»Pripravljeni smo na vstop na trg s serijskim priključnim hibridom, a zanj še ni pravi čas, saj so stroški proizvodnje takšnega avtomobila še previsoki,« je za Autonews komentiral podpredsednik Renaulta Jerome Stoll. Serijsko različico koncepta eolab bo predstavil takrat, ko bo trg pripravljen nanj.
V času, ko se na trgu množijo priključni hibridi, Renault čaka v ozadju in se trudi predvsem s povsem električnimi avtomobili, v katere verjame bolj kot v kompromisne - bencinsko- ali dizelsko-električne priključne hibride. Kot kaže, pa napovedi analitikov, da bo prodaja priključnih hibridov leta 2019 prehitela prodajo električnih avtomobilov, skrbi tudi francoskega proizvajalca, a je ta do te tehnologije še nekoliko zadržan.
V ozadju čaka s konceptom velikosti clia
Po besedah Jeroma Stolla, podpredsednika Renaulta, odgovornega za uspešnost poslovanja, čas za priključne hibride še ni prišel, saj so stroški tehnologije in proizvodnje trenutno previsoki. Stoll je ob tem poudaril, da je Renault sicer pripravljen na proizvodnjo svojega prvega priključnega hibrida - serijske različice koncepta eolab velikosti clia, ki ga poganjata litrski bencinski trivaljnik in električni motor z baterijo zmogljivosti 6,7 kilovatne ure (s to bo lahko med polnjenji prevozil 60 kilometrov). Prepričan pa je, da kupci v tem hipu še niso pripravljeni plačati precej višje cene za novo tehnologijo, kar ponazarja tudi skromen tržni uspeh priključnih hibridov, ki si v tem hipu režejo le enoodstotni tržni delež.
Hibridi smiselni v prestižnih znamkah
Stoll je dodal, da bo eolab pripeljal na trg, ko bo ta pripravljen nanj, kdaj okvirno bo to, pa ni razkril. Analitik IHS Automotive Tim Urquhart se strinja s Stollom. Priključne hibride vidi kot most do popolnoma električnih vozil, v tem hipu pa so ti še predragi za vgradnjo v množične znamke. Večji smisel imajo v avtomobilih prestižnih znamk, kjer je pribitek pri ceni lažje skriti. Meni, da je Renaultovo obrobno spremljanje trga smiselno do trenutka, ko bo tehnologija bolj dostopna. V analitski hiši menijo, da se to utegne zgoditi konec desetletja.
Električni ta hip uspešnejši, a le do leta 2019
Zdaj so električni avtomobili bolj uspešni od alternativnih priključnih hibridov. Lani so v Evropi dosegli 73-odstotno rast prodaje, prepričali so 58.244 kupcev, kar dokazuje, da so se »prijeli«. Prihodnost priključnih hibridov se v tem trenutku zdi bolj temna kot prihodnost zgolj električnih vozil. Njihova prodaja je namreč rasla počasneje, v primerjavi z letom 2013 za le 26 odstotkov, na 39.547 vozil. A raziskava IHS Automotive opozarja, da se bo tehtnica v prihodnjih štirih letih obrnila v prid zadnjim. Že leta 2019 naj bi hibridi našli 1,35 milijona kupcev, leta 2025 že 2,7 milijona na leto. Zgolj električni avtomobili pa leta 2020 po njihovi napovedi še ne bodo dosegli mejnika letne prodaje milijon vozil.
Renault je vodilni, a načrtov ne dosega
Renault je eden izmed redkih avtomobilskih proizvajalcev, ki se je v novo obdobje razvoja avtomobilov pod pritiskom manjšanja izpustov ogljikovega dioksida pognal z električnimi avtomobili, sočasno pa še razvija klasične atmosferske motorje. Modeli zoe, twizy, kangoo express Z. E. in fluence Z. E. na trgu vztrajajo že nekaj let, skupaj s povezano znamko Nissan vodijo v prodaji v Evropi, a prvotnih prodajnih ciljev ne dosegajo. Večina drugih proizvajalcev pa se je v tem času usmerila v razvoj priključnih hibridov, ki poleg klasičnega bencinskega in dizelskega motorja ponujajo še električni motor na zunanje polnjenje. Uradno dosegajo zelo skromne izpuste izpušnih plinov, ne sicer nične kot pri povsem električnih avtomobilih, a so ob tem vsakodnevno uporabni in neodvisni od časa polnjenja in infrastrukture polnilnic, ko zmanjka elektrike, jim namreč nadaljnjo vožnjo omogoča klasičen bencinski ali dizelski motor.
Brez pomoči vlad ne bo šlo
Renault trdno verjame, da imajo električni avti svetlo prihodnost, nas je v intervjuju prepričeval Denis le Vot, podpredsednik Renaulta, odgovoren za prodajo in trženje. Sogovornik je poudaril, da ni več vprašanje, ali je tehnologija prava, saj so jo zagrabile tudi druge znamke. Proizvajalci pa morajo s pomočjo vlad v posameznih državah izboljšati razmere za električne avtomobile.