Navade Japoncev so, preverjeno, precej drugačne od Evropejcev. Mravljišče največjega japonskega mesta me je pred leti opozorilo na red in disciplino, njihovi izdelki pa na natančnost in inovativnost, tudi na racionalnost. Tako je tudi pri Mazdi, konkretno pri modelu mazda6, ki je pred dobrima dvema letoma zasijala v tretji generaciji. Danes je tu osvežena šestica, že po dveh letih torej, ki še posebej po odhodu honde accord iz trga igra vlogo najbolj dinamične Japonke v poslovnem razredu.
Spremembe so majhne, ne tako zelo opazne a smiselne, in podpirajo trditev o japonski inovativnosti. Šestico tudi danes prežema sklop tehnologij sky activ. To med drugim pomeni lahka jekla visoke trdnosti pri gradnji karoserije, motorji z rekordno nizko kompresijo (v primeru dizelskih strojev), povsem novi menjalniki in kup drugih tehničnih prijemov, ki dajejo dobre rezultate, čeprav mazda do njih pride po drugi poti kot tekmeci.
Ključne pa ostajajo dobre lastnosti mazde6, ki jih je prinesla na trg ob razkritju leta 2013. Te pri osveženi šestici mečejo dolgo senco, spremembe jo le dopolnjujejo. V najbogatejši različici mazda6 wagon CD175 AT AWD revolution top je Japonka prepričljiva, ne pa tudi brez napak in pričakovanj, ki so danes večja kot leta 2013.
Agresivne obline jezika kodo, ki po zapisu mazdinih oblikovalcev ponazarja moč, lepoto in napetost ujeto v trenutku gibanja, so pri osveženi šestici še nekoliko bolj poudarjene. Če pustimo umetniško izražanje ob strani pa šestica res, precej bolj kot drugi japonski poslovneži, izraža izrazito oblikovanje prednjega dela in bokov ter maske. Njeni oblikovalci so ji nadeli videz avtomobila z zadnjim pogonom, čeprav šestico poganjajo prednja ali po novem vsa štiri kolesa, na kar opozarja spredaj dvignjena in zadaj spuščena bočna linija.
Racionalnost pa kažejo izboljšave, ki so razmeroma skromne, a učinkovite. Osvežena šestica je denimo dobila nov sedempalčni zaslon, ki poživi sicer pusto, a urejeno in kakovostno armaturno ploščo. Ta je pregleden in uporaben, povezljiv s pametnimi telefoni, ukazujete pa mu s pomočjo vrtljivega vmesnika. Sprehod skozi menije pa je enostaven. V kabini so opazni še večji predali (na sredinski konzoli ga prekriva roleta) in nova stikala. Najbogatejša šestica pa je imela tudi dobro delujoč prikazovalnik informacij na prednje steklo, aktivni tempomat in aktivni sistem za vožnjo znotraj voznega pasu, ki voznika ob nemanernem prečkanju ne le opozori, ampak tudi sam poprime in volan usmeri v pravo smer.
V kabini šestica ostaja preprosta in učinkovita. Voznik sedi nizko, ergonomija je vsaj v prednjem delu nemško brezhibna. Svetlo usnje in bogata oprema prinašata občutek prestiža, okolje pa je prijetno in domače vsem tistim, ki od limuzine pričakujejo tudi nekaj dinamičnega duha. Zatakne pa se na zadnji klopi, kjer je 4,8 metra dolg karavan prostorsko skromnejši od tekmecev, dolginom bo hitro zmanjkalo prostora za kolena in glave. Ob tem tudi prtljažnik s 522 osnovnimi litri še zdaleč ne dosega rekordnih številke razrednih prvakov.
Najmočnejši 2,2 litrski turbodizel s 129 kilovati (175 konjskimi močmi) je takšen kot pred prenovo. Visoko kompresijsko razmerje mu omogoča odzivnost iz dna motornih vrtljajev, stroj je ob tem še uglajen in tih, čeprav ne neslišen, in zelo zmogljiv. Do stotice skoči v 9,1 sekunde in omogoča visoko zalogo moči ne glede na hitrost in obremenitev. S samodejnim menjalnikom se dobro razume. Ta pretika mehko in dovolj hitro, sicer ne na ravni dvosklopčnih, in se odlično poda k limuzinskemu značaju šestice.
Bogata oprema šestice, samodejni menjalnik, dizelski motor in štirikolesni pogon pa prinašajo tudi dokaj visoko maso mazde6, ki suha tehta 1,56 tone. Številka, ki sicer še vedno sodi med ugodnejše v tem razredu, se pozna pri porabi goriva, ki je že po tovarniških podatkih pri 5,4 litra oziroma 1,5 litra nad osnovno dizelsko šestico. Če je voznik skromen, se bo ta vrtela pod šestimi litri, v povprečju smo izmerili 6,7 litra, ob polno natovorjenem avtu in težji desno nogo pa se je ta povzpela tudi prek devetih litrov.
Štirikolesni pogon iz mazde CX-5, ki ga je šestica dobila ob prenovi, med običajno vožnjo skorajda ni opazen. Na suhi cesti prednja kolesa brez težav držijo stik s cesto. Na spolzki podlagi pa elektronika hitro in nezaznavno prenese del moči še na zadnja kolesa in tako poskrbi za boljši stik koles s cesto. Že pregovorna dinamika mazde6 je ob tem ostala, voznik uživa ob vrtenju natančnega volana, izkoriščanju moči in navora zmogljivega motorja in komunikaciji z odzivnim podvozjem, ki je tokrat na srečo nekaj mehkejše kot pred prenovo, a še vedno sodi med čvrstejše v tem razredu.
Cena šestice z vrha cenika in res bogato opremo je prek 37 tisočakov. Visok znesek za dobro opremljen poslovni karavan, ki zmore veliko, vsega pa vsekakor ne. Všeč bo dinamičnim družinskim očetom, poslovnežem in vsem tistim, ki se jim zdi klasika poslovnega razreda preveč običajna, njeni prijemi pa preveč predvidljivi, kljub temu da so podobno učinkoviti.
Foto: Miloš Milač