V kategoriji službeni avto leta, ki predstavlja najbolj racionalno izbiro vozil v kateri so letos tekmovali avtomobili s ceno od osem do 16 tisoč evrov, je letos slavil ford focus.Focus je prepričal tako novinarsko žirijo kot bralce, z dvema prvima mestoma je osvojil 24 točk. Na drugo mesto sta se s 14 točkami uvrstila škoda fabia in citroën C4.
Kaj smo povedali o zmagovalcu: Ford focus letnika 2015 ponuja izrazito dobro tehniko, varčne in zmogljive bencinske in turbodizelske motorje, veliko aktivne varnosti in značilno dinamiko ne glede na motor pod pokrovom. Njegova velika prednost sta tudi razumna cena in ugoden poslovni najem, zato velja za najboljšo investicijo.
Poslovni avto leta - volkswagen passat
V poslovni kategoriji v kateri so tekmovale limuzine in karavani, pa tudi enoprostorci in športni terenci s ceno med 20 in 40 tisoč evrov, je prepričljivo slavil volkswagen passat pred drugouvrščenim fordom mondeom.
Kaj smo povedali o zmagovalcu: Novi volkswagen passat ponuja odličnost značilno za prestižne in to za ceno limuzin in karavanov množičnega poslovnega razreda. Novi passat ponovno postavlja merila poslovnega razreda. Večvrednost dokazuje s podvozjem, motorji, kakovostjo izdelave in ergonomijo. Za nekaj odstotkov višjo ceno v primerjavi s tekmeci, pa z lahkoto skrije skozi poslovni najem, ki je ugoden zaradi pričakovanega skromnega upada vrednosti passata.
Managerski avto leta - Audi A6
V tej kategoriji so letos tekmovali avtomobili višjega srednjega in višjega razreda s ceno od približno 40 tisoč evrov. Novinarska žirija je v ospredje potisnila osvežena audija A6 in BMW serije 5, avtomobila ki z razumno ceno in varčnima štirivaljnima dizelskima motorjema danes predstavljata pogosto in razumno izbiro slovenskih menedžerjev. Boj za prvo mesto so stopnjevali še bralci in žirija sedmih slovenskih menedžerjev, lovoriko je lanskemu zmagovalcu vzel Audi A6. Bralci so na prvo mesto postavili Mercedes-Benz razreda S, menedžerji pa BMW serije 5 z majhno prednostjo pred audijem A6.
Kaj smo zapisali za večna tekmeca:
BMW serije 5 je kot vino, staranje ga plemeniti, sprotne tehnične prenove pa mu iz leta v leto povečujejo vrednost. BMW 5 je največ pridobil z novim štirivaljnim turbodizlom v različici 520d, ta končno ponuja uglajenost vredno limuzine tega razreda, dinamika ostaja na vrhunski ravni, cena dobrih 50 tisočakov pa primerno umirjena za te čase.
Težava BMW serije 5 je le audi A6, ki ponuja za drobec več prostora, udobja, boljšo ergonomijo, še tišji štirivaljni turbodizel in bogat paket business v osnovni ceni. Omenjene prednosti na tehtnici odtehtajo slabosti pri pogonu in dinamiki, razlike med najbližjima tekmecema pa so res majhne.
EKO avto leta - BMW i3
Kategorija EKO pa je pokazala diametralno nasprotje glasovanja novinarjev in bralcev. Časnik Finance je v tej kategoriji, ki izpostavlja sodobno in okolju prijazno tehnologijo, skromen ogljični odtis ter dostopnost in uporabnost tehnike, najvišje uvrstil toyotina hibrida yaris hybrid in prius plug-in hybrid. Okoljsko še bolj prijazna električna renault zoe in BMW i3 pa sta pristala na tretjem in četrtem mestu, saj imata oba pomembne pomanjkljivosti - skromen doseg z baterijo, dolg čas polnjenja in še lastnost za katero nista kriva proizvajalca, vsekakor pa omejuje njuno uporabnost.
Gre za skromno in še vedno občasno nedelujočo mrežo polnilnic v Sloveniji. Bralci so potek glasovanja postavili na glavo, na koncu so trije avtomobili dobili enako število točk, zmagal pa je BMW i3, ker je zbral več točk bralcev kot tekmeca - toyota yaris hybrid in prius plug-in hybrid.
Kaj smo povedali o zmagovalcu: BMW je z modelom i3 na cesto postavil izjemen avto, ki preseneti z obliko, zasnovo lahke karoserije in izjemno živahnim električnim motorjem. Gledano skozi oči tehnike, niti njegova cena dobrih 31 tisoč evrov ni previsoka, glavna ovira pa ostajajo čas polnjenja baterij in trenutna razpoložljivost in stanje polnilnic v Sloveniji.
Najlepši avto leta - mercedes-benz S coupe
Jubilejni deseti je obiskalo prek 200 obiskovalcev iz poslovnih krogov, med 20 finalisti smo razglasili 4 zmagovalce. Novinarji Financ so avtomobile tudi letos ocenjevali po 96 kriterijih, eden od ključnih pa je ocena dejanskih stroškov in upada vrednosti, ki ju razkriva poslovni najem družbe ALD Automotive. Bralci so med finalisti lahko glasovali le enkrat, iz glasovanja pa smo izločili glasove zainteresirane javnosti - avtomobilskih distributerjev in trgovcev. Žirija sedmih slovenskih menedžerjev je avtomobile v najvišji kategoriji managerski avto leta ocenjevala skozi oči zahtevnih uporabnikov, managerske finaliste so konec aprila preizkusili na običajnih cestah in v varnem zavetju AMZS Centra varne vožnje Vransko.
Foto: Irena Herak in Miloš Milač