Bavarska pošast, ukročena kot hišni ljubljenček Bavarska pošast, ukročena kot hišni ljubljenček Novi BMW M5 je inteligentna preobrazba nekdanjega limuzinskega dirkača. Je izjemno hiter, obvladljiv in še vedno zabaven avto, ki se pomika v razred superšportnikov.
Veliki scrambler za neukročene veterane Veliki scrambler za neukročene veterane Vožnja z rumenim scramblerjem 1100 je lahko tako zenovska, da v spominih nanjo meditiraš skozi zimo, še pred začetkom nove sezone pa z veseljem cesti ukradeš kakšen sončen dan.
Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Najcenejši, najbolj zanesljivi, kleni in razburljivi Koncentrat, zaradi praznikov, dvotedenskega dogajanja prinaša pregled najcenejših 4x4 avtov v Sloveniji, električnih avtov glede na doseg baterije, opise kopice športnih terencev, pregled poslovanja Volva, Renaulta in Nissana, vrline osveženega volkswagna passata in prvo pomladno lastovko na dveh kolesih - ducati scrambler 1100.
Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Koliko kilometrov lahko prevozijo današnji električni avtomobili? Preverili smo, kateri električni avtomobili vas bodo zapeljali najdlje. Razporedili smo jih po dosegu, izmerjenem po novem merilnem ciklu WLTP. Ta prinaša realnejšo sliko od starega NEDC. Pogledali pa smo tudi, kako doseg merijo Američani.
Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Leta 2020 vsi novi avtomobili s sistemom za samodejno zaviranje Štirideset držav, vključno z Japonsko in EU, je potrdilo osnutek p(Združenih narodov#Organizacija združenih narodov) (ZN), ki leta 2020 predvideva obvezno vgradnjo sistema za samodejno zaviranje v osebne in lahke dostavne avtomobile.

Opel meriva prav po meri Slovencev

Čas branja: 5 min
24.06.2015  06:00
V petih letih nam je Opel meriva kar pogosto delala družbo, tokrat pa smo prijateljevali s takšno, ki si jo najpogosteje omislijo Slovenci - za 13.510 evrov namreč dobijo veliko avtomobila

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Opel dodaj
Rolls-Royce dodaj
Volkswagen dodaj

Opel-meriva-1.4T-306-N.1435097321.jpg.w.960px.jpg

Točeno pivo in kava sta najbolj prodajana artikla v prijateljevem lokalu, čeprav gosto tipkan cenik vsebuje vsaj 150 artiklov. Pri avtomobilih je podobno, ponudba raznih modelov, motorjev, menjalnikov, opreme in barv je domala že kičasta, na koncu pa gre najbolj v promet neka srednja različica z zmerno ceno, ki si jo omislijo tudi sosed in soseda, družinski prijatelj, starejši gospod z začetka ulice, učiteljica gospodinjstva in profesor matematike. Na test smo tako dobili najpogosteje obkljukano različico Oplove merive, ki bi ji lahko podelili kar naziv Slovenska meriva.

Opel-meriva-1.4T-292.1435097391.JPG.n.960px.jpg

Saj veste, Opel meriva je tisti enoprostorec, ki se ob skorajda brezčasni zunanji podobi ponaša z zanimivim in dovolj ekskluzivnim konceptom stranskih vrat, kakršna ima tudi Rolls-Royce phantom. Zadnji par se namreč odpira v smeri vožnje in pod skoraj pravim kotom (podobno tudi prednja!), kar močno olajša dostop do zadnjih sedežev (in tudi prednjih) - poimenovali so jih FlexDoors. Z dobro zasnovo, prilagodljivo notranjostjo in osveženo tehniko meriva tako dobro kljubuje letom, pozornost Slovencev pa pritegne tudi z zmerno ceno.

Opel-meriva-1.4T-148.1435097444.JPG.e.960px.jpg

Meriva ob razgibani obliki in svoji samosvoji zasnovi sicer kotira v razredu, ki vse bolj izgublja boj z manjšimi križanci in športnimi terenci, za svoj tržni položaj pri nas pa se najbolj bori z drugim Renaultovim scenicom in četrtim Citroenovim berlingom - na vrhu je VW golf sportsvan. Letos je meriva našla pot do okoli 200 kupcev, kar je 64 odstotkov več kot lani.

Opel-meriva-1.4T-119.1435097565.JPG.c.960px.jpg

Okoli 4,3 metra dolg kompaktni enoprostorec je sicer na voljo s sedmimi motorji, trem bencinskim in trem dizelskim motornim različicam družbo dela še varčna LPG različica. Na voljo je 11 barv in štirje paketi opreme, pri čemer se več kot dve tretjini Slovencev odloči za tisto srednjo možnost - preizkušen 1,4-litrski bencinski turbo motor z 88 kilovati (120 KM), šeststopenjskim ročnim menjalnikom in drugim paketom opreme Enjoy. Če jim v žepu še kaj ostane pa za ugoden denar lahko dobijo še nekaj sladkorčkov.

Opel-meriva-1.4T-033.1435097733.JPG.w.960px.jpg

Za takšno tipično Slovensko merivo je treba po ceniku odšteti 16.500 evrov, s popustom pa 13.510 evrov. Testna je s paketom Enjoy family in še nekaj dodatki stala slabin 1.500 evrov več. Že v osnovi bo potnike v opremi Enjoy hladila klimatska naprava, brez radia in USB priključkov tako več ne gre, vozniku pa bo v roke lepo sedel trikraki in večfunkcijski volan.

Opel-meriva-1.4T-037.1435097841.JPG.e.960px.jpg

Za boljše počutje serijsko poskrbita aktivna prednja vzglavnika, varnosti v prid so ESP in šest zračnih vreč, parkirna zavora je modno elektronska, predvsem voznice pa bodo cenile pomočnika pri speljevanju v klanec in ambientno osvetlitev sredinske konzole. Zunanji ogledali sta elektično nastavljivi in ogrevani, zadnja stekla pa le ročno pomična.

Opel-meriva-1.4T-054.1435097894.JPG.w.960px.jpg

Za tiste bolj zahtevne priporočamo paket Enjoy family, kakršnega je imela testna meriva. Za 690 evrov prinaša dvoobmočno avtomatsko klimo, usnjena volan in prestavno ročico, lita platišča, potovalni računalnik in tempomat, pogrešili pa smo omejevalnik hitrosti, ki v slovenskem kaosu omejitev in prepovedi pride še kako prav ter vsakodnevno zelo priročne parkirne senzorje. Prednji in zadnji stanejo 400 evrov, le zadnji 290, občutek pri parkiranju pa bi bil z njimi veliko boljši. Meriva je na EuroNCAP prejela pet zvezdic, kljub temu bi se ji odlično podal sistem za samodejno zaviranje v sili.

Opel-meriva-1.4T-057.1435098073.JPG.e.960px.jpg

Čeprav je zaobljena meriva že s svojo mišje sivo barvo skorajda vpila,da je tista najbolj povprečna, nas kljub letom in pogosto prisotnostjo na naših cestah ni pustila ravnodušnih. Če je oblika stvar okusa, odpiranje vrat nenavadno (in jih slej ko prej vzljubiš), lega in vozne lastnosti v okviru enoprostorskih pričakovanj, armaturna plošča poznana (in s preveč gumbi na sredinski konzoli ter premalo odlagalnimi površinami tam), sta med glavnimi odlikami Slovenske merive znova notranja prilagodljivost sedežev in motor, pohvale pa velja nameniti tudi kvaliteti izdelave, nekaj detajlom in všečnem oblazinjenju.

Opel-meriva-1.4T-155.1435098136.JPG.w.960px.jpg

Slovenska meriva je znotraj namreč preprosta in z veliko odtenki črne barve, vendar z nekaj drobnimi detajli, ki jo še kako poživijo. Usnjen in ravno prav debel volan ima tako kromiran vložek V oblike ter svetle šive, krom je tudi na ročkah za odpiranje vrat in okoli prestavne ročice, vodila premične, odstranljive in tudi zelo uporabne konzole med prednjima sedežema pa so iz aluminija. Monotonijo črne tkanine na sedežih razbijejo svetlejši obrisi mesta, kjer naj bi se meriva s svojimi merami počutila kot doma. Plastika na nekaterih delih je sicer trda, a deluje kakovostno in trajno, jo je pa seveda več kot v bolje opremljenih različicah.

Opel-meriva-1.4T-001.1435098201.JPG.e.960px.jpg

Prostornost vozila je na 264,4 cm medosne razdalje solidna tako spredaj kot zadaj, čeprav je prostor do vetrobranskega stekla razkošno odmerjen, je žal brez kakšnih odlagalnih površin ali predalov. Potnika spredaj bosta bolj zadovoljna z udobjem in oprijemom sedežev. Preprosto voznikovo okolje je ergonomsko in dobro izdelano, med števcema pa je zaslonček z le nekaj najbolj osnovnimi informacijami, zaman smo seveda pričakovali sistem Intellilink in navigacijo (590 evrov doplačila).

Opel-meriva-1.4T-014.1435097962.JPG.s.960px.jpg

Zadaj se bosta dobro počutila dva potnika, čeprav prostorsko skromno odmerjena pa klop razkriva zelo dobro prilagodljivost. Tam so trije neenaki sedeži, srednji je namreč ožji in je v takšni različici brez opore za roke ali držala za pločevinke, za izstopanje priročno pa je veliko držalo na sredinskem stebričku.

Opel-meriva-1.4T-021.1435098410.JPG.e.960px.jpg

Sedeži sicer omogočajo vzdolžni pomik, v skrajni točki pa se pomakneta tudi nekoliko po sredini, tako da imata potnika zadaj res veliko prostora za komolce. Ob tem se tudi ločeno podirata, zadnji sedeži zloženi skupaj s prtljažnikom pa tvorijo ravno dno. S 400 litri v osnovi za tak tip vozila skromen prtljažnik je kvadratne oblike, ima dvojno dno ter je dobro obdelan, s podrtimi sedeži pa se poveča na 1.500 litrov.

Opel-meriva-1.4T-005.1435098271.JPG.n.960px.jpg

Preizkušeni 1,4-litrski turbo motor s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom je nekje v zlati sredini ponudbe, različica s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom je za 250 evrov cenejša. Kdor želi vstopnega 100-konjskega bencinarja bo prihranil 1.050 evrov, za močnejšega 140-konjskega pa odštel 350 evrov več. Za najšibkejši dizel je treba odšteti okoli 1.350 evrov več, za LPG pa 750 evrov dodatka.

Opel-meriva-1.4T-038.1435097162.JPG.n.960px.jpg

Motor zagotavlja zgledne vozne lastnosti in spodobne zmogljivosti, z mesta do 100 km/h tako meriva pospeši v 11,5 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 188 km/h. Na avtocesti še kako prav pride šesta prestava, ki zmanjša trušč v kabini in varčuje z gorivom. Največji navor 175 Nm je na voljo med 1.750-4.800 vrtljaji, brez napora diha tudi že pri okoli 1.300 vrtljajih, najvišjo hitrost na avtocesti pa premaguje s 3.100 vrtljaji in porabo 6,9 litra.

Opel-meriva-1.4T-234.1435098470.JPG.n.960px.jpg

Motor se zlahka zavrti tudi v višje vrtljaje, razumljivo pa meriva ni športnica. Turbina in hiter ter natančen menjalnik sicer omogočata lahkotno vožnjo v vseh režimih delovanja motorja, z njim pa boste lahko tudi lagodno prehitevali ter brez težav držali priključek na avtocesti. Polno obremenjena in v klancih bo meriva sicer zahtevala nižjo prestavo, vendar bo takrat znova na voljo več kot dovolj navora in moči.

Opel-meriva-1.4T-071.1435098604.JPG.n.960px.jpg

Tovarna obljublja kombinirano porabo 6,3 litra na sto prevoženih kilometrov, v praksi boste shajali s kakim litrom več, seveda pa bo ta na odprtih cestah in s konstantno hitrostjo brez težav padla pod sedem litrov. Svoj davek pri porabi vzame tudi enoprostorska zasnova in nekaj višja karoserija, vendar to na drugi strani prinese lažje vstopanje in dobro preglednost. Vzmetenje je bolj čvrsto, kot kaže videz, vendar se zato tudi zaradi natančnega volana bolje znajde med zavoji.

Opel-meriva-1.4T-168.1435098765.JPG.n.960px.jpg

Meriva je prej majhna kot velika, vendar pa je prav njena majhnost prednost za nekoga, ki išče vsakdanje uporaben enoprostorec. V takšni konfiguraciji in s testnim motorjem ponuja praktično vse, kar kupec v tem razredu želi in pričakuje in tako ne čudi, da je prav takšna pri Slovencih še posebej priljubljena.

Opel-meriva-1.4T-163.1435099956.JPG.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič


Več iz teme:  

Preberite tudi:

26.01.2015
19.02.2014
17.07.2013
09.07.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Oskar za stransko vlogo

Prenovljeni Citroën C4 resda ni glavni igralec v najbolj popularnem nižjem srednjem razredu, vendar zna s svojo uglajenostjo,...

AVTO
Testi
Testi Terenec s 575 konji, od posmeha do vuaaaaa! 10

Poroka BMW-jevega orjaka X5 in športnega oddelka M Motorsport se že od leta 2009 zdi pretirana, nesmiselna, zgolj nastopaška.

AVTO
Testi
Testi Mali Bavarec za igrive poletne romance 1

BMW serije 2 je za vroče poletne dni dobil brata kabrioleta, ki z izklesano in privlačno podobo najraje krade poglede mladenk in brhkih...

AVTO
Testi
Testi Za volanom audija A4, velikana med poslovnimi limuzinami 16

Oblikovno zadržan, tehnično pa izjemen audi A4 postavlja nova merila poslovnega razreda. Prepričal nas je predvsem z varnostnimi...

AVTO
Novosti
Novosti Kijina uspešnica zdaj s športnim značajem in trivaljnikom 5

Kia cee'd nas je po prenovi navdušila z bolj športnim videzom, odličnim litrskim turbo trivaljnikom, udobnim samodejnim menjalnikom in...

AVTO
Testi
Testi Z avtomatiko v Peugeotih po sledeh razbijalcev mitov 14

Samodejni menjalnike v avtih še kar obkrožajo miti, kot da so na voljo le v dragih avtih, dragi za vzdrževanje, porabijo več goriva in...

AVTO
Novosti
Novosti Minimalistično spremenjen robustnež za 90 Slovencev

Slovenski avtomobilski prostor je v začetku koledarske jeseni bogatejši za Mitsubishijevega outlanderja, prenovljenega športnega...

AVTO
Testi
Testi Francoski golf prepričljiv tudi z nagrajenim trivaljnikom 24

Peugeot 308 ima v nosu lahko tudi sodoben in zmogljiv turbo bencinski trivaljnik s 130 konji, ki se je letos povzpel na stopničke na...