Za velik, že več kot 50-odstotni delež lizinga pri financiranju novih osebnih avtomobilov je veliko razlogov. Proti njemu govorijo le višje obrestne mere kot pri posojilih in obvezno kasko zavarovanje, ki ga lizinške hiše zahtevajo za zavarovanje predmeta financiranja. V dobro pa lizingu štejemo hiter postopek odobritve, manj dokumentacije kot pri posojilu, ohlapnejše zavarovanje zaradi lastništva vozila in cenejši nakup avtomobilov, saj so avtomobili, financirani z lizingom, pogosto cenejši, kot če jih plačamo z gotovino. Trgovci se posla lotevajo različno, ali avto ponudijo brez dodatnega popusta in s financiranjem po ničelni obrestni meri ali pa pri financiranju še bolj znižajo ceno, dodaten popust pa si nazaj prislužijo z obrestmi.
Do clia z lizingom, denar pa na banko
Na primeru renaulta clia TCE90 dynamique, najbolje prodajanega avtomobila v Sloveniji, smo izračunali, da je nakup z lizingom celo cenejši kot z gotovino. Clio, financiran z ničodstotno obrestno mero, boste skupaj s stroški v petih letih preplačali za dobrih 500 evrov. Če bi privarčevani denar vezali za pet let na banki, pa bi ob rekordno nizki enoodstotni obrestni meri privarčevali skoraj 50, ob štiriodstotni pa že več kot 400 evrov (kar je sicer v prihodnjih nekaj letih skoraj nemogoče). Ob tem vam trgovec ob financiranju brezplačno doda še podaljšano jamstvo pet let ali sto tisoč kilometrov.
Prelepo, da bi bilo res? Niti ne, posebnih zvijač ni. Lizing je namreč dober pospeševalec prodaje, česar se trgovci, distributerji in lizinške hiše, ki med seboj tesno sodelujejo, dobro zavedajo. To ne velja le za clia in renaulte, ampak tudi za druge avtomobilske znamke.
Trgovci niso nori, v ozadju je dober načrt
Direktor Summit Leasinga Mitja Otorepec pojasnjuje, da se takšna praksa na prvi pogled sicer zdi precej nenavadna. V ozadju pa je interes posameznih znamk, da s stranko zgradijo čim bolj celosten in dolgoročen poslovni odnos. Izkušnje namreč kažejo, da sta zadovoljstvo in s tem povezana zvestoba strank posameznim avtomobilskim znamkam, ki se odločajo za celostne rešitve, praviloma večja kot pri tistih, ki se odločajo samo za nakup z gotovino brez kakršnihkoli drugih dodatnih storitev. V nekaterih primerih pa je lizing primeren tudi za znižanje cene avtomobila. Če bi trgovec ceno že na ceniku znižal za 20, 30 odstotkov, bi jo težko še kdaj dvignil. Velik popust, skrit v lizinškem obroku, pa je manj očiten.