Avto

Dolga senca poslovne Japonke

Test: Mazda6 wagon CD175 AT AWD revolution top; inovativna Japonka za 37 tisoč evrov prepriča tudi v drugem krogu, tekmece lovi s tehniko, zaostaja s prostornostjo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.06.2015 06:00
Čas branja: 3 min

Navade Japoncev so, preverjeno, precej drugačne od Evropejcev. Mravljišče največjega japonskega mesta me je pred leti opozorilo na red in disciplino, njihovi izdelki pa na natančnost in inovativnost, tudi na racionalnost. Tako je tudi pri Mazdi, konkretno pri modelu mazda6, ki je pred dobrima dvema letoma zasijala v tretji generaciji. Danes je tu osvežena šestica, že po dveh letih torej, ki še posebej po odhodu honde accord iz trga igra vlogo najbolj dinamične Japonke v poslovnem razredu.

P4290837.1434929467.JPG.w.600px.jpg

Spremembe so majhne, ne tako zelo opazne a smiselne, in podpirajo trditev o japonski inovativnosti. Šestico tudi danes prežema sklop tehnologij sky activ. To med drugim pomeni lahka jekla visoke trdnosti pri gradnji karoserije, motorji z rekordno nizko kompresijo (v primeru dizelskih strojev), povsem novi menjalniki in kup drugih tehničnih prijemov, ki dajejo dobre rezultate, čeprav mazda do njih pride po drugi poti kot tekmeci.

P4290824.1434930018.JPG.n.600px.jpg

Ključne pa ostajajo dobre lastnosti mazde6, ki jih je prinesla na trg ob razkritju leta 2013. Te pri osveženi šestici mečejo dolgo senco, spremembe jo le dopolnjujejo. V najbogatejši različici mazda6 wagon CD175 AT AWD revolution top je Japonka prepričljiva, ne pa tudi brez napak in pričakovanj, ki so danes večja kot leta 2013.

P4280774.1434932128.JPG.n.600px.jpg

Agresivne obline jezika kodo, ki po zapisu mazdinih oblikovalcev ponazarja moč, lepoto in napetost ujeto v trenutku gibanja, so pri osveženi šestici še nekoliko bolj poudarjene. Če pustimo umetniško izražanje ob strani pa šestica res, precej bolj kot drugi japonski poslovneži, izraža izrazito oblikovanje prednjega dela in bokov ter maske. Njeni oblikovalci so ji nadeli videz avtomobila z zadnjim pogonom, čeprav šestico poganjajo prednja ali po novem vsa štiri kolesa, na kar opozarja spredaj dvignjena in zadaj spuščena bočna linija.

P4280797.1434931019.JPG.n.600px.jpg

Racionalnost pa kažejo izboljšave, ki so razmeroma skromne, a učinkovite. Osvežena šestica je denimo dobila nov sedempalčni zaslon, ki poživi sicer pusto, a urejeno in kakovostno armaturno ploščo. Ta je pregleden in uporaben, povezljiv s pametnimi telefoni, ukazujete pa mu s pomočjo vrtljivega vmesnika. Sprehod skozi menije pa je enostaven. V kabini so opazni še večji predali (na sredinski konzoli ga prekriva roleta) in nova stikala. Najbogatejša šestica pa je imela tudi dobro delujoč prikazovalnik informacij na prednje steklo, aktivni tempomat in aktivni sistem za vožnjo znotraj voznega pasu, ki voznika ob nemanernem prečkanju ne le opozori, ampak tudi sam poprime in volan usmeri v pravo smer.

P4280796.1434931199.JPG.w.600px.jpg

V kabini šestica ostaja preprosta in učinkovita. Voznik sedi nizko, ergonomija je vsaj v prednjem delu nemško brezhibna. Svetlo usnje in bogata oprema prinašata občutek prestiža, okolje pa je prijetno in domače vsem tistim, ki od limuzine pričakujejo tudi nekaj dinamičnega duha. Zatakne pa se na zadnji klopi, kjer je 4,8 metra dolg karavan prostorsko skromnejši od tekmecev, dolginom bo hitro zmanjkalo prostora za kolena in glave. Ob tem tudi prtljažnik s 522 osnovnimi litri še zdaleč ne dosega rekordnih številke razrednih prvakov.

P5020866.1434930101.JPG.n.600px.jpg

Najmočnejši 2,2 litrski turbodizel s 129 kilovati (175 konjskimi močmi) je takšen kot pred prenovo. Visoko kompresijsko razmerje mu omogoča odzivnost iz dna motornih vrtljajev, stroj je ob tem še uglajen in tih, čeprav ne neslišen, in zelo zmogljiv. Do stotice skoči v 9,1 sekunde in omogoča visoko zalogo moči ne glede na hitrost in obremenitev. S samodejnim menjalnikom se dobro razume. Ta pretika mehko in dovolj hitro, sicer ne na ravni dvosklopčnih, in se odlično poda k limuzinskemu značaju šestice.

P4280790.1434932772.JPG.e.600px.jpg

Bogata oprema šestice, samodejni menjalnik, dizelski motor in štirikolesni pogon pa prinašajo tudi dokaj visoko maso mazde6, ki suha tehta 1,56 tone. Številka, ki sicer še vedno sodi med ugodnejše v tem razredu, se pozna pri porabi goriva, ki je že po tovarniških podatkih pri 5,4 litra oziroma 1,5 litra nad osnovno dizelsko šestico. Če je voznik skromen, se bo ta vrtela pod šestimi litri, v povprečju smo izmerili 6,7 litra, ob polno natovorjenem avtu in težji desno nogo pa se je ta povzpela tudi prek devetih litrov.

P5020872.1434932658.JPG.w.600px.jpg

Štirikolesni pogon iz mazde CX-5, ki ga je šestica dobila ob prenovi, med običajno vožnjo skorajda ni opazen. Na suhi cesti prednja kolesa brez težav držijo stik s cesto. Na spolzki podlagi pa elektronika hitro in nezaznavno prenese del moči še na zadnja kolesa in tako poskrbi za boljši stik koles s cesto. Že pregovorna dinamika mazde6 je ob tem ostala, voznik uživa ob vrtenju natančnega volana, izkoriščanju moči in navora zmogljivega motorja in komunikaciji z odzivnim podvozjem, ki je tokrat na srečo nekaj mehkejše kot pred prenovo, a še vedno sodi med čvrstejše v tem razredu.

Cena šestice z vrha cenika in res bogato opremo je prek 37 tisočakov. Visok znesek za dobro opremljen poslovni karavan, ki zmore veliko, vsega pa vsekakor ne. Všeč bo dinamičnim družinskim očetom, poslovnežem in vsem tistim, ki se jim zdi klasika poslovnega razreda preveč običajna, njeni prijemi pa preveč predvidljivi, kljub temu da so podobno učinkoviti.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

16.04.2015
10.04.2015
31.03.2015
14.01.2015
03.02.2014
12.04.2013
30.01.2013
FINANCE
Avto
Sprotno glajenje gubic mazde CX-5
Avto
AvtoMiloš Milač Sprotno glajenje gubic mazde CX-5

Mazda CX-5 ubira zanimivo pot, ki ji je v petih letih namenila prenovo, zato je še danes sveža in zelo sodobna. Po zadnji prenovi je še dražja (med 700 in 1.200 evrov), a jo dobra vsebina uvršča med najboljše avtomobile tega razreda na trgu.

FINANCE
Avto
Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred 1

Za 40 tisoč evrov si v razredu družinskih športnih terencev težko predstavljamo avtomobil, ki bi vse čute razvajal bolj učinkovito, kot jih Mazda CX-5 s 175-konjskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Revolution Top.

FINANCE
Avto
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega
Avto
AvtoMatej Kačič Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega 1

Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mazda, ki se ji bo težko upreti
Avto
AvtoMatej Kačič Mazda, ki se ji bo težko upreti

Z marcem bo na slovenske ceste zapeljala nova Mazda3, ki ji bodo kupci na račun atraktivne oblike, vrhunskih materialov, še boljših voznih lastnosti in bogate opreme oprostili nekoliko višjo ceno.

FINANCE
Avto
Sveža in igriva Mazdina uspešnica
Avto
AvtoMatej Kačič Sveža in igriva Mazdina uspešnica

Mazda CX-3 v pisani množici športnih terencev velja za lepotico, ob prenovi so nastopačici tako le nekoliko popravili makeup, v kombinaciji s 150-konjskim bencincem, štirikolesnim pogonom in dodelanim podvozjem pa ob varnosti premore tudi zabavno plat.

FINANCE
Avto
Mazda presenetila z novim SUV
Avto
AvtoUroš Božin Mazda presenetila z novim SUV 9

Japonci so skrivnost do salona v Ženevi dobro skrivali. Nova mazda CX-30 je mazda3 v visokih petah. Kako se primerja z višje vozečima sestrama CX-3 in CX-5?

FINANCE
Avto
Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla 9

Mazda v leto 2019 vstopa z mazdo3 četrte generacije. Poleg sveže oblike še popolnoma nova zasnova in prvi mehki hibrid te znamke.