Avto

K nam že prihaja prenovljeni in varnejši auris

Iz prve vožnje Toyotinega aurisa hvalimo drznejšo zunanjost, cenovno ugoden varnostni paket, tišjo notranjost, izboljšano podvozje in nove motorje, oblikovalci pa so se vidno dotaknili tudi armaturne plošče

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.06.2015 08:31
Čas branja: 5 min

Toyota-auris-FL-010.1433916093.JPG.s.960px.jpg

Po treh letih prodaje so se pri Toyoti odločili, da je čas za kozmetično prenovo njihovega »zlatnika«, petvratnega in karavanskega aurisa druge generacije. Njegovo ime naj bi namreč napeljevalo na zlato in tudi avro, v Evropi in tudi pri nas pa je bil s svojimi ostrimi linijami razmeroma dobro sprejet. V prenovljeni podobi naj bi še lažje našel pot do srca kupcev, tudi na račun lične armaturke, večje varnosti, novih motorjev, boljših voznih lastnosti in manj trušča v notranjosti.

Toyota-auris-FL-024.1433915984.JPG.e.960px.jpg

S prenovo je auris na oko postal malce nižji in širši, hkrati bolj eleganten in samozavesten, spredaj in zadaj je dobil nove luči. Za večjo prepoznavnost modela poskrbijo krom na nosu z značilnim podpisom v obliki črke X ter dnevne in zadnje luči v LED-tehniki, meglenke pa so pomaknjene povsem na rob še malce bolj športnih odbijačev. Na voljo sta dva nova modra odtenka ter 16- in 17-palčna platišča, spremenili so še anteno. Spremembe morda celo niso velike, vendar se jih opazi, obenem so izpeljane prefinjeno in všečno.

Toyota-auris-FL-127.1433915840.JPG.n.960px.jpg

Uvod v prenovljeni Toyotin auris - pri nas bo na voljo od 22. junija za podoben denar kot do zdaj in z več opreme - se je začel že na letalu. S šefom slovenske Toyote Gašperjem Picljem smo spregovorili tudi o predhodniku in naših pozitivnih izkušnjah.

Toyota-auris-FL-205.1433916273.JPG.s.960px.jpg

Toyota je z njim v največjem razredu na Stari celini kupcem še dodatno odprla vrata v svet hibridov, da gre za zelo dobro pot pa dokazujejo prodajne številke - hibridna različica je najbolje prodajana v ponudbi, lani pa so jih prodali 178 tisoč. Okroglih sto tisoč več kot leta 2010, kar dokazuje vse večjo ekološko ozaveščenost med kupci, hibrid pa je pomembna alternativa tudi v Sloveniji.

Toyota-auris-FL-015.1433914929.JPG.w.960px.jpg

Toyota je v Sloveniji lani prodala 431 aurisov, tretjino hibridnih, prevladovala pa je karavanska različica Touring Sports. Tudi s prenovo sta na voljo petvratna kombilimuzina in 850 evrov dražji karavan ter novi paket opreme Style. Najdražji je hibridni auris za 19.800 evrov, kar je 350 evrov manj kot prej. Najcenejši med aurisi je model 1,33 Terra za akcijskih 14.500 evrov, z boljšo opremo Luna je tisočaka dražji. Za novi 1,2-litrski turbo bencinar (nadomešča bencinski 1.6) je na istem nivoju opreme treba dodati 1.000 evrov (16.500), za 1.4 D-4D dizla še 700 evrov (17.200), za drugo novost 1.6 D-4D dizel (nadomešča 2.0D) pa še 1.200 evrov oziroma 18.400 evrov.

Toyota-auris-FL-129.1433914670.JPG.n.960px.jpg

Do pred kratkim aktualnemu aurisu prav dosti nismo mogli zameriti, s hibridno različico TS smo pred letom in pol umirjeno in udobno nabirali kilometre, pohvalili tudi varčnega 1,4-litrskega dizla, ena redkih zamer pa je šla na račun armaturne plošče - nenazadnje gre za del vozila, ki je vozniku in potnikom ves čas pred očmi. Če nam je bila že do zdaj športna in atraktivna oblika karavanskega aurisa všeč in je tudi sicer privabljala poglede, smo armaturki namenili malce bolj piker pogled. V šali nam je namreč delovala, kot bi se je ob pitju sakeja lotili trije oblikovalci, po prekrokani noči pa ji za konec namenili še arhaično digitalno uro.

Toyota-auris-FL-094.1433914403.JPG.n.960px.jpg

Ura s prenovo sicer ostaja, vendar zdaj na posrečen način dopolnjuje veliko bolj skladne in elegantne linije osrednjega dela armaturne plošče. Ta je po novem manj oglata, vsi elementi (stikala klimatske naprave, gretja sedežev, ...) so bolj smiselno povezani, na sredinski konzoli pa kraljuje 7-palčni osrednji zaslon na dotik, s katerim s pomočjo neizbočenih stikal krmilimo infozabavni sistem - podobno kot pri sodobnejši beli tehniki. Zaslon je ob tem pregleden in preprost za uporabo. Oblikovalci so se posvetili tudi materialom, ki so zdaj mehkejši na otip, občutek cenenosti pa je izginil tudi s pomočjo novih kombinacij tkanin.

Toyota-auris-FL-325.1433914111.JPG.s.960px.jpg

Med testnimi vožnjami so v oči padli tudi spremenjeni zračniki, ti v obliki turbine delujejo sila všečno. Spremenjena je tudi instrumentna plošča pred voznikom, števec in merilnik vrtljajev sta v valju, med njima pa je 4,3-palčni informacijski zaslon. Tam spremljamo podatke s potovalnega računalnika, v menijih pa upravljamo tudi z novim varnostnim sistemom Toyota Safety Sense (TSS), ki je pri nižjih stopnjah opreme ob začetku prodaje na voljo po polovični ceni 440 evrov, pri hibridni različici pa je del standardne opreme. Pri Toyoti menijo, da si bo TSS tudi zaradi ugodne cene - konkurenca je do štirikrat dražja - do konca leta omislilo 70 odstotkov kupcev.

Toyota-auris-FL-115.1433914233.JPG.n.960px.jpg

Če Toyote že pregovorno veljajo za zelo zanesljive in hkrati preproste, jih tako vse bolj spremljajo tudi številni sodobni varnostni pripomočki, ki vozniku in potnikom lajšajo vožnjo ali pa pripomorejo k večji varnosti. Pri Toyoti v sklopu TSS tako ponujajo štiri različne varnostno-asistenčne sisteme: sistem za samodejno zaviranje, sistem za branje ključnih prometnih znakov, sistem za samodejni preklop dolgih luči in sistem za nenadno menjavo voznega pasu. Toyota je za promocijo in demonstracijo sistema v Sloveniji za ves svet posnela tudi štiri simpatične filmčke, sistem TSS pa jeseni prihaja tudi v yarisa in ayga.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

V praksi smo preizkusili sistem za nenadno menjavo voznega pasu, branje znakov in sistem za samodejno zaviranje. Za slednjega lahko rečemo, da je v mestnih središčih postal že skorajda nujen del opreme, s pomočjo radarja Lidar in kamere deluje od hitrosti 10 do 80 km/h. Vmes nas z zvočnimi in vizualnimi znaki opozori na nevarnost naleta, vozilo pa je sposoben ustaviti do 30 km/h ter tako preprečiti neljube posledice. Tudi sistem za prepoznavo znakov deluje odlično, aktualne omejitve in prepovedi nam prikazuje na zaslonu med merilniki in navigacijski napravi. Sistem za nenadno spremembo pasu nas opozori z zvočnim in vizualnim signalom, samodejno prilagajanje dolgih luči pa prav tako pripomore k večji varnosti in udobju med vožnjo.

Toyota-auris-FL-179.1433915639.JPG.w.960px.jpg

Če so 1,33-litrski bencinar s 73 kW (99 KM), prenovljeni 1,4-litrski dizel (ohranja 66 kW (90 KM) ter 205 Nm navora, vendar je na voljo od 1.400 vrtljajev dalje, prej 1.800 vrtljajev) in 1,8-litrski hibrid s 100 kW (136 KM) že dodobra znani - za vožnjo sila lahkotni in umirjeni hibrid se je vnovič izkazal z ugodno porabo, v okolici Bruslja se je ta ustalila pri dobrih petih litrih -, sta zdaj v ponudbi tudi novi 1,2-litrski turbo bencinar ter znani 1,6-litrski dizel. Slednji je nastal v sodelovanju z BMW in je v ponudbi nadomestil dvolitrski motor. Kupce naj bi prepričal z 82 kilovati (112 KM) in 270 Nm navora od 1.750 vrtljajev naprej.

Toyota-auris-FL-153.1433913976.JPG.w.960px.jpg

Povsem novi 1,2-litrski štirivaljni turbobencinar D4-T zmore 85 kilovatov (116 KM) ter 185 Nm navora že od 1.500 vrtljajev naprej, iz ponudbe pa je izrinil atmosferski 1,6-litrski motor - za doplačilo 1.400 evrov je na voljo tudi s CVT samodejnim menjalnikom. Motor za delovanje uporablja tako Ottov kot tudi Atkinsonov cikel ter s tem še pred zgorevanjem goriva omogoča več vbrizgov. Opremili so ga z malo turbino ter z novim sistemom krmiljenja ventilov, v praksi pa je motor tih in miren. V prostem teku ga tako sploh ni moč slišati, med 1.500-4.000 vrtljaji pa ponuja dovolj navora za udobno in varčno vožnjo, vse skupaj pa ugodno pospremijo še suvereno podvozje in izpopolnjena zvočna izolacija, v povprečju pa smo porabili 6,1 litra goriva.

Toyota-auris-FL-224.1433915200.JPG.s.960px.jpg

Toyotini inženirji so kot kaže vse kritike glede vožnje in hrupa v potniški kabini vzeli zares, z boljšo izolacijo motornega prostora, menjalnika, vrat in armaturne plošče so poskrbeli za občutno zmanjšanje decibelov v kabini. K temu pripomorejo tudi spremenjeni odbijači in boljša aerodinamika, glasnost pa znižuje tudi izboljšano podvozje, predvsem na prednji premi. Če k temu dodamo še natančnejši volan, ki s pomočjo drugačnih nastavitev elektronike ponuja boljše povratne informacije s ceste, je jasno, da je prenovljeni auris naredil še korak naprej k boljši vozniški izkušnji na opravljenih poteh.

Toyota-auris-FL-038.1433915415.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.01.2014
FINANCE
Avto
Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna
Avto
AvtoMiloš Milač Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna

Novi auris je daljši, širši, nižji in bolj športen. Namesto dizelskega motorja ga poganjata dva hibrida in klasičen turbo bencinski motor

FINANCE
Avto
Toyota ukinja auris, ostaja corolla
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota ukinja auris, ostaja corolla

Od japonske Toyote nismo navajeni preobratov, a do njih občasno vseeno pride. Leta 2006 so ravno zaradi slabe prepoznavnosti in globalnega imena corolla v Evropi pričeli pisati novo zgodbo z novim imenom auris. Po 13 letih se auris poslavlja, na vrsti je ponovno corolla.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.