Renault po 22 letih obrača nov list, pred eno uro je predstavil limuzino poslovnega razreda. Lagune ni več, saj si je s številnimi okvarami v preteklosti preveč omajala ugled. Novo ime je talisman, ki naj bi ji prinesel več poslovne sreče kot laguna, ob tem zamenjuje tudi latituda s korejskimi koreninami. Renault računa na prodajo 40 tisoč vozil v prvem polnem letu prodaje.
Preden se zatopimo v podrobnosti, ki jih prinaša novinec, Matej bo o njemu kmalu poročal iz Pariza, si poglejmo kaj se je Renaultu z laguno tako zalomilo, da je pri njenem nasledniku zamenjal ne le tehniko in obliko, ampak tudi ime.
Prva še zanesljiva, druga zelo kvarljiva
Prva generacija lagune je na trg zapeljala konec leta 1993 kot elegantna petvratna kombilimuzina s prostorno potniško kabino, uporabnim zadnjim delom, ki se je odpiral skupaj s steklom in tako omogočil lažji dostop do prtljažnika, ter za tisti čas sodobnimi in varčnimi motorji. Prva generacija lagune se je v Evropi uvrstila med prvih pet po prodaji, kupci so jo torej sprejeli. Nato je leta 2000 prišla druga generacija z inovativnimi rešitvami, med drugim je namesto ključa imela brezkontaktno kartico. V prvih letih se je zavihtela še više na prodajni lestvici, ugled si je pridobila predvsem z odličnim rezultatom na varnostnih preizkusih EuroNCAP, saj je postala prvi avto, ki je osvojil vseh pet zvezdic za varnost.
Močno pa se je zalomilo pri tehniki, ki je številne kupce pustila na cedilu. Kupci lagun z 1,9- in 2,2-litrskim turbodizelskim motorjem, izdelanimi med letoma 2000 in 2005, so skoraj brez izjeme redno obiskovali servise, pa ne le zaradi rednih pregledov. Pri skoraj vseh omenjenih lagunah so se kvarile črpalke za gorivo, pokale so cevi turbopolnilnikov, pogosto je bila potrebna kar draga menjava turbopolnilnika. Posledično so imele lagune teh letnikov zelo nizko vrednost kot rabljene, prodaja je strmoglavila.
Nov motor, daljša garancija ..., nič ni pomagalo
Zato je Renault leta 2005 ob prenovi zamenjal ta motorja z novim dvolitrskim, ki se je izkazal za bolj zanesljivega. Ob menjavi generacije leta 2007 je novo laguno opremil še z garancijo za tri leta oziroma 150 tisoč kilometrov, predsednik uprave Renaulta Carlos Ghosn pa nam je ob njeni premieri zagotovil, da bo nova laguna med prvimi tremi po kakovosti in zanesljivosti v Evropi in da zanjo ne bodo ponujali popustov. Pol leta pozneje, ko je laguna zapeljala na naš trg, so jo že pospremili popusti, sprva tisoč evrov, nato še dva do tri tisoč. Prodaja se nikoli več ni vrnila na raven predhodnic. Do letos je laguna že skoraj utonila v pozabo. Lani je njena prodaja v Evropi dosegla 15 tisoč vozil, v prvih petih mesecih letos je pritegnila le še 5.167 kupcev, različica coupe pa 900. Za primerjavo: Volkswagen je lani v Evropi prodal skoraj 200 tisoč passatov, opel pa 92 tisoč insignij.
Nov avto, novo ime, več tržne sreče?
Talisman sicer vstopa v precej neprijazen srednji avtomobilski razred. Lani je bilo v Evropi po podatkih Jato Dynamicsa prodanih okoli 800 tisoč limuzin in karavanov srednjega razreda, še leta 2008 je bila številka večja od 1,5 milijona. Renault za prihodnje leto načrtuje prodajo nekaj več kot 40 tisoč talismanov, je zapisala analitska hiša Inovev.