Najbrž tudi je, kakšen smisel ima sicer luksuzni terenec s 575 konji!? Nikakršen, dokler ga ne poizkusiš, mi smo izustili le vuaaaa, tudi ob pogledu na ceno prek 183 tisočakov!
4,2 sekunde do stotice potrebuje 2,35-tonski kolos.
11,1 litra je povprečna poraba X5 M, naše povprečje je bilo od 13 do 25 litrov.
Ideja vsekakor ni nova. Luksuznega terenca in super močan motor je pred nekaj desetletji povezal že Lamborghini z LM-002 in ga uspešno izstrelil v elito. V novi dobi pa takšne piškotke pečejo tudi pri Mercedes-Benzu, BMW, Audiju in Range Roverju. Pri tem se zdi, da je BMW najbolj zavzet in da je njegova kombinacija X5 z dodatno oznako M najbolj posrečena, o tem smo se prepričali že leta 2009, ko smo z X5 M in X6 M s 560 konji navdušeno krožili po dirkališču v Salzburgu.
Tu je že druga generacija dvojčkov, ki prvoten posmeh nad nenavadnostjo kombinacije še hitreje postavi v kot. Zgovorne so že številke, 4,4-litrski biturbo zmore kar 423 kilovatov (575 konjskih moči), 750 newtonmetrov navora, ki kar 2,35 tone težki luksuzni terenec do stotice potisnejo v le 4,2 sekunde, pol sekunde hitreje kot predhodnika. Številke, ki so lahko v ponos tudi zgolj športnim porschejem, ferrarijem in maseratijem, pridejo do izraza šele, ko jih preizkusiš v praksi.
Pospešuje, grmi in pije kot superšportnik
Osemvaljnik je sprva vljuden, globoko grmi za dobro izoliranim motornim prostorom, povezan z osemstopenjsko avtomatiko 2,5 tone mase s tekočinami in voznikom premakne s takšno lahkoto, kot bi X5 M sodil v peresno lahko kategorijo. Nežno dodajanje plina oddaja grmenje, da se ti naježi koža, menjalnik prestavlja nekje med dva in tri tisoč vrtljaji in vse skupaj se odvija hitreje, kot se vam zdi, v hipu dosežete omejitev v mestu, na avtocesti, skoraj nevede in brez drame.
Odprta cesta in poln plin pa v X5 M prebudita zverino, ki zagrmi s polnimi pljuči, morda skoraj pretiho, nalepi telesa potnikov na udobne in bočno oprijemljive sedeže z vgrajenimi vzglavniki s tako silovitostjo, da vam za hip zastane dih, oči skočijo iz jamic, izdihnete pa lahko le vuaaaa! Po nekaj polnih pospeševanjih se navadite in razvadite drame, ki jo priskrbi supermočni osemvaljnik - ta sicer v nekaj šibkejši različici poganja tudi M5 in M6 - ter začnete uživati v drugih sladkorčkih silaka. Denimo v hipni prožnosti stroja, silovitih pospeških tudi z dna motornih vrtljajev, prijetnem grmenju, celo zmerni porabi, a le ob res nežnem pritiskanju plina (povprečna poraba je ob prenovi upadla s 13,9 na 11,1 litra). Takrat se veliki V8 zadovolji z 10 do 13 litri, testno povprečje je bilo sicer 24,5 litra!
Zna vse - z nekaterimi omejitvami
Začnete se poigravati s številnimi nastavitvami, ki jih v hiši BMW ponuja le oddelek Motorsport. Menjalnik lahko deluje mehko kot ženska roka ali pa vas ob silovitem prestavljanju vsakič sune v hrbet, podvozje zna plavati prek lukenj ali pa prav po dirkaško in skoraj brez nagibanja kljubovati veliki masi v hitro voženih zavojih. Nastavljati je mogoče tudi odzivnost volana, delovanje ali pa nedelovanje elektronike, po programih ali pa individualno. Zaradi tega je lahko prav vsak X5 M zelo individualen stroj za uživanje, ki se iz družinskega SUV s prostorom za pet in 650 litri prtljažnika le z nekaj pritiski na gumbe ob ročici menjalnika prelevi v stroj za uživanje, ki se skoraj enako dobro znajde med zavoji, na zaprašeni makadamski cesti ali pa, to si vsaj predstavljamo, v pravi obutvi na sipinah Sahare. X5 M ima seveda tudi štirikolesni pogon, ki zna z elektronskim prenašanjem moči poskrbeti za stalen stik vseh koles s podlago, pa naj bo to cesta ali teren.
Ugodje pred smislom
Ob vsem zapisanem sicer smiselnost X5 z M motorjem sicer še vedno ostaja vprašanje. Jasno je, da je orjak hibrid, da med zavoji nikoli ne bo mogel slediti M3 in M4, da ga na teren zaradi cene 154 tisočakov (z dodatno opremo kot na slikah prek 183 tisoč) in z 20-palčnimi kolesi najbrž sploh ne boste poslali. A vprašanje smisla je v tem cenovnem razredu precej manj pomembno kot vprašanje ugodja, tega pa X5 M prinaša z veliko žlico.
Foto: Miloš Milač