Kdor se je v zadnjih letih odločil za nakup kompaktnega ali srednjerazrednega športnega terenca, se je najbrž znašel na razpotju želja in zmožnosti. Želje so segale po prestižnih znamkah, ocenjujemo na podlagi številnih znancev, zmožnosti pa po vsaj deset tisočakov cenejših klasičnih znamkah.Potem je tu še dilema velikosti in umestitve v posamezne razrede. Trgovci vam bodo radi razložili, da so toyota rav4, ford kuga, honda CRV,... in še kakšen drug podobno velik SUV zrasli razred višje, med srednjerazredne SUV, čeprav so v dolžino pridobili le dober decimeter. Kam torej denimo postaviti forda kugo, ob BMW X1 ali X3!? Kam torej sodi renault kadjar, ki je od kuge krajši le za sedem centimetrov? In kam menite, da sodi škoda yeti?
Odgovor je vsaj v primerjavi s prestrižnim BMW dokaj enostaven. Ko gre za velikost in prostornost, je kuga najbolj primerljiva z novim BMW X1. Če gledamo aktualne modele, ki so ta hip na trgu, pa je bližje X3. Po ceni pa primerjave pač ni. Ford kuga živi življenje in cenovno umestitev mazde CX-5, honde CRV, toyote rav4 in drugih, ki so se znašli v podaljšanem kompaktnem razredu SUV.
Ta položaj je dober, saj za razmeroma razumen denar, ko gre za razred SUV seveda, kupec dobi veliko avta. Če je skromen, bo zapravil le dobrih 20 tisoč evrov. Če si želi štirikolesni pogon in nekaj več opreme, bo odštel med 25 in 30 tisočakov, za najbogatejšo kugo 2.0 TDCi 163 4x4 titanium plus pa bo plačal okoli 35 tisočakov minus popust.
Takšna kuga razvaja, a ne na vseh področjih. Kupec se bo vsekakor razveselil uglajenega motorja s 120 kilovati in tudi mehkega menjalnika z dvema sklopkama, zelo bogate opreme titanium plus, ki vsebuje tudi usnje na sedežih, dizajnerski paket ki osveži, v tej generaciji precej brezdušnega SUV, biksenonskih žarometov, bogate založenosti z varnostjo in dobrega štirikolesnega pogona, ki mu učinkovito ukazuje elektronika.
Veseli bodo tudi prostorne potniške kabine, spredaj, zadaj in v 481 litrskem prtljažniku, dobro delujočega sistema sync in odlično nastavljenega podvozja, ki zna dobro blažiti cestne luknje na terenu in na cestah ter v zavojih izpolniti obljube, ki jih daje znamka. Seveda na razredu primerno nižji ravni. Zadovoljni bodo tudi s porabo 7,4 litra, ki glede na maso (1.630 kilogramov) in moč motorja res ni pretirana. Ko bodo z nogo brcali pod odbijač, se bodo nasmejali sistemu za odpiranje prtljažnika, kmalu zatem pa ga bodo začeli s pridom uporabljati.
Manj pa bodo zadovoljni tisti, ki bodo od kuge vseeno pričakovali preveč, morda toliko kot od bistveno dražjih prestižnih znamk. Motorna sapa bo denimo prenežna, menjalnik prepočasen, voznikov sedež previsok za dolgine, prekratek in premalo oprijemljiv. Materiali bodo premalo prestižni, izolacija bo hitro za odtenek preslaba in tudi dinamika tega forda, čeprav sploh ni slaba, bo preskromna.
Pod črto je najbogatejša kuga torej bogat in zelo soliden paket, zna veliko, a ne vsega. Za to pa zahteva razumno ceno. Če je kupec manj zahteven, pa se na dnu cenika skrivajo še precej bolj smiselne ponudbe. Kmalu pa o kugi s 132 kilovatnih turbodizlom,...
Foto: Miloš Milač