Slovenski distributerji in trgovci z motocikli so večinoma že pozabili zlata leta za ta posel, v letih 2007 in 2008 so prodali prek tri tisoč motociklov, med katerimi je bila večina višjega cenovnega razreda. »Danes so razmere drugačne, drugačni so tudi navade in dojemanje motociklov,« pravi vodja prodaje v AS Domžale Moto Centru Sergej Petkovšek. »V povprečju se kupci danes odločajo za cenejše in manj zahtevne motocikle, ki pa zaradi sodobnih rešitev ponujajo več uporabnosti, varnosti in tudi užitkov. Zdaj si kar težko predstavljamo, da je bil na našem trgu še ne tako daljnega leta 2008 najbolje prodajani motocikel CBR1000RR. Ta segment ozko usmerjenih superšportnikov se je povsem umaknil skuterjem, naked in enduro motociklom,« pojasnjuje Petkovšek, ki letos najbolje prodaja dostopen dvovaljni enduro NC750XA.
Superšportniki so skoraj izginili
Pogled na letošnjo lestvico najbolje prodajanih motociklov v Sloveniji potrdi Petkovškove besede. Izjemi sta le večni uspešnici: potovalni enduro BMW R 1200 GS s povprečno ceno 17 tisočakov, ki tudi letos s 103 motocikli kraljuje na lestvici, ter potovalnik R 1200 RT z 22 prodanimi primerki. Vsa druga mesta zasedajo dostopno in vsestransko uporabni motocikli. Denimo Yamahin MT-09 s ceno med osem in deset tisočaki in manjši MT-07 s ceno med 5.900 in osem tisoč evri, prvi je našel 69, drugi pa 59 kupcev. Med pogostimi motocikli so še Hondin vsestranski in dostopni enduro NC750X ter dostopen športnik CBR 650 FA, najcenejši ducati scrambler ter skuterja piaggio liberty 125 in yamaha XP500. Prvi superšportnik, BMW S 1000 RR, je z desetimi primerki šele na 23. mestu. Honda CBR 1000 RR, ki je konec minulega desetletja kraljevala na vrhu lestvice, je še nižje.
Trije si delijo dve tretjini trga
Med posameznimi znamkami so opazne predvsem prve tri: Yamaha, BMW in Honda, ki imajo skupaj 63 odstotkov trga. Yamaha je s 25,5-odstotnim tržnim deležem in 278 motocikli v prvem polletju trdno na vrhu, sledita BMW z 19,5- in Honda z 18-odstotnim deležem. Četrti Kawasaki s 7,7 odstotka trga že močno zaostaja za prvo trojico. Leta 2008 je bilo drugače, v ospredju so bile štiri japonske znamke. BMW je bil s 3,4-odstotnim deležem šele na petem mestu.
Vse več uvoza rabljenih motociklov
Vse pomembnejši tekmec novih motociklov postajajo rabljeni iz uvoza. Lani je po besedah direktorja Delta Teama Marka Tomšeta prodaja rabljenih motociklov, starih od osem do deset let in pridobljenih iz drugih držav EU, presegla prodajo novih. »To sicer prinaša dodaten posel servisni mreži, a hkrati tudi negativno vpliva na varnost motoristov,« pravi Tomše. In kakšne so cene? Eden od ljubljanskih trgovcev z rabljenimi avtomobili pravi, da gredo v promet motocikli s ceno od dva do pet tisoč evrov. »Več ne, saj za dobrih pet tisočakov dobiš že novega.«
1.089 novih motociklov je bilo do konca julija registriranih v Sloveniji, kar je 10,2 odstotka več kot v prvem polletju lani.
103 kupce je letos prepričal najbolje prodajani motocikel na trgu - BMW R 1200 GS.
278 novih motociklov je v prvi polovici leta prodala vodilna znamka na trgu Yamaha, odrezala si je 25,5-odstotni tržni delež.