Avto

Mercedes iz glave Roberta Lešnika, ne iz pesmi Janis Joplin

Mercedes GLC smo dva dni vozili po cestah med Baslom in Strasbourgom in se skoraj celotno testiranje spraševali, komu je ta avto namenjen in kdo bi lahko rekel: to je vse, kar si želim.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
06.08.2015 22:30
Dopolnjeno: 07.08.2015 06:02
Čas branja: 4 min

Ko je legendarna ameriška pevka Janis Joplin kričeče prosila »gospod, kupi mi mercedesa, vsi moji prijatelji vozijo porscheje, moram narediti vtis«, je bil oblikovalec Robert Lešnik še v idejni zasnovi svojih staršev.

Janis je prezgodnja smrt doletela leta 1970, le nekaj dni po tem, ko je odpela omenjeno pesem, oblikovalec Robert Lešnik pa je na svet privekal leto zatem. Mercedes GLC je prvi samostojni oblikovalski projekt Roberta Lešnika pri Daimlerju. Janis Joplin ni bila predstavnica visoke ameriške družbe, novi mercedes GLC pa sega bolj v zgornji srednji razred voznikov. Toda, ali bi lahko bil GLC avto, ki ga je imela v mislih Janis? Avto, za katerega bi rekli: to je to, v življenju ne potrebujem drugega avtomobila? Avto, s katerim bi se postavljali pred sosedi?

15C770-027.1438879585.jpg.o.600px.jpg
Poteze iz razreda C so se preselile tudi v novega GLC - v kabini vladajo obline, široka sredinska konzola, prestižni materiali in velik izbor opreme.

Bi nam sosedi zavidali?

Mercedes GLC smo dva dni vozili po cestah Zgornjega Porenja in Alzacije med Baslom in Strasbourgom in se skoraj celotno testiranje spraševali, komu je avto namenjen in kdo bi lahko rekel: to je vse, kar si želim. Že prvi pogled kaže precejšen oblikovalski napredek v primerjavi z njegovim bolj škatlastim predhodnikom GLK. Še posebej sprednja stran izraža precej več življenjskega in športnega duha. S prižganimi žarometi se oblikovalska ostrina Roberta Lešnika še močneje poudari. A še vedno ima človek občutek, da se v Stut­tgartu niso mogli odločiti, ali naj iz avta naredijo športnega terenca ali kombi limuzino. Estetsko popolnjen sprednji del in nekoliko pust zadek samo še okrepita vtis neodločnosti.

Elektronika domača uporabniku

Če po dolgih letih kupujete nov avto nekoliko višjega razreda, si morate vzeti kar nekaj dni časa za proučitev vse elektronike, ki je na voljo. V tem pogledu je GLC velik korak naprej k do uporabnika prijaznejšemu vozilu. Ukazi in oznake na osrednjem »komandnem pultu« so čedalje bolj podobni tistim na tabličnih računalnikih ali, če hočete, pametnih telefonih, kar precej olajša in skrajša seznanjanje z elektroniko avtomobila. Tudi klasični gumbi in tipalke so priročno in pregledno postavljeni po armaturni plošči, tako da ne zahtevajo posebne učne ure za spoznavanje.

Ko tehnika poprime za volan

Prav zaradi elektronike si lahko med vožnjo v koloni skoraj mirno privoščite počitek. Z nekaj doplačila za dodatno opremo se aktivni tempomat spremeni v vašega šoferja, ki se odziva na manevre vozil pred vami in se drži voznega pasu (seveda, če je ta na obeh straneh označen s črto). Mirno lahko spustite volan, a čez približno pol minute vas bo avto opozoril, da ga znova primete. Tudi pri večjih hitrostih vozilo ohrani stabilnost na cesti in tišino v potniški kabini.

mercedes-glc15-xx.1438879606.jpg.e.960px.jpg

V nasprotju z nekaterimi drugimi terenci, v katerih imate občutek, kot da sedite v tovornjaku, je GLC po tem, ko zaprete vrata, povsem enak limuzini. Tudi vožnja po ovinkih povprečnemu vozniku ne kaže razlike s klasično limuzino.

Vrhunec tehnologije daje tehniški paket za terensko vožnjo. Če bi bil avto vaš, močno dvomim, da bi se vozili po takšnih terenih, kot je bil testni poligon, ki nam je bil na voljo. Začetno strmino lahko peš premagate le s cepinom in ustreznim varovanjem. S pritiskom na gumb je GLC to zmogel z lahkoto. Še več daje spust po enaki strmini. Vse, za kar morate skrbeti, je volan, hitrost spusta prepustite avtomobilu. GLC se prekobaca tudi čez vrsto polmetrskih jarkov. Tudi v najbolj črnih scenarijih takšnih lukenj na naših cestah ni pričakovati.

15C773-019.1438879595.jpg.o.600px.jpg
Podvozje v športnem načinu še omogoča spuščanje karoserije za 1,5 centimetra, v terenskem pa se trebuh od tal oddalji do pet centimetrov.

Velik, a ne vsemogočen

Skratka, tehnično GLC ponuja skoraj vse, kar si želite. Seveda marsikaj za doplačilo. Je terenec, s katerim bi si želeli odpraviti se čez prostranstva ali pa na daljši srfarski dopust. In tehnično bi izpolnil vse vaše želje. Praktično ... No, za pot čez prostranstva ali za srfanje morate s sabo vzeti kar nekaj prtljage. Precej več, kot pa je je mogoče spraviti v 550-litrski prtljažni prostor, še posebej če tovorite kakšen večji kos. Recimo, ogrodje mojega kolesa, ki potrebuje 130 centimetrov prostora po diagonali, je že prevelik zalogaj za prtljažnik GLC. Seveda je ta dovolj velik, da vanj spravite vse nakupe, a dvomim, da so Daimlerjevi snovalci GLC izdelali za sodobno gospodinjo.

15C770-022.1438879596.jpg.o.600px.jpg
Velik 550-litrski prtljažnik je za večino, a ne za vse želje in potrebe.

Po tretjinah je mogoče zložiti naslonjala zadnjih sedežev - srednja tretjina je priročna, ko greste na smučanje. Toda, ali res želite biti v svojem novem mercedesu GLC videti kot Romuni, ki se te dni valijo po naših cestah s prtljago, natrpano po celotnem zadnjem delu vozila, od rezervnega kolesa do stropa, pa še s čim na strehi?

Tehnološki presežek, manjkajo pa čustva

Seveda so to podrobnosti, a ne morem se znebiti občutka, da so snovalci dali veliko poudarka tehnologiji in obliki, nekoliko pa so pozabili, komu je avto namenjen. Novi mercedes GLC je tehnološko in oblikovno presežek v veliko pogledih, a da bi bil izdelek, za katerim bi vzdihovali, mu verjetno manjka kakšna čustvena prvina, s katero bi se lahko vozniki poistovetili. Mogoče je to tako kot pri izbiri življenjskega partnerja. Lahko si omislite žensko (oziroma dame seveda gospoda) z vsemi potrebnimi atributi, idealnimi merami, ustrežljivostjo, ki nikoli ne odpove in izpolni vsak vaš ukaz. Toda, ali si res za življenjskega partnerja želite robota? Da bi vzdihovali »o, gospod...« v popolno zadovoljstvo prodajnih rezultatov Daimlerja, bi moral Robert Lešnik obliki dodati še nekaj življenjskega sloga voznikov.

Mercedes-benz GLC zna sam parkirati, na avtocesti pelje skoraj samostojno, prvi v razredu je na voljo tudi kot priključni hibrid, široka ponudba dodatne opreme, izbrani materiali in kakovost izdelave pa ga skoraj dvignejo v območje razreda S.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov 2

Mercedes je svojo ponudbo prvič obogatil s poltovornjakom, njihov razred X za najmanj 36.100 evrov pa naj bi letno prepričal vsaj 40 zahtevnih Slovencev.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Avto
Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter
Avto
AvtoBoštjan Paušer Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter

Na Dunaju smo spoznali novi Mercedes-Benzov dostavnik najvišjega razreda, ki bo kupce razvajal z veliko nosilnostjo, zanesljivostjo, varnostjo, udobjem, 10,2-palčnim zaslonom na dotik, napovedovanjem servisnih posegov in prihodnje leto tudi električnim pogonom

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Futurist, ki prehiteva infrastrukturo najrazvitejših držav
Avto
AvtoUroš Božin Futurist, ki prehiteva infrastrukturo najrazvitejših držav 9

Kot kaže v nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti na cestah ne bodo le baterijska električna vozila. Mercedesov GLC na vodikove celice je pripravljen tudi na slabo pokritost s polnilnicami.

FINANCE
Avto
Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks
Avto
AvtoUroš Božin Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks 52

Alarm za tradicionalne proizvajalce avtomobilov. Tesla postaja resen konkurent nemškim premijskim proizvajalcem, ki napovedujejo električni odgovor, a ta je še leto ali dve stran.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki
Avto
AvtoMatej Kačič Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)