Točeno pivo in kava sta najbolj prodajana artikla v prijateljevem lokalu, čeprav gosto tipkan cenik vsebuje vsaj 150 artiklov. Pri avtomobilih je podobno, ponudba raznih modelov, motorjev, menjalnikov, opreme in barv je domala že kičasta, na koncu pa gre najbolj v promet neka srednja različica z zmerno ceno, ki si jo omislijo tudi sosed in soseda, družinski prijatelj, starejši gospod z začetka ulice, učiteljica gospodinjstva in profesor matematike. Na test smo tako dobili najpogosteje obkljukano različico Oplove merive, ki bi ji lahko podelili kar naziv Slovenska meriva.
Saj veste, Opel meriva je tisti enoprostorec, ki se ob skorajda brezčasni zunanji podobi ponaša z zanimivim in dovolj ekskluzivnim konceptom stranskih vrat, kakršna ima tudi Rolls-Royce phantom. Zadnji par se namreč odpira v smeri vožnje in pod skoraj pravim kotom (podobno tudi prednja!), kar močno olajša dostop do zadnjih sedežev (in tudi prednjih) - poimenovali so jih FlexDoors. Z dobro zasnovo, prilagodljivo notranjostjo in osveženo tehniko meriva tako dobro kljubuje letom, pozornost Slovencev pa pritegne tudi z zmerno ceno.
Meriva ob razgibani obliki in svoji samosvoji zasnovi sicer kotira v razredu, ki vse bolj izgublja boj z manjšimi križanci in športnimi terenci, za svoj tržni položaj pri nas pa se najbolj bori z drugim Renaultovim scenicom in četrtim Citroenovim berlingom - na vrhu je VW golf sportsvan. Letos je meriva našla pot do okoli 200 kupcev, kar je 64 odstotkov več kot lani.
Okoli 4,3 metra dolg kompaktni enoprostorec je sicer na voljo s sedmimi motorji, trem bencinskim in trem dizelskim motornim različicam družbo dela še varčna LPG različica. Na voljo je 11 barv in štirje paketi opreme, pri čemer se več kot dve tretjini Slovencev odloči za tisto srednjo možnost - preizkušen 1,4-litrski bencinski turbo motor z 88 kilovati (120 KM), šeststopenjskim ročnim menjalnikom in drugim paketom opreme Enjoy. Če jim v žepu še kaj ostane pa za ugoden denar lahko dobijo še nekaj sladkorčkov.
Za boljše počutje serijsko poskrbita aktivna prednja vzglavnika, varnosti v prid so ESP in šest zračnih vreč, parkirna zavora je modno elektronska, predvsem voznice pa bodo cenile pomočnika pri speljevanju v klanec in ambientno osvetlitev sredinske konzole. Zunanji ogledali sta elektično nastavljivi in ogrevani, zadnja stekla pa le ročno pomična.
Za tiste bolj zahtevne priporočamo paket Enjoy family, kakršnega je imela testna meriva. Za 690 evrov prinaša dvoobmočno avtomatsko klimo, usnjena volan in prestavno ročico, lita platišča, potovalni računalnik in tempomat, pogrešili pa smo omejevalnik hitrosti, ki v slovenskem kaosu omejitev in prepovedi pride še kako prav ter vsakodnevno zelo priročne parkirne senzorje. Prednji in zadnji stanejo 400 evrov, le zadnji 290, občutek pri parkiranju pa bi bil z njimi veliko boljši. Meriva je na EuroNCAP prejela pet zvezdic, kljub temu bi se ji odlično podal sistem za samodejno zaviranje v sili.
Čeprav je zaobljena meriva že s svojo mišje sivo barvo skorajda vpila,da je tista najbolj povprečna, nas kljub letom in pogosto prisotnostjo na naših cestah ni pustila ravnodušnih. Če je oblika stvar okusa, odpiranje vrat nenavadno (in jih slej ko prej vzljubiš), lega in vozne lastnosti v okviru enoprostorskih pričakovanj, armaturna plošča poznana (in s preveč gumbi na sredinski konzoli ter premalo odlagalnimi površinami tam), sta med glavnimi odlikami Slovenske merive znova notranja prilagodljivost sedežev in motor, pohvale pa velja nameniti tudi kvaliteti izdelave, nekaj detajlom in všečnem oblazinjenju.
Slovenska meriva je znotraj namreč preprosta in z veliko odtenki črne barve, vendar z nekaj drobnimi detajli, ki jo še kako poživijo. Usnjen in ravno prav debel volan ima tako kromiran vložek V oblike ter svetle šive, krom je tudi na ročkah za odpiranje vrat in okoli prestavne ročice, vodila premične, odstranljive in tudi zelo uporabne konzole med prednjima sedežema pa so iz aluminija. Monotonijo črne tkanine na sedežih razbijejo svetlejši obrisi mesta, kjer naj bi se meriva s svojimi merami počutila kot doma. Plastika na nekaterih delih je sicer trda, a deluje kakovostno in trajno, jo je pa seveda več kot v bolje opremljenih različicah.
Prostornost vozila je na 264,4 cm medosne razdalje solidna tako spredaj kot zadaj, čeprav je prostor do vetrobranskega stekla razkošno odmerjen, je žal brez kakšnih odlagalnih površin ali predalov. Potnika spredaj bosta bolj zadovoljna z udobjem in oprijemom sedežev. Preprosto voznikovo okolje je ergonomsko in dobro izdelano, med števcema pa je zaslonček z le nekaj najbolj osnovnimi informacijami, zaman smo seveda pričakovali sistem Intellilink in navigacijo (590 evrov doplačila).
Zadaj se bosta dobro počutila dva potnika, čeprav prostorsko skromno odmerjena pa klop razkriva zelo dobro prilagodljivost. Tam so trije neenaki sedeži, srednji je namreč ožji in je v takšni različici brez opore za roke ali držala za pločevinke, za izstopanje priročno pa je veliko držalo na sredinskem stebričku.
Sedeži sicer omogočajo vzdolžni pomik, v skrajni točki pa se pomakneta tudi nekoliko po sredini, tako da imata potnika zadaj res veliko prostora za komolce. Ob tem se tudi ločeno podirata, zadnji sedeži zloženi skupaj s prtljažnikom pa tvorijo ravno dno. S 400 litri v osnovi za tak tip vozila skromen prtljažnik je kvadratne oblike, ima dvojno dno ter je dobro obdelan, s podrtimi sedeži pa se poveča na 1.500 litrov.
Motor zagotavlja zgledne vozne lastnosti in spodobne zmogljivosti, z mesta do 100 km/h tako meriva pospeši v 11,5 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 188 km/h. Na avtocesti še kako prav pride šesta prestava, ki zmanjša trušč v kabini in varčuje z gorivom. Največji navor 175 Nm je na voljo med 1.750-4.800 vrtljaji, brez napora diha tudi že pri okoli 1.300 vrtljajih, najvišjo hitrost na avtocesti pa premaguje s 3.100 vrtljaji in porabo 6,9 litra.
Motor se zlahka zavrti tudi v višje vrtljaje, razumljivo pa meriva ni športnica. Turbina in hiter ter natančen menjalnik sicer omogočata lahkotno vožnjo v vseh režimih delovanja motorja, z njim pa boste lahko tudi lagodno prehitevali ter brez težav držali priključek na avtocesti. Polno obremenjena in v klancih bo meriva sicer zahtevala nižjo prestavo, vendar bo takrat znova na voljo več kot dovolj navora in moči.
Tovarna obljublja kombinirano porabo 6,3 litra na sto prevoženih kilometrov, v praksi boste shajali s kakim litrom več, seveda pa bo ta na odprtih cestah in s konstantno hitrostjo brez težav padla pod sedem litrov. Svoj davek pri porabi vzame tudi enoprostorska zasnova in nekaj višja karoserija, vendar to na drugi strani prinese lažje vstopanje in dobro preglednost. Vzmetenje je bolj čvrsto, kot kaže videz, vendar se zato tudi zaradi natančnega volana bolje znajde med zavoji.
Meriva je prej majhna kot velika, vendar pa je prav njena majhnost prednost za nekoga, ki išče vsakdanje uporaben enoprostorec. V takšni konfiguraciji in s testnim motorjem ponuja praktično vse, kar kupec v tem razredu želi in pričakuje in tako ne čudi, da je prav takšna pri Slovencih še posebej priljubljena.
Foto: Matej Kačič