Avto

Vožnja v nasprotno smer vse prej kot redek pojav

Vožnja v nasprotno smer po avtocesti je tudi v Sloveniji eden izmed ključnih prometnih problemov, lani smo zabeležili okoli 200 takšnih primerov. Ključni dejavnik je alkohol, nezanemarljiva pa ni niti gospodarska škoda zaradi nesreče in posledično zastoja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.06.2015 14:45
Čas branja: 2 min

Vožnja v nasprotno smer po avtocesti je pri nas eden izmed ključnih prometnih problemov. V minulem letu je bila policija obveščena o približno 200 primerih takšne vožnje, dve sta se končali s smrtnim izidom. Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) je zato organizirala posvet o tej problematiki, na katerem so sodelovali številni strokovnjaki, z ugotovitvami posveta pa bodo seznanili infrastrukturno in zdravstveno ministrstvo ter Agencijo za varnost v prometu.

Pogost vzrok so alkohol, psihične težave, manjkrat objestnost

Vodja sektorja prometne policije Generalne policijske uprave Ivan Kapun je povedal, da sta se od 200 lanskih primerov vožnje v nasprotno smer po avtocesti dve končali s smrtnim izidom. V obeh primerih sta voznika, ki sta zakrivila prekrška, vozila pod vplivom alkohola. Poleg alkoholiziranosti so pogost vzrok za takšno vožnjo tudi psihične ali druge zdravstvene težave, manjkrat pa objestnost.

DARS-napacna-smer.1413189941.JPG.w.960px.jpg

Da opitost predstavlja velik problem, je izpostavil tudi generalni sekretar AMZS Robert Štaba. Predsednik Prometnotehniškega inštituta Peter Lipar je dejal, da raziskave iz ZDA ugotavljajo, da pri voznikih pod vplivom alkohola ali drog, ki vozijo v nasprotno smer, ne moreš storiti nič. Namesto tega moraš na nevarnost opozoriti ostale udeležence v prometu.

Kot najboljše tehnološke rešitve so bile omenjene radarske sonde in indukcijske zanke. Štaba je tudi izpostavil, da imajo v nekaterih tujih državah avtocestno policijo.

Inštruktor varne vožnje Brane Legan je dal napotke, kako ravnati v primeru, da naletimo na voznika, ki vozi v nasprotno smer. Po njegovih besedah je pomembno, da udeleženci v prometu zaznajo, da se nekaj dogaja, zato morajo biti pozorni. Priporočeno je spremljanje radijskega programa, kjer so pogosto objavljene prometne informacije. Ko opazijo vožnjo v napačno smer, morajo takoj zmanjšati hitrost in se umakniti na desni pas, po potrebi pa tudi na odstavni pas.

Starost sama po sebi ni problem

Štaba je izpostavil, da je danes po svetu prisoten izrazit trend mobilnosti do zadnjega dne svojega življenja, tako da je na cestah prisotnih tudi veliko starostnikov. Vodja sektorja za razvoj in koordinacijo varnosti cestnega prometa Agencije za varnost v prometu Vesna Marinko je dejala, da starost sama po sebi ni problem, saj so starejši izkušeni vozniki. Problem so težave, ki spremljajo starost, zlasti slabitev kognitivnih in fizičnih sposobnosti. V ta namen so na agenciji pripravili program Sožitje za večjo varnost cestnega prometa.

Globa za vožnjo v nasprotno smer je 1200 evrov in 18 kazenskih točk. Direktor Združenja za promet na Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever je dejal, da takšni prometni dogodki škodujejo tudi gospodarstvu. Ena minuta zastoja naj bi za tovorno vozilo predstavljala 1,73 evra izgube.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Dražbe
Policija na dražbo pošilja dva konja in tri pse; cene od 150 do 500 evrov
Dražbe
DražbeAleš Perčič Policija na dražbo pošilja dva konja in tri pse; cene od 150 do 500 evrov

Policija išče nove lastnike petih "upokojenih" službenih živali

FINANCE
Manager
Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti
Manager
ManagerNataša Koražija Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti 5

»Za elektrifikacijo potrebujemo 15 minut, ne 15 let,« pravijo na Švedskem, kjer smo preizkusili rešitev za elektrificiran cestni tovorni promet. Na Finskem pa smo testirali samovozeče robotske minibuse, ki bodo kmalu na rednih mestnih linijah.

FINANCE
Okolje & energija
Slovenija, Avstrija in Madžarska skupaj na pot avtonomne mobilnosti
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Slovenija, Avstrija in Madžarska skupaj na pot avtonomne mobilnosti

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je v Budimpešti z avstrijskim zveznim ministrom za promet Norbertom Hoferjem in ministrom za državni razvoj Madžarske Mihályjem Vargo podpisal Memorandum o čezmejnem sodelovanju pri razvoju in preizkušanju električnih, povezanih in avtonomnih mobilnostnih storitev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Okolje & energija
Med izganjalci dizla tudi Rim. Vendar ne zaradi zdravja meščanov.
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Med izganjalci dizla tudi Rim. Vendar ne zaradi zdravja meščanov.

»Rim se je odločil, da bo leta 2024 prepovedal vožnjo z dizli v zgodovinskem središču mesta,« je včeraj povedala županja Virginia Raggi.

FINANCE
Avto
Do varnejših cest brez alkohola in z vožnjami v pižamah
Avto
AvtoUroš Božin Do varnejših cest brez alkohola in z vožnjami v pižamah

Iniciativa je najbolj prepoznavna po vožnjah poškodovancev v prometnih nesrečah, ki mlade varno in brezplačno vozijo z zabav domov (podnaslov)

FINANCE
Avto
Izkupiček radarskega maratona: 824 prekoračitev in prestrašeni voznik na Gorenjskem
Avto
AvtoMiloš Milač Izkupiček radarskega maratona: 824 prekoračitev in prestrašeni voznik na Gorenjskem

Kljub opozorilom in natančnih informacijah o radarskih meritvah, si je včeraj na Dolenjskem voznik privoščil drvenje s 187 na uro, na Gorenjskem pa so našli prepočasnega voznika, ki je po avtocesti vozil 46 na uro

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)