Športni terenci so v svoje vrste so zaradi oblike, višjega položaja sedežev, praktičnosti, vsaj navidezne robustnosti in tudi vsestranske uporabnosti privabili številne kupce klasičnih avtov in lani zapeljali v vsako sedmo slovensko garažo. Letos je njihov delež že 17-odstoten od jeseni pa ga pomagal krepiti tudi hyundai tucson.
Kje tiči skrivnost uspeha? Športni terenci so ljudem všeč zaradi visokega položaja za volanom, udobnega vstopanja in izstopanja iz kabine, preglednosti in - nezanemarljivo - občutka varnosti. Zanje se tako vse pogosteje odločajo starejši kupci in ženske, na njihove čare pa so vse manj odporni tudi moški in predvsem očetje.
Trendovska robustna podoba in opcijski štirikolesni pogon namreč krepita avanturistični duh, višja zasnova pa prinaša praktičnost in uporabnost, ki sta bili sicer domena karavanov in enoprostorcev. Sodobni športni terenci so tudi vse prej kot okorni, potratni, zastareli in vozniško dolgočasni, ob modni obliki so postali vse hitrejši, športnejši, varčnejši in modernejši, skratka bolj osebni kot v preteklosti ter ponujajo vozniško izkušnjo iz klasičnih razredov.
Vsak šesti avto je že športni terenec
Dacia duster, kia sportage, volkswagen tiguan, opel mokka, škoda yeti, delno pa tudi nissan juke, renault captur in peugeot 2008 so tako imena, ki so v statistiki najbolj prodajanih športnih terencev in križancev lani delali družbo hyundaiju ix35, tržni športnih terencev pa so dvignili z desetih na 14,2 odstotka. Letos so še bolj prepričljivi, od začetka leta je bilo v Sloveniji namreč registriranih dobrih pet tisoč takšnih vozil oziroma 17 odstotkov vseh, nekaj več kot 200 pa si jih je omislilo Hyundaijev model ix35, ki po novem sliši na staro ime tucson.
metra je dolg novi hyundai tucson, v medosju ima 2,67 metra, prtljažnik pa je zrasel na 513 litrov
176
konjskih moči oziroma 129 kilovatov zmore novi 1,6 litrski turbo bencinar, ki je zamenjal klasični dvolitrski motor
Hyundai je obudil staro ime
Hyundaijev športni terenec tucson je bil pred leti dovolj znan in tržno uspešen v Evropi in Sloveniji, nasledil ga je model ix35, jeseni pa se Korejci vračajo s starim imenom.
Novi tucson po besedah prvega moža oblikovanja Petra Schreyerja dokazuje napredni duh oziroma strast. Za uspeh so odločilni njegov videz, sodobni in varčni motorji, večja prostornost glede na predhodnika, najsodobnejši varnostno-asistenčni pripomočki ter za družinske pustolovce tudi zmogljiv štirikolesni pogon - ta je nastal v sodelovanju z avstrijskim specialistom Magna.
Večji, lepši, sodobnejši in le malenkost dražji
Ključ novega tucsona smo prejeli v nemškem Russelsheimu, kraju njegovega nastanka. Tucson je namreč v celoti razvit v Nemčiji, torej po okusu in meri evropskih kupcev, naprodaj pa bo po vsem svetu. Razvit na povsem novi osnovi in oblikovno v duhu modela i20, kar poudarja predvsem mogočna šestkotna prednja maska, je glede na predhodnika zrasel za 6,5 centimetra, na 4,47 metra, v širino in med kolesoma pa je pridobil tri centimetre - medosna razdalja znaša 267 centimetrov. Prostora za potnike tako spredaj kot tudi zadaj ne manjka, vse skupaj pa dopolni v osnovi 513-litrski prtljažnik.
Sodobna kabina prinaša kakovostno izbrane materiale in izdelavo, v najvišjih paketih opreme pa tudi konkreten odmerek luksuza. Tucson bo za malenkost višjo ceno od predhodnika na voljo v kombinaciji s petimi motorji, dvema bencinskima z močjo od 99 in 129 kilovatov (135 oziroma 176 konjskih moči) in tremi dizli, ki ponujajo od 85 do 135 kilovatov (od 115 do 184 konjskih moči. Kupcem bodo pri tem na voljo trije menjalniki, bodisi šeststopenjski ročni ali klasični samodejni, v ponudbi pa je tudi sedemstopenjski samodejni z dvojno sklopko.
Tucson tudi na terenu pokaže zobe
Po cestah okoli Frankfurta smo zapeljali 1,6-litrski turbomotor s 176 konji in najmočnejšega dizla, z njim pa smo se v vlogi pustolovca na Camel Trophyju podali tudi na odlično zastavljen in pripravljen terenski poligon sredi urbane džungle.
Ta je vseboval tudi do 30-stopinjske naklone, 45-stopinjski vzpon in spust ter kopico peščenih in skalnatih ovir, na kakršne se poda zgolj promile voznikov družinskih športnih terencev. Tucson se je zaradi terensko še primernega vstopnega in izstopnega kota, zmogljivega štirikolesnega pogona - s pritiskom na gumb je mogoče zakleniti sredinski diferencial - ter pomočnika pri spustih izkazal kot zelo resno terensko vozilo.
Na urejeni cesti je pri tem ponujal veliko udobja, oba menjalnika sta delovala tekoče in predvsem udobno, 2,0-litrski dizel pa tudi s poskočnostjo ter uglajenim delovanjem.
Novi tucson je še bolj zabrisal meje med klasičnimi avtomobili, ob kombilimuzinskem udobju in skoraj enoprostorsko odmerjenem prostoru pa ponuja še mnoge odlike pravih terenskih vozil. Si morda predstavljate klasičen avto z zdaj enim zdaj drugim kolesom v zraku, ki se po 30-stopinjskem naklonu sprehodi kot manekenka na modni brvi, v blatni kopeli pa vidi napis "avtopralnica"?
Foto: Matej Kačič