Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.
Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus Mazda je v Slovenijo pripeljala novo trojko, oblikovno in tehnično odličen avto za 20 tisočakov, ki se v bolje opremljenih različicah in celo s štirikolesnim pogonom odkrito spogleduje s prestižnim razredom.

Pika na i nostalgiji in romantiki

Čas branja: 4 min
02.07.2015  06:00
Fiat 500C je atraktiven mestni malček, ki z odprto streho rad zganja romantiko ob obali, pod motornim pokrovom pa mu nostalgično brni turbo dvovaljnik s prostornino manjšo od dveh pločevink piva

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Fiat dodaj
Microsoft dodaj

Fiat-500C-494.1435786239.JPG.s.960px.jpg

Malega, simpatično zaobljenega in prikupnega Fiata 500 najbrž ni treba podrobneje predstavljati. Sodobna retro modna ikona že od leta 2007 žanje uspehe, ne le v rodni Italiji pač pa tudi drugod po svetu. Neverjetno priljubljen je v ZDA, kjer si je v dveh zveznih državah moč omisliti celo električno različico.

Fiat-500C-776.1435785877.JPG.n.960px.jpg

Med njimi je tudi vroča Kalifornija, ob njenih slikovitih plažah, trendy lokalih, glamurju in toplem sončnem vremenu pa bi se Fiat 500 odlično počutil tudi v različici z zložljivo streho oziroma kot polkabriolet. Tak, ki ima trdne boke in platneno streho ter sliši na ime 500C.

Fiat-500C-336.1435786590.JPG.s.960px.jpg

Prav takšnega smo po rahli osvežitvi dobili na test, kljub takrat pretežno polarnim temperaturam v Sloveniji pa je navihani "cinquecento" - v opremi Sport namreč prinaša lične športne odbijače, črna 16-palčna platišča s širokimi pnevmatikami in vpadljivo izpušno cev - hitro ogrel naša srca. Seveda tudi z zloženo streho, zdravje gor ali dol.

Fiat-500C-034.1435786827.JPG.e.960px.jpg

Kako le ne bi, vsega 3,59 metrov dolgi malček za male in velike podvige nas je zakuril že s svojo posebno kovinsko modro barvo. Priznajte, da se mu zelo poda! Navdušila nas je tudi delno spremenjena notranjost, ki je pri lastnikih malce starejših modelov hitro sprožila otožne vzdihe: "Jaz bi tudi takšnega!"

Fiat-500C-885.1435785061.JPG.n.960px.jpg

Paket Sport v notranjosti namreč prinaša na oko privlačne sedežne prevleke, športni usnjen volanski obroč, ki dobro sede v roke ter polirano okroglo ročico menjalnika - človek bi jo lahko božal in božal. Dober vtis podpira tudi na videz in otip prijetnejša plastika, pred voznikom pa je nova instrumentna plošča.

IMG-5461.1435784701.JPG.n.960px.jpg

Na zaslonu prinaša povsem digitalne inštrumente s sodobno grafično podobo, ki se ob pritisku na gumb Sport obarvajo rdeče in dodajo športni pridih, tudi s pomočjo prikazovalnika polnilnega tlaka turbine in delovanja stranskih sil. Za povezovanje skrbi sistem Blue&Me, ki je plod sodelovanja Fiata in Microsofta, zaslon radijskega sprejemnika pa ostaja enovrstičen. V testni opremi je podprt s šestimi zvočniki, potnike razvaja samodejna klimatska naprava, za boljšo vidljivost ponoči pa so poskrbeli še biksenonski žarometi.

Fiat-500C-878.1435785154.JPG.e.960px.jpg

Hvalimo tudi prestavno ročico dokaj natančnega menjalnika, ki je priročno blizu prijetno debelega volana. Ta med vožnjo ponudi dovolj povratnih informacij, da je vožnja užitek tudi med ovinki.

IMG-5443.1435785229.JPG.e.960px.jpg

Ključen pri Fiatu 500C je seveda gumb pod dvoslojno platneno streho, ki nam odpre okno v nebo. S pritiskom nanj se tudi na avtocesti odpre kot konzerva, držanje gumba tja do hitrosti 60 km/h pa zloži še zadnje steklo in v notranjost vdahne več kot zmeren občutek svobode. Ljubitelji prepiha bodo gotovo zdržali tudi nižje temperature, saj svoje delo dobro opravlja strešni usmerjevalnik zraka, spomladi, poleti in jeseni pa bo streha bržkone tako ali tako večino časa odprta.

Fiat-500C-677.1435786931.JPG.s.960px.jpg

Prvega Fiata 500 je poganjal dvovaljnik s 500 kubiki, retro pridih pa v testnem modelu ne bi mogel biti večji. Tudi ta okoli tono težak malček je imel v nosu dvovaljnik, le da 0,9-litrski, ki mu pri dihanju izdatno pomaga turbinski polnilnik. Kakorkoli pogledate, prostornina motorja je manjša od dveh pločevink piva.

Fiat-500C-244.1435787258.JPG.n.960px.jpg

Glede na prejšnjo različico je motor pridobil 15 kilovatov, TwinAir iz 900 ccm zdaj namreč iztisne 77 kilovatov (105 konjev), pri tem pa se oglaša z značilnim grgranjem dvovaljnikov, kot bi denimo poslušali Citroenovega spačka ali "bolho". Nostalgično, da bolj ne more biti.

Fiat-500C-897.1435784139.JPG.s.960px.jpg

Motor(ček), kjer se bata premikata vzporedno, je pri tem presenetljivo živahen, v spodnjem območju delovanja je zaradi svoje zasnove sicer precej neprepričljiv in nemiren, a ko zadiha s polnimi pljuči, gre zares. Tudi s svojim značilnim brnjenjem te kar sili k priganjanju, mimogrede doseže rdeče polje.

Fiat-500C-632.1435784332.JPG.w.960px.jpg

Turbo dvovaljnik je tako daleč od kakšne nepremičnine, z mesta do stotice pospeši v desetih sekundah ter doseže najvišjo hitrost 188 km/h, kar je za slovenski promet in zakonske omejitve povsem dovolj. Na papirju ponudi 145 Nm navora pri 2.000 vrtljajih, največjo moč pa pri okoli 3.800 vrtljajih - najbolje se sicer počuti nekje vmes. Takrat je tudi poraba v okviru še znosnih sedmih litrov, s težjo nogo pa gre zlahka prek osmih litrov.

Fiat-500C-690.1435787133.JPG.e.960px.jpg

A za takšne je Abarth, modelu 500C pa se ob odprti strehi tako ali tako najbolje poda lahkotna in lagodna vožnja po mestnih ulicah, slikovitem Krasu ali ob morski obali.

Fiat-500C-143.1435784947.JPG.e.960px.jpg

S takšnim se na slovensko morje prav rade volje zapeljete po stari cesti, ob tem vas bo gotovo zajela tudi zvrhana mera nostalgije, ko so popotovanja na morje še imela nek poseben šarm. Se še spomnite igrice, kdo bo s Črnega kala prvi ugledal morje, po tem, ko ste se dve uri cijazili od Razdrtega? Kave kar tako v Portorožu? Romantičnega vikenda v kakem istrskem kampu?

Fiat-500C-756.1435786453.JPG.n.960px.jpg

Le pri prtljagi boste morali dvakrat premisliti, kaj vzeti s seboj, za potnike zadaj pa tako ali tako skorajda ni prostora. V prtljažnik s precej ozko odprtino gre 185 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo pa 610 litrov.

Fiat-500C-886.1435784842.JPG.e.960px.jpg

Šarmantni in prikupni Fiat 500C kljub svoji velikosti nikoli ni veljal za poceni vozilo, še manj pa deloval ceneno. O slednjem ni govora, Italijani so zanj bržkone porabili vso svojo zalogo natančnosti, da imajo talent za oblikovanje in velik posluh za detajle pa je tako ali tako jasno.

Fiat-500C-258.1435788107.JPG
Foto: Picasa

Kdor ceni takšne stvari ali pa mu je kultni Fiat 500 z zložljivo streho enostavno všeč, bo tudi brez težav zanj plačal dobrih 17 tisoč evrov. Visoka cena za malo igračo, drži, ampak užitki nikoli niso bili poceni.

Fiat-500C-850.1435784798.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Mali Bavarec za igrive poletne romance 1

BMW serije 2 je za vroče poletne dni dobil brata kabrioleta, ki z izklesano in privlačno podobo najraje krade poglede mladenk in brhkih...

AVTO
Novice
Novice Fiatova limuzina tudi za Slovence 3

Fiat je predstavil limuzinski model aegea, ki bo nastajal v Turčiji, konec leta naj bi zapeljal tudi na naše ceste. Italijani so ob tem...

AVTO
Novosti
Novosti Za vedno hipi

Volkswagen transporter je od leta 1950 osvajal tako hipije, kot tudi podjetnike, poslovneže in družine. Poslej Slovence snubi šesta...

AVTO
Novice
Novice Turčija center za fiatovega golfa

Osnova za novo lineo, kompaktno limuzino, bo sposojena pri modelih fiat 500L in 500X. Proizvodnja bo v Turčiji, kasneje tudi karavanski...

AVTO
Novosti
Novosti Francoska puščica za slovenske sladokusce 5

Peugeot je k nam za zahteven krog kupcev pripeljal strupeni model 308 GTi, s katerim gredo umirjeno po vsakdanjih opravkih ali pa se...

AVTO
Testi
Testi Fiat 500X - novi zasuk v romantični zgodbi 3

Tradicionalna in igriva oblika, tehnika in trendovski pristop so po prepričanju Fiata lastnosti, zaradi katerih bodo kupci za model 500X...

AVTO
Novosti
Novosti Uživači, ste pripravljeni na zgoraj brez? 1

Mazda MX-5 je sinonim za roadstersko erotiko že 25 let, s prihodom četrte generacije za najmanj 23.990 evrov pa je še bolj jasno zakaj -...

AVTO
Posel
Posel Polomija v Kragujevcu, zaradi slabe prodaje fiata 500L na cesto 900 delavcev? 6

Dobro milijardo evrov vredna investicija italijanskega Fiata in srbske vlade se podira kot hiša iz kart, zaradi slave prodaje modela 500...