1. Čelada je obvezen del opreme, tudi če se zapeljete le do bližnje trgovine. Pri nakupu tega kosa opreme ne varčujte, bodite opazni, barviti in pazljivo izberite velikost. Čelada se mora glavi tesno prilegati, a ne sme tiščati. Nujnost je tudi druga zaščitna oprema, ki mora na motociklu nadomeščati varno kletko avtomobila.
2. Preverite tlak v pnevmatikah, pravilen rezultat boste dobili le pri ohlajeni pnevmatiki, tri ure po vožnji.
3. Predrte pnevmatike je mogoče tudi popraviti, a le pri manjših prebodih tekalne plasti (s premerom do šest milimetrov). Prvih 24 ur po popravilu ne smete preseči hitrosti 80 kilometrov na uro, s popravljeno pnevmatiko pa tudi pozneje ne smete voziti več kot 120 kilometrov na uro.
4. Večina nesreč se zgodi, ko voznik drugega motornega vozila v križišču nenadoma zavije levo in tako grobo izsili motorista. Torej ne prehitevajte v križiščih in dovozih s stranskih cest.
5. Vozniki avtomobilov znotraj lupine živijo v svojem svetu, vidijo in slišijo bolj malo. Ne pričakujte, da vas bodo opazili. Zato pazljivo pri prehitevanju posameznih vozil ali kolone, predvidevajte in opazujte, vzdržujte primerno varnostno razdaljo.
6. Hitrost je nevarna, tudi če mislite, da jo obvladate. Zato jo prilagodite. Pri hitrosti 150 kilometrov na uro v sekundi prevozite 42 metrov, sto metrov pred vami pa na cesto zapelje traktor ali tovornjak. Povprečen reakcijski čas je sekunda, ostane vam le še sekunda in pol oziroma 58 metrov, da se ustavite.
7. Zavirajte pred zavojem, mirno in brez panike kljub sistemu ABS ter vselej z dvema prstoma na ročici. Pri tem uporabljajte tudi zadnjo zavoro, čeprav prva dobro »prime«. Najbolje primeta obe skupaj.
8. Vozite po svojem pasu, še raje bližje zunanjemu kot notranjemu robu cestišča. Če se ovinek zalomi, brez panike. Usmerite pogled v smer vožnje in zaupajte pnevmatikam, te ponavadi ponujajo precej večji nagib, kot si ga večina upa izkoristiti.
9. Zavoji s peskom ob robu, cestne označbe (črte, prehodi za pešce), granitne kocke, pokrovi jaškov in drugi dodatki na cestah so pasti, ki vas čakajo na vsaki cesti. To je še izraziteje v dežju. Zato opazujte in predvidevajte ter previdno na ročici plina in zavorah.
10. V skupini vselej vozite v svojem tempu, ne lovite hitrejših kolegov, sploh če se pri tem počutite nelagodno. Manj izkušeni naj v skupini vozijo v ospredju, vodja pa jim mora prilagoditi tempo.
Lani sta bila v prometne nesreče na slovenskih cestah vključena 602 motorista, umrlo jih je 15, v zadnjih sedmih letih pa 188. Število smrtnih žrtev med motoristi se sicer zadnja leta zmanjšuje, vseeno pa te pomenijo okoli 15 odstotkov vseh žrtev na cestah, kar je glede na zgolj sezonsko navzočnost in precej manjše število motociklov na cestah v primerjavi z avtomobili velik delež. Kultura motoristov se ob tem izboljšuje, saj je delež tistih, ki povzročijo prometne nesreče, vse manjši. Povečuje pa se število drugih udeležencev, ki motoriste spregledajo oziroma s kršenjem predpisov povzročijo prometne nesreče, v katerih so udeleženi motoristi.