Oba Fordova enoprostorca smo na kratko preizkusili v Frankfurtu in okolici, kjer sta dokazala, da vsak v svojem razredu sodita med boljše izbire. Uvodoma omenjene vrline namreč dopolnjujeta še s kakovostno izdelavo ter bogato paleto sodobnih varnostnih pripomočkov.
Znana oblika, tehnična osnova novega mondea
Pri S-maxu se zdi, da gre le za prenovo zdajšnjega modela, a je avto v celoti nov, tudi tehnično. Temelji na novem mondeu, vključno z zadnjim vzmetenjem z integralnim členom, obenem pa še bolj poudarja značaj izrazito dinamično obarvanega enoprostorca. Izkaže se s prostorno in prilagodljivo notranjostjo, kjer je prostora za pet ali sedem ljudi (dve različici). Za udobje zadaj sedečih skrbijo trije posamični sedeži v drugi vrsti, medtem ko sta dodatna dva v prtljažnem prostoru bolj zasilne narave. Je pa vseh zadnjih pet sedežev mogoče enostavno (in posamično) zlagati v ravno dno in s tem v zadku ustvariti prek dva kubična metra prostora - skupaj je na voljo kar 32 različnih kombinacij, k udobnejšemu dostopu pa pripomore električni pomik vrat, ki jih je mogoče odpreti z brco pod zadnji odbijač.
Udoben in dinamičen potovalnik
Obenem se novi S-max lahko pohvali tudi z zelo dobrimi in izdatno nastavljivimi sprednjimi sedeži, ki so lahko opremljeni tudi z masažno funkcijo in so kot nalašč za dolge poti. Na hribovitih cestah pogorja Taunus pa je S-max znova dokazal, da se po vozni dinamiki uvršča v sam vrh razreda. Po prvih vtisih sodeč, so vozne lastnosti še limuzinske, nekoliko pozneje pa bosta piko na i lahko dodala še volan z aktivnim krmiljenjem (prilagajanje posrednosti delovanja glede na hitrost vožnje) in aktivno podvozje (neposredno prilagajanje vozni podlagi in možnost izbire med različnimi režimi).
Dva bencinska in štirje dizelski motorji; tudi štirikolesni pogon
Sprva bo mogoče izbirati med šestimi motorji, dvema bencinskima in štirimi dizelskimi stroji v razponu med 88 in 177 kilovati oziroma med 120 in 241 konjskimi močmi. Nekaterim namesto ročnega lahko streže samodejni menjalnik; dva dizelska stroja sta na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Med serijsko ali doplačilno opremo je tudi cela vrsta sodobnih varnostnih sistemov. Poleg sprednjih visokosvetlečih žarometov, ki s samodejnim zasenčenjem dela svetlobnega snopa združujejo zelo dobro osvetljenost in obenem ne slepijo drugih prometnih udeležencev, je treba omeniti še kamero, ki omogoča 180-stopinjski pregled na dogajanje pred vozilom (idealno v primerih, ko z nepregledne stranske ulice zapeljete na glavno cesto) in omejevalnik hitrosti, ki se prilagaja trenutnim omejitvam. Sistem namreč deluje v navezavi z navigacijo in sistemom za prepoznavanje prometnih znakov in na podlagi teh podatkov samodejno prilagodi omejitev hitrosti.
Številni sodobni varnostni sistemi tudi za C-maxa
Omenjeni sistem je (za zdaj) na voljo le v novem S-maxu, precej dodatne varnosti pa je s prenovo dobil tudi manjši C-max. Po novem so namreč na voljo različni varnostni sistemi - na primer za opozarjanje na nevarnost trka, vozila v mrtvem kotu in aktivni tempomat, sistem za preprečevanje naleta v mestih pa po novem deluje do hitrosti 50 kilometrov na uro (prej do 30). Obenem sodeluje s sistemom za preprečevanje trka pri višjih hitrostih; če tipala zaznajo nevarnost, nanjo voznika najprej opozorijo, nato pa po potrebi vozilo tudi samodejno zavira - s pojemkom do enega G in do popolne ustavitve. Kot uporaben pripomoček se izkaže tudi sistem za opozarjanje na druga vozila pri vožnji vzvratno (pri vzvratnem zapuščanju parkirnega mesta, na primer) in parkirani pripomoček, ki s samodejnim krmiljenjem vozila pomaga tako pri bočnem kot tudi prečnem parkiranju.
Imenitnejša in bolj uporabna notranjost
Sicer pa je prenovljeni C-max (vključno s podaljšano različico grand, ki je na voljo tudi s sedmimi sedeži) dobil novo sprednjo masko, nov odbijač in še nekaj manjših sprememb ter sodobno, bolj čisto ukrojeno armaturno ploščo z manjšim številom stikal in večnamenskim, za dotik občutljivim zaslonom premera osem palcev in drugo generacijo sistema sync. V petsedežni različici hvalimo zasnovo s tremi posamičnimi sedeži v drugi vrsti, pri sedemsedežnem grand C-maxu pa enostavno zlaganje srednjega sedeža, ki se v celoti zloži pod desnega in s tem ustvari prost prehod do sedežev tretje vrste.
V prid še boljšim voznim lastnostim dodelano podvozje
A prenova ni le kozmetične narave, temveč se je z dodelanim sprednjim vzmetenjem in novo geometrijo dotaknila tudi tehnike. Zahvaljujoč omenjenim spremembam se C-max pelje še bolje kot prej in ohranja svoj dinamični značaj. Tega še dodatno podkrepi sistem za nadzor vektorjev navora na pogonskih kolesih. Posodobljena motorna paleta je dobila nov bencinski in dizelski motor prostornine 1,5 litra (zamenjava za dosedanja 1,6-litrska agregata), v prid večje učinkovitosti pa so dodelani tudi drugi motorji. Najvarčnejša izvedba econetic obljublja porabo 3,8 litra na sto kilometrov in izpust ogljikovega dioksida 99 gramov na kilometer.
Pri nas po koncu poletnih počitnic
Novinca pri nas konec oktobra
Oba Fordova novica lahko na naših cestah pričakujemo proti koncu poletja oziroma v začetku jeseni (C-maxa predvidoma septembra, S-maxa oktobra), bližje začetku prodaje pa bodo znane tudi cene. Za orientacijo, v Nemčiji najcenejši bencinsko gnan S-max stane 30.150 evrov (z dizelskim motorjem 31.200 evrov), redne cene C-maxa pa se začenjajo pri 17.850 oziroma 21.050 evrih.
Foto: Anže Jamnik in Ford