V razredu majhnih družinskih avtomobilov je ponudba vozil ta hip izjemno pestra in nova oziroma prenovljena kot že dolgo ne, v boj za kupce pa se je ob novi fabiji, corsi in Mazdi2, prenovljenem polu, yarisu in P208 ter uveljavljenih cliu, C3 in fiesti vmešal še novi petvratni Hyundai i20. Hitro je pokazal, da se želi z atraktivno obliko, moderno notranjostjo in napredno tehnologijo približati novim, mlajšim kupcem, ohraniti obstoječe ter z igranjem na njihova čustva nadaljevati trend spreminjanja percepcije Hyundaija.
Preporod korejske znamke se je začel s prihodom priznanega oblikovalca Petra Schreyerja, drugi najmanjši model i20 pa je zdaj čistokrvni evropski avto in predhodnik vseh novosti, ki jih bodo pri Hyundaiju pokazali v prihodnosti.
Popotnica za 404 centimetre dolgo vozilo z 257 cm medosne razdalje (oboje za štiri centimetre več kot prej) in težo 1.240 kg je tako več kot dobra, za bolj dinamičen videz in iskanje pozornosti pri mlajših kupcih pa so ga glede na predhodnika znižali za skoraj dva centimetra ter čez ramena poširili za dva in pol.
Že ob slovenski predstavitvi smo tako ugotovili, da novi i20 zlahka pritegne pozornost mimoidočih, saj ga krasijo eleganca ter moderne in dinamične linije, ki bi jih ljudje sicer prej pripisali kakšni drugi znamki. Nejeverno vprašanje "Ali je to res Hyundai?" tako nismo slišali le enkrat, še posebej, ko smo mehko in komaj slišno zaprli vrata.
Privlačnega in nabitega novinca spredaj namreč krasi široka heksagonalna prednja maska, ki ga v očeh opazovalca nekoliko poveča, poglede pritegnejo zašiljene sprednje luči in podnevi LED diode.
Stebrički so umetelno zakriti s temno plastiko in ustvarijo videz plavajoče strehe, kar bočno linijo optično podaljša vse do zadka, ki pa je z velikimi (LED) lučmi nekoliko bolj resen in eleganten. Ob tem se i20 hvali tudi s sila ugodno aerodinamiko, količnik zračnega upora namreč znaša 0,30, kar je ugodneje od razrednega povprečja.
Poleg estetskega zunanjega videza novemu i20 pečat dajejo še druge ključne značilnosti, ki poudarjajo Hyundaijevo naklonjenost evropskemu potrošniku: moderna notranjost, številne funkcije in tehnične rešitve za povečanje varnosti in udobja, velika prostornost ter za zdaj pet motorjev - tri bencinske (kmalu pride še litrski turbo) in dva turbodizelska. Preizkusili smo močnejšega od obeh, ki si ga izbere večina od približno 10 odstotkov dizelskih kupcev.
Hyundai ima za ta razred kar malce neobičajno v ponudbi dva različna dizla, močnejši 1,4-litrski zmore 66 kilovatov (90 KM) ter ponudi 240 Nm navora med 1.500-2.500 vrtljaji. Motor bo tako s prožnostjo in močjo (do stotice pospeši v 12,1 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 175 km/h) značaju primerno zadovoljil tudi bolj zahtevne voznike. S prehitevanji počasnejših tako opravi brez kakih večjih težav, tudi na avtocesti se znajde precej dobro, vožnjo v mestu in zunaj njega pa močno olajšata tudi natančen 6-stopenjski menjalnik in električno podprt servovolan.
Motor je sprva precej glasen, ko doseže delovno temperaturo, se trušč zmanjša, vseeno pa bi bila lahko zvočna izolacija boljša. S takšnim motorjem se tako ne bodo spoprijateljili tisti, ki se želijo do cilja popeljati v miru in tišini, je pa dobra izbira za tiste, ki v povprečju naredijo veliko kilometrov. Na testu smo v povprečju namreč porabili 5,3 litra goriva, z umirjeno vožnjo pa se je ta zlahka spustila pod pet litrov.
V mestu bo voznik cenil obračalni krog (10,2 metra) in lahkotno manevriranje, pri višjih hitrostih pa bo volan ostal preveč odziven. Daljša medosna razdalja ob tem prinaša zanesljivo lego in več udobja, inženirji so tudi izboljšali podvozje in avto dobro požira neravnine, vseeno pa bi bil občutek na volanu lahko boljši in s tem vožnja prepričljivejša. Če smo med vožnjo napredek pohvalili pri manjšem i10 pa i20 po tej plati še nekoliko zaostaja za nekaterimi tekmeci in bo bolj zahtevne voznike pustil ravnodušne.
Korejce na področju vozne dinamike tako čaka še nekaj dela, veliko bolje pa so se odrezali v prostornosti, notranjosti in pri opremi. Čeprav potniška kabina ostaja preprosta, i20 ponuja sodobno in prijetno okolje.
Po kvaliteti vgrajenih materialov in izdelavi bi ga namreč lahko pripisali dražjim vozilom, plastika je na otip mehkejša in lepo obdelana, ergonomija sprejemljiva in udobje spredaj na visoki ravni. Za boljši vtis in počutje bi bilo sicer bolje, da bi imel avto kakšno drugo barvno kombinacijo, vendar tudi črna in siva nista pokvarila dejstva, da bi se lahko nahajali v avtu iz višjega razreda.
Osvetlitev je klasično modra, osrednji zaslon pa je kljub tretjem nivoju opreme osnoven - torej majhen in preprost, vendar z vsemi nujno potrebnimi informacijami.
Sedempalčni zaslon na dotik nam je tako nadomeščal pametni mobilnik, ki svoje mesto najde na dodatnem nosilcu s polnilcem sredi armaturke. Med vožnjo sicer varno opravlja svojo funkcijo, vseeno pa smo slišali pritožbe nad estetskim videzom tovrstnega pripomočka (in ga ob nerabi lahkotno pospravili v predal).
Sistem deluje dobro, a smo se bolj kot njega razveselili ogrevanih sedežev in volana v paketu Winter za 280 evrov - v hladnih dnevih pride še kako prav. Pogrešali pa smo sistem za samodejno zaviranje v sili, ki zna i20 stati tudi zvezdice na preizkusnem trku.
Z novim i20 so pri Hyundaiju zahvaljujoč večjim meram storili korak naprej tudi v prostornosti potniške kabine. Po njihovih izračunih avto ponuja največ prostora za kolena potnikov spredaj in zadaj, vendar bodo višjerasli vozniki najbrž vseeno primorani sedeti bliže volanu, zadaj pa bosta udobno vseeno sedela zgolj dva odrasla - v širino namreč meri 173,5 cm. V osnovi i20 tako ostaja namenjen (pri)mestnim opravkom in manjšim družinam, ki se bodo razveselile za 31 litrov večjega prtljažnika.
Zaradi dvojnega dna delno prilagodljiv prtljažnik je presenetljivo velik in skorajda rekorden, saj pogoltne 326 litrov (1.042 s podrto klopjo, ki tvori ravno dno). Prekosi ga le Škoda fabia, drugi pa ponujajo nekaj litrov manj.
Hyundai i20 se je s svežo podobo in prostorno notranjostjo zelo dobro pripravil na novo poglavje. Če k njegovemu privlačnemu videzu dodamo še čut za podrobnosti, precej bogato opremo, skorajda rekorden prtljažnik, dobre vozne lastnosti in učinkovite motorje, potem je jasno, da je korejski proizvajalec tekmo za evropskega kupca vzel zares ter konkurenci prišel blizu, kot še nikoli.
Foto: Matej Kačič