Ko je legendarna ameriška pevka Janis Joplin kričeče prosila »gospod, kupi mi mercedesa, vsi moji prijatelji vozijo porscheje, moram narediti vtis«, je bil oblikovalec Robert Lešnik še v idejni zasnovi svojih staršev.
Janis je prezgodnja smrt doletela leta 1970, le nekaj dni po tem, ko je odpela omenjeno pesem, oblikovalec Robert Lešnik pa je na svet privekal leto zatem. Mercedes GLC je prvi samostojni oblikovalski projekt Roberta Lešnika pri Daimlerju. Janis Joplin ni bila predstavnica visoke ameriške družbe, novi mercedes GLC pa sega bolj v zgornji srednji razred voznikov. Toda, ali bi lahko bil GLC avto, ki ga je imela v mislih Janis? Avto, za katerega bi rekli: to je to, v življenju ne potrebujem drugega avtomobila? Avto, s katerim bi se postavljali pred sosedi?
Bi nam sosedi zavidali?
Mercedes GLC smo dva dni vozili po cestah Zgornjega Porenja in Alzacije med Baslom in Strasbourgom in se skoraj celotno testiranje spraševali, komu je avto namenjen in kdo bi lahko rekel: to je vse, kar si želim. Že prvi pogled kaže precejšen oblikovalski napredek v primerjavi z njegovim bolj škatlastim predhodnikom GLK. Še posebej sprednja stran izraža precej več življenjskega in športnega duha. S prižganimi žarometi se oblikovalska ostrina Roberta Lešnika še močneje poudari. A še vedno ima človek občutek, da se v Stuttgartu niso mogli odločiti, ali naj iz avta naredijo športnega terenca ali kombi limuzino. Estetsko popolnjen sprednji del in nekoliko pust zadek samo še okrepita vtis neodločnosti.
Elektronika domača uporabniku
Če po dolgih letih kupujete nov avto nekoliko višjega razreda, si morate vzeti kar nekaj dni časa za proučitev vse elektronike, ki je na voljo. V tem pogledu je GLC velik korak naprej k do uporabnika prijaznejšemu vozilu. Ukazi in oznake na osrednjem »komandnem pultu« so čedalje bolj podobni tistim na tabličnih računalnikih ali, če hočete, pametnih telefonih, kar precej olajša in skrajša seznanjanje z elektroniko avtomobila. Tudi klasični gumbi in tipalke so priročno in pregledno postavljeni po armaturni plošči, tako da ne zahtevajo posebne učne ure za spoznavanje.
Ko tehnika poprime za volan
Prav zaradi elektronike si lahko med vožnjo v koloni skoraj mirno privoščite počitek. Z nekaj doplačila za dodatno opremo se aktivni tempomat spremeni v vašega šoferja, ki se odziva na manevre vozil pred vami in se drži voznega pasu (seveda, če je ta na obeh straneh označen s črto). Mirno lahko spustite volan, a čez približno pol minute vas bo avto opozoril, da ga znova primete. Tudi pri večjih hitrostih vozilo ohrani stabilnost na cesti in tišino v potniški kabini.
V nasprotju z nekaterimi drugimi terenci, v katerih imate občutek, kot da sedite v tovornjaku, je GLC po tem, ko zaprete vrata, povsem enak limuzini. Tudi vožnja po ovinkih povprečnemu vozniku ne kaže razlike s klasično limuzino.
Vrhunec tehnologije daje tehniški paket za terensko vožnjo. Če bi bil avto vaš, močno dvomim, da bi se vozili po takšnih terenih, kot je bil testni poligon, ki nam je bil na voljo. Začetno strmino lahko peš premagate le s cepinom in ustreznim varovanjem. S pritiskom na gumb je GLC to zmogel z lahkoto. Še več daje spust po enaki strmini. Vse, za kar morate skrbeti, je volan, hitrost spusta prepustite avtomobilu. GLC se prekobaca tudi čez vrsto polmetrskih jarkov. Tudi v najbolj črnih scenarijih takšnih lukenj na naših cestah ni pričakovati.
Velik, a ne vsemogočen
Skratka, tehnično GLC ponuja skoraj vse, kar si želite. Seveda marsikaj za doplačilo. Je terenec, s katerim bi si želeli odpraviti se čez prostranstva ali pa na daljši srfarski dopust. In tehnično bi izpolnil vse vaše želje. Praktično ... No, za pot čez prostranstva ali za srfanje morate s sabo vzeti kar nekaj prtljage. Precej več, kot pa je je mogoče spraviti v 550-litrski prtljažni prostor, še posebej če tovorite kakšen večji kos. Recimo, ogrodje mojega kolesa, ki potrebuje 130 centimetrov prostora po diagonali, je že prevelik zalogaj za prtljažnik GLC. Seveda je ta dovolj velik, da vanj spravite vse nakupe, a dvomim, da so Daimlerjevi snovalci GLC izdelali za sodobno gospodinjo.
Po tretjinah je mogoče zložiti naslonjala zadnjih sedežev - srednja tretjina je priročna, ko greste na smučanje. Toda, ali res želite biti v svojem novem mercedesu GLC videti kot Romuni, ki se te dni valijo po naših cestah s prtljago, natrpano po celotnem zadnjem delu vozila, od rezervnega kolesa do stropa, pa še s čim na strehi?
Tehnološki presežek, manjkajo pa čustva
Seveda so to podrobnosti, a ne morem se znebiti občutka, da so snovalci dali veliko poudarka tehnologiji in obliki, nekoliko pa so pozabili, komu je avto namenjen. Novi mercedes GLC je tehnološko in oblikovno presežek v veliko pogledih, a da bi bil izdelek, za katerim bi vzdihovali, mu verjetno manjka kakšna čustvena prvina, s katero bi se lahko vozniki poistovetili. Mogoče je to tako kot pri izbiri življenjskega partnerja. Lahko si omislite žensko (oziroma dame seveda gospoda) z vsemi potrebnimi atributi, idealnimi merami, ustrežljivostjo, ki nikoli ne odpove in izpolni vsak vaš ukaz. Toda, ali si res za življenjskega partnerja želite robota? Da bi vzdihovali »o, gospod...« v popolno zadovoljstvo prodajnih rezultatov Daimlerja, bi moral Robert Lešnik obliki dodati še nekaj življenjskega sloga voznikov.