astri GTC, kjer se je izkazal z uglajenostjo, manj pa s športnostjo. V cascadi je izkušnja podobna, saj je od astre težja za skoraj 300 kilogramov. Motorju sicer ne gre kaj očitati, izkaže se z mirnim in tihim delovanjem, vleče precej zvezno, 280 Nm navora (do 300 Nm s povečanjem polnilnega tlaka) pa ponudi med 1.650-3.500 vrtljaji. A zares razživi se tale bencinar pri okoli 2.000 vrtljajih, z odprto streho se takrat še bolje sliši žvižganje turbine, ki svoj glasbeni vrhunec doseže pri 5.500 vrtljajev v minuti.
Cascada se je z njim odlično obnesla tudi na avtocesti in umirjeni poti proti Kvarnerju, motor pa ponuja dovolj moči, da so prehitevanja na zaviti jadranski magistrali vedno varna, vožnja ob številnih uvalah pa zaradi prožnosti v precejšen užitek.
Tudi na račun trdnosti karoserije, ki se je v primerjavi z astro twintop občutno izboljšala (torzijska za 43, upogibna za 10 odstotkov), k boljši legi med ovinki pa pripomorejo tudi pravšnja razdelitev mase, prednja prema s konstrukcijo iz insignie OPC ter dolga medosna razdalja. S počasno vožnjo ob kopališčih in v naseljih cascada navduši s pridušenim zvokom, ob postankih pa ne gre brez pogledov mimoidočih v rdeči Turbo.
Kljub pomanjkanju eksplozivnosti glede na konjenico - z mesta do 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde - motorju ne gre gledati v zobe, s cascadino težo pa več kot zgledno opravi. Konec koncev cascada z njim doseže najvišjo hitrost 235 km/h, avtocestno omejitev pa preseže že po 400 metrih pospeševanja. Emocij tako zlepa ne zmanjka, dodatno navdušenje pa prinese postanek na črpalki.
Pokazalo se je, da dodatnih 30 konj v primerjavi s šibkejšo različico motorja še kako pozitivno vpliva na porabo (tovarna 8,6/5,7/6,7). Z umirjeno vožnjo je bila ta za okrogel liter nižja kot pri cascadi s šibkejšo različico motorja in je dosegla 7,2 litra, testno povprečje pa je znašalo 9,4 litra, kar je tudi malenkost manj od 170-konjske različice. Vsekakor prijetno presenečenje, ki potrjuje, da se močnejši motor odlično spopada s cascadino težo, športno priganjanje pa pri novih generacijah motorjev tudi avtomatično ne prinese višje porabe.
Ob tem lahko ponovimo, da zaprta streha tesni brez pripomb, občasno je pri višjih hitrostih moč slišati žvižganje vetra okoli tesnil, vendar nič tečnega in ne moti vožnje. Z mrežo in dvignjenimi okni se s sopotnikom med potepanji povsem normalno slišite tudi na avtocesti, ob spuščenih oknih pa aerodinamika učinkovito poskrbi, da piš vetra ni moteč med križarjenji po regionalkah.
Prtljažnik vase ob zaprti strehi spravi spodobnih 380 litrov prtljage, z odprto streho se prostor zmanjša na "kabrioletskih" 280 litrov.
Zadnja sedeža lahko tudi podrete, takrat je skupaj prostora za 750 litrov, ko sta postavljena pa ponujata razmeroma dovolj prostora za dva odrasla potnika.
Cascada ima z obilico prostora znotraj, zelo všečno in opazno zunanjo podobo ter s kakšnim sladkorčkom s spiska dodatne opreme že tako ali tako dovolj adutov za vstop v svet kabrioletov. Pozitiven vtis podkrepi z najmočnejšim bencinarjem, s svojo pojavo, platneno streho, usnjem in nasplošno odličnim počutjem pa lahko odkrito in brez sramu napada tudi bolj prestižno konkurenco, kjer za podoben paket dobimo le pol avta.
Foto: Matej Kačič