Avto

Terenec s 575 konji, od posmeha do vuaaaaa!

Poroka BMW-jevega orjaka X5 in športnega oddelka M Motorsport se že od leta 2009 zdi pretirana, nesmiselna, zgolj nastopaška.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.07.2015 22:30
Dopolnjeno: 16.07.2015 01:13
Čas branja: 3 min

Najbrž tudi je, kakšen smisel ima sicer luksuzni terenec s 575 konji!? Nikakršen, dokler ga ne poizkusiš, mi smo izustili le vuaaaa, tudi ob pogledu na ceno prek 183 tisočakov!

P7071390.1436980917.jpg.o.600px.jpg
Zunanjost X5 M s še nekaj diskretnosti, vsebina pa presega vse meje pričakovanj običajnih voznikov. X5 M je silovit, izjemno hiter in tudi precej uporaben luksuzni terenec.

575 konjskih moči oziroma 423 kilovatov ter 750 newtonmetrov navora ponuja 4,4-litrski biturbo osemvaljnik.



4,2 sekunde do stotice potrebuje 2,35-tonski kolos.



11,1 litra je povprečna poraba X5 M, naše povprečje je bilo od 13 do 25 litrov.


Ideja vsekakor ni nova. Luksuznega terenca in super močan motor je pred nekaj desetletji povezal že Lamborghini z LM-002 in ga uspešno izstrelil v elito. V novi dobi pa takšne piškotke pečejo tudi pri Mercedes-Benzu, BMW, Audiju in Range Roverju. Pri tem se zdi, da je BMW najbolj zavzet in da je njegova kombinacija X5 z dodatno oznako M najbolj posrečena, o tem smo se prepričali že leta 2009, ko smo z X5 M in X6 M s 560 konji navdušeno krožili po dirkališču v Salzburgu.

Tu je že druga generacija dvojčkov, ki prvoten posmeh nad nenavadnostjo kombinacije še hitreje postavi v kot. Zgovorne so že številke, 4,4-litrski biturbo zmore kar 423 kilovatov (575 konjskih moči), 750 newtonmetrov navora, ki kar 2,35 tone težki luksuzni terenec do stotice potisnejo v le 4,2 sekunde, pol sekunde hitreje kot predhodnika. Številke, ki so lahko v ponos tudi zgolj športnim porschejem, ferrarijem in maseratijem, pridejo do izraza šele, ko jih preizkusiš v praksi.

P7071528.1436980919.jpg.o.600px.jpg
Tehnično brezhibno okolje, izjemni športni sedeži, brezhiben volan in skoraj brezkončne nastavitve delovanja volana, motorja, menjalnika, vzmetenja in elektronike

Pospešuje, grmi in pije kot superšportnik

Osemvaljnik je sprva vljuden, globoko grmi za dobro izoliranim motornim prostorom, povezan z osemstopenjsko avtomatiko 2,5 tone mase s tekočinami in voznikom premakne s takšno lahkoto, kot bi X5 M sodil v peresno lahko kategorijo. Nežno dodajanje plina oddaja grmenje, da se ti naježi koža, menjalnik prestavlja nekje med dva in tri tisoč vrtljaji in vse skupaj se odvija hitreje, kot se vam zdi, v hipu dosežete omejitev v mestu, na avtocesti, skoraj nevede in brez drame.

P7071407.1437001819.JPG.w.960px.jpg

Odprta cesta in poln plin pa v X5 M prebudita zverino, ki zagrmi s polnimi pljuči, morda skoraj pretiho, nalepi telesa potnikov na udobne in bočno oprijemljive sedeže z vgrajenimi vzglavniki s tako silovitostjo, da vam za hip zastane dih, oči skočijo iz jamic, izdihnete pa lahko le vuaaaa! Po nekaj polnih pospeševanjih se navadite in razvadite drame, ki jo priskrbi supermočni osemvaljnik - ta sicer v nekaj šibkejši različici poganja tudi M5 in M6 - ter začnete uživati v drugih sladkorčkih silaka. Denimo v hipni prožnosti stroja, silovitih pospeških tudi z dna motornih vrtljajev, prijetnem grmenju, celo zmerni porabi, a le ob res nežnem pritiskanju plina (povprečna poraba je ob prenovi upadla s 13,9 na 11,1 litra). Takrat se veliki V8 zadovolji z 10 do 13 litri, testno povprečje je bilo sicer 24,5 litra!

P7071483.1436980920.jpg.o.600px.jpg
Štirikolesni pogon X5 vas bo pripeljal daleč, a zaradi visoke cene in cestnih 20-palčnih pnevmatik z njim najbrž ne boste rinili kaj dlje od savskega proda.

Zna vse - z nekaterimi omejitvami

Začnete se poigravati s številnimi nastavitvami, ki jih v hiši BMW ponuja le oddelek Motorsport. Menjalnik lahko deluje mehko kot ženska roka ali pa vas ob silovitem prestavljanju vsakič sune v hrbet, podvozje zna plavati prek lukenj ali pa prav po dirkaško in skoraj brez nagibanja kljubovati veliki masi v hitro voženih zavojih. Nastavljati je mogoče tudi odzivnost volana, delovanje ali pa nedelovanje elektronike, po programih ali pa individualno. Zaradi tega je lahko prav vsak X5 M zelo individualen stroj za uživanje, ki se iz družinskega SUV s prostorom za pet in 650 litri prtljažnika le z nekaj pritiski na gumbe ob ročici menjalnika prelevi v stroj za uživanje, ki se skoraj enako dobro znajde med zavoji, na zaprašeni makadamski cesti ali pa, to si vsaj predstavljamo, v pravi obutvi na sipinah Sahare. X5 M ima seveda tudi štirikolesni pogon, ki zna z elektronskim prenašanjem moči poskrbeti za stalen stik vseh koles s podlago, pa naj bo to cesta ali teren.

P7071491.1437001912.JPG.n.960px.jpg

Ugodje pred smislom

Ob vsem zapisanem sicer smiselnost X5 z M motorjem sicer še vedno ostaja vprašanje. Jasno je, da je orjak hibrid, da med zavoji nikoli ne bo mogel slediti M3 in M4, da ga na teren zaradi cene 154 tisočakov (z dodatno opremo kot na slikah prek 183 tisoč) in z 20-palčnimi kolesi najbrž sploh ne boste poslali. A vprašanje smisla je v tem cenovnem razredu precej manj pomembno kot vprašanje ugodja, tega pa X5 M prinaša z veliko žlico.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

11.06.2015
28.10.2009
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Pregrešni dizelski objem BMW petice
Avto
AvtoJanez Kovačič Pregrešni dizelski objem BMW petice 21

BMW serije 5 touring z dizelskim šestvaljnikom v nosu, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom ter kupom dodatne in dopadljive opreme te mora navdušiti, cena pa presuniti

FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)