Avto

Športno-terenska zvezda, ki je zasijala s pomočjo Slovenca

Mercedes-Benz ne odneha z novostmi, tokrat je pokazal športnega terenca GLC. Piko na i ob glamurozni predstavi sta pristavila manekenka Petra Nemcova in Robert Lešnik, brez katerega avto ne bi bil takšen kot je

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.06.2015 14:22
Čas branja: 5 min

20150617-150228-resized

Skorajda nepregledne kolone črnih Mercedesovih kombijev za 450 ljudi z vseh koncev sveta, tudi Kitajske, Avstralije, Brazilije, ZDA in Slovenije, nekje vmes prestižni Maybach s karizmatičnim Dietrom Zetschejem. V avtomobilski industriji sila pomembnemu možaku z značilnimi brki so družbo delali še drugi vplivni člani nemškega Daimlerja, seveda tudi slovenski guru avtomobilskega oblikovanja Robert Lešnik.

20150617-155810-resized

Na svečanem cilju pred modnim velikanom Hugo Boss v nemškem Metzingenu pri Stuttgartu smo se skupaj pridružili številnim pomembnežem iz sveta mode in zabave. V mozaiku nemščine, angleščine, kitajščine, španščine, portugalščine, hebrejščine,... in seveda slovenščine so se praktično vsi pogovori vrteli le okoli glavne zvezde tega popoldneva.

20150617-150041

Zvezde, ki je umirjeno čakala pokrita s ponjavo na kupu drevesnih debel sredi Hugo Bossovega kampusa, še ena pa ji je družbo delala v notranjosti steklene zgradbe D19. Ta na 21 tisoč kvadratnih metrih v štirih nadstropjih ponuja vse, od urejenih in zračnih pisarn za 420 zaposlenih, do konferenčnih sob, restavracije, telovadnice, podzemne garaže in prostora za raznorazne prireditve. Prav tja nas je skupaj z ostalo stotnijo udeležencev kar odneslo iz ogleda tovarne, atrija in izložb z Mercedesovo tehnologijo, saj se je začela predstava, zaradi katere smo se tam sploh zbrali.

IMG-8262.1434629002.JPG.n.960px.jpg

Na oder se je poletno kot kak mladec zavihtel Dieter Zetsche in med glajenjem svojih značilnih brkov hudomušno vprašal: »Avtomobili in moda, kakšna kombinacija je sploh to?«

IMG-8329.1434629080.JPG.s.960px.jpg

Ko se mu je pozneje ob sočasnem prihodu dveh novih GLC - eden je bil blaten od glave do pete, drugi pa brezhibno čist in urejen - pridružila še skorajda nezemeljsko lepa češka supermanekenka Petra Nemcova, so se v zgradbi D19 ob bučnem aplavzu tresla stekla, ob utripanju številnih bliskavic pa se je zdelo, kot da smo vstopili v novo leto.

IMG-8394.1434629231.JPG.s.960px.jpg

Zetsche je žarel od sreče in ponosa, Nemcova poželjivo gledala prefinjeno zaobljenega GLC, v soju žarometov, televizijskih kamer, fotoaparatov in prerivanju za čim boljše posnetke pa je bilo vsem kaj hitro jasno, da gre pri avtomobilih in modi za več kot odlično kombinacijo.

IMG-8447.1434629396.JPG.s.960px.jpg

GLC nam je s svojim videzom že ob premieri pokazal, da bo na cesti elegantna modna zvezda, ki se bo hkrati zaradi svojih terenskih genov, off-road dodatkov in 20-centimetrske oddaljenosti od tal brez zadržkov pustila zapeljati tudi na stranpota ter umazati z blatom.

IMG-8423.1434629316.JPG.s.960px.jpg

IMG-8473.1434629485.JPG.s.960px.jpg

»Vozilo mi je že na pogled zelo všeč, res neverjetno, kako dobro zgleda. Komaj čakam, da se z njim popeljem, seveda pa pozdravljam tudi varčnost, varnost in povezljivost,« nam je povedala Nemecova, prej, vmes in potem pa svoj prešerni nasmešek delila s številnimi ljudmi na dogodku. Brez dvoma je požela vsaj toliko pozornosti kot GLC, skupaj pa sta tvorila nepremagljivi par dneva na socialnih omrežjih.

IMG-8450.1434629540.JPG.e.960px.jpg

20150617-180405

V nadaljevanju smo v atriju ob zdaj že odkritem GLC na debelih drevesnih deblih naleteli na zunanjega oblikovalca Roberta Lešnika, Slovenca, ki je s svojimi idejami, čudodelnimi rokami, dolgoletnimi izkušnjami in seveda odlično ekipo sodelavcev eden najbolj zaslužnih za preporod Mercedesa.

IMG-8533.1434628720.JPG.e.960px.jpg

Simpatični Lešnik si ob vseh obveznostih in obleganjih s strani svetovne novinarske javnosti na takšnih dogodkih vedno vzame čas za sproščen klepet s slovenskimi novinarji. Skromen in preprost ob svoji veliki vlogi še bolj zraste v naših očeh, njegove pa zažarijo, ko ga pobaramo po najnovejši zvezdi. GLC je namreč od začetka do konca oblikoval sam, seveda s pomočjo svoje ekipe 108 sodelavcev, v dolgotrajnem procesu pa ne gre brez drobnih zaključnih fines, ki jih obvladajo le največji mojstri. Kot tisti prefinjeni zaključni potegi s čopičem, ki Van Gogha ali Da Vincija naredijo večnega.

IMG-8529.1434629704.JPG.n.960px.jpg

Naj gre za končno obliko žarometov, markantno prednjo masko, zgolj Mercedesov znak na njej, kromirane obrobe ali nakazane zaključke izpušnih cevi, ki poudarijo športno držo avtomobila. Tudi s tremi različnimi odbijači (urbani, terenski in AMG line) na precej zaobljenem GLC ob tem skušajo ustreči različnim potrebam in željam kupcev na vseh celinah.

IMG-8513.1434629760.JPG.e.960px.jpg

Mercedesova paleta modelov se je v zadnjih letih namreč močno povečala, postala uspešna in - morda najpomembneje - priljubljena pri mlajših kupcih. Maj je bil tako deveti mesec zapored, ko so pri Mercedesu dosegli dvomestno stopnjo rasti prodaje, v zadnjem letu pa jim je za kar 30 odstotkov poskočila prodaja športnih terencev - najpomembnejši je bil GLK. V sedmih letih so sicer prodali 650 tisoč vozil, GLK je bil tako najbolje prodajan športni terenec pri Mercedesih.

15C463-039.1434629827.jpg.s.960px.jpg

Ni prav dolgo tega, kar smo Lešnika povprašali, kateri Mercedes trenutno vozi in z nasmeškom je odgovoril: GLK. Odgovor nas je sprva nekoliko presenetil, vendar pa smo hip zatem pomislili na to, da Lešnik športnega terenca morda vozi tudi zato, ker že pospešeno snuje njegovega naslednika. Lešnik, ki ga odkrito cenijo tudi največji konkurenti, je med nabiranjem kilometrov z oglatim GLK prav gotovo dobil nekaj koristnih idej za njegovega naslednika GLC.

glc-lesnik.1434630078.jpg.n.600px.jpg

Mercedes je še pred uradno svetovno premiero za pokušino razkril skico s podpisom našega velemojstra, dokončno pa radovednost in pričakovanja avtomobilske srenje potešil včeraj na uradni svetovni premieri. Predvsem Audi Q5 in BMW X3 sta tako dobila konkurenta, ob katerih njuni prodajni uspehi ne bodo več tako samoumevni. Leta 2008 predstavljenemu GLK sicer prav dosti ni bilo za očitati, a v oblikovno dodobra spremenjeni Mercedesovi paleti, ki nagovarja tudi mlajše kupce, se ne bi več najbolje znašel.

15C448-065.1434629883.jpg.s.960px.jpg

Mercedes je z GLC obrnil novo poglavje v uspešni zgodbi. Z novim videzom se druga generacija zlahka umesti v hišni oblikovalski jezik in novo poimenovanje modelov. V skladu s črko C namreč povzema številne zunanje in notranje elemente razreda C - zgrajena je na njegovi osnovi - in jih združi s terenskimi sposobnostmi predhodnika. Podobno kot so žepi sodobnih modnih oblek ukrojeni za nošenje pametnega telefona, je GLC opremljen z najnovejšo tehnologijo. Po želji zna tudi sam parkirati, na avtocesti pelje skorajda samostojno, kot prvi v razredu je na voljo tudi kot priključni hibrid, širok nabor dodatne opreme, izbranih materialov in kvaliteta izdelave pa ga skoraj dvignejo v območje razreda S.

15C448-082.1434629949.jpg.s.960px.jpg

GLC je glede na GLK v dolžino pridobil 12 centimetrov in tako meri 4,66 metra, v širino pet centimetrov in v višino centimeter. Za 12 centimetrov na 287,3 cm se je podaljšala tudi medosna razdalja, kar ponuja obilje prostora v notranjosti. V prtljažnik gre 350 litrov, s podrto zadnjo klopjo 1.445 litrov. »Prijeten videz, pameten, varen in varčen pa niso dovolj za Mercedesovo športno-terensko vozilo. GLC se tako ne boji zapeljati z urejenih cest in se umazati, v sebi nosi gene razreda G in 30-letne izkušnje pogona 4matic,« je med predstavitvijo dejal Zetsche.

15C448-064.1434630000.jpg.e.960px.jpg

»Brez dvoma je dobra oblika še kako pomemben faktor za uspeh, hkrati pa je jasno, da dober videz ni vse. To velja tudi za oblačila,« je uvod v predstavitev novega GLC razširil Thomas Weber, član uprave Daimlerja. Ob tem je razgrnil paleto skupno treh bencinskih in dizelskih motorjev, ki bodo na voljo, ponujali pa bodo moč od 170-367 konjev v najbolj zmogljivem GLC 450 AMG. Brez klasičnega Mercedesovega »špikanja« konkurence seveda ni šlo, to pot so se obregnili ob Audi in njihov slogan »Napredek skozi tehniko«.

15C449-237.1434630064.jpg.s.960px.jpg

Še letos bodo kupcem namreč ponudili GLC 350 E, priključnega hibrida, ki bo ponudil sistemsko moč 320 konjev. Zgolj na elektriko bo lahko prevozil 34 kilometrov, ob tem pa na sto kilometrov porabil le 2,6 litra goriva. K temu lahko dodamo še pametno strojno in programsko opremo, ki vozniku ponudi optimalno pot za čimmanjšo porabo goriva. Hibridni GLC do stotice pospeši v 5,9 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 235 km/h, kombinacija klasičnega in električnega motorja pa ponudi kar 560 Nm navora.

15C447-17.1434630109.jpg.s.960px.jpg

V osnovi bo GLC na voljo s štirikolesnim pogonom 4matic, ki je zdaj na voljo v 94 modelih - leta 1985 so začeli z enim -, pozneje pa lahko kupci računajo še na cenejšo različico z zadnjim pogonom. Podvozje ponuja prilagodljiv sistem blaženja, za doplačilo pa je tukaj še Airmatic, zračna različica blaženja, ki udobje v vozilu popelje na nivo razreda E in blizu S. Podvozje v športnem načinu še omogoča spuščanje karoserije za 1,5 cm, v terenskem načinu pa se trebuh od tal oddalji do pet centimetrov. Za varnost skrbijo tudi aktivni sistem proti trčenju, pomočnik za bočni veter, kakršnega imata Smarta, seveda pa si kupec lahko omisli večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki jih ima Mercedes v ponudbi.

IMG-8358.1434630979.JPG.s.960px.jpg

Športni terenec GLC bo salonsko premiero doživel septembra v Frankfurtu, kmalu zatem bo že na voljo nemškim kupcem. Novinec se ob vseh novostih in sila privlačni obliki - zadek nas je malce spomnil na Porschejevega macana - lahko pohvali tudi s privlačno ceno, saj bo v Nemčiji stal 44.500 evrov, torej toliko, kot je bilo treba odšteti za oglati GLK.

15C449-243.1434630178.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič - dogodek, Mercedes

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

07.07.2015
FINANCE
Avto
Družinski mercedes na osvežitev v Lešnikov lepotilni salon
Avto
AvtoUroš Božin Družinski mercedes na osvežitev v Lešnikov lepotilni salon 4

Kaj vse so Nemci spremenili na Mercedesovem popularnem razredu GLC? S premišljenimi in izpiljenimi posodobitvami bo v slovenske prodajne salone prispel julija. Z njim se bo lahko že letos pogovarjalo 75 Slovencev, MBUX je namreč del serijske opreme.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)