Avto

Uspeh, skrit v daljnem letu 1961

Recept ameriškega trgovca z motocikli Joeja Berlinerja je aktualen tudi po 54 letih. Ducatijev vstopni model scrambler so kupci razgrabili, znamka pa je dobila dostojen osnovni model, s katerim širi ponudbo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.06.2015 22:30
Dopolnjeno: 19.06.2015 00:06
Čas branja: 4 min

Scrambler je drugačen ducati. Zračno hlajeni dvovaljnik nima nič skupnega z razgrajaškim dvovaljnikom v monsterju 821, ne po zvoku, ne po odzivnosti. A njegovih 75 konjev (55 kilovatov) je povsem dovolj za živahno premikanje po cesti.

Ko proizvajalcem avtomobilov, motociklov, tudi pomivalnih strojev in drugih izdelkov zmanjka idej, se skoraj brez izjeme zatečejo v preteklost. V čase, ko jim je teklo vse kot po maslu, ko so presegali prodajne rekorde in kovali velike dobičke. Vrnitev v preteklost sama po sebi sicer še ne obrodi sadov, v 20, 30 ali več letih se je trg spremenil, navade kupcev tudi, kaj šele tehnika. Če pa proizvajalcem v preteklosti uspe najti zmagovalni navdih in ga s potrebnimi prilagoditvami prenesti v sodobne čase, je tu uspešnica. V avtomobilskem svetu je to uspelo BMW, ki je po nekaj desetletjih reinkarniral minija, uspelo je fiatu z modelom 500, malo pa se je zataknilo Volkswagnu, ki duha legendarnega beetla ni znal prenesti v sedanjost.

Volkswagnova sestrska znamka Audi, ki ima v lasti italijanskega proizvajalca motociklov Ducati, je imela pri obujanju zgodovine srečnejšo roko. Pri širitvi ponudbe svojega svežega dvokolesnega ulova so iskali nove ideje, ne da bi posegli v bistvo znamke, umazali njeno ekskluzivnost, a vseeno pritegnili nove kupce. To jim je uspelo z obuditvijo scramblerja, ki je ta hip velika prodajna uspešnica. V Kanadi je za letos razprodan, razgrabili so ga tudi Američani, v Evropi pa prodajo že dohiteva najuspešnejši model doslej - monster.

P6060665.1434650543.jpg.o.600px.jpg
Ducati scrambler po 54 letih - podobne osnovne linije, nekaj več bahavosti, veliko aluminija in retro videz, tudi solidna cena za to znamko: 8.490 evrov

Prvega scramblerja je zakrivil ameriški trgovec

Odgovor na svoje želje so našli v petdesetih letih prejšnjega stoletja v razmišljanju ameriškega trgovca z motocikli Joeja Berlinerja, ki mu je posel tekel tako dobro, da so njegove predloge upoštevali tudi proizvajalci motociklov. Berliner je kot največji trgovec Ducatija v ZDA dobro poznal želje kupcev, zato je znamki predlagal, naj izdela bolj dostopen in vsestranski motocikel, ki bo omrežil mlade in tudi starejše motoriste. Leta 1961 se je rodil scrambler, klasičen motocikel z 250-kubičnim enovaljnim agregatom in bolj robustno zasnovo, grobimi pnevmatikami, že takrat se je zdel kot nekakšen mestni enduro. Scrambler je bil sprva naprodaj le v ZDA, kjer je doživel velik uspeh, v več različicah pa vztrajal vse do leta 1976. Njegov zaton je bil vzporeden s težavami znamke.

ducati-scrambler2-mm.1434650545.jpg.o.600px.jpg
Ime, ki je v preteklosti označevalo kros motocikle, s katerimi Ducatijev scrambler nima kaj dosti skupnega. Je pa vsestransko uporaben.

V času, ko se ime Ducati spet blešči - lani je prodaja zrasla na rekordnih 45 tisoč motociklov, v nekaj letih je cilj 60 tisoč dvokolesnikov -, je nastopil pravi trenutek za obuditev scramblerja. Ducati je namreč, tako kot daljnega leta 1961, iskal osnovni model za mlajše in starejše kupce hkrati. Nekdaj dostopen monster je že zdavnaj pobegnil s konji in ceno (osnovni danes stane prek 11 tisoč evrov, še pred desetletjem pa več kot 30 odstotkov manj). Odgovor na želje je scrambler s slovensko ceno 8.590 evrov in oblinami ter barvami originala iz preteklosti. Oblikovalci so posneli skoraj dobesedno, nataknili so mu le nekaj bolj zajetno, a s 13,5 litra nekoliko premajhno posodo za gorivo, nazobčan profil prednjih 18-palčnih in zadnjih 17-palčnih pnevmatik. Razgalili so dvovaljni motor, okvir in zadnji blažilnik, okoli okrogle sprednje luči z LED-diodami narisali trak, mu spodrezali zadnjo strešico in ga okrancljali s številnimi dodatki iz kroma in aluminija ter barvnim odtenkom yellow 62 iz tistega časa ali klasično ducatijevsko rdečo barvo.

P6060682.1434650538.jpg.o.600px.jpg
Široko krmilo, skoraj raven sedež in naprej pomaknjene stopalke ponujajo držo kot na mopedu. Za športno vožnjo je preveč pokončna, v mestu je sila udobna.

Original pol stoletja pozneje

Vtis motocikla je iskreno originalen in preprost, enak vtis pa daje ob prvem preizkusu. Sedež je nizek in raven, stopalke pomaknjene naprej, zato imaš občutek, kot da bi se usedel za kuhinjsko mizo. Sprva se ti zazdi, da sediš na kakšnem starem »nakedu« ali mopedu, saj v sedlu scramblerja ni nič chopperske ležernosti in nič športnosti sodobnih klasikov. Pogled na ličen okrogli merilnik s sodobnim digitalnim izpisom podatkov, potovalnim računalnikom in drugimi funkcijami, posodo za gorivo z aluminijastim pokrovom in široko krmilo sicer ugajajo, sam položaj pa ne obljublja kaj dosti. V resnici zavaja, v edinem zračno hlajenem dvovaljniku v hiši - 803-kubičnem stroju, ki izhaja iz monsterja 796, je veliko energije in prijaznosti hkrati. Stroj sicer nima nič skupnega z razgrajaškim dvovaljnikom v monsterju 821, ne po zvoku, ne po odzivnosti.

P6060684.1434650539.jpg.o.600px.jpg
Grobe zadnje 17-palčne pnevmatike nakazujejo endurovski duh, a scrambler je le bolj robusten klasik, ki je zaradi majhne mase 170 kilogramov uporaben tudi na lažjem terenu.

A njegovih 75 konjev (55 kilovatov) je povsem dovolj za živahno premikanje po cesti, v nizkih vrtljajih brez težav sledite prometu, se brez cukanja, zaletavanja in repenčenja motorja kotalite tudi po mestu, med štiri in osem tisoč vrtljaji pa se scrambler razživi in zvabi tudi med zavoje. Tam je zabave veliko zaradi nizkega težišča in zelo skromne teže 170 kilogramov, zaradi nje je scrambler otročje lahek tudi pri manevriranju na parkirišču. Na avtocesti potegne tudi prek 180, a vas bodo sunki vetra vse do trebuha odvrnili od tega početja, tu slabosti pokaže tudi preveč pokončen položaj za krmilom in preveč naprej postavljene stopalke. Zavore so na ravni sodobnih motociklov, opremljene so tudi z ABS, vzmetenje je udobno, a ne plavajoče v zavojih.

DUCATI-scrambler-1961.1434650544.jpg.o.600px.jpg
Originalni ducati scrambler 250 iz leta 1961. Preprost motocikel z enovaljnim motorjem, robustno zasnovo in dostopno ceno si je zaželel in dobil ameriški trgovec.

Počasno staranje reinkarniranih legend

Zaradi opisanih lastnosti se boste s scramblerjem zato najpogosteje zapodili na vijugasto gorsko cesto, skočili v mesto, občasno po makadamski poti prečkali tudi kakšno planoto, tu bo scrambler obvladljiv zaradi teže in bolj grobih pnevmatik, predvsem pa boste v njegovem sedlu tudi čez deset let enako modni, morda celo tako mladi kot danes. Prednost reinkarniranih legend je namreč tudi v tem, da se zelo počasi starajo, vsekakor počasneje kot njihovi lastniki.

P6060669.1434650540.jpg.o.600px.jpg
Retro ducati s koreninami v letu 1961 se bo staral počasi.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

21.08.2015
01.09.2015
FINANCE
Avto
Veliki scrambler za neukročene veterane
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik Veliki scrambler za neukročene veterane 2

Vožnja z rumenim scramblerjem 1100 je lahko tako zenovska, da v spominih nanjo meditiraš skozi zimo, še pred začetkom nove sezone pa z veseljem cesti ukradeš kakšen sončen dan.

FINANCE
Avto
Mala pošast za gospodične
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik Mala pošast za gospodične 11

Pred leti sem bil nad enim od srednje težkih motociklov tako navdušen, da sem ga vozil tudi v snegu in plundri. Mislim, da bi se mi lahko kaj takega zgodilo tudi z novim ducatijem. Monster 797 je predober, da bi čakal v garaži.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici
Avto
AvtoUroš Božin Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici 9

Bi imeli 650-konjskega camara ali ogromen poltovornjak za 50 tisoč evrov? V ZDA nič nenavadnega.

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini