Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Terenec s 575 konji, od posmeha do vuaaaaa!

Čas branja: 3 min
15.07.2015  22:30  Dopolnjeno: 16.07.2015 01:13
Poroka BMW-jevega orjaka X5 in športnega oddelka M Motorsport se že od leta 2009 zdi pretirana, nesmiselna, zgolj nastopaška.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Lamborghini dodaj
Mercedes-Benz dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj
Rover dodaj

Najbrž tudi je, kakšen smisel ima sicer luksuzni terenec s 575 konji!? Nikakršen, dokler ga ne poizkusiš, mi smo izustili le vuaaaa, tudi ob pogledu na ceno prek 183 tisočakov!

P7071390.1436980917.jpg.o.600px.jpg
Zunanjost X5 M s še nekaj diskretnosti, vsebina pa presega vse meje pričakovanj običajnih voznikov. X5 M je silovit, izjemno hiter in tudi precej uporaben luksuzni terenec.

575 konjskih moči oziroma 423 kilovatov ter 750 newtonmetrov navora ponuja 4,4-litrski biturbo osemvaljnik.



4,2 sekunde do stotice potrebuje 2,35-tonski kolos.



11,1 litra je povprečna poraba X5 M, naše povprečje je bilo od 13 do 25 litrov.


Ideja vsekakor ni nova. Luksuznega terenca in super močan motor je pred nekaj desetletji povezal že Lamborghini z LM-002 in ga uspešno izstrelil v elito. V novi dobi pa takšne piškotke pečejo tudi pri Mercedes-Benzu, BMW, Audiju in Range Roverju. Pri tem se zdi, da je BMW najbolj zavzet in da je njegova kombinacija X5 z dodatno oznako M najbolj posrečena, o tem smo se prepričali že leta 2009, ko smo z X5 M in X6 M s 560 konji navdušeno krožili po dirkališču v Salzburgu.

Tu je že druga generacija dvojčkov, ki prvoten posmeh nad nenavadnostjo kombinacije še hitreje postavi v kot. Zgovorne so že številke, 4,4-litrski biturbo zmore kar 423 kilovatov (575 konjskih moči), 750 newtonmetrov navora, ki kar 2,35 tone težki luksuzni terenec do stotice potisnejo v le 4,2 sekunde, pol sekunde hitreje kot predhodnika. Številke, ki so lahko v ponos tudi zgolj športnim porschejem, ferrarijem in maseratijem, pridejo do izraza šele, ko jih preizkusiš v praksi.

P7071528.1436980919.jpg.o.600px.jpg
Tehnično brezhibno okolje, izjemni športni sedeži, brezhiben volan in skoraj brezkončne nastavitve delovanja volana, motorja, menjalnika, vzmetenja in elektronike

Pospešuje, grmi in pije kot superšportnik

Osemvaljnik je sprva vljuden, globoko grmi za dobro izoliranim motornim prostorom, povezan z osemstopenjsko avtomatiko 2,5 tone mase s tekočinami in voznikom premakne s takšno lahkoto, kot bi X5 M sodil v peresno lahko kategorijo. Nežno dodajanje plina oddaja grmenje, da se ti naježi koža, menjalnik prestavlja nekje med dva in tri tisoč vrtljaji in vse skupaj se odvija hitreje, kot se vam zdi, v hipu dosežete omejitev v mestu, na avtocesti, skoraj nevede in brez drame.

P7071407.1437001819.JPG.w.960px.jpg

Odprta cesta in poln plin pa v X5 M prebudita zverino, ki zagrmi s polnimi pljuči, morda skoraj pretiho, nalepi telesa potnikov na udobne in bočno oprijemljive sedeže z vgrajenimi vzglavniki s tako silovitostjo, da vam za hip zastane dih, oči skočijo iz jamic, izdihnete pa lahko le vuaaaa! Po nekaj polnih pospeševanjih se navadite in razvadite drame, ki jo priskrbi supermočni osemvaljnik - ta sicer v nekaj šibkejši različici poganja tudi M5 in M6 - ter začnete uživati v drugih sladkorčkih silaka. Denimo v hipni prožnosti stroja, silovitih pospeških tudi z dna motornih vrtljajev, prijetnem grmenju, celo zmerni porabi, a le ob res nežnem pritiskanju plina (povprečna poraba je ob prenovi upadla s 13,9 na 11,1 litra). Takrat se veliki V8 zadovolji z 10 do 13 litri, testno povprečje je bilo sicer 24,5 litra!

P7071483.1436980920.jpg.o.600px.jpg
Štirikolesni pogon X5 vas bo pripeljal daleč, a zaradi visoke cene in cestnih 20-palčnih pnevmatik z njim najbrž ne boste rinili kaj dlje od savskega proda.

Zna vse - z nekaterimi omejitvami

Začnete se poigravati s številnimi nastavitvami, ki jih v hiši BMW ponuja le oddelek Motorsport. Menjalnik lahko deluje mehko kot ženska roka ali pa vas ob silovitem prestavljanju vsakič sune v hrbet, podvozje zna plavati prek lukenj ali pa prav po dirkaško in skoraj brez nagibanja kljubovati veliki masi v hitro voženih zavojih. Nastavljati je mogoče tudi odzivnost volana, delovanje ali pa nedelovanje elektronike, po programih ali pa individualno. Zaradi tega je lahko prav vsak X5 M zelo individualen stroj za uživanje, ki se iz družinskega SUV s prostorom za pet in 650 litri prtljažnika le z nekaj pritiski na gumbe ob ročici menjalnika prelevi v stroj za uživanje, ki se skoraj enako dobro znajde med zavoji, na zaprašeni makadamski cesti ali pa, to si vsaj predstavljamo, v pravi obutvi na sipinah Sahare. X5 M ima seveda tudi štirikolesni pogon, ki zna z elektronskim prenašanjem moči poskrbeti za stalen stik vseh koles s podlago, pa naj bo to cesta ali teren.

P7071491.1437001912.JPG.n.960px.jpg

Ugodje pred smislom

Ob vsem zapisanem sicer smiselnost X5 z M motorjem sicer še vedno ostaja vprašanje. Jasno je, da je orjak hibrid, da med zavoji nikoli ne bo mogel slediti M3 in M4, da ga na teren zaradi cene 154 tisočakov (z dodatno opremo kot na slikah prek 183 tisoč) in z 20-palčnimi kolesi najbrž sploh ne boste poslali. A vprašanje smisla je v tem cenovnem razredu precej manj pomembno kot vprašanje ugodja, tega pa X5 M prinaša z veliko žlico.

Foto: Miloš Milač


Več iz teme:  

Preberite tudi:

11.06.2015
28.10.2009

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Za volanom audija A4, velikana med poslovnimi limuzinami 16

Oblikovno zadržan, tehnično pa izjemen audi A4 postavlja nova merila poslovnega razreda. Prepričal nas je predvsem z varnostnimi...

AVTO
Testi
Testi Skoraj človeška pamet in diskreten luksuz superlimuzine prihodnosti 18

Superlimuzina, ki skoraj obvlada avtonomno vožnjo, sama parkira in zabava voznika in potnike

AVTO
Testi
Testi Gospod v letih, a v dobri kondiciji 5

Test: BMW X3 20d xDrive automatic; prostoren, zmogljiv in po prenovi nekaj manj robusten športni terenec s ceno, ki zlahka preseže 50...

AVTO
Testi
Testi Vsestranska bavarska 'enka' 5

BMW serije 1 je s prenovo postal privlačen tudi na pogled, kombinacijo varčnega dizla in štirikolesnega pogona v 118d xDrive pa je moč...

AVTO
Testi
Testi Oster jezik, hedonizem in trma velikega japonca

Lexus RX tako vztrajno sili v svojo smer, da so ga kupci sprejeli, tekmeci pa mu začeli slediti; trd oreh ostaja le dizelska Evropa, a...

AVTO
Testi
Testi Bavarska klasika za vse okuse 3

BMW serije 3 že dobra štiri desetletja pooseblja športno limuzino, klasični zadnji pogon ter učinkovit 2,0-litrski turbodizel s 140...

AVTO
Testi
Testi BMW M2: zverina za spretne moške 5

Lahko ga vzamete kot zdravilo za prebolevanje krize srednjih let ali le resno igračo za spretne voznike. V vsakem primeru je BMW M2 coupe...

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike