Avto

Kako je Ford prostornost povezal z dinamiko

Novi S-max in prenovljeni C-max nadaljujeta koncept prostorne in prilagodljive notranjosti ter odličnih voznih lastnosti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
01.06.2015 14:13
Čas branja: 4 min

Oba Fordova enoprostorca smo na kratko preizkusili v Frankfurtu in okolici, kjer sta dokazala, da vsak v svojem razredu sodita med boljše izbire. Uvodoma omenjene vrline namreč dopolnjujeta še s kakovostno izdelavo ter bogato paleto sodobnih varnostnih pripomočkov.

Ford-7-Kopija.1433159365.JPG.s.600px.jpg
Kljub temu, da gre za povsem nov avtomobil, je S-max druge generacije ohranil značilne linije dinamično obarvanega enoprostorca.

Ford-16-.1433152886.jpg.c.600px.jpg

Znana oblika, tehnična osnova novega mondea

30.150 tisoč evrov je osnovna cena s-maxa na nemškem trgu

700 litrov meri prtljažnik S-maxa ob petih sedežih; z njihovim zlaganjem v ravno dno ga je mogoče povečati na 2.200 litrov.

Pri S-maxu se zdi, da gre le za prenovo zdajšnjega modela, a je avto v celoti nov, tudi tehnično. Temelji na novem mondeu, vključno z zadnjim vzmetenjem z integralnim členom, obenem pa še bolj poudarja značaj izrazito dinamično obarvanega enoprostorca. Izkaže se s prostorno in prilagodljivo notranjostjo, kjer je prostora za pet ali sedem ljudi (dve različici). Za udobje zadaj sedečih skrbijo trije posamični sedeži v drugi vrsti, medtem ko sta dodatna dva v prtljažnem prostoru bolj zasilne narave. Je pa vseh zadnjih pet sedežev mogoče enostavno (in posamično) zlagati v ravno dno in s tem v zadku ustvariti prek dva kubična metra prostora - skupaj je na voljo kar 32 različnih kombinacij, k udobnejšemu dostopu pa pripomore električni pomik vrat, ki jih je mogoče odpreti z brco pod zadnji odbijač.

Ford-Smax-notranjost.1433159606.jpg.c.600px.jpg
Armaturna plošča je povzeta po aktualnem mondeu, zahvaljujoč mehkim materialom pa notranjost pušča zelo kakovosten vtis.

Udoben in dinamičen potovalnik

Obenem se novi S-max lahko pohvali tudi z zelo dobrimi in izdatno nastavljivimi sprednjimi sedeži, ki so lahko opremljeni tudi z masažno funkcijo in so kot nalašč za dolge poti. Na hribovitih cestah pogorja Taunus pa je S-max znova dokazal, da se po vozni dinamiki uvršča v sam vrh razreda. Po prvih vtisih sodeč, so vozne lastnosti še limuzinske, nekoliko pozneje pa bosta piko na i lahko dodala še volan z aktivnim krmiljenjem (prilagajanje posrednosti delovanja glede na hitrost vožnje) in aktivno podvozje (neposredno prilagajanje vozni podlagi in možnost izbire med različnimi režimi).

Ford-22-.1433159762.jpg.e.600px.jpg

Dva bencinska in štirje dizelski motorji; tudi štirikolesni pogon

Sprva bo mogoče izbirati med šestimi motorji, dvema bencinskima in štirimi dizelskimi stroji v razponu med 88 in 177 kilovati oziroma med 120 in 241 konjskimi močmi. Nekaterim namesto ročnega lahko streže samodejni menjalnik; dva dizelska stroja sta na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Med serijsko ali doplačilno opremo je tudi cela vrsta sodobnih varnostnih sistemov. Poleg sprednjih visokosvetlečih žarometov, ki s samodejnim zasenčenjem dela svetlobnega snopa združujejo zelo dobro osvetljenost in obenem ne slepijo drugih prometnih udeležencev, je treba omeniti še kamero, ki omogoča 180-stopinjski pregled na dogajanje pred vozilom (idealno v primerih, ko z nepregledne stranske ulice zapeljete na glavno cesto) in omejevalnik hitrosti, ki se prilagaja trenutnim omejitvam. Sistem namreč deluje v navezavi z navigacijo in sistemom za prepoznavanje prometnih znakov in na podlagi teh podatkov samodejno prilagodi omejitev hitrosti.

Ford-5-.1433153130.JPG.w.600px.jpg
Hišni videz sedaj tidi na prednjem delu osveženega C-maxa.

Številni sodobni varnostni sistemi tudi za C-maxa

Omenjeni sistem je (za zdaj) na voljo le v novem S-maxu, precej dodatne varnosti pa je s prenovo dobil tudi manjši C-max. Po novem so namreč na voljo različni varnostni sistemi - na primer za opozarjanje na nevarnost trka, vozila v mrtvem kotu in aktivni tempomat, sistem za preprečevanje naleta v mestih pa po novem deluje do hitrosti 50 kilometrov na uro (prej do 30). Obenem sodeluje s sistemom za preprečevanje trka pri višjih hitrostih; če tipala zaznajo nevarnost, nanjo voznika najprej opozorijo, nato pa po potrebi vozilo tudi samodejno zavira - s pojemkom do enega G in do popolne ustavitve. Kot uporaben pripomoček se izkaže tudi sistem za opozarjanje na druga vozila pri vožnji vzvratno (pri vzvratnem zapuščanju parkirnega mesta, na primer) in parkirani pripomoček, ki s samodejnim krmiljenjem vozila pomaga tako pri bočnem kot tudi prečnem parkiranju.

Ford-20-.1433159964.jpg.n.600px.jpg
Sistem za preprečevanje naleta v mestih pa po novem deluje do hitrosti 50 kilometrov na uro - prej do 30.

Imenitnejša in bolj uporabna notranjost

Sicer pa je prenovljeni C-max (vključno s podaljšano različico grand, ki je na voljo tudi s sedmimi sedeži) dobil novo sprednjo masko, nov odbijač in še nekaj manjših sprememb ter sodobno, bolj čisto ukrojeno armaturno ploščo z manjšim številom stikal in večnamenskim, za dotik občutljivim zaslonom premera osem palcev in drugo generacijo sistema sync. V petsedežni različici hvalimo zasnovo s tremi posamičnimi sedeži v drugi vrsti, pri sedemsedežnem grand C-maxu pa enostavno zlaganje srednjega sedeža, ki se v celoti zloži pod desnega in s tem ustvari prost prehod do sedežev tretje vrste.

Ford-Cmax-notranjost.1433160751.jpg.n.600px.jpg
C-max je dobil novo armaturno ploščo, ki je zaradi manjše množice stikal preglednejša in bolj funkcionalna kot prej.

V prid še boljšim voznim lastnostim dodelano podvozje

A prenova ni le kozmetične narave, temveč se je z dodelanim sprednjim vzmetenjem in novo geometrijo dotaknila tudi tehnike. Zahvaljujoč omenjenim spremembam se C-max pelje še bolje kot prej in ohranja svoj dinamični značaj. Tega še dodatno podkrepi sistem za nadzor vektorjev navora na pogonskih kolesih. Posodobljena motorna paleta je dobila nov bencinski in dizelski motor prostornine 1,5 litra (zamenjava za dosedanja 1,6-litrska agregata), v prid večje učinkovitosti pa so dodelani tudi drugi motorji. Najvarčnejša izvedba econetic obljublja porabo 3,8 litra na sto kilometrov in izpust ogljikovega dioksida 99 gramov na kilometer.

Pri nas po koncu poletnih počitnic

Ford-Cmax-zadaj.1433153157.JPG.c.600px.jpg

Novinca pri nas konec oktobra

Oba Fordova novica lahko na naših cestah pričakujemo proti koncu poletja oziroma v začetku jeseni (C-maxa predvidoma septembra, S-maxa oktobra), bližje začetku prodaje pa bodo znane tudi cene. Za orientacijo, v Nemčiji najcenejši bencinsko gnan S-max stane 30.150 evrov (z dizelskim motorjem 31.200 evrov), redne cene C-maxa pa se začenjajo pri 17.850 oziroma 21.050 evrih.

Foto: Anže Jamnik in Ford

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza
Avto
AvtoJanez Kovačič Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza

Ford S-max v dveh različnih izvedbah je zelo spodoben veliki enoprostorec, ki se neupravičeno vozi v senci modnih športnih terencev

FINANCE
Avto
Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji
Avto
AvtoUroš Božin Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo tudi s športnim paketom opreme ST-line.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

FINANCE
Avto
Fordov družinski all-inclusive
Avto
AvtoUroš Božin Fordov družinski all-inclusive 3

S-max lahko kljub svoji starosti športnim terencem odčita lekcijo o prostornosti, družinski prijaznosti in udobju.