Vrhunski slovenski oblikovalec Robert Lešnik se je v zadnjih letih podpisal pod vse Mercedesove avtomobile, s svojo ekipo sodelavcev ima tako veliko zaslug za visok sijaj trikrake zvezde iz Stuttgarta.
Mercedesi so ob tem opremljeni z vso najnovejšo tehniko in naprednimi tehnologijami, sodobni motorji so zmogljivi in varčni, tudi štirikolesni pogon 4matic je že večkrat dokazal svoje odlike tako na asfaltu kot na terenu, njihovi modeli pa z udobjem, bogato opremo in prestižno noto potešijo zahteven okus kupcev v premijskem razredu. Za najbolj zahtevne in drzne je seveda tu še AMG.
Ali pri Mercedesu sploh lahko ponudijo še kaj več oziroma nekaj drugačnega, kar bo privabilo še kakšno stranko, najraje kar iz bližnje (Zuffenhausen) ali malce bolj oddaljene soseščine (München, Ingolstadt)? Njihov zadnji dosežek GLE coupe je ob našem prvem stiku in nekaj odpeljanih kilometrih na slovenski premieri kar takoj ponudil pritrdilni odgovor. Kupejevsko naravnani športni terenec ima namreč vse, kar so v Stuttgartu do zdaj pokazali in razvili, obenem pa so z njim pripravili nekaj povsem drugačnega, kot smo bili vajeni do zdaj.
Z GLE coupe so se pri Mercedesu sila samozavestno podali na teren, kjer je mišice do zdaj suvereno in uspešno kazal BMW X6 (pionirja Ssangyonga actyona pa praktično zbrisal iz zgodovinskih učbenikov). Če med obema mišičnjakoma težko napovemo zmagovalca, pa sta trenutna poraženca Audi in Porsche, ki takšnega vozila (še) nimata v ponudbi.
O tem priča tudi dogodek, ki se je v prvih kilometrih pripetil kolegu iz Žurnala, ko ga je na cesti opazil voznik cayenna. Moški je obrnil avto ter si pozneje podrobno ogledal novinca z veliko zvezdo na maski ter vmes dejal, da bi to lahko bil njegov naslednji avto. Cayenne in tudi macan sta pojem športnosti med terenci, novi Q7 pa ima vse, le kupejevskega videza ne.
GLE coupe, ki je sicer nastal na osnovi modela GLE (prej ML), po besedah direktorja prodaje Andreju Bergantu na novo tlakuje percepcijo znamke ter bo gotovo k znamki pripeljal nove kupce.
Kot pravijo pri Mercedesu združuje najboljše iz športnega in terenskega sveta ter želi biti avto presežnikov, k čemur pripomorejo tudi zmogljivi motorji (pozabite na štirivaljnike), novi samodejni 9-stopenjski menjalnik 9G-TRONIC ter štirje načini delovanja štirikolesnega pogona Dynamic Select (comfort, sport, slippery, individual), ki prilagajajo odzivnost krmiljenja, vzmetenja in motorja. Običajno je moč med sprednjo in zadnjo osjo sicer razporejena v razmerju 50:50, pri športni različici AMG S pa v razmerju 40:60.
Po zaslugi vzmetenja Airmatic (delovanje prilagaja glede na hitrost vožnje, položaj volanskega obroča, senzorjev ESP in zavor), ki brezstopenjsko blaži vsako kolo posebej ter omogoča zelo športno vožnjo ali poskrbi za popolno udobje, naj bi bil GLE coupe najudobnejši v razredu, hkrati pa naj bi se peljal športno kot pravi kupeji.
S pomočjo Airmatica se avto lahko od tal dvigne še za 50 milimetrov, kar prav pride na brezpotjih. Čeprav na pogled tega ne obljublja, ponuja res veliko prostora trem potnikom na zadnji klopi (291,5 cm medosne razdalje) in tudi v prtljažniku. Ta meri kar 650 litrov in se lahko poveča vse do 1.720 litrov.
Kupe na osnovi športnega terenca GLE je sicer od njega za 96 mm daljši (490 cm), 77 mm širši (200 cm) ter za 28 mm nižji (170 mm), glede na X6 pa je približno enakih mer oziroma še za 14 mm širši. S privlačno zunanjo obliko, markantno športno podobo in zadnjimi lučmi v slogu S coupeja naj bi bila nova zvezda največji magnet za moške, ki so športni, trendovski in nori na nove tehnologije. Avto ima v serijski opremi tudi polne LED žaromete, najmanj 7-palčni zaslon na dotik, ponuja povezljivost s pametnim telefonom, vozniku pa so na voljo tudi vsi varnostno-asistenčni sistemi, ki jih ima Mercedes v ponudbi.
GLE coupe zna narediti vtis že ob prvem stiku, k čemur so v našem primeru pripomogla še 22-palčna platišča (najmanjša merijo 20 palcev) in masivna stopnica nad pragom, v vročem dnevu pa je navdušila tudi takšna drobna malenkost, kot je hlajeni predalček za pločevinke.
Notranjost je sicer precej bolj tradicionalna kot zunanjost, saj so jo pobrali iz GLE in šteje že tri leta, vseeno pa deluje prestižno. Na sredinskem grebenu so tako tudi gumbi za prilagajanje podvozja ter terensko vožnjo.
Z vsaj 20-palčnimi platišči in denimo 275 mm širokimi pnevmatikami se voznik prav dostikrat izven urejenih cest najbrž ne bo podal, za izpolnitev takšnih želja pa so pri Mercedesu poskrbeli tudi za asistenta pri spuščanju.
Mercedesov kupejevsko zasnovani športni terenec GLE coupe z ničemer ne skriva, da je neposredni odgovor na prodajno uspešnega BMW X6. Mnogi mu očitajo veliko podobnost z bavarskim tekmecem, a drugače niti ne gre, saj se peljeta v istem razredu. GLE coupe deluje privlačno, prepričljivo in predvsem dovolj nastopaško, da si lahko mirno sleče majico in brez strahu stopi v ring z izklesanim in dodobra utrjenim Bavarcem (ali pa se postavi po robu dinozavrom, kot v filmu Jurski svet.
Foto: Matej Kačič, Mercedes