Avto

Renault pripravljen na dobo priključnih hibridov, a čas še ni pravi

Bitka tehnologij prihodnosti, odgovor ni le en

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.06.2015 22:30
Čas branja: 2 min

»Pripravljeni smo na vstop na trg s serijskim priključnim hibridom, a zanj še ni pravi čas, saj so stroški proizvodnje takšnega avtomobila še previsoki,« je za Autonews komentiral podpredsednik Renaulta Jerome Stoll. Serijsko različico koncepta eolab bo predstavil takrat, ko bo trg pripravljen nanj.

V času, ko se na trgu množijo priključni hibridi, Renault čaka v ozadju in se trudi predvsem s povsem električnimi avtomobili, v katere verjame bolj kot v kompromisne - bencinsko- ali dizelsko-električne priključne hibride. Kot kaže, pa napovedi analitikov, da bo prodaja priključnih hibridov leta 2019 prehitela prodajo elek­tričnih avtomobilov, skrbi tudi francoskega proizvajalca, a je ta do te tehnologije še nekoliko zadržan.

stoll-jerome8-be.1433179939.jpg.o.240px.jpg
Čas za priključne hibride še ni prišel, saj so stroški tehnologije in proizvodnje trenutno previsoki. Jerome Stoll, podpredsednik Renaulta, odgovoren za uspešnost poslovanja Foto: Aleš Beno

V ozadju čaka s konceptom velikosti clia

Po besedah Jeroma Stolla, podpredsednika Renaulta, odgovornega za uspešnost poslovanja, čas za priključne hibride še ni prišel, saj so stroški tehnologije in proizvodnje trenutno previsoki. Stoll je ob tem poudaril, da je Renault sicer pripravljen na proizvodnjo svojega prvega priključnega hibrida - serijske različice koncepta eolab velikosti clia, ki ga poganjata litrski bencinski trivaljnik in električni motor z baterijo zmogljivosti 6,7 kilovatne ure (s to bo lahko med polnjenji prevozil 60 kilometrov). Prepričan pa je, da kupci v tem hipu še niso pripravljeni plačati precej višje cene za novo tehnologijo, kar ponazarja tudi skromen tržni uspeh priključnih hibridov, ki si v tem hipu režejo le enoodstotni tržni delež.

Hibridi smiselni v prestižnih znamkah

Stoll je dodal, da bo eolab pripeljal na trg, ko bo ta pripravljen nanj, kdaj okvirno bo to, pa ni razkril. Analitik IHS Automotive Tim Urquhart se strinja s Stollom. Priključne hibride vidi kot most do popolnoma električnih vozil, v tem hipu pa so ti še predragi za vgradnjo v množične znamke. Večji smisel imajo v avtomobilih prestižnih znamk, kjer je pribitek pri ceni lažje skriti. Meni, da je Renaultovo obrobno spremljanje trga smiselno do trenutka, ko bo tehnologija bolj dostopna. V analitski hiši menijo, da se to utegne zgoditi konec desetletja.

Električni ta hip uspešnejši, a le do leta 2019

Zdaj so električni avtomobili bolj uspešni od alternativnih priključnih hibridov. Lani so v Evropi dosegli 73-odstotno rast prodaje, prepričali so 58.244 kupcev, kar dokazuje, da so se »prijeli«. Prihodnost priključnih hibridov se v tem trenutku zdi bolj temna kot prihodnost zgolj električnih vozil. Njihova prodaja je namreč rasla počasneje, v primerjavi z letom 2013 za le 26 odstotkov, na 39.547 vozil. A raziskava IHS Automotive opozarja, da se bo tehtnica v prihodnjih štirih letih obrnila v prid zadnjim. Že leta 2019 naj bi hibridi našli 1,35 milijona kupcev, leta 2025 že 2,7 milijona na leto. Zgolj električni avtomobili pa leta 2020 po njihovi napovedi še ne bodo dosegli mejnika letne prodaje milijon vozil.

Renault je vodilni, a načrtov ne dosega

Renault je eden izmed redkih avtomobilskih proizvajalcev, ki se je v novo obdobje razvoja avtomobilov pod pritiskom manjšanja izpustov ogljikovega dioksida pognal z električnimi avtomobili, sočasno pa še razvija klasične atmosferske motorje. Modeli zoe, twizy, kangoo express Z. E. in fluence Z. E. na trgu vztrajajo že nekaj let, skupaj s povezano znamko Nissan vodijo v prodaji v Evropi, a prvotnih prodajnih ciljev ne dosegajo. Večina drugih proizvajalcev pa se je v tem času usmerila v razvoj priključnih hibridov, ki poleg klasičnega bencinskega in dizelskega motorja ponujajo še električni motor na zunanje polnjenje. Uradno dosegajo zelo skromne izpuste izpušnih plinov, ne sicer nične kot pri povsem električnih avtomobilih, a so ob tem vsakodnevno uporabni in neodvisni od časa polnjenja in infrastrukture polnilnic, ko zmanjka elektrike, jim namreč nadaljnjo vožnjo omogoča klasičen bencinski ali dizelski motor.

Brez pomoči vlad ne bo šlo

Renault trdno verjame, da imajo električni avti svetlo prihodnost, nas je v intervjuju prepričeval Denis le Vot, podpredsednik Renaulta, odgovoren za prodajo in trženje. Sogovornik je poudaril, da ni več vprašanje, ali je tehnologija prava, saj so jo zagrabile tudi druge znamke. Proizvajalci pa morajo s pomočjo vlad v posameznih državah izboljšati razmere za električne avtomobile.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo
Avto
AvtoUroš Božin Renault tretjič zapored z rekordno prodajo

Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho