Mazdin predstavnik v Sloveniji, družba MMS, ima pred poletjem zelo sladke skrbi - pripeljali so robustni model, s katerim ne dohajajo povpraševanja. Pohod po slovenskih cestah in manj zahtevnih brezpotjih je namreč začela Mazda CX-3, manjši športni terenec na osnovi Mazde2 in s ceno od 15.480 evrov za 120-konjsko bencinsko različico z ročnim menjalnikom, opremo Emotion in prednjim pogonom. Gre za četrto letošnjo novost, morda celo najpomembnejšo, predvsem pa med (potencialnimi) kupci zelo težko pričakovano.
Zanimanje in povpraševanje kupcev po Mazdi CX-3 je bilo namreč že pred slovensko premiero tolikšno, da so nekaj pogodb sklenili še preden so ljudje avto sploh v živo videli in preizkusili. CX-3 tako na najboljši način potrjuje, da vstopa v enega najhitreje rastočih avtomobilskih razredov na stari celini in tudi slovenskem prostoru, datum njegovega tržnega rojstva pa skorajda ne bi mogel biti bolje izbran.
Letos naj bi bilo pri nas sicer prodanih približno 4.500 manjših športnih terencev, okoli pet odstotkov kupcev (200) pa naj bi jih poseglo po manjši Mazdi, kar pomeni, da bo vsaka peta na zadku nosila napis CX-3.
Ko pri Mazdi seštejejo vse barve (osem, izpostavili so novo keramično), motorje (2,0-litrska bencinarja G120, G150 in 1,5-litrski turbodizelski CD105), pogon (prednji in štirikolesni), menjalnik (ročni šeststopenjski ali samodejni) in opremo (emotion s klimo, challenge s samodejno klimo, 7-palčnim zaslonom in HMI vmesnikom, attraction s head-up zaslonom in športnimi merilniki, revolution in revolution top z usnjem), je v ceniku 17 različic, v MMS pa pravijo, da bodo Slovenci največkrat posegli po bencinski G120 različici s prednjim pogonom in opremo Challenge za 17.290 evrov.
Za močnejši G150 bencinski atmosferski motor je treba odšteti najmanj 22.390 evrov, vendar ima še štirikolesni pogon in drugi najboljši paket opreme Revolution. Vstop v svet dizlov se začne pri 19.090 evrov za opremo Challenge, sicer pa je za 1.800 evrov dražji kot bencinar, podobno je treba doplačati za štirikolesni pogon ali avtomatiko. Navigacija stane 500 evrov in to pri vseh paketih opreme.
Na slovenski premieri smo se znova lahko prepričali, da je rezultat oblikovalske filozofije kodo, ki temelji na daljnovzhodnem pojmovanju zlitosti konja in jahača, skupka tehnologij Skyactive, všečne notranjosti, premium materialov, višjega sedenja, varnostno-asistenčnih sistemov (radarski tempomat, sistem za preprečevanje trkov, aktivni LED žarometi), treh primernih motorjev, opcijskega štirikolesnega pogona in dovolj velikega prtljažnika (350-1.260 litrov) zadetek v polno.
Foto: Matej Kačič