Po treh letih prodaje so se pri Toyoti odločili, da je čas za kozmetično prenovo njihovega »zlatnika«, petvratnega in karavanskega aurisa druge generacije. Njegovo ime naj bi namreč napeljevalo na zlato in tudi avro, v Evropi in tudi pri nas pa je bil s svojimi ostrimi linijami razmeroma dobro sprejet. V prenovljeni podobi naj bi še lažje našel pot do srca kupcev, tudi na račun lične armaturke, večje varnosti, novih motorjev, boljših voznih lastnosti in manj trušča v notranjosti.
Uvod v prenovljeni Toyotin auris - pri nas bo na voljo od 22. junija za podoben denar kot do zdaj in z več opreme - se je začel že na letalu. S šefom slovenske Toyote Gašperjem Picljem smo spregovorili tudi o predhodniku in naših pozitivnih izkušnjah.
Toyota je z njim v največjem razredu na Stari celini kupcem še dodatno odprla vrata v svet hibridov, da gre za zelo dobro pot pa dokazujejo prodajne številke - hibridna različica je najbolje prodajana v ponudbi, lani pa so jih prodali 178 tisoč. Okroglih sto tisoč več kot leta 2010, kar dokazuje vse večjo ekološko ozaveščenost med kupci, hibrid pa je pomembna alternativa tudi v Sloveniji.
- Toyota auris - cenik (0 KB)
Do pred kratkim aktualnemu aurisu prav dosti nismo mogli zameriti, s hibridno različico TS smo pred letom in pol umirjeno in udobno nabirali kilometre, pohvalili tudi varčnega 1,4-litrskega dizla, ena redkih zamer pa je šla na račun armaturne plošče - nenazadnje gre za del vozila, ki je vozniku in potnikom ves čas pred očmi. Če nam je bila že do zdaj športna in atraktivna oblika karavanskega aurisa všeč in je tudi sicer privabljala poglede, smo armaturki namenili malce bolj piker pogled. V šali nam je namreč delovala, kot bi se je ob pitju sakeja lotili trije oblikovalci, po prekrokani noči pa ji za konec namenili še arhaično digitalno uro.
Ura s prenovo sicer ostaja, vendar zdaj na posrečen način dopolnjuje veliko bolj skladne in elegantne linije osrednjega dela armaturne plošče. Ta je po novem manj oglata, vsi elementi (stikala klimatske naprave, gretja sedežev, ...) so bolj smiselno povezani, na sredinski konzoli pa kraljuje 7-palčni osrednji zaslon na dotik, s katerim s pomočjo neizbočenih stikal krmilimo infozabavni sistem - podobno kot pri sodobnejši beli tehniki. Zaslon je ob tem pregleden in preprost za uporabo. Oblikovalci so se posvetili tudi materialom, ki so zdaj mehkejši na otip, občutek cenenosti pa je izginil tudi s pomočjo novih kombinacij tkanin.
Med testnimi vožnjami so v oči padli tudi spremenjeni zračniki, ti v obliki turbine delujejo sila všečno. Spremenjena je tudi instrumentna plošča pred voznikom, števec in merilnik vrtljajev sta v valju, med njima pa je 4,3-palčni informacijski zaslon. Tam spremljamo podatke s potovalnega računalnika, v menijih pa upravljamo tudi z novim varnostnim sistemom Toyota Safety Sense (TSS), ki je pri nižjih stopnjah opreme ob začetku prodaje na voljo po polovični ceni 440 evrov, pri hibridni različici pa je del standardne opreme. Pri Toyoti menijo, da si bo TSS tudi zaradi ugodne cene - konkurenca je do štirikrat dražja - do konca leta omislilo 70 odstotkov kupcev.
Če Toyote že pregovorno veljajo za zelo zanesljive in hkrati preproste, jih tako vse bolj spremljajo tudi številni sodobni varnostni pripomočki, ki vozniku in potnikom lajšajo vožnjo ali pa pripomorejo k večji varnosti. Pri Toyoti v sklopu TSS tako ponujajo štiri različne varnostno-asistenčne sisteme: sistem za samodejno zaviranje, sistem za branje ključnih prometnih znakov, sistem za samodejni preklop dolgih luči in sistem za nenadno menjavo voznega pasu. Toyota je za promocijo in demonstracijo sistema v Sloveniji za ves svet posnela tudi štiri simpatične filmčke, sistem TSS pa jeseni prihaja tudi v yarisa in ayga.
Če so 1,33-litrski bencinar s 73 kW (99 KM), prenovljeni 1,4-litrski dizel (ohranja 66 kW (90 KM) ter 205 Nm navora, vendar je na voljo od 1.400 vrtljajev dalje, prej 1.800 vrtljajev) in 1,8-litrski hibrid s 100 kW (136 KM) že dodobra znani - za vožnjo sila lahkotni in umirjeni hibrid se je vnovič izkazal z ugodno porabo, v okolici Bruslja se je ta ustalila pri dobrih petih litrih -, sta zdaj v ponudbi tudi novi 1,2-litrski turbo bencinar ter znani 1,6-litrski dizel. Slednji je nastal v sodelovanju z BMW in je v ponudbi nadomestil dvolitrski motor. Kupce naj bi prepričal z 82 kilovati (112 KM) in 270 Nm navora od 1.750 vrtljajev naprej.
Toyotini inženirji so kot kaže vse kritike glede vožnje in hrupa v potniški kabini vzeli zares, z boljšo izolacijo motornega prostora, menjalnika, vrat in armaturne plošče so poskrbeli za občutno zmanjšanje decibelov v kabini. K temu pripomorejo tudi spremenjeni odbijači in boljša aerodinamika, glasnost pa znižuje tudi izboljšano podvozje, predvsem na prednji premi. Če k temu dodamo še natančnejši volan, ki s pomočjo drugačnih nastavitev elektronike ponuja boljše povratne informacije s ceste, je jasno, da je prenovljeni auris naredil še korak naprej k boljši vozniški izkušnji na opravljenih poteh.
Foto: Matej Kačič