Avto

Nevarno Jadransko magistralo bi v red spravil 'drobiž'

Slikovita Jadranska magistrala je ena najnevarnejših cest v Evropi, vendar bi jo lahko sanirali za 41 milijonov evrov - pljunek v morje, če spomnimo na dva slovenska dolgotrajna gradbena podviga, predora Markovec in Šentvid

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.07.2015 02:00
Čas branja: 1 min

Več kot dve tretjini 644 kilometrov dolge Jadranske magistrale, ki so jo na Hrvaškem od meje s Slovenijo do Črne gore projektirali pred 60 leti, predstavljajo visoko varnostno tveganje. Po kriterijih programa EuroRap so ocenjeni z eno zvezdico in gre za eno najnevarnejših cest v Evropi, sosedi pa želijo najbolj nevarne odseke ceste izboljšati do ravni najmanj treh zvezdic, ki zagotavljajo višjo stopnjo varnosti.

jadranska-magistrala-60-s.1438041536.jpg.n.960px.jpg
Jadranska magistrala je ena najnevarnejših cest v Evropi, kar niti ne čudi, saj so jo projektirali pred 60 leti. Vir foto: oldtajmeri.rs

V evropskem programu za ocenjevanje cest EuroRap predstavlja ena zvezdica cesto visokega prometnega tveganja. Med najbolj nevarnimi so odseki od Reke do Senja, od Karlobaga do Starigrada oziroma Maslenice, od Šibenika do Trogirja, od Splita do Ploč ter od Dubrovnika do črnogorske meje, na katerih je veliko pomanjkljivosti. Gre za neustrezne varnostne ograje oz. to, da jih tam, kjer so nujno potrebne, sploh ni. Nevarne so tudi skale, ki štrlijo na cestišče, kot tudi nepravilno zgrajeni ovinki, na katerih vozila ob dežju drsijo. Kot bolj varni odseki so s tremi ali štirimi zvezdicami ocenjeni deli splitske obvoznice ter hitra cesta med Trogirjem in Solinom, ki so jih posodobili v zadnjih letih.

Jadranska-magistrala.1438041351.jpg.s.960px.jpg

Hrvaški prometni strokovnjaki so zato predlagali 27 ukrepov za sanacijo vseh najbolj nevarnih točk, kar bi stalo 41 milijonov evrov. Čeprav znesek ni majhen, je glede na slovenske gradbene dosežke v zadnjih letih pravi drobiž. Za gradnjo okoli pet kilometrov dolgega odseka Koseze-Šentvid, ki vključuje tudi kilometer predora smo namreč porabili štiri leta in 136 milijonov evrov, za dobrih pet kilometrov predora Markovec pa devet let in kar 165 milijonov evrov.

Pri AMZS so lani ob zaključku dvoletnega projekta Sensor predstavili rezultate analize slovenskih cest. Od 3.179 kilometrov slovenskih cest, ocenjevanih po metodi zvezdic, si jih je polovica prislužila le eno ali dve od možnih petih zvezdic in so tako praktično smrtno nevarne. Pet zvezdic si je prislužilo zgolj 22,4 kilometra slovenskih cest. Na AMZS so za izboljšanje stanja cest pripravili nabor ukrepov, med drugim postavitev varnostne ograje in odstranitev ali zaščita ovir, širitev voznih pasov ter postavitev ropotnih črt. Z 8,5-milijonskih vložkom letno bi pred smrtjo in hudimi poškodbami obvarovali 240 voznikov, v 20 letih pa bi za ta namen zadostovalo 170 milijonov evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Nepremičnine
Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko veliko pripomoremo k čistejšemu okolju
Nepremičnine
NepremičnineRedakcija Gradbeništvo Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko veliko pripomoremo k čistejšemu okolju

Moto prvega mednarodnega dneva vzdrževanja cest, ki so ga 5. aprila obeležili na sejmu MEGRA, je bil »Vzdrževanje cest varuje okolje«. Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko namreč veliko pripomoremo tudi k čistejšemu okolju.

FINANCE
Članki
Kateri skladi so bili lani najbolj donosni
FINANCE
Nepremičnine
Prihaja za skoraj milijardo evrov gradbenih projektov - kaj vse se bo gradilo?
Nepremičnine
NepremičnineNataša Koražija Prihaja za skoraj milijardo evrov gradbenih projektov - kaj vse se bo gradilo?

Na Direkciji RS za infrastrukturo je pripravljenih 587 milijonov evrov za železnice in ceste, kar je 200 milijonov več kot leta 2016; tudi Dars, podjetja in občine bodo pospešeno zalivali gradbince

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Nepremičnine
V žužemberški obrtni coni bodo gradili
FINANCE
Zakaj nimamo hitrih cest skozi našo Istro do Hrvaške? Ker ju Slovenci nočemo
Finance
Simona Toplak Zakaj nimamo hitrih cest skozi našo Istro do Hrvaške? Ker ju Slovenci nočemo 9

Kaj bo prej: cesti Jagodje–Lucija in Koper–Dragonja ali obvezni električni avtomobili? Avtomobili, ne cesti.

FINANCE
Manager
Turški Cengiz je z naskokom najcenejši
FINANCE
Nepremičnine
Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto

Generalna direktorica za kopenski promet pri ministrstvu za infrastrukturo Darja Kocjan je na prvem dnevu konference Biznis & trendi v Portorožu predstavila največje vladne projekte v infrastrukturo.