Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Oskar za stransko vlogo

Čas branja: 4 min
29.07.2015  01:00
Prenovljeni Citroën C4 resda ni glavni igralec v najbolj popularnem nižjem srednjem razredu, vendar zna s svojo uglajenostjo, vsestranskim udobjem, ugodno ceno in odličnim 120-konjskim dizlom prepričati "žirijo"

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Volkswagen dodaj
Renault dodaj
Ford dodaj
Kia dodaj
Citroen dodaj

Citroen-C4-Shine-120SS-006.1438098045.JPG.n.960px.jpg

Nižji srednji razred se ne imenuje kar tako golfov razred, tudi pri nas je družinski Volkswagen najbolj prodajano vozilo. V glavnih vlogah sta na slovenskem odru še Škoda octavia in Renault megane, visoko pa kotirajo tudi Ford focus, Kia cee'd in Škoda rapid. Bolj v ozadje se je v zadnjem letu umaknil Citroën C4, med vsemi so ga morda še najbolj pestila leta, na trgu so se uveljavili tudi nekateri novi modeli (Peugeot 308, Mazda3).

Citroen-C4-Shine-120SS-076.1438098101.JPG.e.960px.jpg

Z letošnjim marcem pa je za C4 prišla rahla kozmetična prenova, z njo še nekaj dodelav in novosti, ki so mu vlile toliko samozavesti, da bo ujel vsaj kipec za stransko vlogo.

Citroen-C4-Shine-120SS-140.1438098173.JPG.n.960px.jpg

Kot smo ugotavljali že na slovenski predstavitvi so lepotni popravki pri C4 zares minimalni. Enake prednje luči, vendar z novim svetlobnim podpisom, v višjih stopnjah opreme tudi dnevne LED luči, maska z več kroma, na zadku pa LED luči s 3D učinkom.

Citroen-C4-Shine-120SS-054.1438098575.JPG.n.960px.jpg

Drži, videz C4 ostaja zadržan, morda je v poplavi raznoraznih novih modelov lahko komu tudi dolgočasen in premalo vpadljiv, a za marsikoga ima to svoje čare in prednost. Veliko pa ob prvem vtisu naredijo tudi prava barva in primerna platišča.

Citroen-C4-Shine-120SS-124.1438098637.JPG.w.960px.jpg

Testni C4 Shine BlueHDi 120 S&S z ročnim šeststopenjskim menjalnikom za 23.590 evrov v beli barvi Nacre (660 evrov doplačila) in 16-palčnimi litimi platišči je tako ob našem prvem stiku deloval vse prej kot sramežljivo. Z vsakim opravljenim kilometrom nam je kljub svoji preprostosti in bolj resnem videzu vedno bolj lezel pod kožo, zasluge pa lahko pripišemo prečiščeni notranjosti, udobni vožnji, zelo tihi potniški kabini ter uglajenem in varčnem dizlu.

Citroen-C4-Shine-120SS-110.1438098680.JPG.e.960px.jpg

V notranjosti 1.280 kg težkega vozila se na trenutke nismo mogli znebiti občutka, da sedimo v večjem ali bolj premijskem vozilu. Kabina je namreč udobna in prijetna, tudi kakovost izdelave je na visokem nivoju, voznik in potniki pa se v njej hitro počutijo sila domače. Za še boljše počutje in večje udobje med vožnjo poskrbi zelo dobra zvočna izolacija, za sedeže pa je skorajda samoumevno, da so v skladu s tradicijo veliki in komfortni, obenem pa imajo prijetno kombinacijo usnja in tkanine. Bolje tudi v domači dnevni sobi skorajda ne gre.

Citroen-C4-Shine-120SS-209.1438098827.JPG.n.960px.jpg

Če k temu dodamo še 380/408-litrski prtljažnik (1.183 s podrto zadnjo klopjo) je jasno, da C4 ni namenjen zgolj prevozu dveh potnikov. Na 4,33 metra dolžine, 1,79 metra širine in 2,61 metra medosne razdalje ponuja dovolj prostora tudi za družino z večjimi otroki, do naraščaja se bo v njem tudi na daljših potovanjih dobro počutil aktiven mlajši par s svojimi rekviziti.

Citroen-C4-Shine-120SS-215.1438098926.JPG.e.960px.jpg

Dober paket za razmeroma malo denarja pa k C4 že tako ali tako privablja starejše, ki še posebej cenijo vsakodnevno udobje in preprostost uporabe. Instrumentna plošča je tako povsem v službi funkcionalnosti, pred voznikom so le trije sklopi z najbolj nujnimi informacijami.

Citroen-C4-Shine-120SS-149.1438098959.JPG.w.960px.jpg

S prenovo so Francozi namreč še poenostavili kabino, (pre)velik kos grebena med sedežema pa namenili gumbu za zagon motorja. Pri Citroënu so očitno sledili tistemu, kar je naredila nekatera konkurenca (ali pa še bo): voznikov delovni prostor so očedili in očistili nepotrebnih gumbov, precej nalog pa je pohvalno prevzel informacijski vmesnik z zaslonom na dotik, s čimer so ujeli sodobne trende. Na sredinski konzoli je bilo še ne dolgo nazaj tako skoraj 40 različnih stikal, zdaj pa jih je 24.

Citroen-C4-Shine-120SS-161.1438099013.JPG.e.960px.jpg

Francozi so namreč bistveno zmanjšali stikala za avdio napravo. Tam je po novem sedem gumbov, s katerimi upravljamo osnovne menije vmesnika, manj gumbov pa je tudi na volanskem obroču. Pozornost je pritegnilo samodejno uravnavanje avtomatske klimatske naprave v treh stopnjah, voznik tako lahko njeno delovanje hitro prilagodi trenutnim vremenskim razmeram brez poseganja v nastavitev temperature.

Citroen-C4-Shine-120SS-165.1438099051.JPG.n.960px.jpg

Sedempalčni barvni zaslon na dotik je sicer takšen kot prej, vendar kljub novim funkcijam pregleden in preprost za uporabo, zgolj na njem pa se (za krajši čas) prikazujejo podatki potovalnega računalnika o trenutni in povprečni porabi goriva. Nekoliko nenavadno, kot da bi pri Citroënu želeli namigniti, da je poraba 120-konjskega dizla tako majhna in konstantna, da potovalnega računalnika sploh ne potrebujete.

Citroen-C4-Shine-120SS-229.1438099091.JPG.e.960px.jpg

Nov motor 1,6-litrski HDi s 85 kilovati in 300 Nm navora (30 Nm več kot prej) je namreč zelo varčen. Ne glede na to, kako smo vozili, se je poraba gibala med 5,4 in 5,6 litra na sto kilometrov, z umirjeno nogo na odprtih cestah pa gre zlahka tudi pod pet. Motor obenem izpolnjuje normo Euro6, razvaja s prožnostjo (najvišji navor je na voljo pri 1.750 vrtljajih, zgledno pa vleče že malo nad prostim tekom) in umirjenim delovanjem, v potniško kabino pa ga skorajda ni slišati.

Citroen-C4-Shine-120SS-263.1438099161.JPG.w.960px.jpg

Podobno mehko kot je podvozje je tudi menjalnik, ki bi lahko imel krajše hode, seveda pa je tudi to del Citroënovega DNK. Pri speljevanju v klanec nam je v pomoč asistent, elektronski nadzor pogona pa izboljša vlečno moč na podlagi s slabšim oprijemom, kupec si lahko omisli še sistem za nadzor mrtvega kota, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu ter meglenki z osvetlitvijo ovinka.

Citroen-C4-Shine-120SS-095.1438099511.JPG.s.960px.jpg

Če Citroën C4 kljub prenovi in prijetnemu počutju v kabini morebitnega kupca še ne prepriča, ga utegne na svojo stran dobiti prav z dizlom, odlično pa se obnesejo tudi turbobencinski motorji. C4 morda res ni pravi za glavno vlogo, kot stranski igralec pa je odličen, mamljiv pa je tudi popust.

Citroen-C4-Shine-120SS-028.1438099334.JPG.s.960px.jpg

Začne se pri okoli 3.000 evrov (4.000 s financiranjem), pri dražjih različicah pa dosežejo skoraj 5.700 evrov oziroma 6.700 s financiranjem. Bencinska različica z vstopno opremo Live s 110 konji tako uradno stane 16.990 evrov, s popustom 13.990 evrov, ob financiranju pa 12.990 evrov - letos naj bi pri nas sicer prodali okoli 270 prenovljenih C4 ter osvojili približno dvoodstotni tržni delež.

Citroen-C4-Shine-120SS-142.1438099221.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič


Več iz teme:  

Preberite tudi:

23.03.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Majhne spremembe omogočajo nizke cene 1

Berlingo je dobil nove motorje, svežo obliko in sedempalčni zaslon. Razmeroma skromna prenova zagotavlja ugodne cene in visoke cilje.

AVTO
Novosti
Novosti Kijina uspešnica zdaj s športnim značajem in trivaljnikom 5

Kia cee'd nas je po prenovi navdušila z bolj športnim videzom, odličnim litrskim turbo trivaljnikom, udobnim samodejnim menjalnikom in...

AVTO
Testi
Testi Francoski golf prepričljiv tudi z nagrajenim trivaljnikom 24

Peugeot 308 ima v nosu lahko tudi sodoben in zmogljiv turbo bencinski trivaljnik s 130 konji, ki se je letos povzpel na stopničke na...

AVTO
PAL
PAL Finalist PAL 2015: Citroën C4

Nežno prenovljeni francoz

AVTO
PAL
PAL Varčna in cenovno ugodna motorna klasika

Finalist PAL 2015: Citroën C4 blueHDi 100 S & S

AVTO
Testi
Testi Odtaja še tako ledeno srce 18

Peugeot 208 je po prenovi na svojo stran pridobil še nekaj voznic, na njihova srca pa rad potrka tudi z varčnim turbodizlom

AVTO
Novosti
Novosti Renaultov zvezdnik za sam vrh 18

Sedli smo za volan morda najbolj pričakovane novosti letošnjega leta, ki bo pri nas naprodaj čez nekaj dni. Renault megane se je s...

AVTO
Testi
Testi Novega veliko več, kot izda na prvi pogled 27

Audi A4 četrte generacije je na pogled le diskretno prenovljen, znotraj gosposki in eleganten, pod kožo pa povsem nov in tehnično...