Avto

Kako naj Aleš strpa prtljago v premajhen avto?

Aleš z družino je tik pred tem, da se odpelje na počitnice. Imajo pa težavo - kako strpati vso prtljago v svoj avto. S tem sta se pred časom ukvarjala tudi Peter in Matjaž; prvi je prostorsko stisko rešil s strešnim kovčkom, drugi pa s tovorno prikolico; kako pa je s stroški?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.07.2015 01:00
Čas branja: 4 min

Članek je izšel v novi številki revije Moje finance. Priskrbite si svoj izvod.

Aleš in Sabina z dvema šoloobveznima otrokoma sta starega enoprostorca zaradi pogostih okvar in visokih stroškov vzdrževanja zamenjala z manjšo kombilimuzino, ki jima vsak dan pride res prav, saj ponuja dovolj prostora, porabi malo goriva, vzdrževanje pa je ugodno. A prvič se je zataknilo, ko so se odpravili na zimske počitnice, za smuči so prostor še našli, sanke pa so morale ostati doma. Slabo voljo enega izmed otrok so sicer pregnali, vendar pa se želita izogniti novim težavam, ko se bodo odpravili na morje. Preverili smo, katera rešitev bi bila lahko za njuno družino najboljša in najugodnejša.

id-tabela-mf7-11

1. Strešni kovček

Pred dvema letoma se je v podobnem položaju kot Aleš znašel tudi Peter. Odločil se je za nakup strešnega kovčka, ker ima dva majhna otroka in kljub karavanu pogosto potrebuje več prostora za prtljago in športne pripomočke. Za kovček je odštel 450 evrov. Uporablja ga dvakrat ali trikrat na mesec, približno 12 koncev tedna na leto ter na zimskih in letnih dopustih. V njegovem primeru se najem ne splača, saj bi za celoletno uporabo kovčka med vikendi in dopusti odštel več kot 300 evrov.

Dilemo med nakupom in najemom rešimo s preprosto oceno, kolikokrat na leto kovček sploh potrebujemo. Različne, kot so oblike in velikosti strešnih kovčkov, so tudi njihove cene. Cenejši kovčki manjših prostornin (200 litrov) skupaj s strešnim prtljažnikom dosežejo ceno od približno 350 evrov, za velike, 700-litrske kovčke pa je treba odšteti tudi tisoč evrov. Najem je cenovno razmeroma ugoden, na dan je treba odšteti od 10 do 20 evrov za konec tedna in od 20 do 40 evrov za ves teden. Ponudnikov je veliko. Ne pozabite pa na prtljažne nosilce. Če jih nimate, si jih bo treba prav tako izposoditi. Nekateri ponudniki strešni kovček za dodaten denar tudi pripeljejo na dom in pomagajo pri montaži, ki je, mimogrede, precej preprosta.

2. Tovorna prikolica

Ne nazadnje pa s prtljago ni treba pretiravati. Razmislite, ali je res nujno za teden dni dopusta vlačiti vso kramo. Z racionalnim pakiranjem se lahko izognete tudi dodatnim stroškom.

Matjaž s šestčlansko družino poleti že od nekdaj kampira v šotoru in za prevoz opreme hitro zmanjka prostora v avtomobilu. »Dokler so bili otroci majhni, je še šlo s kovčkom, zdaj ne več, ker smo nabavili šotor, velik okoli 45 kvadratnih metrov. Ta zavzame zelo veliko prostora in ga je v strešni kovček nemogoče pospraviti, zato je bila edina rešitev tovorna prikolica,« pojasnjuje Matjaž. Priključno kljuko na avtu je že imel, prikolice pa ne. Znašel se je pred dilemo, ali najeti ali kupiti. Odločili so se zadnjo možnost. »Izračun je bil preprost: 14-dnevni najem bi nas stal okoli 120 evrov, kupili pa smo jo za 450 evrov, kar pomeni, da se nakup povrne prej kot v štirih letih,« pravi. Tehtali so tudi, ali bi kupili novo ali staro. Odločili so se za novo, ker so bile razlike med dobro ohranjeno rabljeno in novo le približno sto evrov. »To tudi pomeni, da lahko prikolico po tem, ko je ne potrebuješ več, če je dobro ohranjena, prodaš za 300 do 350 evrov. Dejansko izgubiš samo dobrega stotaka. To je manj, kot stane 14-dnevni najem. Poleg tega pa lahko prikolico uporabljaš tudi za druge namene,« razmišlja Matjaž.

Novo in preprosto prikolico za prevoz vsemogoče dopustniške krame je pri različnih ponudnikih mogoče kupiti za okoli 500 evrov, s ponjavo pa so za približno sto evrov dražje. Bogata je tudi ponudba rabljenih prikolic, cene za dobro ohranjene pa so za tretjino do polovico nižje kot za povsem novo. Manjšo tovorno prikolico je mogoče najeti, za kar je na dan treba odšteti okoli 25 evrov, za ves teden pa od 80 do 90 evrov. Seveda je treba imeti za vleko prikolice na zadku vozila montirano homologirano kljuko, kar stane od 200 pa tudi do 500 evrov - odvisno od vozila ter tipa vlečne kljuke.

Če skozi leto nimamo veliko potreb po prevažanju večjih količin tovora, je lastništvo prikolice za družino precej cenovno neugodno, hkrati pa moramo imeti tudi prostor za shranjevanje prikolice. Najem ni drag, za zmeren denar dobimo res veliko uporabnega prostora, vendar ne smemo pozabiti na kljuko in morebitne težave pri vleki. Sploh če bomo na dopustu obiskovali različna mesta in se potikali po povsem neznanem terenu - povsod pač ni mogoče lahkotno obrniti ali umakniti prikolice.

shutterstock-168722696.1436620939.jpg.o.600px.jpg
Foto: Shutterstock

3. Rent-a-car

V Sloveniji je kar nekaj domačih in tujih izposojevalnic avtomobilov oziroma rent-a-car družb. Največkrat si stranke izposodijo manjši avto, saj ima odločilno vlogo najnižja cena najema, vendar pa imajo v ponudbi tudi večje, družinske avtomobile. Za enotedenski najem dovolj prostornega vozila bi Aleš in Sabina v povprečju odštela vsaj 280 evrov, seveda pa zlahka tudi 400 evrov in več. Ob tem bo treba položiti tudi varščino, ki znaša od 500 do 700 evrov, večinoma se »položi« s kreditno kartico. Dodatnih stroškov poleg najema si s tem ne bi nakopala, saj so vozila redno servisirana, brez napak in opremljena z vinjeto. Poleg stroškov najema je treba upoštevati še to, da novo vozilo zahteva nekaj časa oziroma kilometrov, da se nanj navadimo. Ob morebitnih okvarah bi najemodajalec poskrbel za nadomestno vozilo, kar bi rešilo počitnice. Odločitev za vsakokratni najem večjega avtomobila je stvar izračuna in tega, koliko pogosto bi ga potrebovali.

4. Izposoja pri prijateljih

Ena izmed možnosti je tudi, da si strešni kovček ali tovorno prikolico izposodimo od prijateljev. Tako svoj kovček posoja tudi Martina, ki ga je pred štirimi leti kupila za 500 evrov. »Na začetku smo ga precej uporabljali, zadnja leta pa se na njem večinoma nabira prah. Uporabljamo ga zgolj enkrat ali dvakrat na leto. Kovček bi lahko oddajala, vendar se s tem ne utegnem ukvarjati, zato pa ga posodim tistemu, ki me zanj prosi. Navadno so to bližnji prijatelji ali sorodniki, oddam jim brez plačila, v zahvalo pa mi s potovanja prinesejo kakšen priboljšek, kot so domače olivno olje, vino...« je svojo izkušnjo opisala Martina. Podobno si pri dobrih prijateljih lahko izposodimo tudi tovorno prikolico, strošek bo najbrž nizek oziroma ga ne bo, vendar pa je ob tem treba vzeti v zakup še večjo skrb za tujo lastnino, da se na poti kaj ne poškoduje ali da nam stvari ne odtujijo - prijatelj je le prijatelj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

13.07.2015
03.08.2011
FINANCE
Avto
Nakup ali najem strešnega kovčka, kaj se bolj splača?
Avto
AvtoMiloš Milač Nakup ali najem strešnega kovčka, kaj se bolj splača? 3

Nakup strešnega kovčka se izplača šele po sedmih letih, ob tem upoštevajte tudi njegovo skladiščenje, zato je najem velikokrat preprostejša in bolj smiselna odločitev

FINANCE
Avto
(Reportaža) S Petrom smo kupovali strešni kovček
Avto
AvtoMiloš Milač (Reportaža) S Petrom smo kupovali strešni kovček 14

Sodelavec Peter Kuzma je večkrat potožil, da strehi kie ceed sportywagon letnika 2009 ne ustreza noben strešni kovček, ker se prtljažna vrata nerodno odpirajo in v zgornjem delu zadenejo v kovček. Petrova težava ni izjema, zato smo se odločili, da jo rešimo kar na konkretnem primeru.

FINANCE
Članki
Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?
Finance
FinanceAlbina Kenda Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Članki
Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb
Finance
FinanceAlbina Kenda Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo pisali včeraj - napovedal možnost za strožjo presojo kitajskih naložb - pa tudi prenovljeno industrijsko politiko

FINANCE
Članki
Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU
Finance
FinanceAlbina Kenda Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 2

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med katerimi utegne veliko pozornosti zbuditi predlagana sprememba pri glasovanju o davčnih vprašanjih