Avto

Talisman za krepitev odličnosti

V družbi renaultovega talismana, šefa Renaulta Carlosa Ghosna in dvorca Chantilly

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.07.2015 06:00
Čas branja: 4 min

20150706-111730

Renesenačni dvorec Chantilly poleg bogate umetnostne galerije (med drugim Botticellijeva Jesen in Rafaelove Tri gracije), velike knjižnice s srednjeveškimi rokopisi in tiskanimi knjigami, posod, pohištva in orožja iz večstoletnega obdobja, kapele in dvorane časti ponuja tudi ogromen park z vrtom in vodnimi elementi, hipodrom in konjske hleve.

20150706-113651-001

Ludvik Henrik, vojvoda Bourbonski, ki je v 18. stoletju dvorec podedoval po materi, je namreč verjel, da bo po smrti zaživel kot konj.

20150706-1125491

Ali se mu je želja uresničila, ne vemo, gotovo pa bi v mnogih sobanah in dvoranah njegova ekscelenca brez težav gostila prek 400 novinarjev z vsega sveta, ki bi prišli pogledat njegovo silno bogastvo.

20150706-112339

Vmes je gotovo tudi kak talisman za srečo in zaščito, saj je vojvoda poleg ogromno jelenov in srnjakov na svojih lovskih pohodih uplenil tudi več medvedov. Še večje talismane za zaščito so brez dvoma imeli njegovi predniki iz družin Conde in Montmorency, saj so se dokazovali in izkazali v mnogih vojnih vihrah.

20150706-124042

Bogato in pestro zgodovinsko okolje francoske renesanse se je tako Renaultu kar samo ponujalo za premiero njihove nove limuzine srednjega razreda, ki bi lahko zaradi svojih mer, udobja in varnosti brez težav naokoli prevažala tudi razvajene plemiče.

IMG-0906.1436394151.JPG.s.960px.jpg

V vlogi gostitelja razkošnega dvorca se resda ni znašel kak potomec Henrika Bourbonskega, a je šef francoskega proizvajalca vozil Carlos Ghosn premiero talismana vzel s srcem in stilom - torej z aduti, ki krasijo tudi najmlajšega Renaulta.

IMG-0918.1436394253.JPG.e.960px.jpg

Najmlajši pa je vse prej kot majhen, v dolžino meri 4,85 metra, uspeh kot klasična štirivratna limuzina ali karavan pa naj bi žel po vsem svetu. V Evropi bolj kot karavan (predstavljen bo septembra), denimo na Kitajskem, Turčiji, Rusiji in Južni Ameriki bolj kot limuzina. S talismanom so tako pri Renaultu po besedah Ghosna ponudili zanje nekaj novega in drugačnega, saj so bili v tem razredu že od nekdaj znani (tudi) po petvratnih kombilimuzinah.

IMG-0935.1436394464.JPG.n.960px.jpg

Priljubljenost modela R21 na sončni strani Alp je tako v 80. letih dvigoval petvratni bicorps, zadnjih 21 let pa laguna, glede na luksuzne ambicije talismana pa lahko med uspešne prednike uvrstimo še R25 in safrana, kjer je bil poudarek na udobju (aktivno vzmetenje, fotelji namesto sedežev), sodobnih tehnologijah in raznoraznih posladkih (električno pomična zadnja klop, napihljive blazine, odpiranje in zapiranje prtljažnika z nežnim pritiskom na gumb).

IMG-0943.1436394613.JPG.s.960px.jpg

Talisman ima seveda vse to in še več (denimo odličen štirikolesni volan, prilagodljive blažilnike, vrhunske motorje in MultiSense, s katerim se avto prek osmih parametrov povsem prilagodi trenutnemu razpoloženju voznika), razvit in oblikovan je bil v Evropi, tudi nastajal bo v Franciji, kakovost proizvodnega procesa in same izdelave pa so dvignili tudi s pomočjo Daimlerja. Ta pri razvoju avta ni sodeloval, sta pa nemška natančna roka in ostro oko za najmanjše detajle brez dvoma dodala tisto piko na i, ki je Renaultu v tem razredu kdaj manjkala.

IMG-0960.1436394812.JPG.e.960px.jpg

Prvi primerki talismana so tako že zapeljali s tekočih trakov v francoskem Douaiju, tovarna pa bo polno zmogljivost dosegla konec leta, ko bo stekla prodaja doma. Ghosn je na premieri veliko povedal o avtomobilu, na katerega polagajo novo upanje na preboj v višjem srednjem razredu, brez kopice vprašanj po koncu predstave pa seveda ni šlo.

IMG-0948.1436394894.JPG.s.960px.jpg

Ghosn se je znova izkazal kot veliki diplomat in politik, ki z nasmeškom in naučenimi kretnjami odgovarja na vsako vprašanje, čeprav na koncu morda tudi ne odgovori. Poljaka je denimo zanimalo, koliko talismanov želijo letno prodati pa je nazaj dobil odgovor: "Seveda čim več. O konkretnih številkah ne bi govoril, gre za povsem drugačen Renault in ne želimo pritiskati na našo prodajno službo," se je Ghosn nekako izvlekel.

IMG-0985.1436395175.JPG.w.960px.jpg

Čez nekaj časa so med zbranimi novinarji zaokrožile številke: "40.000 talismanov na leto oziroma 7,4-odstotni tržni delež, osnovna cena naj bi znašala okoli 27 tisočakov, karavan naj bi bil dva tisoč evrov dražji." Za primerjavo, osnovna laguna je pri nas stala dobrih 21 tisočakov, denimo Volkswagen pa je letos prodal okoli 90 tisoč passatov.

IMG-1041.1436396344.JPG.c.960px.jpg

S slabo prodaje lagune v zadnjem obdobju (lani so prodali 16 tisoč, letos le okoli pet tisoč primerkov), močno konkurenco v razredu (Citroen C5, Ford mondeo, Mazda6, Opel insignia, Peugeot 508, Škoda superb, Volkswagen passat), a sočasno tudi izgubljanju tržnega deleža srednjevelikih limuzin (lani je prodaja v Evropi glede na 2013 upadla za 40 odstotkov, tudi na račun premijskih izdelovalcev) je bilo povezano vprašanje: ali je talisman prava stvar za današnje težke čase, sploh v njegovem razredu?

IMG-0982.1436397028.JPG.n.960px.jpg

Ghosn je poudaril, da gre za nov avto, novo platformo in novo obliko, ki je ukrojena po globalnem okusu. Njegov uspeh bo rezultat všečne in sodobne oblike, talisman pa naj bi bil med najbolj konkurenčnimi avtomobili svojega razreda tudi po stroških lastništva in uporabe. Avto po Ghosnovih besedah ne bo za vsakega in za vse, z njim bodo nagovorili točno določeno skupino kupcev - najbrž tudi tistih, ki sicer posegajo po premijskih znamkah, kot so Audi, BMW in Mercedes.

IMG-1026.1436395479.JPG.e.960px.jpg

V zavest avtomobilskih proizvajalcev je močno zasidrana tudi ekologija, zato je iz nemških ust prišlo vprašanje, ali lahko pričakujemo hibridno ali električno različico. "Za zdaj kaj takšnega ni v naših načrtih, seveda če bo veliko povpraševanje, potem bi v prihodnosti lahko sledila tudi hibridna različica," je pojasnil Ghosn, tovrstno tehnologijo pa že pospešeno razvijajo in testirajo, v kar smo se prepričali lansko jesen skozi projekt Eolab. Motorji v talismanu v zrak sicer spuščajo pod 100 gramov škodljivih emisij.

IMG-1063.1436395819.JPG.s.960px.jpg

Pod talismana se je podpisal uspešen hišni oblikovalec Laurens Van der Acker, pri tem pa sta njegov oddelek vodila strast in želja, da bi bil vozniku v ponos. Talisman naj bi tudi skušal odgnati slab urok lagune, ki se je v tretji generaciji kazal v skromnih številkah. Skupaj so jih prodali okoli 350 tisoč, druga generacija je osvojila 1,1 milijona kupcev, prva pa kar 1,4 milijona.

IMG-0975.1436396770.JPG.w.960px.jpg

Laguna je lani pri nas našla vsega 37 kupcev (letos 17, leta 2008 pa 579), vodilni passat denimo 518, insignia 421 in superb 284. Upoštevati je treba še, da je pri passatu konec leta prišlo do menjave generacij (letos so jih tako v manj kot pol leta registrirali že skoraj 700), pred dnevi je stekla prodaja novega superba, že prej prenovljene Mazde6 in novega mondea.

IMG-1034.1436396010.JPG.e.960px.jpg

Vsaj pri nas tako talismana čaka težko delo na trgu, stopničke se zdijo razdeljene, ostali pa bolj kot ne poberejo drobtinice. Pri Renaultu kljub vsemu niso zaskrbljeni, prodaja manjših modelov cveti (clio, captur), letos so predstavili že tri novince, lani twinga, po novem meganu pa bodo imeli na trgu eno najbolj svežih modelnih palet. Že danes so druga najhitreje rastoča znamka v Evropi, glede na lani so prodajo povečali za 9,3 odstotka, za krepitev odličnosti znamke pa bo tako proti koncu leta skrbel še talisman.

IMG-1069.1436396192.JPG.w.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

06.07.2015
06.07.2015
08.07.2015
26.08.2015
25.11.2015
26.11.2015
26.11.2015
FINANCE
Avto
Poslovni francoz je dobil tisto, kar mu je doslej manjkalo
Avto
AvtoMatej Kačič Poslovni francoz je dobil tisto, kar mu je doslej manjkalo 24

Renault je talismana z vrha ponudbe opremil z močnim 1,8-litrskim turbobencincem s 165 kilovati oziroma 225 konji in z njim zadel v polno - avtomobil zdaj poteši tudi vozniško zahtevne kupce.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho