Pred desetletjem so bili športni terenci na naših cestah še sila redki, Na cesti smo srečevali toyote rav4, honde CR-V, bolj terenske suzukije, prve Korejce tega razreda in razkošne nemške trojice. Danes je drugače, govori statistika in pogled na ceste. Veliki so ostali, kompaktni so se namnožili, mali pa eksplodirali. Razred v katerega sodi renaultov captur je v največjem vzponu. Vsi športni terenci skupaj so lani prepričali 642 tisoč Evropejcev in dobrih 4.000 Slovencev, leta 2020 bo evropska prodaja dosegla 1,3 milijone (desetino trga), slovenska pa bo glede na preteklost po deležu sledila.
Zgornje vrstice pojasnjujejo prvi razloga zakaj je Renault malemu 4,15 metra dolgemu capturju dodal še 4,45 metra dolg kadjar. Drugi pomemben razlog so zaslužki, ki so kljub že kar veliki gneči še vedno boljši kot v klasičnih razredih, kjer je jkonkurenca še hujša, zanimanje kupcev pa manjše. Renaultov vstop v ta priljubljen razred je zato logičen. Sicer ni prvi, pred sedmimi leti je srečo poskusil koleos. V maroški divjini se je dobro izkazal, a ga kupci niso najbolje sprejeli. Novi kadjar je bolj posrečen z vidika oblike, zasnove, prostornosti, varčnosti in varnosti, verjamejo v Renaultu in na novinca stavijo veliko.
"O prodajnih načrtih ne govorimo, ciljamo pa na vrh prodaje v razredu," je na tiskovni konferenci napovedal direktor prodaje Renaulta v Sloveniji Marjan Murn, ki takšnih izjav ponavadi ne daje, če ne misli resno. V družbi so prepričani, da je kadjar tipičen slovenski avto z vidika uporabnosti, prilagodljivosti, robustnosti, ki je pogodu zahtevnim razmeram na naših cestah in aktivnosti, ki se jih poslužujejo številni Slovenci.
Kadjar na že omenjenih zunanjih merah ponuja prostorno in dobro izkoriščeno okolje, potnike čaka zračno okolje podkrepljeno z 90 oziroma 91 centimetri prostora od sedalnega dela sedežev do stropa, 22 centimetrov prostora za kolena zadaj sedečih in 472 do 1.478 litrov prtljažnika, ki je izdaten tudi po dolžini. Če poleg zadnjih sedežev podremo še naslon sopotnikovega sedeža, lahko v kadjarja pospravite 2,56 metra dolg predmet, surf desko ali kaj drugega. Voznikovo okolje je sodobno, v najbogatejšem paketu sta sedempalčna zaslona dva - med merilniki in na sredinski konzoli. Asistenčnih sistemov je veliko, med njimi tudi sistem za zaviranje v sili, pomočnik za bočno ali prečno samodejno parkiranje,... Robustnost poleg 19 oziroma kar 20 (4WD) oddaljenosti karoserije od tal nakazuje držalo za roke na desni strani sredinske konzole.
Kadjar je zapeljal na že zrel trg kompaktnih športnih SUV, tekmecev ne manjka, cene pa se še vedno ugodno visoke za proizvajalce in prodajalce. Na prvi pogled to velja tudi za kadjar, ki se giblje v cenovnem razponu od 20 do 29 tisoč evrov. Za slabih 20 tisočakov dobite prednji pogon, 1,2 litrski štirivaljni turbo bencinar s 96 kilovati in opremo life, ki je že kar bogata. Poleg bogate varnosti ima še sedempalčni zaslon med merilniki, klimatsko napravo, LED dnevne in zadnje luči, tempomat in omejevalnik hitrosti,... Enako opremljen vstopni dizel 1,5 DCi s 81 kilovati stane 21.400 evrov, najmočnejši dizel 1,6 DCi s 96 kilovati pa najmanj 24.900 evrov, a je opremljen z boljšim paketom Xmod, od primerljivega 1,5 DCi Xmod je 1.300 evrov dražji. Štirikolesni pogon z elektronskim prenosom moči na zadnja kolesa (razmerje 50:50 je moč tudi "zakleniti" s tipko lock) boste v kadjarju dobili le pri najmočnejšem dizlu za najmanj 26.900 evrov, doplačilo je dva tisoč evrov.
Kaj pravi cenovna primerjava s tekmeci
Omenjene cene niso nizke, so pa upoštevaje bogato vsebino, varčne motorje (dizelska porabita med 3,8 in 4,9 litra, bencinski 5,7 litra), prostornost in sodobnost ter ugoden paket financiranja primerljive s starejšimi in manj sodobnimi tekmeci. Denimo osnovni kadjar z 1,2 litrskim bencinskim motorjem Energy TCe 130 stane 19.900, upoštevaje brezobrestno financiranje je dodaten prihranek za kupca osem odstotkov, torej okoli 1.600 evrov, uradnega popusta, ki bi dejansko znižal ceno pa ni. Kadjarjev najbližji tekmec je bratranec qashqai, nekaj krajši in manj prostoren, tudi s šibkejšim bencinskim motorjem 1.2 s 81 kilovati stane med 17.250 in 17.770 evrov (odvisno od trgovca), zanj pa ponujajo brezobrestno financiranje polovico takoj in polovico po enem letu, dizelski qashqai 1.5 DCi pa slabih 20 tisočakov. Korejska tekmeca, ki že čakata na naslednike, imata podobne cene. Bencinska kia sportage stane 17, dizelska pa 19.490 evrov, hyundai iX35 pa je v bencinski različici nekaj dražji - 17.670 evrov, v dizelski pa je s ceno pod 19 tisočaki najugodnejši.
Kadjar je moško ime, ki je sestavljeno iz besed "kad" in "jar". Kad- izhaja iz besede "quad", navdih zanj je povzet neposredno iz sveta terenskih štirikolesnikov, za katere se tudi pri nas morda najpogosteje uporablja angleški naziv quad. Drugi del imena, -jar izhaja iz francoskih besed "agile" in "jaillir" ter spominja na agilnost oziroma nenadno pojavnost. Zven in zapis naziva novega modela imata odtenek eksotičnosti, ki prav vabi k novim pustolovščinam in odkrivanju še neznanih obzorij. Matej Kačič
Foto: Miloš Milač in Renault