Avto

Vroče tehnologije, ki spreminjajo vožnjo

Parkiranje in upravljanje avtomobila na daljavo prek pametnega telefona, komuniciranje med vozili in odklepanje kar z očmi so le nekatere vroče stvari, ki jih bomo uporabljali že jutri.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.07.2015 22:30
Čas branja: 4 min

Daljinsko vodeni avtomobili so sanje marsikaterega otroka, predvsem fantje so bili zanj pripravljeni storiti vse, že odrasli pa lahko otroško izkušnjo zdaj podoživijo kar s čisto pravim vozilom. V avtomobilizem si z razvojem avtonomne vožnje pot vse bolj utirajo nove tehnologije, ki zajemajo upravljanje na daljavo kar s ključem ali še raje pametnim mobilnikom. Z njima lahko avto parkiramo ali pa ga kar od zunaj brez praske popeljemo prek ovir - avto namreč poslušno sledi voznikovim ukazom na daljavo.

Medtem ko moramo za informacije o razmerah v prometu zdaj prisluhniti radijskim postajam, nekateri sistemi pa ponujajo tovrstne podatke na navigacijski napravi, se bodo v prihodnje avtomobili sami med seboj obveščali o prometnih zastojih, nesrečah, delu na cesti, spolzkem cestišču, nevarnosti pred naletom ...

Pri družbi Jaguar Land Rover so v okviru svojega programa avtonomne vožnje tako voznikovo delovno okolje postavili kar na zaslon pametnega telefona. Aplikacija vključuje nadzor volana, stopalke za plin in zavoro ter spremembe reduktorja iz nižjega v višje območje prenosa. Voznik si tako v spomin prikliče prizore iz mladosti, saj z mobilnikom v rokah hodi ob avtomobilu, ki se premika s hitrostjo največ šest kilometrov na uro, in ga popolnoma upravlja na daljavo. Zgolj prek svojega mobilnika lahko voznik varno manevrira v zahtevnih položajih, ga parkira v še tako ozek parkirni prostor in celo premaguje zahtevne terenske izzive, kar vključuje premagovanje ovir in strme naklone. Daljinsko upravljanje sicer deluje na razdalji desetih metrov, ko vozilo še zaznava pametni ključ, če se voznik preveč oddalji ali približa, pa se avtomobil samodejno ustavi.

Pri Jaguar Land Roverju ob tem napovedujejo, da bi voznik v prihodnje lahko le izbral ukaz, avtomobil pa bi nato samodejno prečkal oviro (denimo prečenje vode, vožnja prek skalovja ali pa spust po strmini) ter povsem sam parkiral. Preizkušajo tudi sistem obračanja v več korakih, pri katerem vozilo samo obrne za 180 stopinj. To bi olajšalo življenje voznikov v slepih ulicah, polnih parkiriščih in še kakšnem podobnem položaju. Avtomobil s tipali namreč oceni, ali je dovolj prostora za varno obračanje, in ga samostojno izvede z avtonomnim prestavljanjem, krmiljenjem, pospeševanjem in zaviranjem.

bmw-self-parking02-xx.1438278526.jpg.o.600px.jpg
BMW serije 7 je prvi serijsko izdelan avtomobil na svetu, ki ga bodo lastniki lahko parkirali, ne da bi jim bilo treba sesti za volan.

Parkiranje kar od zunaj

BMW je pred dobrim mesecem razkril novo serijo 7, ki je polna najrazličnejših inovacij. Morda je še največ zanimanja doživelo samodejno parkiranje, ki ga sedmica zmore brez voznika za volanom. Novi BMW serije 7 je tako prvi serijsko proizveden avtomobil na svetu, ki ga bodo lahko lastniki zapeljali s parkirnega mesta ali nanj oziroma v garažo ali iz te, ne da bi se morali usesti za volan. Sistem je uporaben predvsem pri parkiranju v garažo ali lažjem dostopu do ozkih parkirnih mest, deluje pa povsem na daljavo. Voznik sproži pomikanje avtomobila s posebnim ključem (BMW display key), pri samem parkiranju mora paziti na ovire in po potrebi ustaviti vozilo. Daljinski nadzor parkiranja se lahko vklopi le, ko je vozilo postavljeno sredinsko pred izbrano parkirno mesto, razdalja, ki jo lahko vozilo prepelje brez voznika, pa je omejena na 1,5-kratno dolžino vozila.

Pri Mercedesu so vse svoje moči usmerili k novemu razredu E, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto. Medtem ko se o njegovi podobi še ugiba, številne novosti niso nobena skrivnost in bodo sčasoma pomembno vlogo dobile tudi v drugih hišnih modelih. Med njimi je tako tudi samodejno parkiranje, kjer ves proces poteka kar prek pametnega telefona in aplikacije. Ta z nekaj preprostimi koraki uporabnika vodi do umetelnega parkiranja vozila. Tako je za aktiviranje bočnega ali pravokotnega parkiranja treba le zapeljati mimo dovolj velikega praznega parkirnega prostora, izstopiti, upravljanje vozila pa nato izvedemo s telefonom. Voznik pri tem sicer ne upravlja smeri manevriranja, ampak njegovo napredovanje, kot da bi v vozilu pritiskal na plin in zavoro. Sistem je poleg parkiranja zmožen avto tudi spraviti s parkirnega mesta, kar se zdi še posebej priročno na ozkih parkirnih mestih.

car-to-x01-xx.1438278525.jpg.o.600px.jpg
Mercedesov Car-to-X Communication bo omogočal, da bo avtomobil prek strežnika v vozilu iz oblaka pridobival informacije o razmerah v prometu od drugih vozil, ki bodo opremljena z enakim sistemom.

Ko se avtomobili pogovarjajo med seboj

Med tehnologije prihodnosti lahko uvrstimo tudi komunikacijo med vozili, kar so pri Mercedesu poimenovali Car-to-X Communication. Avtomobil bo prek strežnika v vozilu iz oblaka pridobival informacije o stanju v prometu od drugih vozil, ki so opremljena z enakim sistemom. Medtem ko moramo za informacije o stanju v prometu zdaj prisluhniti radijskim postajam, nekateri sistemi pa že ponujajo podatke o nesrečah in zastojih na navigacijski napravi, se bodo v prihodnje avtomobili kar sami med seboj obveščali o prometnih zastojih, nesrečah, delu na cesti, spolzkem cestišču, nevarnosti pred naletom ... Sistem bo voznika na razne nevarnosti na cesti opozoril okoli deset kilometrov pred njimi, deluje pa kar prek vgrajene SIM­kartice in mobilnega omrežja. Ker za delovanje sistema tako ni potrebna kaka posebna dodatna oprema, bo serijsko nameščen v vsa vozila razreda E, storitev pa bo prva tri leta brezplačna.

daljinsko-upravljanje-xx.1438278523.jpg.o.600px.jpg
V Jaguar Land Roverju so voznikovo okolje postavili na zaslon pametnega telefona. Aplikacija vključuje nadzor volana, stopalke za plin in zavoro ter spremembe reduktorja iz nižjega v višje območje prenosa.

Le kdo še potrebuje ključ

Pri Mercedesu želijo z novim razredom E v pokoj poslati še pametne avtomobilske ključe, za odklepanje in zaklepanje naj bi rabil kar voznikov pametni telefon. Z novincem bodo v Stuttgartu namreč ponudili tudi digitalni ključ, ki bo shranjen na pametnem mobilniku lastnika, po želji pa ga bo lahko prenesel na mobilnike družinskih članov, prijateljev ali koga tretjega. Mercedesov digitalni ključ deluje tudi, če je baterija mobilnika prazna, sprva pa bo na voljo le za Android. Pri Fordu imajo malce drugačne načrte, njihovi modeli v prihodnosti bi v velikem obsegu lahko izkoriščali biometrične podatke, ki bi jih pridobili s čitalniki očesnih zenic, z napravo za prepoznavanje glasu ali prstnih odtisov.

Foto: Press

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks
Avto
AvtoUroš Božin Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks 52

Alarm za tradicionalne proizvajalce avtomobilov. Tesla postaja resen konkurent nemškim premijskim proizvajalcem, ki napovedujejo električni odgovor, a ta je še leto ali dve stran.

FINANCE
Avto
Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter
Avto
AvtoBoštjan Paušer Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter

Na Dunaju smo spoznali novi Mercedes-Benzov dostavnik najvišjega razreda, ki bo kupce razvajal z veliko nosilnostjo, zanesljivostjo, varnostjo, udobjem, 10,2-palčnim zaslonom na dotik, napovedovanjem servisnih posegov in prihodnje leto tudi električnim pogonom

FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Svetovni avto leta 2018: dvojno slavje v Volvu, kipce prejeli še VW, BMW, Nissan, Audi in Range Rover
Avto
AvtoMiloš Milač Svetovni avto leta 2018: dvojno slavje v Volvu, kipce prejeli še VW, BMW, Nissan, Audi in Range Rover 1

Volvo se je zavihtel na vrh najodmevnejšega avtomobilskega izbora na svetu, zmagovalci še volkswagen polo, BMW M5, nissan leaf, range rover velar in audi A8

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)