»V tako zahtevnih časih je pomembna dobra vsebina, ne le nizka cena ali blišč blagovne znamke,« je še bolj poudarjeno sporočilo letošnjega izbora Poslovni avto leta (PAL). Zmago so si pripeljali avtomobili, ki so prilagojeni času, tako po tehniki, udobju, ceni kot po okoljskem odtisu.
Pravila, ki veljajo za poslovni svet, se vse bolj prenašajo tudi na avtomobilskega. Ne le na poslovanje slovenskih avtomobilskih dobaviteljev s proizvajalci, ki od svojih partnerjev zahtevajo reference, najvišjo kakovost, ugodno ceno in zanesljivost ter prilagodljivost pri izpolnjevanju naročil. Enako velja tudi za same izdelke, sodobne avtomobile, ki se na slovenskem trgu soočajo z največjo konkurenco doslej in hkrati s precej slabšo kupno močjo kot v bližnji preteklosti.
Slovenci smo po letu 2009 začeli kupovati bolj premišljeno in racionalno, a vseeno cena ni vse, kupci iščejo tudi dobro vsebino, torej čim več avtomobila za čim manj denarja, je sporočilo avtomobilskih trgovcev, ki se bojujejo s 40-odstotnim upadom prodaje v primerjavi z letom 2008. Ta pravila v izboru PAL upoštevamo že od začetka, od leta 2006, ob letošnjem jubilejnem, desetem PAL pa smo bili nanje še bolj pozorni.
Razglasitev zmagovalcev PAL 2015 pred Tavčarjevim dvorcem na Visokem pri Poljanah - slovesno razpoloženje, najboljši avtomobili tega leta in tokrat celo lepo vreme. Na levi ekozmagovalec BMW i3 poleg svojih tekmecev.
»Inovacije v službi večje varnosti in udobja so pomemben element nakupne odločitve poslovnih uporabnikov,« je ob podelitvi kipca za službeni avto ford focus povedal generalni direktor Summit Motorsa David Jurič.
Passat je prestižen avto za neprestižno ceno, uspeh in zmago v poslovnem razredu ocenjuje vodja prodaje Volkswagna Edvard Strajnar.
»Danes se počutimo olimpijsko, čeprav imamo le štiri kroge,« je ob prejetju kipca za managerski avto leta audi A6 povedal Samo Pagon iz Porscheja Slovenije (poleg njega sodelavci iz podjetja).
Poslovni avto leta 2015, PAL Poljane nad Skofjo Loko, 28.05.2015 Foto: Irena Herak
In kako avtomobilom določiti pravo vrednost - zgolj cena tega že dolgo časa ne omogoča več? Prek preračunov poslovnih najemov družbe ALD Automotive, ki sporočajo dejanske stroške z vozili, upad vrednosti, servise, vzdrževanje in stroške z gorivom. Zato se pogosto zgodi, da je drag avto celo cenejši od tistega, ki ima nižjo ceno na ceniku. Ta prednost je med drugim na prestol letos ponesla volkswagna passata, njegov mesečni najem je namreč enako visok kot najem skoraj dva tisoč evrov cenejšega forda mondea.
Cena je relativna, pomembna je vsebina
BMW i3 je ekologijo pripeljal v Slovenijo, so bile besede Aleša Suhorepca iz BMW ob prejetju kipca za EKO avto leta BMW i3. Predal mu ga je inštruktor AMZS Danijel Granda.
Poslovni avto leta 2015, PAL Poljane nad Skofjo Loko, 28.05.2015 Foto: Irena Herak
Častni konzul Švedske v Sloveniji Slobodan Sibinčič (levo) in solastnik Kolektorja Stojan Petrič
Poslovni avto leta 2015, PAL Poljane nad Skofjo Loko, 28.05.2015 Foto: Irena Herak
Pločevinasto lepoto je na dogodku dopolnila še prava: zmagovalki večera Polona Čepon (levo) in Gordana Kisilak, v ozadju soustanovitelj portala Zdravstvenestoritve.net Marko Filej.
Anton Papež iz Interenerga (levo) in Tomaž Lanišek (desno) sta v preteklosti soodločala o zmagovalcu kategorije managerski avto leta.
Ford se je ob tem izkazal v službeni kategoriji, ker bolje drži vrednost kot tekmeci, z ugodnim poslovnim najemom je izničil najvišjo ceno. Ugled pa je prevladal pri glasovanju za EKO avto leta, bralci ste stavili na električnega BMW i3, sodoben in zaradi subvencij Eko sklada razmeroma dostopen avto. Ko gre za vsakodnevno uporabnost, pa na Financah še vedno stavimo na hibride, čeprav njihov ogljični odtis ni tako zelo nizek kot pri zgolj električnih. V kategoriji managerski avto so se časi v zadnjih sedmih letih močno spremenili. Avtomobilov za sto tisočakov v upravah podjetij ni več, sprejemljive so polovico cenejše limuzine, letošnji zmagovalec audi A6 ali BMW serije 5 s skromnima štirivaljnima turbodizloma.
Poslovni avto leta 2015, PAL Poljane nad Skofjo Loko, 28.05.2015 Foto: Irena Herak
Najboljša poslovna izbira v službenem razredu je ford focus, passat (na sredini) je v poslovnem razredu z lahkoto ugnal tekmeca mazdo6 in renaulta espacea, audi A6 pa je v kategoriji managerski avto za las prehitel lanskega zmagovalca, BMW serije 5.
»Pozdravljamo informiranje voznikov o varnosti, kakovosti ter ekološki in cenovni učinkovitosti, ki danes pomembno oblikujejo odločitev o nakupu avtomobila,« je izbor PAL komentirala Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali Zavarovalnice, pokrovitelja izbora.