Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Motocikla za na konec sveta

Ducati multistrada 1200 in triumph tiger 1200 explorer sodita med tiste motocikle, s katerimi bi lahko prekrižarili svet

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.07.2015 22:30
Dopolnjeno: 10.07.2015 07:22
Čas branja: 6 min

Ducati multistrada 1200 in triumph tiger 1200 explorer SP, opremljena z zaščito, kovčki in sodobno elektroniko, omogočata udobno in varno požiranje na stotine kilometrov, zato sta priljubljena predvsem med svetovnimi popotniki. Zaradi številnih nastavitev je še zlasti multistrada motocikel, ki ga boste morali še pred vožnjo podrobno spoznati, se poigrati s številnimi nastavitvami in ga sčasoma prirediti svojemu vozniškemu slogu in željam. Primerjali smo ju, se z njima zapeljali po različnih okoljih in izluščili razlike med njima. Multistrada je divja in uživaška, tiger pa bolj udoben in vsestranski, na obeh pa ure minevajo kot minute.

P6210831.1436505904.JPG.n.960px.jpg
Multistrada 1200 je potovalni enduro po ducatijevsko, izjemno hiter, brutalen, poln sodobne elektronike in le malenkost pustolovski. Foto: Miloš Milač

Ducati multistrada je pravi italijan, strasten, divji in nepredvidljiv. Triumph tiger pa je galanten anglež, ki skriva pustolovski značaj.

Popotniki so že dolgo od tega spregledali, da veliki in težki potovalniki ali chopperji sodijo v dve skrajnosti s prevelikimi pomanjkljivosti na dolgih potovanjih. Idealen motocikel za dolge poti, na katerih ne veš, kaj te čaka, oziroma si ne želiš postavljati omejitev, so potovalni enduro motocikli. Nesporni prvak in ikona med njimi je BMW R 1200 GS. Ta vsako leto prepriča daleč največ, več kot 40 tisoč motoristov, ki v bavarcu najdejo idealnega partnerja za različne potrebe. Velik prodajni potencial je v ta razred seveda privabil tudi druge proizvajalce, ki se z bavarcem spuščajo v bolj ali manj neposreden boj, ponujajo različne odtenke športnosti, robustnosti, potovalnosti, moči in cene. Vidna predstavnika tega razreda sta tudi ducati multistrada 1200, potovalni enduro italijanskega specialista športnih motociklov, ki ima glede na izvor tudi zelo športne vozne lastnosti, in angleški triumph tiger 1200, ki se je z bavarcem spopadel kar neposredno - z zelo podobno obliko in zasnovo, a zmogljivejšim trivaljnim motorjem.

P6210800.1436504693.JPG.s.960px.jpg
Skoraj neomejene možnosti nastavljanja multistrade, od odzivnosti motorja, količine moči, delovanja ABS in TCS, čvrstosti vzmetenja,...

Skoraj 2O tisočakov za italijana, ki ima več opreme kot marsikateri avto

Najprej smo spoznali italijanski izdelek, ki s stranskimi kovčki stane 19.490 evrov, oblečen v živo rdečo barvo, z dobro vidnim dvovaljnikom in okvirjem, ki ga v prednjem delu delno prekriva polovičen oklep. Multistrada je za ta razred atletska, v delu sedeža razmeroma ozka, postavljena na 17-palčna kolesa zelo cestnega profila. Mogočna je le v prednjem delu, kjer se šopirita kljunasta maska, ozek LED-žaromet in poloklep, ki se v delu posode za gorivo razširi v prijetno zavetje za voznikova kolesa. Srce multistrade je 1,2-litrski dvovaljnik ekstremnih zmogljivosti (zmore 118 kilovatov oziroma 160 konjskih moči), a tudi muhastega italijanskega temperamenta, ki ne bo vsem všeč. Stroj prijetno grmi, se odločno odziva že od 1.500 vrtljajev in vse do petih tisočakov ponuja živahnost, ki povsem zadošča za hitra pospeševanja ali umirjeno križarjenje v najvišji prestavi šeststopenjskega menjalnika. Med petimi in šestimi tisočaki pa si vselej, hladen ali ogret, vzame čas za premislek, globoko zadiha in nato nad šestimi tisočaki sprosti vseh 160 konjev ter poskrbi za pospeševanja na ravni superšportnikov. Ko si nastavite sedež z razponom od 825 do 845 milimetrov od tal, z eno roko potegnete ali spustite prednji vetrobran ter se z gumbi po velikem elektronskem zaslonu sprehodite skozi podrobne nastavitve odzivnosti motorja, količine moči (v nastavitvi urban ima multistrada bolj prijaznih 73 kilovatov oziroma sto konjskih moči), delovanja sistema proti zdrsu kolesa in hitrosti vklopa sistema ABS, se končno lahko odpravite avanturam naproti.

P6210790.1436504913.JPG.n.960px.jpg
Multistrada je za ta razred atletska, v delu sedeža razmeroma ozka in postavljena na 17-palčna kolesa zelo cestnega profila. Dvovaljnik s 160 konji je izvor moči in očarljivega zvoka, tudi italijanskega temperamenta in nepredvidljivosti.

Elegantna obleka je le krinka za podivjan značaj

Na mestu je 232-kilogramska italijanka razmeroma težka in okorna, drugače pri tej masi pač ne gre. Po nekaj kilometrih pa multistrada pokaže prijaznejšo plat, pokončno držo, res zelo udoben sedež, okretnost in precej nizko težišče za ta razred motociklov. V rokah bolj odločnega motorista se spremeni v igračo, s katero se brez težav odpeljete v trgovino po nakupih, v službo s prenosnim računalnikom v nahrbtniku ali še bolje, na daljšo z ovinki popestreno pot. Motor znova in znova navduši, sprva z elastičnostjo in prijaznostjo spodnjega območja delovanja, zgoraj pa z brutalnostjo, ki sprva prinese strah, že v naslednjem trenutku pa ustnice razširi v širok nasmeh. Ko se z multistrado bolje spoznate, vam razkaže tudi talente v zavojih, od grobih pospeševanj z nadzirljivim, večjim ali manjšim (glede na program) oddrsavanjem zadnjega kolesa do globokih nagibov in ostrih zaviranj, pri katerih se prednje 48-milimetrske vilice komaj kaj posedajo, z nastavitvami pa jim je mogoče določiti športno čvrstost ali mehkobo.

Iz ovinkov še na avtocesto, kjer se motor pri 130 kilometrih na uro vrti z okoli štiri tisoč vrtljaji, takrat porabi manj kot pet litrov, povprečno pa je multistrada spila 6,2 litra, kar ob 20-litrski posodi za gorivo omogoča okoli 300-kilometrski doseg med polnjenji. Prav pride tempomat z gumbi, ki jih preprosto upravljamo s palcem levice. Vetrna zaščita pri tej hitrosti usmerja veter nad glavo 186 centimetrov visokega voznika, delno objame le ramena, v takem položaju pa si brez težav predstavljamo nekaj sto kilometrov v enem kosu. Ob vseh cestnih talentih multistrade smo v tednu dni komaj pomislili na teren, po kolovozu na nekaj neobljudenih vrhov smo se zapeljali le zaradi radovednosti. Multistrada jih je premagala brez težav, vseeno pa se je na nekaterih delih slabo izkazal na cesti sicer zelo dobrodošlo nizek trebuh, ki je z zaščito hitro podrsal po tleh. Bolj cestno naravnanost multistrada sporoča tudi z verigo, ki je bolj občutljiva kot zaprt sistem kardan. Tudi glede na športno filozofijo znamke je daleč od brezpotij, a ponuja vseeno toliko pustolovskega duha in vsestranskosti, da se lahko vozi vštric z drugimi pustolovskimi motocikli.

Tiger 1200 explorer - Anglež po vzoru nemca, a z veliko lastnih idej

P7041261.1436505827.JPG.n.960px.jpg
Triumph tiger 1200 pa sodi med velike endure stare šole, z nekaj več robustnosti, prijaznim trivaljnikom in tri tisočake nižjo ceno. Foto: Miloš Milač

Skok na angleško znamko s tradicijo, ki sega v leto 1902 in drugim rojstvom leta 1990. Tiger 1200 explorer SP je pustolovec drugačne vrste. Z bolj robustno obliko, analognim merilnikom vrtljajev in digitalnim zaslonom hitrosti in potovalnega računalnika, kardanskim prenosom moči, kolesi z naperami in nekaj višjo oddaljenostjo okvirja in motorja od tal sporoča talentiranost tudi zunaj asfaltiranih poti. Vožnja pa je kmalu pokazala, da je tudi tiger predvsem cestna križarka, opremljena s kovčki pa namenjena premagovanju na stotine kilometrov na dan. Tiger oblikovno zelo neskromno sledi vzorniku BMW R 1200 GS, prednja žarometa pod steklom sta ob tem bolj skladna, vetrna zaščita širša in zelo učinkovita, posoda za gorivo še bolj zajetna, motor pa je povsem odkrit pogledom. Značajsko pa je anglež dovolj unikaten, da o duplikatu ne moremo govoriti. Na več področjih je celo bolj prepričljiv kot stari model BMW modela GS, novega nam ni uspelo spoznati. Nasajen na 19- (spredaj) oziroma 17-palčnih kolesih z naperami in razmeroma ozkimi pnevmatikami (spredaj 110, zadaj 150) je visok in na videz okoren, sedež z višino od 837 do 857 (za doplačilo si omislite lahko tudi še nižji, 810 milimetrov oddaljen sedež), plezanje nanj pa je ob stranskem stojalu razmeroma preprosto.

Trivaljnik, ki obvlada vse, le italijanske drame ne

P7041309.1436505327.JPG.e.960px.jpg
Značilna drža potovalnega endura, zmogljivi prednji žarometu, učinkovit in po višini nastavljiv vetrobran,...

V vožnji pa je velikan še bolj prijazen kot divja multistrada, za kar gredo največje zasluge vsestranskemu 1,2-litrskemu trivaljniku. Za to znamko tipično zasnovan motor je miren, uglajen, z lahkoto in odločno se vrti v območju od slabih dveh tisoč do deset tisoč, vmes nikoli ne sune, ponori ali si vzame premora, le njegov zvok se spremeni iz nežne v ostro motorno melodijo. Njegovih 137 konjev (101 kilovat) je odločnih, v višjih vrtljajih tudi zelo športno razpoloženih, a nikoli tako divjih kot 160 žrebcev dvovaljnika v multistradi. Zato je lažje obvladljiv, in ko premagaš strah pred velikostjo, tudi v zavojih okreten in zelo hiter motocikel, ki se ob odločni roki lahko odpelje mimo športnikov. Poraba tigerja je podobna kot pri ducatiju, med 4,5 in dobrimi šestimi litri, podoben je tudi doseg med polnjenji 20-litrske posode za gorivo.

P7041228.1436505465.JPG.c.960px.jpg
Klasika združena a sodobnostjo elektronskih merilnikov, dobra predglednost, držalo za navigacijo,...

Celih 259 kilogramov s tekočinami napolnjenega tigerja med vožnjo ni opaznih, drugače pa je pri prestavljanju na parkirišču in plezanju po savskem produ in lažjem terenu, kjer sta poleg pustolovske narave voznika nujni tudi odločnost in moč v rokah in nogah. Kot potovalnik pa je tiger še nekaj boljši kot divji italijan, predvsem je vetrna zaščita za odtenek boljša, prostora na zadnjem sedežu je več, položaj za krmilom pa je podobno udoben. Prijaznejša je tudi cena tigerja 1200 explorer SP, ki je s 16.290 več kot tri tisočake nižja od multistrade tudi zaradi skromnejšega paketa elektronike, ki zajema le nastavitve ABS in sistema za nadzor zdrsa zadnjega kolesa.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Električni avto je lahko zastonj!

Razvoj električnih avtomobilov je v zadnjih desetih letih doživel velik napredek, predvsem zaradi preteklih ovir, ki jih je povzročila...

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Avto
Pregrešni dizelski objem BMW petice
Avto
AvtoJanez Kovačič Pregrešni dizelski objem BMW petice 21

BMW serije 5 touring z dizelskim šestvaljnikom v nosu, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom ter kupom dodatne in dopadljive opreme te mora navdušiti, cena pa presuniti

FINANCE
Avto
Hiter in tehnično odličen
Avto
AvtoMatej Kačič Hiter in tehnično odličen

BMW i3: BMW znova in znova navdušuje, tudi v tem, kako vidi električno prihodnost.

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.