Avto

Čisto prava igračka

Smart fortwo je dokazal, da je kljub majhnim meram postal še kako zaresen avtomobil(ček), ki največ dva in njuno prtljago lahko prepelje še kam dlje kot le na drugi konec mesta

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.06.2015 06:00
Čas branja: 6 min

Smart-ForTwo-218.1433282100.JPG.n.960px.jpg

Mali in okrogli Smart fortwo tudi v tretje ostaja prav posebna in originalna avtomobilska igračka. Ob številnih bolj ali manj hudomušnih pripombah na račun oblike in velikosti novega Smarta fortwo namreč skorajda ni šlo brez vzporednic s slavnim jajčkom presenečenja, ki v sebi skriva igračko - takšno zanimivo, simpatično, vsakdanje uporabno, sila zabavno in predvsem unikatno.

Smart-ForTwo-199.1433284276.JPG.n.960px.jpg

Smart že od leta 1998 na cestah praktično nima prave konkurence ter ostaja eden in edini svoje vrste. Dvosedežni in že kar smešno kratki mestni malček s pogonom zadaj je v tem času zaradi svojih mer in neverjetne okretnosti postal svojevrstni kult (prodali so jih 1,6 milijona), prava zvezda v večjih mestih, njegovo poslanstvo pa bo lahkotno nadaljevala tudi tretja generacija najmlajše evropske avtomobilske znamke.

Smart-ForTwo-182.1433282779.JPG.c.960px.jpg

Brez njega si bližnjega in s pločevino na ozkih ulicah popolnoma zabasanega Trsta skorajda ne moremo predstavljati, tudi v večjih slovenskih mestih Smarti prve in druge generacije obračajo skoraj na mestu, najdejo še tako majhno luknjo na parkirišču ali pa navihano „kukajo" postavljeni pravokotno na vzdolžnih parkirnih mestih. Nekateri mimoidoči ob tem poziranju tudi vihajo nos, a v resnici bi tudi sami z njim gotovo izvajali raznorazne pobalinske trike. Tudi sami smo se temu nekaj časa zavestno upirali, a vendarle kaj hitro popustili.

Smart-ForTwo-313.1433284349.JPG.w.960px.jpg

Pri Smartu, ki je del koncerna Daimler, so tretjo generacijo zasnovali vzporedno z večjim ForFour (in Renaultovim twingom), zato si manjši ForTwo z njim deli tudi kar nekaj bistvenih elementov in sestavnih delov. Skorajda identična sta si do C stebrička, kar velja tudi za notranjost in testni pogonski sklop - dokaj živahni litrski trivaljnik z 52 kilovati (71 KM) in 91 Nm navora pri 2.850 vrtljajih v minuti ter petstopenjski ročni menjalnik.

20150309-102321

Številke povedo, da je novi Smart v dolžino takšen kot prej, na novo zasnovanem podvozju namreč meri 2,69 metra. V povsem drugačni luči se ta številka pokaže, ko novinca postavimo ob bok prvi generaciji. Ta je v dolžino namreč merila zgolj dva metra in pol (ob 181 cm medosne razdalje), v širino pa dober meter in pol. Smart je v drugo zrasel na 2,69 metra (187 cm medosne) ter se poširil na 156 cm, tretja generacija pa je še za konkretnih 10 centimetrov širša, kar v ovinkih (ob zadaj širših pnevmatikah) prinaša tudi boljšo lego in vodljivost.

20150301-160237

V novem Smartu občutek utesnjenosti tako dodobra zgine, saj na 166 cm širine (in 156 cm višine) nudi dovolj prostora za ramena in komolce (ter glave) obeh potnikov. S tem je počutje že takšno, kot bi sedel v kakšnem večjem avtu. Na majhnost te spomni zgolj oziranje čez ramo nazaj pri vzvratni vožnji in parkiranju, ko se vedno znova začudiš, (do) kam in kako vse lahko spraviš avtomobil. Tistega za seboj lahko z roko že skorajda pobožaš pa je še vedno nekaj prostora na voljo.

Smart-ForTwo-343.1433285505.JPG.e.960px.jpg

Za Smart ForTwo s šibkejšim 45-kilovatnim motorjem (61 KM) in brez klime je treba odšteti najmanj 9.990 tisoč evrov, kar glede na mere ni poceni, vseeno pa je cena glede na celotni paket upravičena. Osnovna cena 52-kilovatnega (71 KM) znaša 10.490 evrov, 66-kilovatni (90 KM) pa stane 11.690 evrov. Višji nivo opremo Passion avto podraži za 1.490 evrov, Prime za 2.090, Proxy pa za 3.560 evrov. Testni Passion z nekaj dodatki je stal 14.130 evrov, imel je tudi panoramsko streho, pogrešili smo le dodatni inštrument z merilnikom vrtljajev (158 evrov).

Smart-ForTwo-353.1433284794.JPG.n.960px.jpg

Večji Smart ForFour (in twingo) sta se zaradi svoje zasnove motorja in pogona zadaj ter posledično 45-stopinjskega obračanja prednjih koles izkazala kot prava kralja mestnih ulic, a je mali Smart letvico okretnosti dvignil še pol stopničke višje. Z enako zasnovo in še krajšo medosno razdaljo ga je tako moč obrniti skoraj na mestu, kar vedno znova nariše nasmeh na obrazu.

Smart-ForTwo-284.1433285933.JPG.n.960px.jpg

Obračalni krog od kolesa do kolesa je namreč rekordno majhen in znaša 6,95 metra, manevriranje ter parkiranje pa poleg kratke dolžine olajšajo še neposredno krmiljenje s spremenljivim prestavnim razmerjem, dober položaj sedenja ter spodoben pregled na vse strani.

20150301-160010

Pogled desno prek rame nekoliko ovira zadnji stebriček, skorajda idealno parkiranje v mišjo luknjo pa delno onemogočajo zares dolga vrata. Zasedejo namreč več kot pol dolžine avtomobila, na sredini pa imajo še dodaten rob, tako je kobacanje iz vozila na ozkih parkiriščih brez dotikov s tujo pločevino ali kako steno lahko tudi pravi projekt. Po nekaj takšnih poskusih smo ugotovili, da bi vrata za oceno odlično vsekakor morala biti krajša.

Smart-ForTwo-238.1433282431.JPG.n.960px.jpg

Smart ima v ponudbi različne pakete opreme, ki omogočajo tudi nekaj individualizacije. V notranjosti voznika in sopotnika sicer pričaka mladostna, zanimiva, razgibana in kvalitetno izdelana armaturna plošča, ki je v paketu Passion skupaj s sredinskim delom vrat lahko odeta v privlačno oranžno tkanino - blago je ob tem takšno, da se bo vanj rad ulovil prah in druga umazanija. Sopotniki so se večinoma navduševali in zabavali z vrtljivimi okroglimi režami za zrak, pozornost pa je pritegnil tudi drsnik za samodejno uravnavanje temperature v vozilu, ki spominja na lupo.

Smart-ForTwo-248.1433286692.JPG.n.960px.jpg

Merilnik hitrosti ima v sredini barvni večnamenski zaslon, volan je fiksen z nekaj tipkami, prestavna ročica poznana iz Renaultov (in Dacij), sredinska konzola pa ukrojena po vzoru tiste iz Mercedesa - za navigacijo bo sicer moral poskrbeti vaš mobilnik.

Smart-ForTwo-270.1433285669.JPG.n.960px.jpg

Prostora za odlaganje drobnarij in plastenk je kar nekaj - denimo v vratih in ob vznožju prestavne ročice, znova pa nas je navdušil stranski predalček, ki ga je moč izvleči. Tokrat smo morali shajati brez držala za pametni mobilnik, zato smo še toliko bolj pogrešali kakšen odlagalni prostor med sedežema, pri čemer pa se sovoznikov lahko poklopi in omogoči prevoz 1,55 metra dolgih predmetov.

Smart-ForTwo-247.1433285739.JPG.w.960px.jpg

V prtljažnik gresta dva manjša kovčka oziroma kar 260 litrov prtljage - 40 več kot prej -, pri tem manjše predmete lahkotno in priročno naložimo kar skozi odprtino zadnjega stekla, za večje pa odpremo zadek. Ta se ob tem spremeni v uporabno polico z nosilnostjo do 100 kg, v sebi skriva dodaten prostor za razne malenkosti, še nekaj manjših in ožjih predmetov pa lahko pospravimo v rolo z mrežastim žepom za sedežema.

Smart-ForTwo-257.1433285791.JPG.n.960px.jpg

Testnega Smarta je poganjala močnejša različica atmosferskega motorja z 52 kilovati, ki se ob 880 kilogramih suhe teže izkaže kot sprejemljiva in dokaj varčna izbira. Med našim druženjem je v povprečju porabil med 5,5 in 6,7 litra goriva na sto prevoženih kilometrov. Z njim Smart z mesta do 100 km/h pospeši v 14,4 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 151 km/h. Motor od moči resda ne poka, zadka ob še tako hudem prizadevanju voznika ne bo odneslo, v redkih mejnih situacijah na spolzkem asfaltu, v dežju ali snegu pa ga bo še dodatno umirila stabilnostna elektronika.

Smart-ForTwo-500.1433284884.JPG.n.960px.jpg

Dirkaško navdahnjeni vozniki bodo tako ostali brez zabave, ki jo na papirju ponuja zadnji pogon, vendar pa celotni paket za urbano džunglo povsem zadostuje. Z njim smo se sprva z malce težkim srcem podali tudi na obvoznico in pozneje hitro cesto ter avtocesto, skrb pa je bila odveč. Če odmislimo motorni hrup, ki (neobičajno) prihaja povsem izza hrbta ter piša vetra pri višjih hitrostih nas ForTwo vseeno ni razočaral.

Smart-ForTwo-090.1433286421.JPG.n.960px.jpg

Pri prehitevanju in vključevanju na avtocesto je resda potrebno še malce več preudarnosti in načrtovanja, a ko se trivaljni »mlinček« zavrti v višje vrtljaje, pot proti cilju poteka brez skrbi - le zaradi kratke medosne razdalje se Smart ne razume najbolje z neravninami (in ležečimi policaji), prek večjih tudi nelagodno poskoči.

Smart-ForTwo-427.1433286288.JPG.n.960px.jpg

Ker je motor zadaj, znova ni šlo brez vprašanj, kaj je spredaj. Odpiranje motornega pokrova je urejeno kot pri modelu ForFour in tako preprostejše kot pri twingu. Po nekaj sekundah se pokaže, da pod njim razen akumulatorja, nekaj napeljave in raznih posodic za pomembne tekočine ni nič uporabnega prostora. Pokrov smo nataknili z eno roko, znova v le nekaj sekundah.

Smart-ForTwo-046.1433286024.JPG.w.960px.jpg

Čeprav majhen ima ForTwo serijsko všite kar nekaj varnosti, na preizkusu EuroNCAP pa je prejel štiri zvezdice - ponudil je visoko zaščito potnikov. K temu lahko prištejemo čvrsto zasnovo karoserije, sisteme ABS, ESP ter pet zračnih blazin vključno s kolensko za voznika in sistem crosswind assist.

Smart-ForTwo-440.1433286109.JPG.n.960px.jpg

Ta s pomočjo ESP zmanjšuje občutljivost na bočni veter, v praksi pa smo se v burjasti Vipavski dolini počutili kot bi nas občasno neka nevidna sila potegnila navzdol. Za doplačilo Smart ponuja tudi sisteme za preprečevanje trka v mestu in za opozarjanje na nenamerno vožnjo prek črte ali premajhno varnostno razdaljo.

Smart-ForTwo-374.1433284528.JPG.w.960px.jpg

Prikupen, neverjetno okreten in še naprej poseben najmanjši Smart je v tretje postal nekoliko polnejši, kljub vsemu pa ostaja mestu najbolj prijazen zaresen avtomobil, s katerim se parček po potrebi lahko odpravi še na kak daljši izlet. Ker razumljivo ponuja tudi isofix priključke, vase sprejme otroški sedež, da otroci v takšnem „kinder jajčku" neizmerno uživajo pa najbrž tudi ni treba posebej razlagati.

20150303-174033

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

06.08.2015
FINANCE
Avto
Smarti obnemeli, da bodo mercedesi še lahko rjoveli
Avto
AvtoUroš Božin Smarti obnemeli, da bodo mercedesi še lahko rjoveli 12

Smartov trio je po prenovi motorje z notranjim izgorevanjem poslal na smetišče zgodovine. Odločitev je drzna, vendar zgodba kot vedno ni tako preprosta. Cene s prenovo v Sloveniji ostajajo nespremenjene

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Manager
Rešitev za pametna mesta Smartis City: v igri je več kot 70 projektov v 70 mestih od Slovenije do Kazahstana do Nigerije
Manager
ManagerNataša Koražija Rešitev za pametna mesta Smartis City: v igri je več kot 70 projektov v 70 mestih od Slovenije do Kazahstana do Nigerije

Blaž Golob, soustanovitelj platforme Smartis City o mestih, ki jih bo upravljala tehnologija

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov. 

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)