Avto

Atraktivni Korejec, ki se mu klanjajo tudi Nemci

Moderen, privlačen, varen, bogato opremljen in kvalitetno izdelan Hyundai i20 tudi med vožnjo prepriča, da je odlično pripravljen na tekmo z evropsko konkurenco - tudi z 1,4-litrskim dizlom v nosu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.06.2015 06:00
Čas branja: 5 min

Hyundai-i20-229-N.1434399375.jpg.s.960px.jpg

V razredu majhnih družinskih avtomobilov je ponudba vozil ta hip izjemno pestra in nova oziroma prenovljena kot že dolgo ne, v boj za kupce pa se je ob novi fabiji, corsi in Mazdi2, prenovljenem polu, yarisu in P208 ter uveljavljenih cliu, C3 in fiesti vmešal še novi petvratni Hyundai i20. Hitro je pokazal, da se želi z atraktivno obliko, moderno notranjostjo in napredno tehnologijo približati novim, mlajšim kupcem, ohraniti obstoječe ter z igranjem na njihova čustva nadaljevati trend spreminjanja percepcije Hyundaija.

Hyundai-i20-135.1434398400.JPG.w.960px.jpg

Hyundai je skupaj s Kio peti največji proizvajalec vozil na svetu, letno po svetu prodajo več kot osem milijonov vozil. Pri tem se s svojimi avtomobili močno trudijo ugajati evropskemu okusu in potrebam, tudi zato njihovi novi modeli za evropski trg že nekaj let nastajajo v razvojnem in oblikovnem centru v Nemčiji, i20 pa proizvajajo v Turčiji.

Hyundai-i20-105.1434398489.JPG.e.960px.jpg

i20-oba-4-.1434398916.jpg.s.960px.jpg
Hyundai je s svojim okroglim i20 (zgoraj desno oz. spodaj levo) evropske kupce do zdaj namreč prepričeval predvsem z umirjenim značajem, kvalitetno izdelavo in ugodno ceno, vendar so vmes dognali, da bo za tajanje zahtevnih evropskih src potrebno še kaj več.

i20-oba-3-.1434399069.jpg.e.960px.jpg

Preporod korejske znamke se je začel s prihodom priznanega oblikovalca Petra Schreyerja, drugi najmanjši model i20 pa je zdaj čistokrvni evropski avto in predhodnik vseh novosti, ki jih bodo pri Hyundaiju pokazali v prihodnosti.

Hyundai-i20-192.1434399466.JPG.e.960px.jpg

Popotnica za 404 centimetre dolgo vozilo z 257 cm medosne razdalje (oboje za štiri centimetre več kot prej) in težo 1.240 kg je tako več kot dobra, za bolj dinamičen videz in iskanje pozornosti pri mlajših kupcih pa so ga glede na predhodnika znižali za skoraj dva centimetra ter čez ramena poširili za dva in pol.

Hyundai-i20-262.1434398316.JPG.e.960px.jpg

Že ob slovenski predstavitvi smo tako ugotovili, da novi i20 zlahka pritegne pozornost mimoidočih, saj ga krasijo eleganca ter moderne in dinamične linije, ki bi jih ljudje sicer prej pripisali kakšni drugi znamki. Nejeverno vprašanje "Ali je to res Hyundai?" tako nismo slišali le enkrat, še posebej, ko smo mehko in komaj slišno zaprli vrata.

Hyundai-i20-060.1434402704.JPG.w.960px.jpg

V svoje odlike nas je petvratni Hyundai i20 prepričeval s poskočnim 1,4-litrskim turbodizlom z 90 konji v nosu, šeststopenjskim ročnim menjalnikom, tretjim od štirih paketov opreme (Style) za 14.860 evrov, ceno pa je na 15.600 evrov dvignilo še nekaj dodatne opreme. Slovenski kupci sicer največ posežejo po 1,25-litrskem bencinarju s 84 konji in petstopenjskim menjalnikom ter ceno od 11.880 evrov, letno naj bi i20 ob petletni garanciji pri nas našel 600 kupcev.

Hyundai-i20-172.1434399580.JPG.n.960px.jpg

Privlačnega in nabitega novinca spredaj namreč krasi široka heksagonalna prednja maska, ki ga v očeh opazovalca nekoliko poveča, poglede pritegnejo zašiljene sprednje luči in podnevi LED diode.

Hyundai-i20-352.1434399964.JPG.e.960px.jpg

Stebrički so umetelno zakriti s temno plastiko in ustvarijo videz plavajoče strehe, kar bočno linijo optično podaljša vse do zadka, ki pa je z velikimi (LED) lučmi nekoliko bolj resen in eleganten. Ob tem se i20 hvali tudi s sila ugodno aerodinamiko, količnik zračnega upora namreč znaša 0,30, kar je ugodneje od razrednega povprečja.

Hyundai-i20-037.1434400084.JPG.s.960px.jpg

Poleg estetskega zunanjega videza novemu i20 pečat dajejo še druge ključne značilnosti, ki poudarjajo Hyundaijevo naklonjenost evropskemu potrošniku: moderna notranjost, številne funkcije in tehnične rešitve za povečanje varnosti in udobja, velika prostornost ter za zdaj pet motorjev - tri bencinske (kmalu pride še litrski turbo) in dva turbodizelska. Preizkusili smo močnejšega od obeh, ki si ga izbere večina od približno 10 odstotkov dizelskih kupcev.

Hyundai-i20-345.1434400427.JPG.n.960px.jpg

Hyundai ima za ta razred kar malce neobičajno v ponudbi dva različna dizla, močnejši 1,4-litrski zmore 66 kilovatov (90 KM) ter ponudi 240 Nm navora med 1.500-2.500 vrtljaji. Motor bo tako s prožnostjo in močjo (do stotice pospeši v 12,1 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 175 km/h) značaju primerno zadovoljil tudi bolj zahtevne voznike. S prehitevanji počasnejših tako opravi brez kakih večjih težav, tudi na avtocesti se znajde precej dobro, vožnjo v mestu in zunaj njega pa močno olajšata tudi natančen 6-stopenjski menjalnik in električno podprt servovolan.

Hyundai-i20-074.1434400812.JPG.w.960px.jpg

Motor je sprva precej glasen, ko doseže delovno temperaturo, se trušč zmanjša, vseeno pa bi bila lahko zvočna izolacija boljša. S takšnim motorjem se tako ne bodo spoprijateljili tisti, ki se želijo do cilja popeljati v miru in tišini, je pa dobra izbira za tiste, ki v povprečju naredijo veliko kilometrov. Na testu smo v povprečju namreč porabili 5,3 litra goriva, z umirjeno vožnjo pa se je ta zlahka spustila pod pet litrov.

Hyundai-i20-300.1434400664.JPG.n.960px.jpg

V mestu bo voznik cenil obračalni krog (10,2 metra) in lahkotno manevriranje, pri višjih hitrostih pa bo volan ostal preveč odziven. Daljša medosna razdalja ob tem prinaša zanesljivo lego in več udobja, inženirji so tudi izboljšali podvozje in avto dobro požira neravnine, vseeno pa bi bil občutek na volanu lahko boljši in s tem vožnja prepričljivejša. Če smo med vožnjo napredek pohvalili pri manjšem i10 pa i20 po tej plati še nekoliko zaostaja za nekaterimi tekmeci in bo bolj zahtevne voznike pustil ravnodušne.

Hyundai-i20-081.1434400486.JPG.n.960px.jpg

Korejce na področju vozne dinamike tako čaka še nekaj dela, veliko bolje pa so se odrezali v prostornosti, notranjosti in pri opremi. Čeprav potniška kabina ostaja preprosta, i20 ponuja sodobno in prijetno okolje.

Hyundai-i20-311.1434400903.JPG.n.960px.jpg

Po kvaliteti vgrajenih materialov in izdelavi bi ga namreč lahko pripisali dražjim vozilom, plastika je na otip mehkejša in lepo obdelana, ergonomija sprejemljiva in udobje spredaj na visoki ravni. Za boljši vtis in počutje bi bilo sicer bolje, da bi imel avto kakšno drugo barvno kombinacijo, vendar tudi črna in siva nista pokvarila dejstva, da bi se lahko nahajali v avtu iz višjega razreda.

Hyundai-i20-324.1434401446.JPG.c.960px.jpg

Osvetlitev je klasično modra, osrednji zaslon pa je kljub tretjem nivoju opreme osnoven - torej majhen in preprost, vendar z vsemi nujno potrebnimi informacijami.

Hyundai-i20-307.1434401380.JPG.n.960px.jpg

Sedempalčni zaslon na dotik nam je tako nadomeščal pametni mobilnik, ki svoje mesto najde na dodatnem nosilcu s polnilcem sredi armaturke. Med vožnjo sicer varno opravlja svojo funkcijo, vseeno pa smo slišali pritožbe nad estetskim videzom tovrstnega pripomočka (in ga ob nerabi lahkotno pospravili v predal).

Hyundai-i20.1434401261.jpg.n.960px.jpg

V opremi Style poleg običajnih varnostnih elementov, šestih zračnih vreč ter vsega s spiska opreme Life in Comfort kupec dobi še: samodejno klimatsko napravo, volanski obroč v usnju in upravljavskimi gumbi, tempomat in omejevalec hitrosti, Bluetooth, USB in iPod priključek, merilnike z LCD zaslonom v sredini, dežni senzor, sredinski naslon s predalom, parkirne senzorje, dodatno zatemnjena stekla in opozorilni sistem za nenamerno zapuščanje voznega pasu.

Hyundai-i20-304.1434401705.JPG.s.960px.jpg

Sistem deluje dobro, a smo se bolj kot njega razveselili ogrevanih sedežev in volana v paketu Winter za 280 evrov - v hladnih dnevih pride še kako prav. Pogrešali pa smo sistem za samodejno zaviranje v sili, ki zna i20 stati tudi zvezdice na preizkusnem trku.

Hyundai-i20-331.1434401575.JPG.w.960px.jpg

Z novim i20 so pri Hyundaiju zahvaljujoč večjim meram storili korak naprej tudi v prostornosti potniške kabine. Po njihovih izračunih avto ponuja največ prostora za kolena potnikov spredaj in zadaj, vendar bodo višjerasli vozniki najbrž vseeno primorani sedeti bliže volanu, zadaj pa bosta udobno vseeno sedela zgolj dva odrasla - v širino namreč meri 173,5 cm. V osnovi i20 tako ostaja namenjen (pri)mestnim opravkom in manjšim družinam, ki se bodo razveselile za 31 litrov večjega prtljažnika.

Hyundai-i20-340.1434401851.JPG.w.960px.jpg

Zaradi dvojnega dna delno prilagodljiv prtljažnik je presenetljivo velik in skorajda rekorden, saj pogoltne 326 litrov (1.042 s podrto klopjo, ki tvori ravno dno). Prekosi ga le Škoda fabia, drugi pa ponujajo nekaj litrov manj.

Hyundai-i20-335.1434401932.JPG.e.960px.jpg

Hyundai i20 se je s svežo podobo in prostorno notranjostjo zelo dobro pripravil na novo poglavje. Če k njegovemu privlačnemu videzu dodamo še čut za podrobnosti, precej bogato opremo, skorajda rekorden prtljažnik, dobre vozne lastnosti in učinkovite motorje, potem je jasno, da je korejski proizvajalec tekmo za evropskega kupca vzel zares ter konkurenci prišel blizu, kot še nikoli.

Hyundai-i20-248.1434402105.JPG.w.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev