Avto

Kako je Nissan po dežju pričaral mavrico

Test: Nissan qashqai 1.2 DIG-T in 1.5 DCi; uspešnica zasnovana po meri in okusu današnjega časa

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.08.2015 06:45
Čas branja: 3 min

Nissan je japonski avtomobilski gigant, ki je v preteklosti doživel kar nekaj vzponov in padcev. Leta 1999 je z Renaultom sklenil zvezo v kateri ima francoski partner prevladujoč delež, že dobro desetletje pa tudi zaradi odličnih idej kuje visoke dobičke.

V zadnjih nekaj letij je Nissan izdelal prek pet milijonov avtomobilov letno, njegov letošnji uspeh pa je prvo mesto med azijskimi znamkami v Evropi. S 303 tisoč prodanimi vozili je prehitel Toyoto, največ zaslug pa ima uspešnica sodobne avtomobilske zgodovine - kompaktni športni terenec qashqai.

P6130808.1439302820.JPG.e.960px.jpg

A ni bilo vselej tako, Nissan se je v Evropi še pred desetletjem lovil z modelsko paleto, ki je bila jasno določena iz Francije. Nissan je pokrival predvsem terenski segment, pri majhnih avtomobilih pa je imel clio jasno prednost pred moštveno kolegico micro; ta pa je z globalno vlogo izgubila stik z Evropo. Nato je prišel qashqai, preprost in ličen športni terenec, le nekaj daljši in višji od golfa in kupci so ponoreli. Tovarna Sunderland v Angliji je pričela delati s polno paro, prvotna proizvodna številka 100 tisoč qashqaijev v letu 2007, je do leta 2013 zrasla na 300 tisoč letno. Pred petimi leti je val uspeha qashqaija ujela tudi ljubljanska Hella Saturnus Slovenija.

P6130767.1439303704.JPG.n.960px.jpg

Kompaktni Nissan je prišel pravi čas, s pravo zasnovo, pravo ceno, ki je bila na koncu življenjske dobe primerljiva s povsem klasičnimi avtomobili C segmenta - okoli 15 tisoč evrov. Nissan tokrat ni sledil, sledili so mu Renault s kadjarjem in še kopica drugih tekmecev. Seveda pri tem ne smemo pozabiti na še enega nosilca trendov - juka, a o njem prihodnji teden,...

Specialist za terence je čez noč postal specialist za zelo mehke terence, ki se po svetu poganjajo večinoma prek prednjih koles, teren gledajo bolj od daleč in se raje spopadajo z mestno džunglo. Tam voznikom in potnikom ponujajo boljši pregled na cesto in ob tem igrajo tudi na ego. Če za prvi qashqai lahko zapišemo, da je bil točno to in nič več, je drugi na trg brez dvoma prinesel konkretne spremembe. Ne le oblikovno, ampak tudi tehnično in cenovno, a ne toliko, da bi odgnal navdušence. Za zgoraj zapisane uspehe je namreč zadolžen prav qashqai, od letošnjih 303 tisoč nissanov, jih je kar 40 odstotkov oziroma prek 120 tisoč.

P6130751.1439303794.JPG.w.960px.jpg

Nekaj statistike; novinec je v dolžino zrasel za slabih pet centimetrov (na 4,38 metra), v širino za dobra dva in pol (na 180,6 cm), centimeter in pol je izgubil v višino (meri 160,5 cm) - ob tem je shujšal za 40 kilogramov (na 1.318 do 1.419 kg). Opaznejše razlike so prinesle bolj oble linije karoserije, višji boki, večji žarometi in bolj postavljaški videz v celoti. V kabini so preprosto plastiko zamenjali bolj kakovostni materiali, na videz in otip se je qashqai preselil razred višje, enako velja tudi za opremo. Ročico ročne zavore je zamenjal gumb, med sedeža po so snovalci postavil velik in globok predal za kopico drobnarij.

V dobi zaslonom na dotik, je takšnega dobil tudi qashqai (petpalčni zaslon z informacijami je medtem tudi med merilnikoma), z dodajanjem opreme pa se na njem lahko prikazuje slika za zadkom vozila (kamera) ali okoli njega (oprema 360). Qashqai zna ponuditi še veliko drugih sistemov, od opozorilnika na vozila v mrtvem kotu, sistem za prepoznavo znakov, preprečevanje čelnega trka, parkirnega pomočnika, samodejni vklop in izklop nezasdenčenih luči,...

nissan-qashqai.1439303904.jpg.n.600px.jpg

Povezljivost s pametnimi telefoni je danes samoumevna. Dober občutek v kabini dopolnjujejo še boljši sedeži, skorajda brezhibna ergonomija za volanom in več prostora za kolena na zadnji klopi. Prtljažnik z dvojnim dnom je zrasel za 20 litrov na 439; danes je to povprečje, nič več.

Velika pridobitev in hkrati pojasnilo za precejšen cenovni skok - novi qashqai z odštemimi popusti stane najmanj 18.270 evrov, stari pa je bil v zadnjih letih prodaje na voljo tudi za manj kot 15 tisočakov, pa je poleg boljše serijske opreme in nove zasnove, resnično dober osnovni motor. Namesto klasičnega 1,6 litrskega bencinarja je pod pokrovom qashqaija sedaj na voljo le 1,2 litrski renaultov štirivaljni turbo s 85 kilovati in lastnostmi, ki so hitro odpihnile prvotno skepso.

Kilovate spremlja 190 newtonmetrov navora, ki je na voljo v zelo širokem območju in poprime že pod dvemi tisočaki. Novi qashqai nosi tudi 40 kilogramov manjšo maso kot stari, zato se motor kljub majhnosti odlično znajde vo kampaktnem robustnežu. Pospeševanje iz nizkih vrtljajev je vselej živahno, sapa pa mu nekoliko poide šele pri avtocestnih hitrostih. Poln plin pomeni pospešek do stotice pod 11 sekundami, poraba pa je z razponom med šest in osem litrov dovolj zmerna. Nekaj k ugodju prinese tudi precej boljša zvočna izolacija, zelo dober ročni šetstopenjski menjalnik, lahkoten volan natančen volan ter udobno vzmetenje, ki vseeno ni prmehko, da bi odgnalo želje po dinamiki.

P5050894.1439304785.JPG.w.960px.jpg

Ob osnovnem bencinarju 1,5 litrski turbodizel s 81 kilovati ne blesti tako zelo kot nekdaj, tudi zaradi 2.200 evrov višje cene - po ceniku qashqai 1.5 DCi acenta stane 22.870 evrov, bencinski 1.2 DIG-T pa 20.670 evrov. Dizel ima sicer svoje prednosti, bolj živahno pospeševanje iz nizkih vrtljajev in porabo med slabimi petimi in sedmimi litri. Med slabe pa poleg cene prištevamo več hrupa in tresljajev, a precej manj kot v starem modelu.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
V kakšni formi je evropski prvak med SUV?
Avto
AvtoMiloš Milač V kakšni formi je evropski prvak med SUV?

Nissan qashqai z vrha ponudbe: paket 1.6 DCi tekna+ 4 x 4 za 33.600 evrov ponuja razkošje in udobje, japonec še vedno drži stik z najsodobnejšimi tekmeci.

FINANCE
Avto
(intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu

Marjan Murn, direktor prodaje in marketinga Nissana v regiji Adriatic, pojasnjuje zakaj lahko specializacija avtomobilskemu proizvajalcu prinese boljše rezultate kot boj v množičnem razredu

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Nissan v Evropi zapušča kompaktni razred
Avto
AvtoMiloš Milač Nissan v Evropi zapušča kompaktni razred

Nissan pulsar se po skromni prodaji letos poslavlja od evropskega trga, japonska znamka večje uspehe dosega s športnimi terenci

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Urbani posebnež, katerega proizvodnjo ogroža brexit, dosegel mejnik
Avto
AvtoUroš Božin Urbani posebnež, katerega proizvodnjo ogroža brexit, dosegel mejnik

V tovarni v Sunderlandu so izdelali milijonti nissan juke

FINANCE
Avto
Do morebitne združitve Renaulta in Nissana vsaj še dve leti
Avto
AvtoMiloš Milač Do morebitne združitve Renaulta in Nissana vsaj še dve leti

Morebitna združitev sedaj odložena za najmanj dve leti. V tem času bosta obe podjetji raziskali dva različna procesa – utrditev partnerstva ali združitev.