Avto

Avtomobilski velikani le predjed za Apple

Avtomobilski proizvajalci si obetajo rekordne polletne rezultate, kljub milijardnim prihodkom, dobičku in krepki tržni kapitalizaciji pa bi lahko nekatere Apple pohrustal za malico

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.07.2015 09:00
Čas branja: 2 min

Odlično prvo polletje in rekordna prodaja v avtomobilski industriji kar kličejo h glasnemu aplavzu in čestitkam, na račune velikanov pa se stekajo milijarde z vsega sveta. Volkswagen in Toyota sta tako prodala več kot pet milijonov vozil, z rekordnim dobičkom v zadnjem obdobju se lahko pohvaliju pri BMW in Daimlerju, italijansko-ameriška naveza Fiat Chrysler zgledno raste, Renault po tekočem traku predstavlja nove modele, Tesla kraljuje v električnem svetu in PSA se je po štirih letih vrnil k dobičku.

avto-apple.1424976337.jpg.o.600px.jpg
Leta 2020 bo na ceste zapeljal prvi Applov avtomobil, namigujejo mediji. Analitiki so zadržani, a verjamejo, da utegne Apple močno krojiti avtoindustrijo. Foto: LuminaStock

Tako ne čudi, da avtomobilski posel privablja tehnološka podjetja, kot sta Apple in Google. Oba sta v avtomobilizmu vse bolj prisotna s svojimi informacijsko zabavnimi sistemi Carplay in Android Auto, pri Googlu pa se veliko ukvarjajo z avtonomno vožnjo. Pred časom so pri Applu naznanili, da naj bi že leta 2020 začel izdelovati električne avtomobile, a do takrat bodo mastno služili s prodajo pametnih mobilnikov, tablic, ur, računalnikov in drugih elektronskih naprav.

Apple služi kot največji avtomobilisti skupaj

Apple je z njimi v zgolj pol leta ustvaril za približno 100 milijard evrov prihodkov ter rekordnih 22 milijard evrov dobička. Številke postanejo še bolj osupljive, če jih primerjamo z zaslužki v avtomobilski industriji. Toliko namreč - skupaj - zaslužijo BMW, Daimler, Fiat Chrysler, Porsche, PSA, Renault, Toyota in Volkswagen. Trendovska Tesla se za zdaj še spopada z izgubami.

Velikanske denarne rezerve

Pri Applu pa je morda še bolj pomemben podatek, da ima v denarju (in ekvivalentih) na voljo kar 184 milijard evrov oziroma 200 milijard dolarjev - če se bo trend nadaljeval, bodo imeli čez slabo leto na računu že 230 milijard evrov gotovine. Če od vsote odštejemo za okoli 43 milijard evrov dolgov, potem imajo v Cupertinu v žepu še vedno astronomskih 140 milijard evrov. Apple lahko s takšnimi denarnimi rezervami po mobilnikih in računalnikih brez težav odpre novo "bojišče" tudi v avtomobilski industriji. A zakaj začeti z ničle?

Kaj vse bi lahko spravil v nakupovalno košarico?

Pregled tržnih kapitalizacij avtomobilskih podjetij pokaže, da bi Apple v nakupovalno košarico lahko hkrati zložil BMW (58 milijard evrov), FCA (18 milijard), Renault (25 milijard) in Teslo (30 milijard). Zgolj za nekaj milijard bi ostal kratek pri nakupu BMW in Volkswagna (88 milijard) ali BMW in Daimlerja (86 milijard). Brez kakih posebnih težav pa bi Apple lahko zaigral na patriotska čustva ter kupil Ford (54 milijard), General Motors (45 milijard evrov) in Teslo. Denarne rezerve Appla so tudi tolikšne, da bi lahko en trnek vrgel v Evropo, drugega pa na Japonsko ter ulovil Daimler in Hondo (52 milijard evrov).

Prekratek le za Toyoto

Le za lani največjega avtomobilskega proizvajalca, japonsko Toyoto, bi ostal konkretno prekratek - njena tržna kapitalizacija namreč znaša dobrih 200 milijard evrov. Seveda bi pri morebitnem prevzemu ali prevzemih morali računati še na prevzemno premijo, kar bi kakšnega proizvajalca na koncu spravilo nazaj na polico, vseeno pa bi bilo na trgu še kako veselo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

26.02.2015
FINANCE
Avto
Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo
Avto
AvtoAlbina Kenda Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo 2

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Slovenija
Apple odlično začel leto
Slovenija
SlovenijaMatej Kačič Apple odlično začel leto 1
FINANCE
Okolje & energija
Apple in Volkswagen skupaj v samovozeče avte
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Apple in Volkswagen skupaj v samovozeče avte

Volkswagen bo izdeloval samovozečo različico modela T6 Transporter za Apple, kjer ga bodo uporabljali kot shuttle za svoje zaposlene.

FINANCE
Avto
Daimler rekordni dobiček deli z zaposlenimi
FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen